Nekje drugje je uprizoritev, ki dokazuje, da raba sodobne tehnologije v gledališkem mediju ne pomeni nujno gledalčeve potujitve. Foto: Jaka Varmuž/LGL
Nekje drugje je uprizoritev, ki dokazuje, da raba sodobne tehnologije v gledališkem mediju ne pomeni nujno gledalčeve potujitve. Foto: Jaka Varmuž/LGL

Asja Kahrimanović Babnik bo v TAK Theater v Schaanu nastopila v nemškem jeziku. Predstava pripoveduje o nesmiselnosti vojnih grozot skozi otroške oči.

Sorodna novica Najboljša predstava je Nekje drugje, za režijo nagrajen Tin Grabnar

Predstava govori o deklici, ki se znajde v osrčju vojne. Skozi njene oči gledalec spremlja spreminjajoče se mesto, polno grozot, nasilja, strahu, a tudi upanja. Mesto preletavajo grozeča letala, ulice so izpraznjene, hrane na policah v trgovini ni več. Šola je zaprta. In vsake toliko se čisto blizu zaslišijo streli. Njeno okolje se je postopoma spremenilo. Postalo je nevzdržno. Deklica želi oditi v deželo, kjer bi ji lahko bilo lepše, so o vsebini predstave zapisali v LGL-ju.

Predstava vključuje vrsto sodobnih tehnoloških pristopov k lutkovnemu gledališču. Klasična lutkovna animacija se prepleta s prostorskimi video projekcijami in virtualnim risanjem.

Kako lahko risba oživi?
Igralka animatorka na vrtečo se mizo riše okolje, po katerem pohajkuje deklica. S kredo riše hribovito pokrajino, visoke nebotičnike in srhljive vojake. Gre za preprosto črtno risbo, ki v predstavi čudežno oživi. Narisane figure se začnejo premikati po vrteči se površini table in se odzivajo na okolje, v katerem se znajdejo. To je mogoče zato, ker narisano kredno risbo skrivaj dopolnjuje projicirana slika. Ta slika se giblje po principu stop motion animacije. Kombinacija premikajoče in nepremikajoče se risbe ustvari iluzijo, da je kreda oživela.

S pomočjo dinamičnega video mappinga in posebej za to ustvarjenih senzorjev, ki v živo sledijo vsem premikom mize, se zabriše meja med realno in projicirano sliko. V lutkovnem gledališču je to popolnoma nova tehnika, ki prestopa in briše meje med posameznimi žanri, je mogoče prebrati na spletni strani LGL-ja.

Avtorstvo predstave podpisujejo Zala Dobovšek, Nina Šorak, Tin Grabnar in Asja Kahrimanović Babnik. Predstava že vse od premiere leta 2017 gostuje po mednarodnih festivalih in gledališčih v tujini. V Schaanu bo na sporedu trikrat.