Udeleženci in udeleženke izobraževanje so ustvarili lastne scenarije za filme in jih sami posneli pod vodstvom snemalca Jureta Černeca. Foto: EPA
Udeleženci in udeleženke izobraževanje so ustvarili lastne scenarije za filme in jih sami posneli pod vodstvom snemalca Jureta Černeca. Foto: EPA
Karpo Godina
V okviru izobraževanja je potekal tudi enodnevni seminar cineasta Karpa Godina o celovitem pristopu k ustvarjanju filma. Foto: RTV SLO

Predvajali so sedem kratkih dokumentarcev, ki so nastali v sklopu šole v produkciji Zavoda za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch. Filmska šola je bila namenjena manjšinam in obrobnim skupinam, ki žive v Sloveniji, ter pripadnikom subkultur.

Kot so sporočili iz Kinodvora, je v prepletu izobraževalnega in produkcijskega pristopa projekt izboljšal usposobljenost ciljne skupine na filmskem področju in odprl vrata njeni samorealizaciji na širšem družbenem področju, vse skozi zgovorne kratke dokumentarce, ki so komunikacijski most med "javnostjo" in "manjšinskimi in marginaliziranimi skupinami«.

Sedem sadov izobraževanja
V okviru šolanja so nastali kratki dokumentarci Nurko Admirja Baltića, Prvovrstni.drugi Petre Hrovatin, Mojce Koželj in Vesne Vravnik, Sram norosti (E=mc2) Vide Kaučič, Sam(o) Gorana Popovića, Država Tanje Plešivčnik in Anje Prebil, Realna fikcija, mehka in slastna Ane Haberman in Tanje Skale ter Na lastno odgovornost Marka Gorjupa in Roka Pibernika.

Predpogoj produkcije dokumentarnih filmov s socialnim nabojem je bila udeležba v enoletnem izobraževanju in usposabljanju na vseh področjih filmskega ustvarjanja, od scenaristike preko kamere do montaže. Znanje so udeleženci izpopolnjevali pod mentorstvom uveljavljenih filmskih ustvarjalcev Zemire Alajbegović Pečovnik, Mihe Hočevarja in Jurija Medena.

Proces produkcije je predstavil gostujoči predavatelj Jožko Rutar, enodnevni seminar o celovitem pristopu k ustvarjanju filma pa je vodil Karpo Godina. Udeleženci in udeleženke šole so filme posnele na podlagi lastnih scenarijev, pri tem pa jih je usmerjal snemalec Jure Černec, montirali pa so s pomočjo montažerja Miloša Kaluska.