Foto: BoBo
Foto: BoBo

Med drugim bi si želeli teden dni zgoščenega dogajanja, ki bi ob predstavah ponudilo tudi simpozij in druge dogodke.

Sorodna novica Valentina Turcu: "Baletna umetnost je medij božanske lepote"

Slovenski balet 100-letnico, ki je vezana tudi na ustanovitev prvega profesionalnega baletnega ansambla v Sloveniji, današnjega Baleta SNG Opera in balet Ljubljana, obeležuje v sezoni 2018/19. Nekaj aktivnosti v počastitev jubileja se je že zvrstilo, je spomnil predsednik Društva baletnih umetnikov Slovenije (DBUS) Tomaž Rode.

Tri kultna dela slovenske koreografske literature
Med drugim je lanskega aprila v SNG-ju Opera in balet Ljubljana premiero doživel baletni večer Balet 100, ki je predstavil tri kultna dela slovenske koreografske literature: Lok koreografov Pie in Pina Mlakarja, Žico koreografa Vlasta Dedovića in Pastoralno simfonijo Milka Šparembleka, novembra sta premiero doživela baleta Moški z nožem koreografa Matjaža Fariča in Kompozicija koreografinje Sanje Nešković Peršin.

Novembra sta premiero doživela baleta Moški z nožem koreografa Matjaža Fariča in Kompozicija koreografinje Sanje Nešković Peršin (na fotografiji). Foto: BoBo
Novembra sta premiero doživela baleta Moški z nožem koreografa Matjaža Fariča in Kompozicija koreografinje Sanje Nešković Peršin (na fotografiji). Foto: BoBo

Predvideni pa so med drugim še svečani baletni koncert ob 100-letnici slovenskega baleta, ki bo sestavljen iz del slovenskih koreografov in ga skupaj pripravljajo SNG Opera in balet Ljubljana, SNG Maribor in DBUS. Sledi razstava o slovenskem baletu, ki jo pripravlja DBUS in jo bodo v prvem preddverju ljubljanskega Cankarjevega doma odprli 13. maja, ter izid knjige Danice Dolinar z naslovom Po sledeh slovenskega baleta.

V. d. ravnatelja ljubljanske Opere Rajko Meserko je spomnil, da so priprave na praznovanje padle v neugoden čas odhoda tedanjega ravnatelja Petra Sotoška Štularja. V ljubljanski operno-baletni hiši je bil po njegovih besedah v počastitev jubileja načrtovan Balet 100, kar so tudi izpeljali, bi si pa tudi sam želel več dogajanja. Pozneje so sicer jubilej baleta skušali združevati s 100-letnico orkestra SNG Opera in balet Ljubljana, poleg tega so obhajanje visoke obletnice baleta z gostovanji v Kazahstanu in Berlinu ponesli tudi prek meja Slovenije.

Premalo povezovanja ob jubileju
Plesna kritičarka Daliborka Podboj je povedala, da je bilo ob zaznamovanju 100-letnice premalo povezovanja z Ljubljana Festivalom, SNG-jem Maribor, Mestno občino Ljubljana in baletnimi šolami. Poleg tega bi si želela zgoščeno celotedensko dogajanje, ki bi poleg predstav ponudilo tudi strokovni simpozij in druge dogodke, kjer bi bil prostor tudi za predstavitev mlajše generacije plesalcev in koreografov. Pozornost stoletnici bi, kot je poudarila, morala dati tudi Televizija Slovenija s svojim arhivom.

Sorodna novica Vrnitev Prodane neveste in njenih veselih folklornih viž

Na Rodetovo vprašanje, ali bi lahko v SNG-ju Opera in balet Ljubljana po zgledu zaznamovanj 50-letnice in 80-letnice baleta, ki sta ponudili precej več dogodkov, pripravili, tudi v povezavi s 100-letnico orkestra, celotedensko dogajanje, je Meserko povedal, da je bilo dogovorjeno izpeljano.

V žeji, da poudarijo jubilej, so na repertoar uvrstili tudi Smetanovo komično opero Prodana nevesta, ki je premiero doživela v tem mesecu. Kot je še povedal, jim tokratnega jubileja res ni uspelo obeležiti tako kot preteklih dveh. Kljub vsemu ocenjuje, da so vsi dogodki, ki se navezujejo na jubilej, usmerjeni v to, da bi v slovenski javnosti vzbudili več zanimanja za balet. Ob tem je izrazil upanje da bodo 100-letnico baleta in ansambla počastili tudi s knjižno izdajo.

Sorodna novica Janez Mejač: "Morda sem se v lep spomin gledalk vtisnil kot princ v Pepelki"

Janez Mejač, lanski dobitnik Prešernove nagrade za življenjsko delo, plesalec, dolgoletni vodja ljubljanskega baleta, pedagog in koreograf pa je povedal, da bi si prav takšno pozornost kot zakonca Mlakar, Dedović in Šparemblek v sklopu zaznamovanja 100-letnice slovenskega baleta zaslužili tudi koreografi Henrik Neubauer, Metod Jeras in Majna Sevnik. "V nasprotnem primeru je namreč vodstvo Opere izbrisalo 30, 40 let dela teh treh koreografov," je povedal in dodal, da so tedaj v Ljubljano sicer res prihajali tuji koreografi, a ta trojica je "držala repertoar".