Foto:
Foto:
Sen kresne noči
Zgodbo o iluziji ljubezni je Shakespeare napisal v času, ko se je na drugi strani v Sonetih predajal svojemu bogu ljubezni. Foto: SNG Drama Ljubljana/Tone Stojko
Sen kresne noči
Zagrebško Mestno dramsko gledališče Gavella je Sen kresne noči premierno predstavilo 21. decembra lani. Foto: SNG Drama Ljubljana/Tone Stojko

V ljubljanski Drami je namreč zagrebško gledališče gostovalo s Shakespearjevo predstavo Sen kresne noči, ki so jo hrvaški kritiki razglasili za uprizoritev desetletja te gledališke hiše.

Režiser Aleksandar Popovski, ki je v Drami nazadnje na oder postavil Za zdaj nikjer Ane Lasić, je vloge v Shakespearjevem delu zaupal Hrvoju Klobučarju, Kseniji Pajić, Janku Rakošu, Franju Dijaku, Svenu Šestaku, Bojani Gregorić Vejzović, Nataši Janjić, Nenadu Cvetku, Ozrenu Grabariću, Đorđu Kukuljici, Filipu Šovagoviću, Ivanu Đuričiću, Peru Kvrgiću, Christianu Reneju Petru, Ivi Dragan Peter in Jadranki Žinić Mijatović.

Dramaturg predstave je Dubravko Mihanović, za prevod v hrvaščino je poskrbel Milan Bogdanović, kostumografija je delo Jelene Proković, kot koreografinja se predstavlja Daša Rashid, pod scenografijo se podpisuje NUMEN, avtor glasbe pa je Kiril Džajkovski.

O iluziji ljubezni
Zgodba, v kateri je William Shakespeare postavil pod vprašaj obljubo vseh obljub, obljubo o večni ljubezni in zvestobi, je prvič zaživela pred štirimi stoletji, po vsej verjetnosti prav na dan izreka takšnih obljub, na poroki grofa Southamptona z Elizabeto Vere. Zgodbo o iluziji ljubezni je ta britanski dramatik napisal v istem času kot svoje znamenite Sonete, v njih pa, kot je zapisal, častil svojega boga ljubezni, svojega malika.

Gledališka predstava desetletja
Hrvaški Jutranji list je v kritiki zapisal, da je Sen kresne noči najboljša ansambelska uprizoritev zadnjih deset let v gledališču Gavella. "Popovski je sijajno izbral in motiviral igralski ansambel in ustvaril duhovito, smešno, obsceno, vendar tudi bolečo rekonstrukcijo na videz frivolne Shakespearjeve sage o ljubezni."

Režiser, ki potuje od Grčije do Švedske
Aleksandar Popovski, ki se je rodil leta 1969 v Skopju, se posveča tako gledališki kot filmski režiji. V gledališču je svoj režijski pristop prvič pokazal s predstavo Velikan in sedem palčkov kultnega makedonskega dramatika Dejana Dukovskega. Zanimajo ga tako klasična kot sodobna dramska besedila, doslej pa je na oder postavil Lorco, Koltesa, Stefanovskega, Čehova, Büchnerja, Shakespearja, Srbljanovićevo, McDonagha, Moliera in Gruma.

Predstave v njegovi režiji so zaživele že na Danskem in Švedskem, v Srbiji, Sloveniji, Italiji in Grčiji.

M. K.