Film Osmi potnik je leta 1980 prejel oskarja za vizualne učinke. Foto:
Film Osmi potnik je leta 1980 prejel oskarja za vizualne učinke. Foto:
Ridley Scott
Ridley Scott s kasnejšimi nadaljevanji franšize Osmi potnik in srečanji vesoljskega bitja s Predatorjem ni imel opravka. Foto: EPA
Osmi potnik
Skulpture osmega potnika so redni spremljevalci razstav del H. R. Gigerja. Foto: EPA

Kot poroča Variety, se je 71-letni filmski ustvarjalec, ki se trenutno ukvarja s srednjeveško legendo o Robinu Hoodu, odločil vrniti k franšizi, s katero se pravzaprav po prvem filmu sam ni več ukvarjal, ampak so to storili režiserji James Cameron, David Fincher in Jean-Pierre Jeunet. Več kot deset let po zgodbi Osmi potnik 4: vstajenje (1997) ta ne bo potekala naprej, saj se bo Scott posvetil zgodbi pred prvim filmom.

Ridley Scott, ki srednjeveške prigode v nottinghamskem gozdu oživlja s pomočjo Russella Crowa, Cate Blanchett in Williama Hurta, se pravzaprav z znanstveno fantastiko ni ukvarjal vse od leta 1982, ko je posnel kultni film Iztrebljevalec (Blade Runner).

Scenarij za nov film so zaupali Jonu Spaihtsu, ki je med drugim scenarist filma Passengers Keana Reevesa. Kot kaže, pa bo napovedan film prvi iz franšize, v katerem ne bo legendarne Ellen Ripley.

Osmi potnik praznuje 30 let
30 let po prvem filmu je torej primeren čas za dogovarjanje o novem izdelku uspešne franšize. Prvi Osmi potnik je leta 1980 prejel oskarja za vizualne učinke in vrsto drugih nagrad, spopadanje z na prvi pogled nepremagljivim nezemeljskim bitjem pa je tudi sicer navdušilo tako občinstvo kot kritike.

Gigerjev nadrealizem
Podobo osmega potnika si je zamislil švicarski slikar, kipar in scenograf H. R. Giger in poskrbel za enega najbolj prepoznavnih filmskih stvorov. Njegovo edino pravo nasprotnico, Ellen Ripley, pa je v vseh štirih filmih, no, v zadnjem je šlo pravzaprav za njen klon, igrala Sigourney Weaver.

Leta 2002 so film zapisali v nacionalni register filmov (National Film Registry) arhiva kongresne knjižnice, s čimer so potrdili nujnost ohranjenja filma zaradi njegovega kulturnega, zgodovinskega oziroma estetskega pomena. Šest let kasneje ga je ameriški filmski inštitut uvrstil na sedmo mesto lestvice najboljših znanstvenofantastičnih filmskih izdelkov.