Predstava Hamleta v vasi Spodnja Mrduša nas povede v majhno mesto, kjer se je na položaj predsednika kmečke zadruge zavihtel Tone Bukovec (Matej Čujovič), ki je iz sebe ustvaril svojevrsten kult osebnosti. Obletnico svoje izvolitve želi praznovati v slogu in zato vaškemu učitelju ukaže, naj v Kulturnem domu pripravi postavitev Shakespearovega Hamleta; sebe postavi v vlogo Klavdija. Čujovič, tako žirija, v predstavi
Predstava Hamleta v vasi Spodnja Mrduša nas povede v majhno mesto, kjer se je na položaj predsednika kmečke zadruge zavihtel Tone Bukovec (Matej Čujovič), ki je iz sebe ustvaril svojevrsten kult osebnosti. Obletnico svoje izvolitve želi praznovati v slogu in zato vaškemu učitelju ukaže, naj v Kulturnem domu pripravi postavitev Shakespearovega Hamleta; sebe postavi v vlogo Klavdija. Čujovič, tako žirija, v predstavi "izžareva polnokrvni lik strupeno nevarnega človeka". Foto: Aljaž Hafner/Loški oder
Sorodna novica Loški oder osvojil večino nagrad srečanja v Srbiji, tudi nagrado za najboljšo predstavo

V tekmovalnem sporedu letošnjega Linhartovega srečanja, festivala ljubiteljskih gledališč, se je zvrstilo sedem predstav. Izbrane predstave je ocenjevala tričlanska strokovna žirija pod vodstvom plesalke, koreografinje in profesorice umetnosti giba Uršule Teržan. Člana žirije sta bila še dramski igralec Gašper Jarni in režiser Tin Grabnar.

Tudi eden izmed matičkov za moško vlogo je šel omenjeni predstavi, prejel pa ga je Matej Čujovič, ki je nastopil v vlogi Bukovca. Žirija se je sicer odločila, da podeli kar dve nagradi za moško vlogo, tako je matička prejel tudi Domen Koren, ki je v predstavi Seksualna perverzija Šentjakobskega gledališča Ljubljana odigral vlogo Danijela Škapina. Med ženskimi liki je žirijo najbolj prepričala Tina Tavčar, ki je v že omenjeni predstavi Seksualne perverzije prepričljivo upodobila vlogo Jane Weber, so sporočili iz Javnega sklada Slovenije za kulturne dejavnosti.

Seksualna perverzija (1974) je ena najpogosteje uprizarjanih dram ameriškega dramatika Davida Mameta. Tini Tavčar je v postavitvi Šentjakobskega gledališča uspelo
Seksualna perverzija (1974) je ena najpogosteje uprizarjanih dram ameriškega dramatika Davida Mameta. Tini Tavčar je v postavitvi Šentjakobskega gledališča uspelo "upodobiti kompleksen notranji svet zapostavljene ženske, ki izgublja svojo najboljšo prijateljico". Foto: Šentjakobsko gledališče
Sorodna novica 61. Linhartovo srečanje: Komu bodo letos podelili matičke?

"Za slovensko ljubiteljsko gledališče se nam ni treba bati"
V utemeljitvi odločitve za matička za najboljšo predstavo v celoti pa so o Predstavi Hamleta v vasi Spodnja Mrdoša zapisali: "Izjemna kolektivna igra, čvrsta dramaturgija, lahkotno prehajanje med raznovrstnimi žanri ter zavidljive in še dolgo zapomnljive igralske kreacije so se zlili v kompletni in magični odrski dogodek, pod katerega bi se z veseljem podpisala tudi prenekatera profesionalna gledališka hiša." Po mnenju žirije igralke in igralci pod suverenim režijskim vodstvom gledalca že v prvih trenutkih posrkajo v dogajanje in ga ne izpustijo niti po tem, ko zastor že pade, igralski kolektiv Loškega odra pa je tako vnovič dokazal, da se nam za slovensko ljubiteljsko gledališče nikakor ni treba bati.

V loškem ansamblu je po mnenju žirije še posebej izstopal Matej Čujovič v vlogi Bukovca, ki jo je "oblikoval z zavidljivo mero nespornega igralskega talenta in odrske discipliniranosti". "Pri tem je v vsakem trenutku predstave izžareval polnokrvni lik strupeno nevarnega človeka, kakršnega bi si želeli gledati zgolj v varnem zavetju gledaliških dvoran, a ga vse prevečkrat srečamo tudi na odrih naših vsakdanjih življenj," so dodali v utemeljitvi nagrade za moško vlogo.

Prepričal je tudi Domen Koren v vlogi Danijela Škapina v predstavi Seksualna perverzija, v kateri se, tako žirija, "lahkotno sprehaja skozi natančno razčlenjene prizore in pri tem naniza različna čustvena stanja, ki jih venomer precizno odmeri, ob tem pa s svojo odrsko prezenco drži gledalčevo pozornost od samega začetka predstave".

Domen Koren v Seksualni perverziji, prvi postavitvi Mametove predstave v Šentjakobskem gledališču. Foto: Šentjakobsko gledališče
Domen Koren v Seksualni perverziji, prvi postavitvi Mametove predstave v Šentjakobskem gledališču. Foto: Šentjakobsko gledališče
Posebno priznanje za igralski tandem sta prejeli Maša Kavčič in Monika Jekler za vlogi Sakešvilija in Sakešvilija  v predstavi Ljudski demokratični cirkus Sakešvili, KUD Fofité Medvode. Foto: Matej Maček
Posebno priznanje za igralski tandem sta prejeli Maša Kavčič in Monika Jekler za vlogi Sakešvilija in Sakešvilija v predstavi Ljudski demokratični cirkus Sakešvili, KUD Fofité Medvode. Foto: Matej Maček

Matička za žensko vlogo je prejela Tina Tavčar, ki ji je v vlogi Jane Weber v predstavi Seksualna perverzija "z natančnim razumevanjem besedilne predloge uspelo na odrskih deskah upodobiti kompleksen notranji svet zapostavljene ženske, ki izgublja svojo najboljšo prijateljico". "S tem je ustvarila igralsko kreacijo, ki jo ohranimo v spominu še dolgo po tem, ko zapustimo gledališko dvorano," je ocenila žirija.

Komisija je podelila tudi tri posebna priznanja; za igralski tandem sta ga prejeli Maša Kavčič in Monika Jekler, ki sta nastopili v vlogah Sakešvilija in Sakešvilija v predstavi Ljudski demokratični cirkus Sakešvili (KUD Fofité Medvode), priznanje za skupinsko dinamiko so podelili igralski ekipi predstave Salto morale (Hlodi, KUD Franc Kotar Trzin), za inovativni pristop k lutkovni umetnosti pa ga je prejela predstava Pot okoli sveta, ki je nastala v produkciji Koruznega zrna Slovenska Bistrica, Hiše otrok in umetnosti Ljubljana ter Lutkovnega gledališča NEBO Kranj. Po mnenju žirije jim je "v treh lutkovnih miniaturah s sodobnimi uprizoritvenimi sredstvi pred nami uspelo razkriti moč lutkovnega medija".

Linhartove listine pa so prejeli Matej Čujovič (Kulturno društvo Loški oder Škofja Loka), Elizabeta Žnidaršič Stefanciosa – Erži (Kulturno društvo Igralska skupina pri Gledališču Toneta Čufarja Jesenice) in Peter Teichmeister (Šentjakobsko gledališče Ljubljana).

Prejemniki Linhartovih listin za leto 2022 so bili znani že pred začetkom srečanja. To so: Matej Čujovič, Kulturno društvo Loški oder Škofja Loka, Elizabeta Žnidaršič Stefanciosa – Erži, Kulturno društvo Igralska skupina pri Gledališču Toneta Čufarja Jesenice, Peter Teichmeister, Šentjakobsko gledališče Ljubljana. Foto: Matej Maček
Prejemniki Linhartovih listin za leto 2022 so bili znani že pred začetkom srečanja. To so: Matej Čujovič, Kulturno društvo Loški oder Škofja Loka, Elizabeta Žnidaršič Stefanciosa – Erži, Kulturno društvo Igralska skupina pri Gledališču Toneta Čufarja Jesenice, Peter Teichmeister, Šentjakobsko gledališče Ljubljana. Foto: Matej Maček