Aventures des Toiles je znamka srednjega cenovnega razreda, ki redno sodeluje z umetniki, a pretežno francoskimi. Jernej Forbici je prvi slovenski slikar, ki jih je navdušil. Foto: Osebni arhiv
Aventures des Toiles je znamka srednjega cenovnega razreda, ki redno sodeluje z umetniki, a pretežno francoskimi. Jernej Forbici je prvi slovenski slikar, ki jih je navdušil. Foto: Osebni arhiv

Po sedanjih informacijah je kolekcija požela velik uspeh, saj je kar nekaj kreacij že razprodanih, zato se nadejam nadaljnjega sodelovanja z znamko.

Blurry Future with fake plastic flowers: delo, ki je Forbiciju prineslo modno sodelovanje. Foto: Osebni arhiv
Nekaj kosov iz kolekcije Blurry Future je že pošlo. Foto: Osebni arhiv
Jernej Forbici je študiral v Benetkah, 'na temeljih slikarstva devetnajstega stoletja je zgradil sodobno poetiko krajine'. Foto: Osebni arhiv

Jernej Forbici (1980) prihaja iz Kidričevega, diplomski in podiplomski študij je končal na Akademiji za likovno umetnost v Benetkah. S svojimi melanholičnimi krajinami opozarja na problem onesnaževanja okolja in grobe človeške posege v naravo.

"Jernej Forbici ima čut za veličastnost. Naučil se je lekcije slikarstva devetnajstega stoletja in na teh temeljih je zgradil sodobno poetiko krajine. Za sabo je pustil idilično naravo, presegel idejo mačehovske narave, prispel je do lirike umirajoče narave," je o njegovem delu v katalogu ob razstavi v Milanu leta 2011 zapisala Alessandra Redaelli.

Forbici je za MMC odgovoril na nekaj vprašanj o svojem nepričakovanem izletu v modni svet.


Kako je prišlo do sodelovanja z Aventures des Toiles? Ste znamko poznali že prej?
Znamke prej nisem poznal, saj delajo predvsem s francoskimi umetniki, od leta 2000 jih je z njimi sodelovalo več kot 50. Galerija Punto Sull'Arte (Varese, Italija), ena izmed galerij, ki me zastopajo, je novembra 2015 sodelovala na umetniškem sejmu St-ART v Strasbourgu, kjer je moje delo opazil umetniški direktor znamke Aventures des Toiles, Francois Gadrey. Kmalu zatem je kontaktiral galerijo in ker je bila slika, ki si jo je izbral na sejmu, medtem že prodana, smo se dogovorili za sestanek. Februarja 2016 je skupaj s sodelavko obiskal galerijo in izbral delo Blurry Future. Predstavili so svoje pogoje, torej odkup slike in plačilo avtorskih pravic za obdobje proizvodnje in promocije kolekcije in dogovor je bil sklenjen.

Kakšno je ozadje dela Blurry Future?
Gre za delo na platnu v tehniki akril in olje v velikosti 240 x 150 cm, torej malce večji srednji format. Slika je bila prvič predstavljena na sejmu v Milanu leta 2010 (z Galerijo Bainca Maria Rizzi), kjer jo je opazila galeristka iz Vareseja, Sofia Macchi, ki je takrat odpirala galerijo Punto Sull'Arte in ta slika je bila tudi povod za prvo razstavo galerije. Zaradi svoje velikosti je ostala bolj ali manj v arhivu galerije vse do tega srečanja s francoskimi modnimi oblikovalci. Slika pa je sicer ena prvih, ki izhajajo iz večje serije Blurry Future, govorijo o zamegljeni prihodnosti, predvsem z vidika ekologije in našega ravnanja z naravo. Celoten naslov slike je pravzaprav Blurry Future with fake plastic flowers, saj so naslikane rože žal le plastične, ker prave ne morejo več rasti na uničeni krajini, ki je naslikana.

Vam je sodelovanje odprlo še kakšna vrata?
Po sedanjih informacijah je kolekcija požela velik uspeh, saj je kar nekaj kreacij že razprodanih, zato upam na nadaljnje sodelovanje z znamko. Sicer pa je to prvi skok mojih slik v modne kroge, zato za zdaj nimam večjih pričakovanj. Da bi sodelovanje z modno hišo odpiralo nova vrata v umetniškem svetu, pa je po mojem mišljenju malo verjetno.

S svojimi krajinami trkate na vest ljudi, opozarjate na problem onesnaženja okolja ... Ostajate temu poslanstvu zvesti še naprej?
Tako je. Že od vsega začetka se v svojem delu posvečam izključno odnosu človek-narava (moja prva samostojna razstava leta 2001 je bila naslovljena Ljudje in gruda), ki je absolutno preveč antropocentričen. Nima smisla izgubljati besed o podnebnih spremembah in o tem, kaj nas čaka, o tem lahko beremo že skoraj vsak dan. Trenutno me fascinira predvsem način upora ljudi do tega odnosa, preučujem različna "eko" gibanja, njihove akcije in rezultate ter jih vključujem v svoje postavitve.

S čim se ukvarjate ta hip?
Trenutno sem polno zaseden, saj bosta kmalu dva umetniška sejma, na katerih sodelujejo galerije, ki me zastopajo. Prvi je v Veroni (ArtVerona), drugi pa v Kölnu (Art Cologne). Takoj zatem pa se posvetim razstavi, ki se bo odprla januarja v Galeriji Art Priori v Mannheimu v Nemčiji. Na začetku leta sledijo novi projekti, eden večjih se bo odprl v Rimu, gre pa za zgodovinski pregled nasilja nad naravo od antike do danes z naslovom We never change do we, we never learn do we.

Po sedanjih informacijah je kolekcija požela velik uspeh, saj je kar nekaj kreacij že razprodanih, zato se nadejam nadaljnjega sodelovanja z znamko.