Dogajanje predstave Deklice ne bi smele igrati nogometa je postavljeno v čakalnico urgence. Foto: Gledališče Koper/Jaka Varmuž
Dogajanje predstave Deklice ne bi smele igrati nogometa je postavljeno v čakalnico urgence. Foto: Gledališče Koper/Jaka Varmuž

Ena najpomembnejših avtoric katalonske mlajše srednje generacije Marta Buchaca (1979) je Deklice ne bi smele igrati nogometa kot svoje četrto dramsko besedilo napisala leta 2009. Krstno je bilo še istega leta uprizorjeno v avtoričini režiji, pet let pozneje pa je katalonska televizija po dramski predlogi posnela televizijski film. Kot zadnja premiera Gledališča Koper v tej sezoni pa bo igra zaživela na tamkajšnjem odru.

Leta 2014 je katalonska televizija po dramski predlogi Marte Buchaca posnela televizijski film. Foto: IMDb
Leta 2014 je katalonska televizija po dramski predlogi Marte Buchaca posnela televizijski film. Foto: IMDb

Oznake, ki jih hitro nalepimo drugim
Gre za triler, kot ga je opredelila sama avtorica, ki govori o medsebojnih odnosih in tem, kako dobro poznamo drug drugega, je povedala dramaturginja predstave Nina Šorak. Naslov je stavek, ki se pojavi v besedilu ter govori o predsodkih in nalepkah, ki jih ljudje uporabljamo.

Ponesrečenci, ki so se znašli v istem avtomobilu, ne morejo dajati informacij, uganko o tem, kaj se je zgodilo in v kakšnih medsebojnih odnosih so bili, tako razrešujejo njihovi svojci. Skozi spoznavanje ozadja nesreče je mogoče ugotoviti, v kakšnih odnosih so liki, "na kakšen način se skrivajo pred drugimi, na kakšen način obtožujejo koga tretjega zaradi tega, da prikrivajo svoje lastne napake". Tako je po besedah dramaturginje v ospredju tema iskrenosti medsebojnih odnosov ter kako se ljudje znajdejo v zankah prikrivanja in laži.

Ko se najbližji izkažejo za nepoznane
Režiser Daniel Day Škufca je ob tem poudaril nezanesljivost oziroma neverodostojnost informacij, ki jih izvemo od posameznih likov, ter njihove sposobnosti, da presenetijo gledalca. Kot je povedal, se je bilo zanimivo ukvarjati z "mehanizmi, kaj se dogaja z nekom, ki odkriva, da ne pozna nekoga, ki naj bi bil njemu najbližji".

V predstavi igrajo Igor Štamulak, Tjaša Hrovat in Mojca Partljič. Foto: Gledališče Koper/Jaka Varmuž
V predstavi igrajo Igor Štamulak, Tjaša Hrovat in Mojca Partljič. Foto: Gledališče Koper/Jaka Varmuž

Igralci so izpostavili izziv, ki jim ga je igra predstavljala. Mojca Partljič je pri tem priznala, da se je pri poglabljanju v besedilo morala poglabljati in soočiti tudi z lastnimi napakami. V predstavi nastopata še Igor Štamulak in Tjaša Hrovat.

Znova odprta mala scena Gledališča Koper
S to predstavo v koprskem gledališču znova odpirajo malo sceno. Ta po mnenju scenografa Voranca Kumarja omogoča več svobode kot veliki oder, poleg tega izgine ločitev prostora med igralci in občinstvom.

Premierni uprizoritvi predstave bosta v četrtek in petek ob 20. uri v mali dvorani Gledališča Koper.