Gledamo
(4)
Sicer ambiciozno zastavljeni "grozljivi" učinki ne presegajo učinkov že tisočkrat videnih popadljivih krvoločnih pošasti iz pestre zgodovine filmskih grozljivk, zgodba pa je – s koncem vred – tako zelo boleče predvidljiva, da ji niti zanimiva obredna podlaga ne more pomagati, da bi bila zares grozljiva. Foto: Kolosej
Vse sestavine za dobro grozljivko so na mestu, a medtem ko se Nastja počuti vedno bolj nelagodno – režiser Svyatoslav Podgaevskiy to pretirano poudarja z razvlečenimi in upočasnjenimi bližnjimi posnetki in značilno glasbeno podlago – se tako počuti tudi gledalec. Foto: IMDb

Dodaj v

Filmska recenzija: Nevesta

Ena izmed povprečnih srhljivk
7. maj 2018 ob 16:18
Ljubljana - MMC RTV SLO

Sredi devetnajstega stoletja naj bi Joseph Hamel, ruski znanstvenik in doktor medicine, na akademskem predavanju v Sankt Peterburgu predaval o skrivnostnih značilnostih fotografskega negativa – nanj naj bi se poleg podobe ujela tudi človekova duša.

Preostali akademiki so se Hamlu seveda posmehovali, toda med ljudmi se je kljub temu že kmalu uveljavil obred, pri katerem so pokojnikom na zaprte veke narisali nove oči, da bi njihova duša kljub fotografiranju ostala nedotaknjena. Ob pomoči ohranjenega negativa, ki je bil takrat še na stekleni plošči, pa naj bi bilo dušo ob nekakšnem pogrebno-poročnem obredu mogoče prenesti tudi v novo telo …

Dogajanje ruske srhljivke Nevesta je postavljeno v obdobje približno dvesto let po uveljavitvi teh čudaških obredov, toda tradicija je na ruskem podeželju še vedno močno zakoreninjena in ko mladoporočenka Nastja prvič odpotuje na deželo, da bi končno spoznala moževo družino, se ji kljub idiličnemu okolju kmalu zazdi, da je nekaj hudo narobe. Prelepa stara hiša ima skrivne hodnike in prehode, kar naprej se slišijo nekakšni čudni zvoki, še najbolj nenavadno pa je vedenje moževe družine, predvsem njegove milo rečeno čudaške sestre.

Vse sestavine za dobro grozljivko so tako na mestu, a medtem ko se Nastja počuti vedno bolj nelagodno – režiser Svyatoslav Podgaevskiy to pretirano poudarja z razvlečenimi in upočasnjenimi bližnjimi posnetki in značilno glasbeno podlago – se tako počuti tudi gledalec. Pa ne zato, ker bi se na platnu dogajalo kaj res strašnega, ampak ker se ne dogaja tako rekoč nič. Predolgi prizori, ki naj bi povečevali napetost pred končnim vrhuncem, dosežejo nasprotni učinek, sicer ambiciozno zastavljeni "grozljivi" učinki ne presegajo učinkov že tisočkrat videnih popadljivih krvoločnih pošasti iz pestre zgodovine filmskih grozljivk, zgodba pa je – s koncem vred – tako zelo boleče predvidljiva, da ji niti zanimiva obredna podlaga ne more pomagati, da bi bila zares grozljiva. Ali vsaj malo strašna. Če k temu prištejemo še nekaj res očitnih nelogičnosti, ki jih ta žanr po navadi sicer dopušča, tukaj pa le preveč bodejo v oči, in samo povprečno igro vseh razen Aleksandre Rebenok, ki igra moževo sestro, je Nevesta žal le še ena izmed povprečnih srhljivk, ki bo utonila v pozabo hitreje, kot je našla pot na naša platna.

Gaja Pöschl iz oddaje Gremo v kino na 1. programu Radia Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
nina2000
# 07.05.2018 ob 17:51
Glede kvalitete filma se seveda da razpravljati, a vseeno se za filmsko kritičarko spodobi, če se o filmu malo pozanima. V filmskem svetu sta dober in slab film pojma, ki imata različne dimenzije, ni vse enoznačno. Film Nevesta je namreč ruska uspešnica, ki bo dobila tudi hollywoodski remake. Zato govoriti, da bo film žal le še ena izmed povprečnih srhljivk, ki bo utonila v pozabo hitreje, kot je našla pot na naša platna, neumestno. Morda bo res hitro zdrsnila iz slovenskih kinematografov, a tudi Savlov sin in pa Ljubezen (kljub izjemnemu uspehu v tujini) nista v Sloveniji glede vstopnic naredila nič. Se pravi, da to ni merilo uspeha v okolju, kjer tako ali tako uspevajo zgolj in samo hollywoodski filmu. Evropski, kaj šele takšni iz Rusije, so skoraj po avtomatizmu obsojeni na prazne dvorane. Prav zato ne bi za bralce (poslušalce) škodilo osvetlili ozadje filma Nevesta, ki je zelo uspešno. Pravice za ameriški trg je kupila produkcija Lionsgate (Žaga, Igre lakote), producenta pa bosta Chad Hayes and Carey Hayes, brata, ki sta bila scenarista horror uspešnice Priklicano zlo. Novinarka bi lahko to izbrskala z malo truda. Hollywood bo seveda na novo spisal scenarij, naredil film najbrž dramaturško bolj dodelan, a original bo le original. Nekaj je v njem, kar je dobro in to je ideja. Škoda, da je v tej kritiki to tako prezrto in zgolj popredalčkano med dolgočasne grozljivke. Nevesta ima pomanjkljivosti, a slab film to ni. Za vse ljubitelje grozljivk zagotovo nujen ogled.
Balaž
# 08.05.2018 ob 10:30
Dogajanje ruske srhljivke Nevesta je postavljeno v obdobje približno dvesto let po uveljavitvi teh čudaških obredov, toda tradicija je na ruskem podeželju še vedno močno zakoreninjena

To so delali tudi londonski fotografi v viktorijanski dobi. Nič čudaškega ni bilo, preprosto zgodnja umrljivost in neuveljavljena medicina sta sprožili, da mladoporočenca niti nista dočakala poročne slike oz. kasneje fotografije. V viktorijanski dobi, ko se je fotografija v meščanskih krogih že razpasla, pa so fotografirali tudi elitne družine kmalu po tem, ko jim je umrl kak otrok.
zelda
# 19.05.2018 ob 17:33
Tale protiruska filmska kritika je en amatersko napisan pofl, ki ga sicer kritičarka očita filmu. Film je zelo soliden, srhljiv. drugačen. Gledalec, ki je navajen na nenehno akcijo, morda nepotrpežljivo pričakuje nenehen horor poln krikov in trikov, vendar je njegov čar prav v tem, da na trenutke zgleda povsem "normalen" film in že mislimo ah, vse je v redu, potem pa začne napetost naraščati. Razen manjših nelogičnosti, ki pa niso moteče, je prava svežina v kinematografih. Tako da ogled vsekakor priporočam, ne boste razočarani.
neymar_psg_10
# 11.05.2018 ob 08:29
Kritika je sicer več ali manj na mestu, vseeno pa je film kolikor toliko soliden, sploh ker se je dandanes težko spomniti kaj revolucionarno novega.
Kazalo