Ceneno predavanje (2009) je uglasbena ritmično-govorna predstava, nastala na podlagi Predavanja o ničemer Johna Cagea. Med praznim govoričenjem o golih rokah, občinstvu, času, repeticiji in plesu Jonathan Burrows in Matteo Fargion povzemata in nadgrajujeta elemente svoje zgodnje trilogije Both Sitting Duet, The Quiet Dance in Speaking Dance. Foto: Herman Sorgeloos
Ceneno predavanje (2009) je uglasbena ritmično-govorna predstava, nastala na podlagi Predavanja o ničemer Johna Cagea. Med praznim govoričenjem o golih rokah, občinstvu, času, repeticiji in plesu Jonathan Burrows in Matteo Fargion povzemata in nadgrajujeta elemente svoje zgodnje trilogije Both Sitting Duet, The Quiet Dance in Speaking Dance. Foto: Herman Sorgeloos

Ko me občasno med kakšno predstavo prevzame potrtost, si zaželim, da bi naveličani gledališki škrat odčaral trenutno predstavo in na njeno mesto postavil Burrowsa in Fargiona.

Deborah Jowitt (DanceBeat)
Jonathan Burrows: Koreografov priročnik
Koreografov priročnik bralca vabi k raziskovanju načinov in vzrokov za pripravo plesne predstave. Gre za razmišljanje o osebni praksi in poklicni poti, ki se napaja iz petletnih izkušenj z delavnic, ki jih je vodil Burrows. Foto: Zavod Maska

V sklopu dogodka Mišljenje koreografije bo potekala še tridnevna plesna delavnica, v Konzorciju pa bodo predstavili njegovo knjigo Koreografov priročnik.

Predstavi Ceneno predavanje in Kravji komad je Burrows ustvaril v sodelovanju s skladateljem Matteom Fargionom.
Ceneno predavanje je uglasbena ritmično-govorna predstava, v kateri umetnika z duhovito bistroumnostjo filozofirata o svojem delu ter prikličeta niz nepredvidljivih podob in digresij. Cenenemu predavanju sledi Kravji komad, ki prejšnje delo povzema in ga v poskusu ponovnega orisa pravkar določenih pravil privede do skrajnih meja. Kravji komad na podlagi predmetov, besedila, giba in zvoka podaja kaotično meditacijo o plesu, glasbi in smrtnosti, so sporočili iz Zavoda Maska.

Mednarodni uspešnici
Predstavi sta gostovali v 28 državah, Ceneno predavanje pa je bilo na bruseljskem gledališkem festivalu Het Theaterfestival razglašeno za najboljšo predstavo leta 2009. "Le redki umetniki tako prevzamejo občinstvo kot ta dvojna predstava … časovna umestitev vsake note, skomiga, nasmeha in kretnje je izvrstna," so o njej zapisali v britanskem Guardianu, kjer so ji dali tudi (vseh) pet zvezdic.

Za nadobudne koreografe
Od srede do petka bo v Rezidenčnem centru Cankarjeva - Studio Cepetka pod vodstvom Burrowsa potekala delavnice z naslovom Pisati ples. Na delavnici bodo udeleženci raziskovali koreografske in kompozicijske postopke, na različne načine ustvarjali ples ter ugotavljali, kako lahko ta komunicira z gledalcem. Ples bodo primerjali tudi z drugimi umetniškimi mediji in ob tem spoznavali, kaj ples lahko in česa ne more posredovati.

Odslej tudi v slovenščini
Povod za Burrowsovo gostovanje v Ljubljani je slovenski prevod njegove knjige Koreografov priročnik, ki je izšla pod okriljem Zavoda Maska v sozaložništvu z Javnim skladom RS za kulturne dejavnosti (JSKD). V četrtek, 22. marca, bo v knjigarni Konzorcij Burrows spregovoril o delu. Koreografov priročnik bralca vabi k raziskovanju načinov in vzrokov za pripravo plesne predstave, hkrati pa avtor v nizu zgodbic podaja smernice, s katerimi si je mogoče pomagati pri kompleksnem delovnem procesu ustvarjanja predstave.

Burrows je bil dolgoletni član Londonskega kraljevega baleta, pozneje pa se je posvetil koreografski karieri. Mednarodno prepoznavnost si je ustvaril z obsežnim delom, kamor spadajo film Hands, ki ga je prav tako ustvaril s Fargionom in številne predstave, s katerimi gostuje po vsem svetu. Burrows tako spada med najzanimivejše in svojevrstne sodobnoplesne ustvarjalce zadnjega desetletja. Njegovo gostovanje v Ljubljani so na Maski pripravili v sodelovanju z JSKD-jem in CD-jem.

Ko me občasno med kakšno predstavo prevzame potrtost, si zaželim, da bi naveličani gledališki škrat odčaral trenutno predstavo in na njeno mesto postavil Burrowsa in Fargiona.

Deborah Jowitt (DanceBeat)