Prav poseben pomen imajo plakati, ki so prikazovali tako imenovano judovsko dominacijo nad ameriškim novinarstvom in financami, še posebej nadzor nad New York Timesom. Ta način antisemitske propagande je Jude prikazoval kot kapitaliste in komuniste obenem, kot zavajajočo sionistično silo, ki vlada nad vsemi vidiki evropskega in tudi svetovnega ekonomskega življenja, so v Mini teatru zapisali v vabilu na razstavo. Foto: Mini teater
Prav poseben pomen imajo plakati, ki so prikazovali tako imenovano judovsko dominacijo nad ameriškim novinarstvom in financami, še posebej nadzor nad New York Timesom. Ta način antisemitske propagande je Jude prikazoval kot kapitaliste in komuniste obenem, kot zavajajočo sionistično silo, ki vlada nad vsemi vidiki evropskega in tudi svetovnega ekonomskega življenja, so v Mini teatru zapisali v vabilu na razstavo. Foto: Mini teater

Razstava zajema 17 originalov, tri na novo natisnjene replike enakih dimenzij, kot so bili originali. Plakati vsebujejo sporočila, da so Judje starodavni sovražniki srbskega naroda in da Srbom ni treba čakati na Nemce, da začnejo iztrebljanje Judov. Plakate so med vojno oblikovali grafiki in oblikovalci na osnovi predlog, ki so nastali v nacističnem propagandnem ateljeju v Berlinu.

Razstava je v lasti grafičnega oblikovalca, ilustratorja in predavatelja Mirka Ilića, ki bo razstavo tudi odprl skupaj z direktorico Muzeja novejše zgodovine Kajo Širok. Razstava bo na ogled do 15. februarja. Ilič bo imel v nedeljo ob 11. uri predavanje z naslovom Simboli sovraštva, kjer bo predaval o neofašistični ikonografiji, prisotni na javnih prostorih na področju držav nekdanje Jugoslavije in širše.

Kot so sporočili iz Mini teatra, ki skupaj z Judovskim kulturnim centrom Ljubljana in vodjo projekta JFF ZAgreb organizira 1. festival strpnost, je eno najpomembnejših ocen razstave podal Steven Heller, eden najuglednejših ameriških grafičnih oblikovalcev, teoretik, kritik in priznani predavatelj na New York School of Visual Arts. Po njegovem mnenju je bila osrednja tema razstave krvno maščevanje, domnevna judovska (in v tem primeru judovsko-komunistično-masonska) zarota o svetovni dominaciji.

Ob razstavi je bila natisnjena tudi izredno velika količina propagandnega materiala: več kot 200.000 različnih brošur, 60.000 plakatov, 100.000 letakov, 108.000 izvodov devetih različnih vrst ilustriranih ovojnic, 176 filmskih odlomkov, 4 poštne znamke in še več. V veliko laž je bilo namreč mnogo lažje verjeti, če je bila prisotna vsepovsod.