Dolenjska

Poudarki

  • Intenzivno urejajo progo, postaje in postajališča
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.9 od 39 glasov Ocenite to novico!
Pixabay|Z navedenimi deli bodo končali prenovo in nadgradnjo približno 50-kilometrske kočevske železnice od Grosupljega do Kočevja, in to mesto po pol stoletja, odkar je tam vozil zadnji vlak, vnovič železniško povezali z Ljubljano.
Z navedenimi deli bodo končali prenovo in nadgradnjo približno 50-kilometrske kočevske železnice od Grosupljega do Kočevja, in to mesto po pol stoletja, odkar je tam vozil zadnji vlak, vnovič železniško povezali z Ljubljano. Foto: Pixabay

Dodaj v

Že prihodnje leto po pol stoletja spet z vlakom do Kočevja

15. januar 2018 ob 11:37
Kočevje - MMC RTV SLO, STA

Medtem ko naj bi bil aprila končan drugi del prenove in nadgradnje 12,2-kilometrskega dela kočevske železniške proge med Ribnico in Kočevjem, je zdaj objavljeno javno naročilo za še tretji del proge, tako da bo železniški promet tam lahko znova stekel prihodnje leto.

Na Direkciji za infrastrukturo so pojasnili, da morajo izvajalci zdajšnja prenovitvena dela, ki so jih začeli oktobra predlani, končati sredi aprila, država pa bo za ta skupaj z aneksom za dodatna dela za izkop v kamnini skupaj z davkom odštela nekaj manj kot 15,4 milijona evrov. Ocenjena vrednost tretjega dela prenove oz. nadgradnje, za katerega teče javno naročilo, je 19 milijonov evrov. Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je ob obisku Kočevja oktobra lani napovedal, da bodo uvedbo rednega železniškega potniškega prometa do Kočevja omogočili prihodnje leto.

Po navedbah DRSI-ja zdajšnja gradbena dela obsegajo nadgradnjo 12,2-kilometrskega odseka železniške proge Ribnica–Kočevje, prenovo železniške postaje Kočevje, ureditev postajališča Stara Cerkev, izvedbena dela na postajah Ribnica, Ortnek in Dobrepolje, ureditev postajališč Čušperk in Spodnja Slivnica, ureditev nivojskih prehodov in kočevskega podvoza.

Intenzivno urejajo progo, postaje in postajališča
Na omenjenem odseku te dni gradnja poteka na železniških postajališčih Čušperk, Spodnja Slivnica in Stara Cerkev, na železniški postaji Dobrepolje gradijo podhod in perone, novo nakladalno klančino in parkirišče. V Ribnici in Dobrepolju končujejo menjavo stavbnega pohištva in zunanjo ureditev postajnih stavb. Na delu odprte proge zamenjujejo spodnji in gornji ustroj. Delajo tudi na železniški postaji Kočevje.

Zadnji oz. tretji del prenove bo obsegal zamenjavo in posodobitev signalno-varnostnih in telekomunikacijskih naprav na celotni železniški progi Grosuplje–Kočevje oz. njihovo vgradnjo na postajah Dobrepolje, Ortnek, Ribnica in Kočevje, vgradnjo telekomunikacijskih naprav na postajališčih Spodnja Slivnica, Čušperk, Velike Lašče, Stara Cerkev in na postajah Dobrepolje, Ortnek, Ribnica, Kočevje ter ureditev in zavarovanje nivojskih prehodov, so še zapisali na DRSI-ju.

Železniški promet bo znova stekel po kar pol stoletja
Z navedenimi deli bodo končali prenovo in nadgradnjo približno 50-kilometrske kočevske železnice od Grosupljega do Kočevja, in to mesto po pol stoletja, odkar je tam vozil zadnji vlak, vnovič železniško povezali z Ljubljano. Traso železniške proge med Ljubljano in Kočevjem, ki je pospešila predvsem izvoz rjavega premoga, lesa in lesnih izdelkov iz kočevsko-ribniške doline ter tamkajšnji gospodarski razvoj, so določili leta 1887, progo pa so leta 1892 začeli graditi v Velikih Laščah. Slavnostno so jo odprli 27. septembra 1893, prvi vlak pa je po njej zapeljal 24. julija tega leta.

Po progi so v najboljših letih prepeljali do 170.000 ton premoga in nekaj več kot 130.000 ton lesa. Hkrati s tovornim je na progi Ljubljana–Kočevje tekel potniški promet. Potniški vlaki so na omenjeni progi od leta 1968 vozili le še do Velikih Lašč, po letu 1970 so ukinili tudi te.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
Tao3
# 15.01.2018 ob 13:35
Najbolj sem užival v članku, ko sem pregledoval zemljevid nove trase. Na splošno je katastrofalen upad avtorskih slik ali zemljevidov ali kakršnihkoli prikazov vsebine iz člankov na MMC-ju ... ste še v tekst dobi ...
Khallesh
# 15.01.2018 ob 13:06
Traso železniške proge med Ljubljano in Kočevjem [...] so določili leta 1887, progo pa so leta 1892 začeli graditi v Velikih Laščah. Slavnostno so jo odprli 27. septembra 1893, prvi vlak pa je po njej zapeljal 24. julija tega leta.
Torej, od določitve do izvedbe so v 19. stoletju potrebovali pet let, oz. gradnje je bilo vsega skupaj celo samo za eno leto. V 21. stoletju pa za to potrebujemo tri faze za "zamenjavo ter posodobitve signalnovarnostne in telekomunikacijske naprave na celotnem odseku" in deset let. Bravo.
A ni potlej lažje, če bi vse skupaj vrgli ven pa na novo postavili? Če so 130 let nazaj za to rabili pet let, bi pa ja dandanes tudi to uspeli.
lojze47
# 15.01.2018 ob 13:57
@PikiMiki
V 19. stoletju so v ENEM LETU zgradili progo v ledini, ko tam ni bilo še nič, zvrtali so tudi dva tunela, in vse to s krampi, lopatami in lesenimi karjolami ter konjskimi vpregami. Mehanizacije je bilo bolj malo.
messi1819
# 15.01.2018 ob 12:59
Sej vlaki v Sloveniji niso nikoli bli problem. Če se ne motim (usaj tako smo se na fakulteti učili) imajo slovenske železnice večino vlakov narejenih da lahko vozijo tudi do 200 ali celo 240km/h. Težava je bila vedno proga ki ni dopuščala tega. Upam da so na tej trasi to odpravili. je pa tudi to res da če imaš postajališče vsake 3km tudi ne moreš razvit neke velike hitrosti.
frozen pingvin 2
# 15.01.2018 ob 12:41
a hitrost bo pa iz 19 stoletja...? ker verjetno nas SŽ ne bodo presenetile s kakim vlakom za 21. stoletje....
windmaster
# 15.01.2018 ob 15:02
Kočevje, Stara Cerkev, Lipovec, Ribnica, Žlebič, Ortnek, Velike Lašče, Dobro Polje, Čušperk, Spodnja Slivnica, Grosuplje, Škofljica, Lj Rakovnik, Ljubljana.
14 postaj, vmes bo vlak vozil cca 40 km/h.... Jap res privlačna pobudba napram enourni vožnji iz Kočevja, z avtom. Seveda če živiš v letu 1890....
samuelcek
# 15.01.2018 ob 12:35
Če pustimo zablode za sabo se lahko zazremo v lepšo prihodnost. Le če cena mesečne vozovnice Kočevje - LJ, ki vključuje tudi LPP v LJ, mora biti okoli 50 eur. :)
svetovnipopotnik
# 15.01.2018 ob 20:45
Redno potujem od Sežane do LJ in od Sežane po bohinjski progi. SŽ so odlične. Postaja vsak ovinek. Seveda! Saj je vlak zasto, da prevća potnike in ne da samo drvi. Gre preveriti progoSežana - Ljubljana. Z avtom 1 ura, bencin, parkirišče - pot nazaj. Z vlakom po 1.50 izstopim v Tivoliju in sem v 10 minutah na Prešercu. Za upokojence je dvakrat po 5,39. Koliko bi naneslo z avtom. Tudi časovno ni pretirane razlike.Pa še nevarnost zaradi tajkunskih vozikov bmwejev in audijev. In še no potrerbno, da na parkirišču >kupim< kraljev ulice. Živele SŽ!
zokizaver666
# 15.01.2018 ob 15:15
Ja, Slovenija je pač res ogromna država, kjer so zato tudi razdalje ogromne. In zato so za nas primerni samo in zgolj vlaki, ki gredo 240 km/h in več. Saj tu živimo sami svetovljani. Vidimo, kako se drugje po svetu stvarem streže. In se primerjamo. In zahtevamo, zahtevamo ...

sldest, tinkamarinka, gz4468, windmaster: Itak se ne boste vozili z vlakom, kajne? Nikjer ne piše, da kakšen vlak ne bi bil mogel biti pospešen (Kočevje - Ribnica - Grosuplje - Ljubljana).
Me veseli, da so se odločili za to potezo. In naj se ne ustavijo pri tej progi!
abcabc
# 16.01.2018 ob 09:07
Po kočevski progi se ne bo vozil samo potniški promet. Za tega niso šli obnavljati proge. Ves tovorni promet gre zdaj s tovornjaki in obremenjuje cesto. Iz Kočevja do Ljubljane boste prišli v dobri uri v center mesta. Z avtom danes rabite več do Trga OF. Kočevje dobesedno stagnira in ljudje se odseljujejo. Brez infrastrukture in dovrih povezav, tudi železniške, bo Kočevje še naprej stagniralo, ker se nobeno podjetje ne bo naselilo tja.
zozozo
# 15.01.2018 ob 15:55
14 postaj, vmes bo vlak vozil cca 40 km/h

A to kje piše, ali si si teh 40 km/h kar izmislil?
PikiMiki
# 15.01.2018 ob 14:13
@lojze47
Ne saj ne rečem da se stvari niso odvijale hitreje, opozarjam samo da ni bila nadgradnja signalizacije edina stvar, ki se je delala na progi ;)
Khallesh
# 15.01.2018 ob 17:05
@PikiMiki
Vem da ne gre samo za menjavo kablov in mi je jasno, da je bilo treba vse skupaj dejansko na novo postaviti, pa da so sedaj komunikacijske poti drugačne in transport in in ... Zadeve so se v skoraj poldrugem stoletju bistveno spremenile. A še vedno mi ni jasno kako se je to včasih, ko je bilo manj tehnologije oz. je bilo bistveno več manualnega dela, tako v naravi kot tudi v uradih kjer se je načrtovalo, dalo zadeve premakniti da so prišli v doglednem času do nekih rezultatov.
Še bolj mi je pa presenetljivo kako so pa lahko v 70-ih letih 19. stoletja denimo zgradili Istrsko progo, ki bi ji res lahko rekli "gorska" iz nič, v deloma skalnati in deloma malarično-močvirnati Istri, zgradili v prej kot treh letih!
Po vatlih sodobne kočevske in koprskega drugega tira bi bil to projekt za 22. stoletje.
PikiMiki
# 15.01.2018 ob 13:40
@Khallesh
No na vlaki.info imaš fotografije kje se vidi da so na večini proge menjali vse od tirov pragov itd., podlago so nanovo nasuli, tako da niso samo kablov vlekli ;)
sldest
# 15.01.2018 ob 12:48
Ne rabim. Da bom prišel na delovno mesto v Ljubljano bom potreboval 2 uri skupaj z LPP. Se pravi bom moral iz Kočevja štartati ob 4ih zjutraj, doma bom pa ob 17 ih. Z avtom eno uro. Spet delajo nekaj brez veze. Verjemite da se nihče ne bo vozil. Vlaki se bodo vozili prazni gor pa dol. Da bi kdo razmišljal da bi naredili progo in nabavili vlake kot na Japonskem s potovalno hitrostjo nad 100 na uro to pa ne. Zato da bodo čez 10 let rekli gremo še v en razpis.... Ko bom v Ljubljani v 1 uri se vidimo.
politik kritik
# 15.01.2018 ob 18:07
Teoretično bi se sicer naslednje leto potniki res lahko vozili, če bi bila proga obnovljena, samo kaj ko je na SŽ v vodo padel razpis za nove vlake in nimajo dobesedno s čim vozit te nove potnike. Ja, tako je to pri nas. Naredimo 8 pasovno avtocesto kot v Severni Koreji, potem pa je ne uporabljamo ker nimamo za avto. Jao.
gregaa
# 15.01.2018 ob 16:57
vsem se zdi preveč milijarda za nov tir do kopra, medtem ko bi tukaj kjer, je tudi precej razgiban relief želeli ne vem kakšne hitrosti.

drugače pa glede na forum vlaki.info

grosuplje-Ortnek - 27 km - hitrosti do 60 km/h
Ortnek-Kočevje - 21,6 km - hitrosti do 100 km/h
zozozo
# 15.01.2018 ob 15:56
Vlake imamo dobre, treba samo proge zrihtat in ukinit nepotrebne postaje na vsakem ovinku. Tako se bo potovalni cas znizal, vlaki pa bodo bolj polni.

Če ukineš postaje, se potovalni čas ne bo znižal, ker bojo pač ljudje rabili čas, da pridejo do bolj oddaljene postaje.
Alchemist
# 16.01.2018 ob 07:28
Naslednja faza: proga Kočevje - Novo Mesto. :)
okram23
# 15.01.2018 ob 23:08
A veš tisto iz naslova "že naslednje leto!" :) wtf to govorijo vsako leto že 5 let pomoje
lojze47
# 15.01.2018 ob 18:42
Železnice je pri osebnem prometu pokopal izum in množična uporaba asfalta. Ozka grla so edino parkirišča na destinacijah v središčih mest.
Lupo
# 15.01.2018 ob 18:27
Za vero, dom, cesarja, za domovino Avstrijo!
gregaa
# 15.01.2018 ob 17:10
@Khallesh

včasih je delalo po nekaj tisoč ljudi, danes pa par skupin delavcev. saj se lepo vidi pri vsakem projektu:

hitrejša gradnja -> več delavcev -> dražji projekt
ZETAC
# 15.01.2018 ob 13:58
Če nameravajo na veliko sekati kočevske gozdove, potem bo to prav prišlo, za potniški promet pa nikakor ne, bo sama ena velika izguba, bi si upal stavit.
PikiMiki
# 15.01.2018 ob 13:43
Eh sem šel na stran, ki sem jo omenjal, pa očitno ni več slik zaradi noža v hrbet iz strani photobucketa :(
savica
# 16.01.2018 ob 11:25
Pa smo spet v ,,muzeju,,!
Edina država v EU smo, kjer še vedno vgrajujemo lesene (hrastove) žel.pragove, po katerih vlaki ne morejo doseči velikih hitrosti. Glede na obnovo te proge, bo povprečna hitrost vlaka med Kočevjem in Ljubljano 55 kmh. Marija Terezija bi dejali, kot denimo Jesenice-Ljubljana, kjer vlak v eni smeri (60km) vozi skoraj pol drugo uro. Nič ne pomagajo novi vlaki, če bodo v teh smereh vozili po 60 kmh. Strel v prazno, ljudje pa raje s svojimi avti na delo in vsakodnevno gužvo. Če bodo tako gradili tudi 2. tir Divača-Koper, lahko že danes mirno rečemo, da gre za sabotažo.
gebu
# 16.01.2018 ob 00:37
Zakaj pa ŽE?
PikiMiki
# 15.01.2018 ob 19:06
@Khallesh
Poleg stvari ki jih je omenil Gregaa, je sedaj še 1000 nekih dovoljenj in študij ki jih je treba narediti. Včasih so se odločili danes se dela in se je naredilo, sedaj imaš pa javna naročila kjer se hitro kaj zalomi če ni naših zravn, privat zemljišča za katere traja da se dobi privolitev, če ni fino podmazano, 100 naravovarstvenih zahtev. Včasih je šlo to dosti hitreje, nobenga ni zanmalo če se neki pri ''Janezu'' na zemlji dogaja.
Homer.
# 15.01.2018 ob 17:47
Seveda nimam nič proti prometnim povezavam, ampak projekt mora sloneti na neki realni oceni števila potnikov, ki bi to progo uporabljala.
Če sem čisto pošten, jaz teh potnikov ravno ne vidim, ker bo zaradi veliko postankov "zgubljenih" vsaj 45 minut, če pa postankov ne bo, pa potnikov ne bo.

V današnjem času pomanjkanja časa, taka proga nima smisla
ronzi
# 15.01.2018 ob 17:43
Hkrati s tovornim je na progi Ljubljana–Kočevje tekel potniški promet. Potniški vlaki so na omenjeni progi od leta 1968 vozili le še do Velikih Lašč, po letu 1970 so ukinili tudi te.

Ne razumem...po pričevanju mnogih je pa ja juga bla supeduper zadeva....kako to,da so to progo ukinili...aja b 70 letih je na oblast prišel kapitalizem,ki je zlo današnjega časa...
Za vse jugoviče,res je,to je ena od slabih stvari,katere so javno dostopne o jugi....
Admin ti si pa zrel za prijavo..
Khallesh
# 15.01.2018 ob 17:16
@gregaa
Se strinjam, da je to način za doseganje ciljev. A najbrž bi se z boljšim planiranjem državnih projektov, sposobnejšimi načini črpanja sredstev (tu mislim predvsem evropskih, kjer naj bi bili na repu na EU ravni), boljšim nadzorom sredstev in pa sodobno tehnologijo tudi z manj kot nekaj tisoč delavci imeli izvedene in cenovno primerljive infrastrukturne projekte, pa magari s tistimi iz časa Franca Jožefa.
SF0100
# 17.01.2018 ob 08:26
nisem nor... potem pa zavije proga proti NM... idiotizem
zozozo
# 16.01.2018 ob 13:11
@savica - Jaz vsaj zadnjih 10+ let nisem videl, da bi kje v Sloveniji vgrajevali lesene pragove. A imaš kakšen link?
zozozo
# 16.01.2018 ob 13:10
@McClain - A v Angliji, Ameriki in ostalih državah, ki so v 60ih in 70ih opustile polovico svojih prog, so tudi bili na oblasti zblojeni slovenski komunisti? Če ene poslušaš, bi lahko sklepal, da so bili zblojeni komunisti krivi tudi za nevihte in potrese od 1945 do 1990.
savica
# 16.01.2018 ob 11:30
https://www.rtvslo.si/svet/kitajska-bo-znova-dvignila-hitrost-hitrih-vlakov-na-350-km-h/428606
tinkamarinka
# 16.01.2018 ob 07:51
zokizaver
V življenju sem se z valkom prevozila ohoho. in to ravno z gumulko iz MS do LJ, vsak vikend vsaj 10 let. In tudi s tem v Kočevje se bi, vendar 73 minut v eno smer je meni preveč, ker rabim še dvajset minut do postaje in potem to znese že 93 minut, oz 1,5 ure v eno smer.
Pa še to proga Kočevje Ljubljana je in bo neelektrificirana, zato super duper vlaki, ki jih imajo SŽ ne bojo vozile po tej progi, ampak ta stare dizlarce. Razen, če so kupili kakšno novo dizlarco od takrat, ko sem bila vsak vikend na vlaku.
sistemc.
# 15.01.2018 ob 23:38
Lepo, še ena multiplikativna posledica prihoda Japoncev v Slovenijo.

Letališče Brnik bo pa z železnico povezano tam nekje v 22. stoletju.
mihajloo
# 15.01.2018 ob 23:29
dolenjski*
mihajloo
# 15.01.2018 ob 23:28
Upam da inštalirajo parno lokomotivo. Brzina bo ista, lokalci kot vidm se ne misljo z vlakom furat, morde se usaj kkšn turist v lj gor usede pa odpelje prot delenjski... xD
zziga+
# 15.01.2018 ob 17:05
... a do Reke pa še nič? Temu se reče trajnostni razvoj.
Lluka
# 15.01.2018 ob 17:02
MAšinerija.................... pa sej če bi bili migranti v KOčevju, bi bila železnica in infrastruktura zgrajene že dva dni nazaj.................. ne pa
HOR
# 15.01.2018 ob 16:09
Po sledeh napredka:
SŽ napredujejo kar v polstoletnoh skokih....(LOL)
McClain
# 16.01.2018 ob 10:05
zdaj se pa iz Velenja v Slovenj Gradec popravite, kar so zablojeni komunisti uničili. Zdaj vlak vozi pralne stroje vsako jutro ob 4ih pa se enkrat cez dan 300 km da pripelje do civilizirane Evrope, prej je bilo potrebnih 50. Da ne govorim o vseh otrocih s Koroške v šolo v Velenje in obratno. Cesta pa bog se je usmili.
zapravico
# 16.01.2018 ob 09:51
A vozil bo tudi s hitrostjo izpred 50 let?
gz4468
# 16.01.2018 ob 05:25
zokizaver666, vozil sem se z vlakom is NM v LJ, pa je 1h40min v eno smer prevec, sploh ker z avtom pridem v pol ure. Ajde, 45 minut, ce upostevam se voznjo po LJ. Se vedno precej hitreje kot vlak.
gz4468
# 15.01.2018 ob 14:47
Vlake imamo dobre, treba samo proge zrihtat in ukinit nepotrebne postaje na vsakem ovinku. Tako se bo potovalni cas znizal, vlaki pa bodo bolj polni.
tinkamarinka
# 15.01.2018 ob 14:21
Če bi ta denar vložili v razširitev obstoječe regionalne ceste, bi bil to dosti bolje porabljen denar.

Je pa res, da bodo sedaj lahko na SŽ uporabili gumulke, ki so vozile iz MS v Pragersko, ker tam je sedaj proga elektrificirana.
Kazalo