Žirija je Grumovo nagrado podelila Evaldu Flisarju (na fotografiji) za besedilo z naslovom Komedija o koncu sveta, ki jo opisujejo kot farso o farsi, znotraj katere je še ena farsa. Je farsa, kot je naša resničnost farsa, čeprav, kot se izrazi njen junak:
Žirija je Grumovo nagrado podelila Evaldu Flisarju (na fotografiji) za besedilo z naslovom Komedija o koncu sveta, ki jo opisujejo kot farso o farsi, znotraj katere je še ena farsa. Je farsa, kot je naša resničnost farsa, čeprav, kot se izrazi njen junak: "Ni čas za farse. Resničnost zahteva resne drame." Foto: BoBo
Rokovnjači
Pri nagrajeni predstavi Rokovnjači je po mnenju žirije estetsko in vsebinsko plast produkcije zaznamovala izbira pankovske skupine Niet za avtorje glasbe. V igralski dimenziji namreč na eni strani prinaša izbrušen užitek brez distance, na drugi refleksijo ironije in groteske, zadnjemu pa se kot nadvse učinkovit igralec pridružujeta tudi scenografija Petre Veber in kostumografija Bjanke Adžić Ursulov, je v obrazložitvi Šeligove nagrade zapisala žirija. Foto: Urška Boljkovac
Simona Hamer
Nagrado občinstva je prejela predstava Kladivo ali pinceta? Simone Hamer (na fotografiji) v produkciji KD Integrali in Gledališča Glej, ki je dobila najvišjo povprečno oceno občinstva - 4,9. Foto: BoBo

Žirija je podelila tudi Grün-Filipičevo priznanje za dosežke v slovenski dramaturgiji, ki ga je prejel Vili Ravnjak, nagradi za mladega dramatika sta dobila igra Inventura avtorice Vesne Hauschild in igra Sen 59 Tiborja Hrsa Pandurja, Šeligovo nagrado so podelili predstavi Rokovnjači avtorskega dvojca Miha Nemec in Nejc Valenti v koprodukciji Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica in Prešernovega gledališča Kranj, nagrado občinstva pa predstavi Kladivo ali pinceta? Simone Hamer v produkciji KD Integrali in Gledališča Glej. Tedna slovenske drame se je udeležilo več kot 200 domačih in tujih gledališčnikov, v 12 dneh pa se je zvrstilo 30 gledaliških dogodkov.

Konec sveta skozi aforizme in besedne igre
Žirija v sestavi dramaturginja Diana Koloini, režiser in dramaturg Alen Jelen, dramaturginja Martina Mrhar, igralec Peter Musevski ter dramaturg in teatrolog Tomaž Toporišič je izmed 35 besedil, ki so prispela na natečaj, in štirih lani nominiranih besedil izbrala Evalda Flisarja za dobitnika letošnje Grumove nagrade. Kot je žirija zapisala v obrazložitvi, se Komedija o koncu sveta z izvirno skonstruirano zgodbo in spretno izpisanimi dialogi, ki so polni aforizmov ter inteligentnih besednih iger, na svež način ukvarja z najbolj žgočimi globalno-lokalnimi temami ter nam živo odslikava domače in tuje stanje duha, ob tem pa daje slutiti, da je ves svet le oder in da zato morda nikoli ne bomo vedeli odgovora na naslovno vprašanje nikoli napisane drame Joeja Ortona: "Zakaj so propadle vse kurčeve vrednote?"

Grün-Filipičevo priznanje za dosežke v slovenski dramaturgiji je prejel Vili Ravnjak, čigar ime je po mnenju žirije neločljivo povezano tako s praktično kot teoretično dramaturgijo, obe pa z Dramo Narodnega gledališča v Mariboru. Z njim je povezan preporod tega gledališča na prelomu iz osemdesetih v devetdeseta leta prejšnjega stoletja, ki je prinesel dramaturško svežino repertoarja in drzno izbiro ustvarjalcev ter tlakoval dramaturgijo tudi velikemu Pandurjevemu obdobju mariborske drame. V zadnjem desetletju pa mu je uspelo, da je kot umetniški vodja to gledališče popeljal v nove smeri uravnotežene dramaturške dinamike med klasiko in sodobnostjo.

Rokovnjači znova zaživeli na odru
Šeligovo nagrado je prejela predstava Rokovnjači avtorskega dvojca Miha Nemec in Nejc Valenti v koprodukciji Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica in Prešernovega gledališča Kranj. Miha Nemec in Nejc Valenti ter njuna uigrana igralska in umetniška ekipa so z novo avtorsko predstavo nedvomno eden izmed vrhov sedanje produkcije slovenskega gledališča. Rokovnjači so sveža in inovativna adaptacija istoimenske Jurčič-Kersnikove literarne predloge in odličen primer sodobne obdelave besedila, ki je po dolgih desetletjih na odru znova zaživelo v vsej svoji aktualnosti in družbenokritičnem potencialu.

Žirija se je soglasno odločila, da nagrado za mladega dramatika podeli dvema avtorjema oziroma dvema prijavljenima dramskima tekstoma. Po relativnem neuspehu lanskega razpisa, ko nagrada ni bila podeljena, je na letošnji natečaj prispelo večje število besedil, med njimi pa vsaj dve kakovostno izstopajoči deli, ki obenem predstavljata dve mogoči dramski ali ne več dramski pisavi za gledališče danes. Inventura Vesne Hauschild izpisuje boj štirih kandidatk za delovno mesto v trgovinskem gigantu, ki se optimistično podajo v trimesečni preizkus delovnih sposobnosti, a kmalu postanejo ujetnice brezobzirnega izkoriščanja. Besedilo, s podnaslovom drama v treh dejanjih ali 3. delna nadaljevanka za na oder, ne skriva strukturnih in vsebinskih vzporednic s televizijskimi resničnostnimi šovi. Sen 59 Tiborja Hrsa Pandurja pa je po mnenju žirije nenavadna, izrazito poetična, a hkrati depoetizirana ne več dramska igra, ki s svojim naslovom asociira na leto izida slovenske poetične drame Antigona Dominika Smoleta in leto kubanske revolucije. Hkrati pa je pisana za stik poezije, gledališča in resničnosti danes, tukaj in zdaj.