Gibanica za slovenski sodobni ples med drugim pomeni tudi eno od glavnih odskočnih desk na tuje odre. Foto: Exodos
Gibanica za slovenski sodobni ples med drugim pomeni tudi eno od glavnih odskočnih desk na tuje odre. Foto: Exodos
Karamazovi, druga knjiga / Made in China
Mateja Bučar je pri predstavi Karamazovi, druga knjiga / Made in China izhajala je iz koncepta geopoetike in se geografskih, religioznih ter nacionalnih tem skušala lotiti na poetičen način. Kitajska danes po njenem mnenju odpira nove načine razmišljanja o verovanju ljudi v avtoritete in religijo. Dostojevski je v svojih Bratih Karamazovih znamenito sklenil, da vse postane dovoljeno, če Bog ne obstaja. Jacques Lacan je to spoznanje obrnil ter zapisal, da če Bog ne obstaja, nič več ni dovoljeno. Kitajska je oblikovala svoje bogove, da se izogne temu vprašanju. Bog komunistične partije in Bog kapitalizma uspešno cvetita drug ob drugem. Foto: Bunker
Začel se je festival Gibanica

Četrto izdajo festivala Gibanica je v Stari mestni elektrarni odprla predstava Bratje Karamazovi, druga knjiga - Made in China, ki je nastala po zamisli in v koreografiji Mateje Bučar. Gibanica sicer prinaša izbor 19 najboljših sodobnih plesnih predstav treh generacij ustvarjalcev, ki so nastale v zadnjih dveh letih. Prvi dan festivala sta zaznamovali še predstavi: Betweeen avtorjev Tanje Zgonc in Stefana Marie Marba ter Atelje Bare Kolenc. Sledilo je rajanje slovesnem odprtju v drugem preddverju Cankarjevega doma.

Selektorji "praznika sodobnega slovenskega plesa" so v glavni program festivala uvrstili 12 predstav, v spremljevalni pa osem. Iz spremljevalnega programa je zaradi tehničnih težav izpadla predstava Matjaža Zupančiča Ljubezni moje babice.

Vsi "obroki" osrednjega programa
V izbor so sicer vključene predstave treh generacij slovenskih sodobnih plesnih ustvarjalcev. Po mnenju ene izmed selektoric, Amelie Kraigher, se bo na letošnjem festivalu še posebej pokazala ustvarjalna moč mlajše generacije avtorjev. V petek bodo na sporedu še projekt 3niti Milana Tomášika, "plesna študija" Melodije začetkov in likovna predstava z glasbo Melodije refleksije (Andreja Rauch Podrzavnik) ter "eksperiment, razpet med Ljubljano in Beogradom" Izpleši me, prosim! Rosane Hribar in Gregorja Lušteka.

V soboto lahko izbirate med predstavami Ulysses (Jurij Konjar), Drage Drage (Maja Delak) in Dance or die (Matjaž Pograjc). Za zadnji dan so prihranili Digitalno komuno (Aleksandra Kostič), predstavo Kot kaplja dežja v usta molka (Irena Tomažin) in Fake it! (Janez Janša).

Osrednje vrvišče festivalskega dogajanja je v Cankarjevem domu, pod svojo streho pa ga bodo sprejeli še Plesni teater Ljubljana, Gledališče Glej, atrij ZRC-ja SAZU-ja, Slovensko mladinsko gledališče in Stara mestna elektrarna.

Ob zaključku Gibanice (v nedeljo, 22. februarja) bo strokovna žirija izbrala zmagovalno predstavo glavnega programa, občinstvo pa bo svojega favorita lahko izglasovalo med vsemi 19 predstavami.

Začel se je festival Gibanica