Slovar skupnega znanja - Glossary of Common Knowledge je petletni raziskovalni projekt, ki ga vodi Moderna galerija (MG+MSUM) v okviru evropskega projekta Rabe umetnosti - dediščina let 1848 in 1989 in evropske muzejske konfederacije Internacionala. Na fotografiji: Gašper Capuder: Soziale plastik (levo zgoraj), Živa Božičnik Rebec: Negativ (desno zgoraj), Neža Knez: Graffiti (levo spodaj), Boris Beja: Du Bist, 2015 (desno spodaj). Foto: mg-lj.si
Slovar skupnega znanja - Glossary of Common Knowledge je petletni raziskovalni projekt, ki ga vodi Moderna galerija (MG+MSUM) v okviru evropskega projekta Rabe umetnosti - dediščina let 1848 in 1989 in evropske muzejske konfederacije Internacionala. Na fotografiji: Gašper Capuder: Soziale plastik (levo zgoraj), Živa Božičnik Rebec: Negativ (desno zgoraj), Neža Knez: Graffiti (levo spodaj), Boris Beja: Du Bist, 2015 (desno spodaj). Foto: mg-lj.si

Njegov namen je ustvariti slovar drugačnih terminov, kot jih je najti v obstoječi literaturi o umetnosti, in na tokratnem seminarju bo predstavljenih 13 terminov. Celotni projekt spada v okvir evropskega projekta Rabe umetnosti - dediščina let 1848 in 1989 ter evropske muzejske konfederacije Internacionala.

K oblikovanju slovarja želijo pritegniti institucije in posameznike iz Evrope in drugih delov sveta, ki predlagajo termine, povezane z lastnimi praksami in konteksti, in jih med seboj primerjajo, so sporočili iz Moderne galerije.

Nikoli dane, pogosto izbojevane ...
Dodajajo še, da so konstitutivne prakse množinske - rastejo, se razvijajo, spreminjajo, mutirajo, postajajo hibridne, se prepletajo, ločujejo, zbirajo, združujejo drugače in prerazporejajo. So v nenehnem spreminjanju in za obstoj odvisne od medsebojnega odnosa. Kot take konstitutivne prakse niso nikoli danosti, konstitutivna praksa je vedno nekaj, za kar se je treba bojevati in o čemer se je treba pogajati.

Te prakse hkrati zagotavljajo orodje za samoprodukcijo in opremo za samorazumevanje - v sebi nosijo možnost spremembe, transgresije, reimaginacije in reartikulacije. Mogoče je trditi, da v kulturni sferi konstitutivne prakse zdaj predstavljajo gradnike za muzeje, galerije in sorodne javne ustanove, da si drugače zamislijo svojo vlogo, funkcijo in položaj znotraj ustvarjanja novih oblik državljanstva, so še zapisali v Moderni galeriji.

Kustosi tokratnega seminarja so direktorica Moderne galerije Zdenka Badovinac in Bojana Piškur iz ljubljanske Moderne galerije ter John Byrne iz Univerze John Moores v Liverpoolu.