Damien Hirst je enostavno preskočil tradicionalno galerijsko prodajanje umetnin in se obrnil neposredno na dražbene hiše, kar je bila pravzaprav le komercialna poteza, s katero pa mu je uspelo prepričati marsikoga s polno denarnico. Foto: EPA
Damien Hirst je enostavno preskočil tradicionalno galerijsko prodajanje umetnin in se obrnil neposredno na dražbene hiše, kar je bila pravzaprav le komercialna poteza, s katero pa mu je uspelo prepričati marsikoga s polno denarnico. Foto: EPA

Manjša postavitev, naslovljena Življenje, smrt in ljubezen, pred gledalca postavlja premišljen izbor Hirstovih slik, instalacij in kipov in bo na ogled vse do 30. avgusta.

Leta 1956 v Bristolu rojeni Damien Hirst je prvi mednarodni uspeh je dosegel leta 1993 na Beneškem bienalu. Na mednarodni umetniški sceni se je trdno zasidral kot dobitnik Turnerjeve nagrade leta 1995. Je eden najbolj poznanih predstavnikov skupine Young British Artists.

Njegova dela zaznamujejo predvsem simbolika in metafizična vprašanja. Umetnik, ki ga fascinira smrt, pred gledalca postavlja pogosto groteskne podobe smrtnosti. Vedno odslikuje zadnji trenutek, ko ni več vrnitve - zadnjo resnico. Njegove stvaritve tisto, kar je nekoč veljalo za groteskno in odraz slabega okusa, spreminjajo v nekaj sublimnega - nov tip lepote, so ob razstavi zapisali v galeriji.

Taka dela so predstavljena tudi na omenjeni razstavi. Kot celota pa dajejo dober vpogled v glavne formalne in tematske razsežnosti Hirstovega dela v zadnjem desetletju. V spremljajočem katalogu je objavljen intervju Hansa Ulricha Obrista z umetnikom, prek katerega se lahko bralec seznani s Hirstovim razmišljanjem, v njem pa je tudi analiza religioznih simbolov v Hirstovih delih, ki jo je naredila Hanne Ueland, in prispevek o prehajanju med dvema področjema - umetnostjo in znanostjo, ki ga je zapisala Greta Arba.

L. Š.