Morda zanimiv podatek je, da je bila Milena Usenik pred likovno kariero uspešna športnica; v suvanju krogle je dvakrat tekmovala na OI. Foto: Center in galerija P74
Morda zanimiv podatek je, da je bila Milena Usenik pred likovno kariero uspešna športnica; v suvanju krogle je dvakrat tekmovala na OI. Foto: Center in galerija P74
Milena Usenik, Pentlja I, 1972,
Samostojno je Usenikova razstavljala že v večini slovenskih krajev in v New Yorku. Foto: Center in galerija P74

Na razstavi Izgubljeni pop art so zbrana slikarska dela, ki so nastala med letoma 1971 in 1976 ter so svojevrsten hibrid med pop artom in op artom; pred odprtjem razstave je potekal tudi pogovor z umetnico.

Eno zanimivejših del in tudi eno prvih iz tega obdobja je delo Pentlja II (1973), ki je razgrnjeno na vertikalno usmerjenem diptihu; takšno razgrinjanje slik na več ločenih, a povezanih platnih je ena ključnih pridobitev tega obdobja in ostane stalnica tudi naprej, v spremnem katalogu k razstavi razloži kustosinja Mateja Grmek. Slika prikazuje, preprosto rečeno, monumentalno stilizirano žensko figuro v približanem dopasnem izrezu, ki ima okrog vratu zavezano progasto ruto. Pri tem je figura z obrisno risbo na monokromnem modrem ozadju zgolj nakazana, medtem ko ruta z značilno opartistično "gibljivo" podobo v trenutku pritegne pozornost.

Ta slika je ključnega pomena za razumevanje problematike, ki je zanimala Usenikovo v tem obdobju, izpostavi Grmekova. "Očitno je, da motiv izhaja iz značilne tematike poparta, ki temelji na ideji ironično kritičnega odražanja vsakdanjika sodobne potrošniške družbe, v tem okviru pa še posebej izpostavlja problematiko uporabe ženskega telesa kot objekta (želje) v množičnih medijih in popularni kulturi.”

Leta 1934 rojena Milena Usenik je slikarstvo študirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je leta 1965 pri prof. Maksimu Sedeju diplomirala in nato leta 1968 pri prof. Gabrijelu Stupici končala še slikarsko specialko. S svojimi deli se je predstavila na številnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Živi in ustvarja v Logatcu in Ljubljani. Leta 1973 je prejela posebno priznanje na razstavi slovenskih likovnih umetnic v Umetnostnem paviljonu Slovenj Gradec; priznanje na 1. bienalu male slike Mini prix Lucas '93 na Bledu in grand prix na 2. bienalu male slike Mini prix Lucas '95 v Ljubljani.

Izgubljeni pop art v Sloveniji
Izgubljeni pop art v Sloveniji