Zagrebški plesni ansambel, ki je s predstavo navdušil premiersko publiko v Zagrebu pretekli torek, je na Hrvaškem uveljavljena skupina za sodobni ples. Sodeluje in gostuje z vsemi velikimi gledališkimi hišami na Hrvaškem, nastopa na vseh pomembnejših festivalih v državi, gostuje pa tudi na številnih uveljavljenih festivalih in gledališčih po Evropi in drugje. Foto: Španski borci
Zagrebški plesni ansambel, ki je s predstavo navdušil premiersko publiko v Zagrebu pretekli torek, je na Hrvaškem uveljavljena skupina za sodobni ples. Sodeluje in gostuje z vsemi velikimi gledališkimi hišami na Hrvaškem, nastopa na vseh pomembnejših festivalih v državi, gostuje pa tudi na številnih uveljavljenih festivalih in gledališčih po Evropi in drugje. Foto: Španski borci
Mara Bratoš
Fotografinja, ki prihaja iz Dubrovnika, se v Sloveniji predstavlja prvič, razstava Z roba scene pa je že bila na ogled v Muzeju sodobnih umetnosti v Zagrebu. Foto: Španski borci


V okviru programa Uvoz-izvoz, ki v Ljubljano mesečno prinaša vrhunsko tujo produkcijo sodobnih umetnosti, nocoj v Španskih borcih gostuje Zagrebški plesni ansambel z najnovejšo predstavo Pod zaprtimi očmi. V koreografiji španske ustvarjalke Laure Aris Alvarez so delo premierno predstavili pretekli teden v Zagrebu.
Frustracije in napetosti želja
Izhodišče sodelovanja španske koreografinje, plesalke in pedagoginje Alvarezove ter Zagrebškega plesnega ansambla je bil koncept želje. Želje, ki usmerjajo naše življenje, uživanje, samoizpolnitev in svobodo, obenem pa so vzrok frustracijam, zanikanju, strahu in razočaranju, povzročajo številne napetosti. Koreografinja je sodelovala s sedmimi plesalci, kar predstavlja tudi sedem sanj, sedem želja, sedem mogočih zaključkov in sedem poskusov dekonstrukcije identitete. Zanimalo jih je tudi neskladje med življenjem sodobne družbe in narave, kako se posameznik orientira znotraj pravil in navad, ki jih vzpostavlja naše civilizirano okolje in kako civilizirane so v resnici naše potrebe.
Predstavo so gradili predvsem na raziskovanju plesnega slovarja, s katerim bi izrazili svoje želje, hotenja in razočaranja, je zapisala Helena Braut v Vjesniku. Uporabili so tudi besedilo iz romana Gut Symmetries britanske pisateljice Jeanette Winterson, kjer avtorica govori o medosebnih odnosih, največ o tistih, ki povzročajo "bolezni srca", ter besedilo španskega scenarista in režiserja Raya Lorige. Del besedila, uporabljenega v predstavi, pa so plesalci ustvarili sami.
Ambivalentna privlačnost Drugega
Na skorajda praznem odru plesalci duhovito odplešejo zgodbo o potrebi za Drugim in hkrati potrebi po ločitvi od danosti družbe, saj ne želijo zanemariti želje po izpolnjevanju lastnih sanj in osebnih impulzov. Helena Braut še zapiše, da predstava "širi steze optimizma v mračnih trenutkih in kaže na pomembnost skupnosti in pomembnost spoštovanja naših posameznih identitet."
Fotografije iz "gnezda" talentov
Predstavo spremlja odprtje razstave mlade hrvaške fotografinje Mare Bratoš z naslovom Z roba scene, ki bo na ogled do 15. januarja. Mara Bratoš v razstavi Z roba scene odpira pogled na gledališko dogajanje Zagrebškega gledališča za mlade, ki v katerem delujeta tudi gledališki in plesni studio ter studio za lutkarstvo, velja pa za eno najplodnejših "gnezd" talentov na Hrvaškem.