Poklicna gledališka dejavnost se je na Ptuju končala leta 1958 (v istem času so ukinili še gledališči v Kopru in Kranju), nato se je po dolgih letih ljubiteljskega in nato polprofesionalnega delovanja nadaljevala od leta 1995. V novi sezoni bodo praznovali pomembno obletnico, počastili pretekle čase in s pronicljivimi predstavami v komičnem žanru pregledovali naš svet in prihodnost. Foto: Mestno gledališče Ptuj
Poklicna gledališka dejavnost se je na Ptuju končala leta 1958 (v istem času so ukinili še gledališči v Kopru in Kranju), nato se je po dolgih letih ljubiteljskega in nato polprofesionalnega delovanja nadaljevala od leta 1995. V novi sezoni bodo praznovali pomembno obletnico, počastili pretekle čase in s pronicljivimi predstavami v komičnem žanru pregledovali naš svet in prihodnost. Foto: Mestno gledališče Ptuj
false
Glad je koprodukcija med ljubljanskim Mini teatrom (kjer je predstava tega junija že doživela premiero) ter Mestnim gledališčem Ptuj, kjer bo premierno izvedena novembra. Uprizoritev po romanu norveškega pisatelja Knuta Hamsuna prinaša pripoved o človeku brez identitete in zgodbe, ki si za svoj ultimativen cilj zada, da postane pisatelj, čemur podredi vse svoje bivanje. Njegovo življenje posledično eksistencialno visi na nitki; neprestano je neznosno lačen in nesposoben poskrbeti sam zase. Kot je povedal Pipan, je osrednji junak gladovalec, ki se postavlja v skrajne situacije, kar postaja eksperiment s seboj in svetom okoli njega, pa tudi način spodbujanja lastne ustvarjalnosti. Iz tega tudi izhaja razmerje med stradanjem in gledališčem oziroma - med kruhom in duhom. Foto: Miha Fras

V novi gledališki sezoni se bodo v Mestnem gledališču Ptuj spomnili preteklih in praznovali veselje ob optimističnem zrenju v nove čase, kot je v predstavitveni knjižici nove sezone zapisal direktor gledališča Peter Srpčič. Praznovali bodo 20-letnico od ponovne profesionalizacije gledališča, ki je bilo leta 1958 ukinjeno kot poklicno gledališče in se do leta 1995 udejanjalo kot ljubiteljsko, pozneje pa kot polprofesionalno gledališče.
V prihodnost gledajo optimistično, novo sezono napovedujejo v duhu humorja, zabave in veselja. Odločili so se za predstave večinoma komičnega žanra, ki pa so tudi znotraj tega žanra ostre in pronicljive; teme, s katerimi se ukvarjajo, obdelajo na humoren način, in obenem odpirajo številna pomembna vprašanja glede sveta in nas samih, je zapisal Srpčič.
Nadaljevanje ljubezenske zgodbe
Na Ptuju si bomo tako lahko ogledali šest novih premier, štiri izmed teh bodo nastale v koprodukcijah. Pri romantični komediji Daniela Glattauerja Vsakih sedem valov v režiji Alena Jelena bo gledališče ponovno sodelovalo s Prešernovim gledališčem Kranj; gre za nadaljevanje ljubezenske zgodbe Emmi in Lea iz predstave Proti severnemu vetru, ki sta jo gledališči leta 2011 uprizorili pod režijskim vodstvom Alena Jelena.
Za leporečjem se skriva praznina
V sodelovanju s celjskim Slovenskim ljudskim gledališčem bosta režiser Jernej Lorenci in dramaturg Matic Starina priredila Molièrove Učene ženske oziroma si iz komedijantove drame izposodila osrednje motive. Molière se je v komediji iz leta 1669 posmehoval in ironiziral željo po povzdigovanju bogatega duhovnega sveta, ki je bila v tistem času močno razširjena med meščanskimi ženskami. Njegova kritika pa "ne leti le na 'učene ženske', ampak na celotno 'učeno družbo', ki hlepi po nenehni hvali in priznanju ter duhovno bedo skriva za praznim leporečjem brez smisla in vsebine. In tako ostaja še danes, ko se v poplavi besed, govorjenja, govoričenja, igranja z besedami izgublja zdrava pamet in smisel ter podpira zunanji videz, četudi je brez prave vsebine," so zapisali v gledališki knjižici.
Brezdanja lakota in zapleten ženski trikotnik
V ljubljanskem Mini teatru je premiero že doživela predstava Glad po romanu norveškega pisatelja Knuta Hamsuna, kjer je celoten piščev svet kot glavni junak in prvoosebni pripovedovalec, človek brez imena in brez imetja, na oder prenesel Marko Mandić. Predstava v režiji Janeza Pipana bo ptujsko premiero doživela novembra.
Francoski režiser Arthur Nauzyciel bo poskrbel za uprizoritev drame samooklicanega enfant terribla nemške kinematografije Rainerja Wernerja Fassbinderja, čigar igro Grenke solze Petre von Kant so ožigosali kot homofobno in sovražno do žensk. Predstava o trojici žensk, modni oblikovalki Petri von Kant, njeni služabnici Marlene in očarljivi Karin, v katero se zaljubi Petra, bo nastala v koprodukciji z Mini teatrom in SNG-jem Nova Gorica.
Za sklep še pasji in ženski pogled
Matjaž Latin
bo na oder ptujskega gledališča postavil komedijo C. J. Johnson Pasji dnevi. V humorni igri svoje življenjske zgodbe skozi monologe predstavijo kar različni pasji liki - seveda z nezmotljivimi značilnostmi človeškega značaja - od rotvajlerja, ki ima težave s sosedi, policijskega psa, ki se spopada s kriminalom, do slovenskega ovčarja, ki se trudi obdržati celotno čredo, in starega mešanca, ki odkriva ljubezen v pozni jeseni življenja.
Sezono bo sklenila komedija, ki v ospredje postavlja ženska vpraševanja in raziskovanja. Ženitni oglas bo po lastnem besedilu režirala Dunja Zupanec, s predstavo pa se bo uprla klišeju, da so moški vedno šarmantnejši, ženske pa le vedno starejše. Njena ženska se bo tako podala v novo avanturo, pot fatalne ženske in pustolovke, ki se ne bo prepustila strahu in dolgočasju, temveč prevzela stvari v svoje roke.