Na festivalu Drama Festival: Presečišča želijo ljubljanskemu občinstvu predstaviti najboljše predstave gledališč, s katerimi ljubljanska Drama sodeluje. Poleg devetih predstav, sedmih slovenskih in dveh tujih, bo festival tudi prostor pogovorov o predstavah in gledaliških temah, povezanih s predstavami na festivalu, ter prostor druženja. Foto: Peter Uhan/SNG DRAMA LJUBLJANA
Na festivalu Drama Festival: Presečišča želijo ljubljanskemu občinstvu predstaviti najboljše predstave gledališč, s katerimi ljubljanska Drama sodeluje. Poleg devetih predstav, sedmih slovenskih in dveh tujih, bo festival tudi prostor pogovorov o predstavah in gledaliških temah, povezanih s predstavami na festivalu, ter prostor druženja. Foto: Peter Uhan/SNG DRAMA LJUBLJANA
V sklopu festivala bodo odprli tudi kavarno, v kateri bodo popoldne potekali pogovori, zvečer pa bo druženje pospremila glasba avtorjev, ki sodelujejo z ljubljansko Dramo ali njenimi partnerskimi gledališči. V gledališču si želijo, da bi kavarna zaživela kot odprt prostor druženja, branja dnevnih časopisov, literarnih in glasbenih dogodkov, pogovorov in vsakovrstnih srečanj tudi v prihodnje, sredi popoldneva ali zvečer po predstavi. "Kavarna v Drami obuja skorajda pozabljen ritual druženja brez hitenja, ko se za trenutek ustavi čas," so zapisali. Foto: Peter Uhan/SNG DRAMA LJUBLJANA

S festivalom želijo ljubljanskemu občinstvu predstaviti najboljše predstave gledališč, s katerimi ljubljanska Drama sodeluje, poleg tega pa gledališko hišo spremeniti tudi v prostor sproščenega druženja in živahne razprave. Kot so poudarili, želijo postati "presečišče gledaliških množic, krivulj in premic … ljudi in zgodb". "Točka srečanja gledališčnikov in tistih, ki so zaljubljeni v gledališko umetnost … sopotnikov, radovednežev in izvedencev." Prav od tu poimenovanje, Drama Festival: Presečišča.
Sedem domačih in dve hrvaški gostovanji
Festival bo uvedla predstava Marina Abramović ali kako sem izgubil pot do Antigone, ki je nastala v avtorstvu in režiji Matjaže Bergerja ter koprodukciji ljubljanske Drame in novomeškega Anton Podbevšek Teatra. Slovensko stalno gledališče Trst se bo predstavilo s predstavo japonskega dramatika Jukia Mišime Moderne nô drame v režiji Mateje Koležnik, Gledališče Koper s predstavo Mareta Bulca Vse o Ivanu, mariborsko gledališče s predstavo Ronalda Harwooda Garderober v režiji Veljka Mićunovića, Slovensko ljudsko gledališče Celje pa z uprizoritvijo Yasmine Reza Kako poveš, kar si odigral, ki jo je režiral Janez Pipan. Na program festivala so uvrstili še dve lastni predstavi, Nekaj sporočil za vesolje v režiji Sebastijana Horvata in soloperformans Marka Mandića MandićStroj v režiji Bojana Jablanovca in produkciji Via Negative in SNG Drame Ljubljana.
Gostili bodo tudi hrvaški gledališči: Mestno dramsko gledališče Gavella bo uprizorilo dramo Antona Pavloviča Čehova Tri sestre v režiji Slobodana Unkovskega, Zagrebško gledališče mladih pa Shakespearovega Hamleta v režiji Oliverja Frljića.
Drama Kavarna s pogovori in gledališko glasbo
Poleg predstav bodo pripravili vrsto pogovorov in okroglih miz. Na prvi okrogli mizi, ki bo v ponedeljek, 2. junija, bodo razpravljali o uprizarjanju neevropske dramatike, pri čemer se bodo še posebej posvetili Japonski. Tretji festivalski dan bodo pripravili režijski dialog oziroma po besedah dramaturginje v ljubljanski Drami Eve Kraševec "polilog", ki ga bodo oblikovali režiserji Sebastijan Horvat, Dušan Jovanović in Jernej Lorenci. Pripravljajo pa tudi okrogli mizi na temo življenja in dela Ivana Cankarja ter pogovor o uprizarjanju Hamleta.
V sklopu festivala bodo odprli tudi kavarno, ki bo, kot upajo, zaživela kot stalen projekt. V njej nameravajo vse leto pripravljati pogovore z gledališkimi ustvarjalci in ponuditi prostor vsem, ki jih gledališka umetnost zanima, je dejal Samobor. Na festivalu bodo v njej predvajali gledališko glasbo, posnetke avtorjev glasbe, ki sodelujejo z ljubljansko Dramo oziroma njenimi partnerskimi gledališči. Festival bo sklenil koncert cerkljanske skupine Kar Češ Brass Band, ki ga bodo izvedli pred Dramo.