Zanimivost: ko je bil film končan, je bil v njem več kot trideset kletvic, ki jih je bilo treba z novo sinhronizacijo odstraniti, ko je film odkupil studio Lionsgate in mu prilepil cenzorsko oznako PG-13. Uporabiti so morali tehnologijo z umetno inteligenco, ki je lahko
Zanimivost: ko je bil film končan, je bil v njem več kot trideset kletvic, ki jih je bilo treba z novo sinhronizacijo odstraniti, ko je film odkupil studio Lionsgate in mu prilepil cenzorsko oznako PG-13. Uporabiti so morali tehnologijo z umetno inteligenco, ki je lahko "popravila" premikanje ust glavnih igralk. Foto: IMDb

Sveže poročeni par in njuna skupna prijateljica, vsi izkušeni in željni adrenalinskih podvigov, plezajo v živi skali, zgodi se nesreča in mož v slogu precej legendarnega filma Sylvestra Stalloneja iz leta 1993 omahne v globino.

Žena Becky se z izgubo nikakor ne more sprijazniti, odtuji se od družine in skoraj leto pozneje je njen edini dnevni podvig zapijanje v bližnjem lokalu, medtem ko pepel njenega pokojnega moža še vedno čaka na raztros v njeni omari. A seveda se tik pred dokončnim Beckyjinim potopom v obup na njenih vratih pojavi pričakovano nepričakovana rešitev – prijateljica Hunter, ki je šok prebolevala na popolnoma drugačen način. Postala je uspešna spletna vplivnica, ki svoje sledilce zabava z nevarnimi adrenalinskimi podvigi in na naslednjega bi rada zvabila tudi Becky. Plezanje na več kot 600 metrov visok opuščen radijski stolp sredi puščave naj bi Hunter dokončno ustoličil na spletnem univerzumu, Becky pa pomagal premagati strahove in ji povrniti voljo do življenja. In sploh – le kaj bi lahko šlo narobe? Vse, seveda, narobe gre čisto vse. Razen samega filma.

V trenutku, ko se kot hišica iz kart podira načrt mladih prijateljic in se v povsem spodobnem tempu vrstijo en klišejski prizor za drugim, film skoraj neopazno zaživi in ob dramaturško izredno spretno stopnjevanem dogajanju gledalca vse bolj potiska na rob sedeža. Ne le, da se mu po določenem času skoraj nujno začne vrteti od presežka višine in primanjkljaja širine dogajalnega prostora, tudi vse drobne scenaristične nespretnosti se postopoma izkažejo za zelo dobro umeščene poudarke, ki pa zaživijo šele retrospektivno.

Stolp, na katerega plezata Becky in Hunter, v resnici ne obstaja, je pa filmarje navdahnil stolp KXTV/KOVR v Kaliforniji, na katerega pogosto nezakonito plezajo skakalci BASE. Foto: IMDb
Stolp, na katerega plezata Becky in Hunter, v resnici ne obstaja, je pa filmarje navdahnil stolp KXTV/KOVR v Kaliforniji, na katerega pogosto nezakonito plezajo skakalci BASE. Foto: IMDb

Popolnoma nesmiselno bi bilo seveda iskati kakršne koli povezave z realno življenjsko situacijo ali celo s plezanjem kot takim, saj to lahko zelo hitro privede do popolnega sesutja verjetnosti same zgodbe, hkrati pa to – neko veristično ali dokumentaristično podajanje dogodkov – tudi očitno ni bil namen ustvarjalcev, ki so, kot zanimivost, glavnega distributerja dobili šele po koncu produkcije, zaradi česar so morali s pomočjo posebne tehnologije tudi nadsinhronizirati številne psovke v že dokončanem filmu.

Padec tako v resnici ni plezalni film, ampak dih jemajoča, srhljiva in adrenalinska nizkoproračunska enodejanka o izgubi, prijateljstvu in želji po preživetju, ki dokazuje, da tudi veliko klišejev lahko osupne, če so le dovolj spretno povezani v celoto.

Iz oddaje Gremo v kino.

Bogataši so v Sarajevu za zabavo in adrenalin streljali na civiliste