Kjara Starič je mlada avtorica, plesalka in koreografinja, ki je svojo največjo ljubezen in hkrati bit svojega plesnega izražanja odkrila v modernem baletu. Kot se za sodobno urbano dekle tudi spodobi, je zadnja leta razpeta med Ljubljano in New Yorkom, kjer nadgrajuje svoje plesno in koreografsko znanje. Sanja Nešković Peršin prinaša s svojim umetniškim izrazom v slovenski plesni prostor inovativen pristop, ki se napaja tako v klasični baletni tehniki kot tudi v sodobnejših plesnih izrazih. Foto: Kino Šiška
Kjara Starič je mlada avtorica, plesalka in koreografinja, ki je svojo največjo ljubezen in hkrati bit svojega plesnega izražanja odkrila v modernem baletu. Kot se za sodobno urbano dekle tudi spodobi, je zadnja leta razpeta med Ljubljano in New Yorkom, kjer nadgrajuje svoje plesno in koreografsko znanje. Sanja Nešković Peršin prinaša s svojim umetniškim izrazom v slovenski plesni prostor inovativen pristop, ki se napaja tako v klasični baletni tehniki kot tudi v sodobnejših plesnih izrazih. Foto: Kino Šiška

Mladim predvsem po svežem duhu, svežem načinu razmišljanja in svežem umetniškem kredu, ki ga vnašajo v slovenski baletni in sodobni plesni prostor. V okviru urbanega baletnega večera, katerega premiera se je odvila novem ljubljanskem središču za urbano kulturo (ponovitev dogodka bo v soboto ob 20.00), sta se plesnemu občinstvu z izvirnima koreografijama predstavili zanimivi slovenski umetnici Sanja Nešković Peršin in Kjara Starič.

Skozi urbani kreaciji na baletnih konicah
Obe koreografinji sta v slovenskem prostoru že pozitivno opozorili nase predvsem s koreografijami zunaj institucionalnih gledaliških projektov in s krajšimi deli. Zato je še toliko pomembneje, da sta sprejeli povabilo in bosta prvič pripravili daljši izvirni koreografski postavitvi za ljubljanski baletni ansambel.

Odločitev o ogledu sodobne baletne predstave, v kateri se ljubljanski baletni umetniki na baletnih konicah in brez njih prebijajo skozi urbano navdihnjeni kreaciji dveh prodornih slovenskih koreografskih imen, pa gre vsekakor prepustiti radovednim in novih plesnih dražljajev željnim gledalcem.

"Ples je kot ljubezenski akt"
Vse plesne zasvojence gre ob najnovejši plesni premieri opozoriti še na to, da dogodek kot nalašč sovpada s praznovanjem mednarodnega dneva plesa, ki ga s poslanico enega od svetovno priznanih umetnikov s plesnega področja praznujemo 29. aprila. Letošnjo je napisal Julio Bocca, eden najpomembnejših baletnih plesalcev zadnje polovice 20. stoletja in najslavnejši argentinski plesalec vseh časov.

Zato ni nič narobe, če naše povabilo na ples sklenemo z njenim delčkom: "Ples je sublimna umetnost, vsakič drugačna in tako zelo podobna ljubezenskemu aktu, da nas ob koncu vsake predstave pusti utripajočih src in v pričakovanju novega srečanja."