Originalno delo so v galeriji vzeli iz originalnega okvirja in ga zamenjali s ponaredkom. Foto: YouTube
Originalno delo so v galeriji vzeli iz originalnega okvirja in ga zamenjali s ponaredkom. Foto: YouTube
Mona Liza je eno izmed del, ki se lahko "pohvali" z največ reprodukcijami. Foto: Reuters

Ideja o projektu z naslovom Made in China se je porodila umetniku Dougu Fishbonu, ki je repliko slavne umetnine naročil kar prek spleta, za kar je odštel borih 120 funtov. Izdelali so jo v eni izmed slikarskih delavnic na Kitajskem, kjer je izdelava replik sicer že prava in predvsem dobičkonosna industrija.

V tovarni Meishing Oil Painting Manufacture Company, kjer so izdelali ponaredek, dela 150 slikarjev, med njimi so številni študenti, ki s slikanjem ponaredkov Botticellija, van Gogha, Picassa in številnih drugih slikarjev služijo denar za šolanje. Kot poroča Guardian, je cena izdelave replike odvisna od velikosti in kompleksnosti slike, pa tudi pogajanj. Fishbone je recimo zbil ceno s prvotnih 150 funtov na končnih 120. Omenjena tovarna je le ena izmed tisočih tovrstnih delavnic v provinci Fudžian. Samo v vasi Dafen naj bi vsako leto izdelali kar pet milijonov ponaredkov.

Ponaredek je odličen, dokler ga ne postaviš ob original
V londonski galeriji, kjer so na ogled številna dela slikarskih velikanov, kot so Rembrandt, Rubens, Tiepolo, Murillo in Poussin, so se za projekt odločili, da bi opozorili na vprašanje pomena slikarskih replik in originalov. "Replika je izvrstne kakovosti. Ko smo jo prejeli, smo bili vzhičeni. Bil pa je zanimiv poskus, ko smo jo postavili poleg izvirnika. Razlika je bila očitna," je dejal kurator galerija Xavier Bray.

Projekt se bo začel 10. februarja, ko bodo med 270 deli na ogled postavili tudi ponaredek. Po treh mesecih bodo v galeriji 28. aprila izdali, katero izmed razstavljenih del je ponarejeno, potem pa bo sledila še razstava, na kateri bosta drug ob drugem na ogled izvirnik in ponaredek.

Z omenjenim projektom želijo v londonski galeriji spodbuditi razpravo o vrednosti in položaju umetnosti. "Ne gre le za projekt "Poišči vsiljivca", temveč želimo na ta način spodbuditi razpravo o tem, kako gledamo in cenimo umetnosti. Zanimivo bo videti, če bo dejstvo, da je replika na ogled v galeriji, spremenilo njeno vrednost," je dejal Fishbone.