Strogi in gospodovalni materi se ne upajo upreti Tanja Potočnik, Nina Ivanišin, Minca Lorenci, Barbara Medvešček in Manca Ogorevc. Foto: SLG Celje/Peter Uhan
Strogi in gospodovalni materi se ne upajo upreti Tanja Potočnik, Nina Ivanišin, Minca Lorenci, Barbara Medvešček in Manca Ogorevc. Foto: SLG Celje/Peter Uhan
Jagoda, Tanja Potočnik
V vlogi vdove Bernarde nastopa Jagoda. Foto: SLG Celje/Peter Uhan

Predstavo Hiša Bernarde Alba je na oder postavil režiser in scenograf Diego de Brea. Lorca je v tragediji Hiši Bernarde Alba načel vprašanje zaprtosti družbe na španskem podeželju. Zgodba pripoveduje o kruti usodi moralnih in družbenih zakonov, ki uničujejo življenje posameznika.

Drama je postavljena na špansko podeželje, kjer postane ukazovalna ženska Bernarda Alba vdova. Ostane sama s petimi hčerami, ki jih zapre v hišo in jim zapove tradicionalno dolgoletno žalovanje. Hčere so vse v letih, godnih za možitev, in v njih kar vreta življenje ter želja po moškem, vendar se materi ne upajo upreti.

Najstarejša je Angustias, ki se bo poročila z mnogo mlajšim Pepom Romanom, ki jo bo vzel le zaradi denarja. Edina, ki se upira materi, je Adela. Ponoči se dobiva z Angustiasijinim zaročencem, a Bernarda to odkrije in strelja na Pepa Romana, kar ima tragične posledice.
Lorca je v drami osvetlil pekel znotraj najožjega družinskega kroga, ki ponavadi ostaja skrit za štirimi stenami.

Igrajo
V predstavi nastopajo Jagoda (Bernarda), Anica Kumer (Maria Josefa), Barbara Medvešček (Angustias), Manca Ogorevc (Magdalena), Tanja Potočnik (Amelia), Minca Lorenci (Martirio), Nina Ivanišin (Adela) in Lučka Počkaj (Poncia). Pod prevod besedila se podpisuje Maja Šabec, kostumograf je Leo Kulaš, avtor glasbe Aldo Kumar, lektor pa Jože Volk.

Dramatika Federica Garcíe Lorce
Federico García Lorca (1898–1936) je eden najpomembnejših avtorjev sodobne evropske poezije 20. stoletja, pomemben pa je tudi njegov dramski opus. Med osrednja dela na področju dramatike sodijo ravno tragedije, ki temeljijo na konfliktu med močjo usode in človeškimi strastmi, v njih pa se prepletata dramsko dogajanje in poetična izpoved.

M. K.