Foto:
Foto:
Balet Nevarna razmerja na Dubrovniških poletnih igrah

Prekaljena zapeljivca, vikont Sébastien de Valmont in markiza Isabelle de Merteuil, ki ju bosta upodobila Anton Bogov in Jelena Lečić, se poklicno ukvarjata z manipulacijami, potem pa jima pot prekrižajo čustva, ki ju iz nekoč tesnih spletkarjev in zaupnikov spremenijo v velika sovražnika.

Roman, ki je nastal ob koncu 18. stoletja, predstavlja kritiko tedanje francoske aristokracije in nosi v sebi duha razsvetljenstva, so zapisali v SNG-ju Maribor, ki predstavo pripravlja v koprodukciji z Ljubljana Festivalom in Dubrovniškim poletnim festivalom.

Ali smo ujetniki ambicije, statusnih simbolov?
Avtorja baleta tudi prek izjemne koreografske senzualnosti vedno znova iščeta vitalne povezave med umetnostjo in življenjem. Pri Laclosu je kot idejnemu očetu sodobnega spraševanja o statusu ljubezni pomembno odkriti način, s katerim se je ukvarjal z ljubeznijo tedaj, in to, kaj lahko sploh ugotovimo o njeni naravi danes. Ljubezen ali status? Teza Laclosovih junakov namreč izhaja iz zavesti o veljavi in moči ter o nezaustavljivi sili ljubezni. Pri Laclosu se od ljubezni umira. Danes je v ljubezni vredno živeti. Ljubezen je za vikonta Valmonta in manipulativno markizo de Merteuil hkrati sredstvo in cilj.

Navdih pri predstavi sta avtorja baleta iskala v večnih vprašanjih: ali smo ujetniki ambicije, statusnih simbolov? Ali pristajamo na režim razvrata, licemerstva, nizkih strasti in nenasitnosti? In ali lahko ljubimo?

V baletu je med drugim uporabljena glasba Händla, Bacha, Vivaldija, Purcella in Vitalija, pod kostumografijo pa se je podpisal Alan Hranitelj.

Premiera neobaročnega baleta je bila pretekli teden na Dubrovniškem poletnem festivalu. Več v priloženem prispevku.

Balet Nevarna razmerja na Dubrovniških poletnih igrah