V Srečanju secira odnos med očetom in sinom, ki ga od vselej pogojujeta temeljni značajski razkorak in nepripravljenost prisluhniti drugemu. Foto: SNG Nova Gorica
V Srečanju secira odnos med očetom in sinom, ki ga od vselej pogojujeta temeljni značajski razkorak in nepripravljenost prisluhniti drugemu. Foto: SNG Nova Gorica
Igra predstavi situacijo srečanja po večletni odtujenosti, ki ga je spodbudilo očetovo bližanje koncu življenja. Foto: SNG Nova Gorica

"V intimni drami Srečanje mlade in prodorne hrvaške avtorice Nine Mitrović je družinska problematika izrisana življenjsko pretanjeno, da se vsak od nas lahko v določeni točki identificira z njo," je o tretji sveži uprizoritvi sezone prepričana umetniška vodja SNG-ja Nova Gorica Martina Mrhar. "Zgodba štiričlanske družine se pravzaprav lušči skozi kratke dialoge očeta in sina."

Večkrat prevajana in nagrajena dramatičarka Nina Mitrović se je slovenskemu občinstvu prvič predstavila pred šestimi leti prav v SNG-ju Nova Gorica, takrat z uprizoritvijo predstave Ta postelja je prekratka ali Samo fragmenti.

Poslovilna predstava Bineta Matoha
Tokrat so postavili na oder njeno najbolj minimalistično delo – Srečanje, za katero je Mitrovićeva prejela nagrado Marina Držića. "Ob prvem branju drame sem bila pretresena in pomislila sem, da imamo v hiši odlična igralca za vlogi. Očeta igra Bine Matoh, ki se mu letos izteka bogata ustvarjalna gledališka pot, sina pa upodablja Blaž Valič," je še pojasnila Mrharjeva. Igro je režiral Primož Bebler, nekdanji dolgoletni umetniški vodja novogoriškega gledališča.
Portret kompleksnega družinskega življenja
Ko so to igro uvrstili v repertoar, je kazalo, da bo krstno izvedbo doživela na novogoriškem odru, a so jih prehiteli v Londonu, kjer je bilo Srečanje prvič uprizorjeno marca letos. Predstavnica najmlajše generacije hrvaških avtorjev je v osemnajstih prizorih ustvarila kompleksno podobo dveh bližnjih, ki sta si odtujena in ju prežemajo bolečine, travme in zamere. "Najin dialog je kot boks v ringu – 18 rund z Binetom Matohom je izjemna igralska izkušnja," je povedal Blaž Valič in dodal, da bo lahko vsak gledalec našel v zgodbi del sebe. "Pri oblikovanju te vloge mi osebna družinska izkušnja ni kaj dosti koristila, saj sva z očetom imela lep odnos. Vsaka družina pa ima večje ali manjše probleme, zato se lahko vsak kje prepozna." Podobno meni tudi prvak Bine Matoh: "Srečanje prikazuje družinske odnose, kakršne poznamo iz svojih lastnih življenj."

Gre namreč za zgodbo tridesetletnega sina, ki po dolgem času obišče svojega bolehnega šestdesetletnega očeta. Srečanje je redkobesedno, a dovolj dolgo, da se zunaj naposled zmrači ...

Vse se odvije v dialogih
Besedilo ima kratke dialoge brez didaskalij, kot bi bilo izpisano v okruških. "To je igralcema omogočilo, da sta v veliki meri sama ustvarjala 'srečanje' in uravnavala njegovo temperaturo," je sklenila Martina Mrhar.