V plesno-gledališkem prvencu se Kaja Janjić in Matic Bobnar, sicer ne novinca na plesno-gledališki sceni, sprašujeta:
V plesno-gledališkem prvencu se Kaja Janjić in Matic Bobnar, sicer ne novinca na plesno-gledališki sceni, sprašujeta: "Kaj se zgodi, če ti oseba, ki živi v sosednjem stanovanju, v trenutku somračja potrka na steno? Kako izgleda ples samote dveh, ki jih ločuje nevidna stena? Kako se dotakniti na daljavo, kako se dotakniti sebe?" Foto: Kaja Janjić
Slovenija vstaja
Fotograf Šimen Zupančič se predstavlja s fotografijami, ki so nastale v času slovenskih ljudskih vstaj in uporov. Na tekmovanju Slovenia Press Photo 2009 je prejel nagrado za najboljšo fotografijo v kategoriji "Ljudje", tokrat pa se predstavlja z zmagovalno fotografijo na natečaju Slovenia Press Photo 2012 v kategoriji reportažnih fotografij, ki je nastala proti koncu protestov, 30. novembra lani na Kongresnem trgu. Foto: Šimen Zupančič

Fotografska razstava predstavlja dela, nastala med 2. mariborsko vstajo novembra 2012 in 3. vseslovensko vstajo marca 2013, med njimi pa je tudi letošnja zmagovalna fotografija natečaja Slovenia Press Photo. Razstava Slovenija vstaja bo v Galeriji Internacionala na ogled do 10. maja.
V plesno-gledališki predstavi Pas de tea, ki je nastala v produkciji zavoda Flota in koprodukciji zavoda En-Knap, Kaja Janjić in Matic Bobnar raziskujeta "sodobnega posameznika v njegovih najbolj samotnih trenutkih ter razgaljata tančico, pod katero se skrivajo usedline neštetih skritih, nezavednih tekstov," so zapisali v Floti.
Samotna dvojina ob čaju
Naslov predstavlja besedno igro, nastalo iz termina Pas de deux (Korak v dvoje oz. ples dveh), ki dvojino zamenja z naključno besedo čaj (tea). "Posameznik, ki ga plesalca povabita na čaj, je ponesrečen stranski produkt sistema, ki favorizira prekerne delavce - nevidne posameznike, t. i. "drifterje", brez doma in stalnosti, prodajalce idej in sanj, vikend narkomane, ljubeče matere in žene, ki na skrivaj zbirajo hladno orožje, statiste, preizkuševalce zdravil in kozmetike ali pač zgolj običajne posameznike, ki čutijo, ki mislijo, ki nočejo biti črni ali beli, ki jih pred spanjem vsaj kdaj zbegajo vprašanja o samoti, smrti, ljubezni, sebstvu ..." Ob skodelici čaja se avtorja podata na potovanje v globine posameznika, ki v vsakem izmed nas skrivajo neštete usedline tekstov, oseb in dogodkov, da bi na površje prinesla drobce spregledanega in prezrtega in v njih našla nove možnosti.
Plesno-gledališka predstava raziskuje stanje somraka med počitkom in "socialnim kapitalističnim jazom", med artikuliranim in neartikuliranim, in išče potencial "komunikacije med dvema odtujenima posameznikoma, od katerih vsak operira z multitudo prodajnih-socialnih identitet, v stanju vmesnega samotnega sebstva". Iščeta tisto najbolj izmuzljivo v posamezniku, njegov molk in razpoke, hkrati pa tudi razpoke med dvema, med katerima zeva neizogibna razpoka kot nevidna stena.
Kaja Janjić, diplomantka sodobnega plesa, baleta in koreografije na salzburški Akademiji za ples (SEAD) in študentka fotografije na ljubljanski akademiji za vizualne umetnosti (A.V.A.), ki je kot plesalka že sodelovala z nekaterimi vidnejšimi domačimi koreografi (Gregor Luštek in Rosana Hribar, Matjaž Farič, Iztok Kovač), je poleg koreografije poskrbela tudi za scenografijo in oblikovanje videa.
Besedilo in idejno zasnovo je prispeval Matic Bobnar, ustanovni član in performer skupine Rdeči Cabaret, ki je v Sloveniji kot prva začela uveljavljati novo burlesko (ang. "New Burlesque") in kabaret kot umetniško formo. Bobnar se je kalil tudi v okviru skupine fizičnega gledališča Bitnamuun in v številnih projektih z Jano Menger, kot kabaretni performer pa je na povabilo kultnega londonskega kluba Royal Vauxhall Tavern pred kratkim nastopal v Veliki Britaniji.