Glavni vlogi v predstavi igrata Nataša Matjašec Rošker in Peter Boštjančič. Foto: Damjan Švarc
Glavni vlogi v predstavi igrata Nataša Matjašec Rošker in Peter Boštjančič. Foto: Damjan Švarc
Nočnega portirja so v Drami Slovenskega narodnega gledališča Maribor premierno uprizorili 10. januarja letos. Foto: Damjan Švarc

Kdo bo prejel veliko nagrado in zlate leve so letos namesto žirije odločali gledalci. Najprestižnejšo nagrado, grand prix, so prisodili predstavi Thelma & Louise, ki so jo uprizorili v INK Pula, pod režijo pa se je podpisal Dalibor Matanić. Zlatega leva so poleg mariborskega gledališča prejeli še gledališče Albalunna iz Splita za predstavo Služkinje - Paralelna ekspozicija Jeana Geneta v režiji Gorana Golovka in zagrebško gledališče Moruzgva za predstavo Harem Ane Tonković, ki jo je režiral Ivan Leo Lemo.

Predstavo Nočni portir so v mariborski Drami premierno uprizorili 10. januarja letos. Režiserka Nona Ciobanu je erotično dramo adaptirala po motivih iz filma Il portiere di notte, scenariju Liliane Cavani, Barbare Alberti, Amedea V. Paganija, Itala Moscatija in citatih iz drame Kvartet Heinerja Müllerja.

Gospodar in sužnja obnovita razmerje
Zgodba Nočnega portirja se dogaja na Dunaju leta 1957, kjer se v Hotelu Opera naključno srečata receptor oz. nočni portir Max, ki je dejansko vojni zločinec, in nekdanja taboriščnica Lucia, žena slavnega ameriškega dirigenta. To ni njuno prvo srečanje, kajti med drugo svetovno vojno sta se soočila v koncentracijskem taborišču in tam razvil mazohistično razmerje. 12 let po koncu vojne se ob vnovičnem srečanju obnovita razmerje gospodarja in sužnja.

"Uprizoritev Nočni portir govori o posameznosti (singularnosti) in samoti ter sovpada s tematiko o intimnem in individualiziranem spominu, obenem pa je v nasprotju s prevladujočimi reprezentativnimi okvirji in vzpostavlja kulturni dialog, ki izhaja iz telesnosti," je za gledališki list o uprizoritvi povedala režiserka Ciobanuja.