Režiser Antoine Fuqua se drži šole Johna Wooja. Foto: EPA
Režiser Antoine Fuqua se drži šole Johna Wooja. Foto: EPA

Woo je po prihodu v Hollywood vsem skeptikom dokazal, da lahko režiser njegovega kova ustvari uspešno zmes vzhodnega in zahodnega akcijskega filma, pri čemer ostane zvest nekaterim klasičnim pretepaško kriminalnim filmom daljnega vzhoda in vse skupaj obleče v Hollywoodski blišč.

Woojev varovanec režiser Antoine Fuqua, ki je pred tem režiral glasbene videospote za Coolia in Princea, se je za prvi celovečerec dobro izkazal. Njegova režije zelo spominja na Woojevo, vendar ni tako ostra in odbita, kot bi lahko rekli, ohranja pa dinamičnost v akcijskih prizorih.

Yun-Fat Chow, glavna zvezda predhollywoodskih filmov Johna Wooja, je v tem filmu svoj hollywoodski krst solidno opravil. Hladnokrven morilec z globoko predanostjo družini, spretnim vihtenjem strelnega orožja, preračunljivimi gibi in neustrašnim pogledom. Kot uslugo vplivnemu šefu mafijske družine pospravi dva kriminalca. Ko pa bi se moral znebiti še tretje osebe, tega ne more storiti. S tem pa sam postane tarča plačanih morilcev.

Še isti dan se odloči zbežati na Kitajsko in zavarovati družino, za kar potrebuje ponarejeni pontni list. Tukaj vskoči oskarjevka Mira Sorvino, ki po Mogočni Afroditi Woodyja Allena nekako ne najde prave vloge v kateri bi znova lahko pokazala vse kar zna. Prav dobro se je izkazala v vlogi neizprosnega dekleta z ulice, ki zna več kot odlično poskrbeti zase.

Elitni morilci so dobrodošla akcijski poslastica, ki resnici na ljubo ne pokaže nič novega ali nepozabnega, vendar sodi v zgornji razred filmov, ki trenutno krožijo po naših kinematografih.

Uroš Šetina