Joep van Lieshout je dejal, da ni želel iz ljudi izvabiti seksualne interpretacije. Foto: Reuters
Joep van Lieshout je dejal, da ni želel iz ljudi izvabiti seksualne interpretacije. Foto: Reuters

Obsceno? Pornografsko? Obscenost je marsikje, pornografija pa na žalost povsod, a gotovo ne v tem umetniškem delu.

Bernard Blistene, direktor muzeja Pompidou Centre
false
Kontroverzna skulptura iz jekla, lesa in pleksistekla sega kar 12 metrov visoko. Foto: Reuters

Razumem, da so lahko nekateri šokirani, ker je res, da je povezava z bestialnostjo očitna, a gre za umetniško svobodo in mislim, da ne bi smeli cenzurirati umetniških del, tudi če komu niso všeč.

Colombe Gaucherand, študent marketinga

Skulptura bi predvidoma v okviru sejma sodobne umetnosti morala stati v vrtovih Tuileries iz 13. stoletja, ki se nahajajo tik ob pariškem muzeju Louvre. A geometrijska skulptura, ki prikazuje rdečo človeško figuro, kako penetrira v žival na štirih nogah, je očitno preveč kontroverzna za kraj, kjer domuje francoska umetnost. Seksualno izzivalna skulptura bo tako na ogled na alternativni lokaciji, in sicer pred stavbo pariškega muzeja Pompidou Centre, je poročal The Guardian.

Umetniško instalacijo Domestikator (Udomačevalec), ki se dviga kar 12 metrov visoko in je narejena iz jekla, lesa ter pleksistekla, je ustvaril nizozemski umetnik Joep van Lieshout. "Najprej sem bil presenečen, potem pa seveda razočaran, ker muzej Louvre ne bodo prikazal umetniškega dela," je Van Lieshout odločitev muzeja komentiral za Reuters in dodal, da sploh ni nameraval iz ljudi izvabiti seksualne interpretacije.

"Razumem, da so lahko nekateri pretreseni, ker je res, da je povezava z bestialnostjo očitna, a gre za umetniško svobodo in mislim, da ne bi smeli cenzurirati umetniških del, tudi če komu niso všeč," je po ogledu Domestikatorja dejal študent marketinga Colombe Gaucherand.

Klonili pod pritiskom kritik
Lokalni francoski mediji so poročali, da se je Louvre proti postavitvi skulpture odločil pod plazom negativnih kritik, ki so deževale z družbenih omrežij. "Obsceno? Pornografsko? Obscenost je marsikje, pornografija pa na žalost povsod, a gotovo ne v tem umetniškem delu," je dejal Bernard Blistene, direktor muzeja Pompidou, kjer so skulpturo postavili. "Umetniška instalacija je posrečena, saj gre za očitno povezavo med abstrakcijo in figurativnim slikarstvom, ki soobstajata v nizozemski umetnosti 20. stoletja. Duhovno da, obsceno pa ne," je dodal.

Omenjena instalacija je bila pred tem tri leta razstavljena v Bochumu v Nemčiji, kjer ni dvignila prahu in povzročila kakršnega koli zgražanja ali očitkov o neprimernosti. Van Lieshout vztraja, da njegova umetnina prikazuje udomačitev živali za poljedelstvo in industrijo ter poudarja etična vprašanja v zvezi s tem. "Mislim, da ni kaj preveč seksualno eksplicitna," je sklenil.

Nesprejemljiv napad na umetniško svobodo
Spomnimo, da pariški mednarodni sejem sodobne umetnosti ni prvič v središču artističnega seksškandala. Leta 2014 so namreč vandali na enem od pariških trgov napadli velikansko zeleno napihljivo skulpturo, ki je spominjala na velikansko seksualno igračko. Takrat je županja Pariza Anna Hidalgo dejala, da gre za nesprejemljiv napad na umetniško svobodo.

Obsceno? Pornografsko? Obscenost je marsikje, pornografija pa na žalost povsod, a gotovo ne v tem umetniškem delu.

Bernard Blistene, direktor muzeja Pompidou Centre

Razumem, da so lahko nekateri šokirani, ker je res, da je povezava z bestialnostjo očitna, a gre za umetniško svobodo in mislim, da ne bi smeli cenzurirati umetniških del, tudi če komu niso všeč.

Colombe Gaucherand, študent marketinga