Foto:
Foto:
Roger Buergel
Roger Buergel ponuja malo nenavadno vizijo documente, ki je doslej slovel kot ena največjih razstav sodobne umetosti. Foto: EPA

Vodja pentanalne razstave namreč meni, da je sodobno umetnost mogoče razumeti, le če poznamo in razumemo tudi starejšo produkcijo. Kar tretjina programa documente 12 naj bi tako prikazovala starejša dela; najstarejši izbrani kos izvira celo iz 14. stoletja. Brueglova postavitev bo tako vsebovala tudi edukativni moment.



Resnica, katere izpoved je bogokletnost
Buergel je eden redkih, ki je izrazil bogokletnost, na katero v zasebnosti prisegajo številni kuratorji, izraziti pa si jo upa le malokdo. "Umetnine starejšega datuma so marsikdaj veliko bolj zanimive kot 90 odstotkov tega, kar sedaj nastaja v ateljejih." Ravno ta Buerglova izjava pa je tudi "zadošđčenje" za vse - in teh ni malo -, ki se pogosto sprašujejo, ali so njihove intelektualne sposobnosti zares tako betežne, tako "švohotne", da niso sposobni prepoznati temelja domnevne odličnosti del sodobne umetnosti.

Katera poglavja smo zgolj preleteli?
Buergel si je zadal še eno nalogo. V sklopu predstavitve umetnosti starejšega nastanka, želi izpostaviti tako imenovano "izpuščeno" umetnost, umetnost, ki je za zgodovino umetniškega ustvarjanja v posameznih deželah zelo pomembna, pozna pa jo le malo ljudi. Katera le na hitro "prelistana" poglavja iz zgodovine umetnosti lahko pričakujemo, razkriva Buerglova izjava: "Vzhodna moderna umetnost je pri nas le malo cenjena. Afriška moderna umetnost v svetovni umetnosti nima mesta, ki ji gre. Vsak pozna stare glinene vojščake s Kitajske in moderno umetnost, kaj pa je bilo vmes, ve le malokdo."

Roger Buergel je to napoved svoje programske usmeritve podal natanko 100 dni pred začetkom documente 12. Ta bo potekala med 16. junijem in 23. septembrom.