Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.9 od 19 glasov Ocenite to novico!
Domžale so zaradi bližine Ljubljane in dobre kakovosti bivanja izjemno zanimive za priseljevanje. Foto: BoBo

Dodaj v

Domžale želijo omejiti gradnjo novih stanovanj

Prevelik naval na javno infrastrukturo
11. september 2018 ob 13:25
Domžale - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Domžale, po velikosti sedma slovenska občina, so zaradi bližine Ljubljane in dobre kakovosti bivanja izjemno zanimive za priseljevanje. Na občini tako že iščejo načine, kako zajeziti apetite vlagateljev, ki bi gradili nova stanovanja.

Potem ko so pred leti na ta račun morali pospešeno graditi vrtce, so se težave zaradi hitre rasti prebivalstva že preselile v šole; bojijo pa se, da bo brez ustreznih ukrepov kmalu pokleknila tudi vsa preostala infrastruktura. Kot pravi župan Toni Dragar, zemljiščem, ki so še na voljo v prostorskih načrtih, v glavnem dodelijo gospodarsko namembnost. "Da si ne bi kdo zaželel stanovanj, sicer so nekateri užaljeni, a ne zmoremo več večstanovanjskih objektov, blokov. Trudimo se, da bi lastniki zemljišč pripeljali druge programe."

Z odprtimi rokami pa sprejmejo investitorje za socialne programe, domove za ostarele in podobno. Domžale so zdaj že presegle številko 36.000 prebivalcev, pri kateri trenutno še lahko zagotavljajo visoko kakovost vseh dejavnosti za vse prebivalce, pravi podžupanja Renata Kosec. "Če ostanemo v teh okvirih, bo to zadostovalo za ta prostor in vse službe, ki trenutno še zmorejo pokriti vse potrebno."

V strategiji do leta 2025 so sicer zapisali, da je največje število, ki ga ta prostor še prenese, med 40.000 in 42.000 prebivalci, sicer "popoka javna, komunalna infrastruktura, zdravstvo, šolstvo," pravi župan.

Zato niti ni čudno, da so Domžale ena redkih slovenskih občin, ki novorojenčkom ne namenja denarne pomoči ob rojstvu.

Romana Erjavec, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
PikiMiki
# 11.09.2018 ob 13:34
Kaj ti more bit, da greš v Domžale živet. Sej če delaš v Ljubljani je vredu, ker si res hitro v službi, samo ko si pa doma pa razen da greš v Vele nimaš kej počet. Samo mesto niti ne zgleda niti nima nobene duše. Nč od nč.
los-t
# 11.09.2018 ob 13:41
Samo mesto niti ne zgleda niti nima nobene duše. Nč od nč.

jp, bolj ko se skušam spomnit kako zgleda, manj vem kje sploh je "mesto" od Domžal...
Henrik
# 11.09.2018 ob 13:44
Hja, stranski efekt popolne centralizacije so ta spalna naselja in silosi ...
Most1900
# 11.09.2018 ob 13:32
no comment
fotrM
# 11.09.2018 ob 18:59
Problem Domzal je ena stvar: najdrazji stroski-komunala...in lahko bi vec obnavljal, pa zal ne...zgradil so polno enih stvari, cesta je ostala ista. Na vsakem novem kriziscu ali prehodu za pesce, nov semafor...zdej so ze na vsake 100m, kot da se niso slisal za krozna krizisca...zupan in mesto so obstali v razvoju...
Sicer pa ne more biti drugace, ce je pa zupan vec po gostilnah kot pa v sluzbi...zanima me tudi, kdaj ga bo koncno ustavil kaksen policaj in mu dal za pihat, ker ni trezen nikoli. Njegova podzupanja Renata je pa skoraj ista ze postala...lutka za kimanje.
Wasabi
# 11.09.2018 ob 18:47
Tako pa se sprehodiš ob 10 zvečer čez mesto pa te kar stisne pri srcu, saj je kot da bi prišel v mesto duhov, nikjer nobene žive duše, razen koga na avtobusni postaji.

Ja iz kje si pa ti? Če se po Ljubljani sprehodiš po 23.30 je popolnoma ista zgodba. Po Mariboru ob 22:30 spet isto. V Sloveniji ga ni kraja, ki bi bil živ čez noč. Smo premajhni. Sploh pa navadni ljudje ob 22:00 čas preživlajjo s svojimi družinami. Da se ob 22 nič ne dogaja moti najbolj kakšne 16 letnike, ki se kamor drugam kot v park z literco nimajo dati. Ampak tako je po vsej Sloveniji, ne samo v Domžalah.
dumpster
# 11.09.2018 ob 13:48
Kar se infrastrukture tiče, mislim da so Domžale čisto OK. Imajo v bistvu vse. Kar manjka, da bi lahko rekli, da ima mesto dušo, je predvsem en historični center, kot ga ima npr. Kamnik. Ampak to je bolj pomembno za obiskovalce, kot pa za tiste, ki v mestu živijo.
linus.si
# 11.09.2018 ob 14:45
Glede na poseljenost in bližino Ljubljane, se nebi čudil, če bi nekoč Domžale pripojili k Ljubljani. Tako bi državni aparat prihranil, saj nebi potrebovali ene občinske uprave, ljudje pa so tako ali tako po večini že sedaj vezani na Ljubljano.
Imperij
# 11.09.2018 ob 13:45
Maribor za prestolnico Slovenije je edina rešitev
Wasabi
# 11.09.2018 ob 19:58
@1-2-3

Logično, da je Ljubljana bolj živa, ampak ne moreš primerjati glavnega mesta, in mesteca, ki nima statusa niti mestne občine. Pa še vseeno, Ljubljana je po polnoči mesto duhov. Če kdo ne verjame, naj se sprehodi po stari Ljubljani od 00-5 zjutraj. V bistvu so vsa slovenska mesta ponoči mesta duhov, zato ne vem, zakaj bi bilo to v Domžalah problem. Kdor hoče življenje 24 ur na dan se tako izseli iz Slovenije.

Za primerjavo je treba primerjati primerljive kraje (Grosuplje, Medvode, Vrhnika, Kamnik, Logatec, Ig, Mengeš, Ivančna gorica, Škofja Loka...). Kakšni so ti kraji po 22 uri? Jaz stavim, da na las podobni Domžalam. Trdim tudi, da so po 22h na las podobni Domžalam celo nekateri kraji, ki imajo status mestne občine (Ptuj, Slovenj gradec na primer).
1-2-3
# 11.09.2018 ob 15:29
Glede infrastrukture so Domžale super. So pa res bolj mesto brez duše, manjka jim nek prostor za druženje ljudi, po možnosti zaprto za promet... Tako pa se sprehodiš ob 10 zvečer čez mesto pa te kar stisne pri srcu, saj je kot da bi prišel v mesto duhov, nikjer nobene žive duše, razen koga na avtobusni postaji. Je pa res da je mesto presekano in razdeljeno z dokaj prometnimi cestami in da nimajo nekega starega jedra, ki bi ga lahko zaprl za promet in naredil neko pomanjšano različico stare ljubljane.
Sorrento
# 11.09.2018 ob 15:25
Domžalska občina bi se lahko koncentrirala na to, da bodo s tem pobrali tudi več dohodnine... in potem tudi ne bi bil problem narediti še kakšnega prizidka k vrtcu itd.
esspero
# 11.09.2018 ob 17:43
Domžale naj rajši uresničijo popolni načrt prenove mestnega jedra. Razumem da je zahteven projekt , a je nujen. Avenija in drevored oz sprehajališče naj bi šla od začetka Ljubljanske ceste mimo tržnice do Bistrice.Bivši Velo bi morali podrti,Nujna je glavna avtobusna postaja z informacijskim centrom.Sicer je pa še dovolj prostora za 50.000 novih ljudi v 50 letih. Okolica Domžal je še dokaj prazna. Z izjavami v tem prispevku pa lahko rečem le to - nekdo bi rad bajno zaslužil.
Heldarion
# 11.09.2018 ob 16:40
Cepci, oni bi omejeval priseljevanje, namest da bi postavl infrastrukturo in izkoristil to priliko, da se razvije tam še kaj drugega.

Če ni folka, je mesto mrtvo. Oni ga pa nočejo, ker lol
frozen pingvin 4
# 11.09.2018 ob 22:34
domžale so ena najbolj zanikrnih občin v sloveniji.....valjajo se v denarju, pa še centra ne morejo uredit. tisto naselje, ki se mu reče domžale so tri vasi, ki jih v neko tvorbo veže SPB, par blokov in vele. dragarju pa vse kar je uspelo v zadnjih letih je to, da je postavil par ogabnih inox tabel dobrodošli v domžalah.
Skippy
# 11.09.2018 ob 15:08
Potem pa se boste spet čudili, zakaj tako visoke cene stanovanj. V Sloveniji se dela vse, da eliti cene rastejo, ker so večinski lastniki. In omejevanje ponudbe je temeljni razlog.
sonce12
# 11.09.2018 ob 14:04
Vsa mesta okoli Ljubljane bi ta cas lahko izkoristila za priseljevanje, pa saj tako izbolšaš javno infrastrukturo . Mengeš je tudi super lokacija, če bi imeli na občini kaksno vizijo za naprej. Prav tako Kamnik.
aaa
# 11.09.2018 ob 13:56

PikiMiki

Kaj ti more bit, da greš v Domžale živet. Sej če delaš v Ljubljani je vredu, ker si res hitro v službi, samo ko si pa doma pa razen da greš v Vele nimaš kej počet. Samo mesto niti ne zgleda niti nima nobene duše. Nč od nč.


Pa saj ravno zato greš na periferijo živet. Da imaš mir.
Coli
# 11.09.2018 ob 15:42
Pod Dragarjem so postali najdražja občina glede na komunalne stroške - če zastonj delijo hiše ne grem tja živet!
_robespierre_
# 12.09.2018 ob 06:36
Zivim v Domzalah. Ima vso infrastrukturo. Tukaj sem zadovoljen. Hitro si v Ljubljani. Tudi zeleznica je. Kamnik je blizu in Kamniške alpe. Je pa res, da nima duše, ni starega mestnega jedra. Videl sem demo primere, plakete mladih domzalskih arhitektov za obnovo centra. Ce bi se to implementiralo, bi mesto dobilo tudi nekaj duše. Drugače pa ob Bistrici s kolesom ali peš do Kamnika na kavo. Res lepo. Drugače pa vidiš ob Bistrici tudi hiše iz nadaljavnke Dallas.
Je pa draga komunala, kar ste že zapisali. Ima pa mesto na leto zelo veliko družabnih in kulturnih predstav, dobro tržnico,...
dharma
# 12.09.2018 ob 00:12
Toni, daj ti nam prvo razloži kako ti je uspelo speljati projekt P+R garaže sredi mesta, potem se bomo pa naprej pogovarjali...
1-2-3
# 11.09.2018 ob 19:26
@Wasabi No kar pogosto sem ob 10 zvečer v Domžalah, ko se namreč vozim domov s faksa... in zamde osebno je Ljubljana dosti bolj živa, tudi ob poznih večernih urah - tu mislim center no, ostalo je tudi več ali manj tudi bolj mrtvo. Pač kot sem rekel so infrastrukturno Domžale super, nimajo pa meni tiste emergije da ko bi prišel v Domžale da bi reke, tu si pa rea želim živet... Glede komunale je pa tudi se mi zdi, da kjer je Prodnik komunalno podjetje, da letijo prispevki v nebo...
xyxy
# 11.09.2018 ob 18:23
Meni so Domžale super imaš vse pri roki, vse lahko opraviš peš
mbvana
# 11.09.2018 ob 22:45
Samo ena logična razlaga obstaja za tako novico.

Vplivneži so svoje parcele že pozidali, drugi jih pa nočejo poceni prodat.
topol
# 11.09.2018 ob 21:21
Žalostno kako imajo lahko tako neambicioznega župana. Območje Kamnik, Domžale Ljubljana ob kamniški železnici je idealno za poselitev in vzpostavitev hitre primestne železnice. Samo elektrificirati je potrebno to progo in narediti še kako mesto za srečanje vlakov, pa bo. Za okolje najprimerneje je koncentrirana poselitev. Tu ima lahko vsaka hiša ali stanovanje hitri internet, kanalizacijo, ločeno zbiranje odpadkov. Narejeni so pločniki in kolesarske steze. Imamo parke in otroška igrišča in vse ostale službe. Vse to je dosegljivo večini peš , vsem pa s kolesom. Če je na vsakem hribu druga vas in v vsaki 50 hiš, vsi hočejo vse. In to je šele drago. Vsak bi pošto, asfalt, zimsko službo. Seveda mora vsak tak prebivalec opraviti vse z avtom, pa otroci rabijo kombi za v šolo, itd.
Na državnem nivoju bi se morali zamisliti, kaj potrebujemo. Vsekakor potrebujem nekaj večjih centrov, kjer so na voljo vse storitve, infrastruktura in tudi delovna mesta, ne pa razpršeno poselitev, kjer je vse drago in ni mogoče urediti take kakovosti življenja kot v mestih. Ljudje bi radi živeli na vasi, a imeli mestne storitve, kar pa je zelo drago. Saj vpijemo nekaj o podnebnih spremembah. Podeželje je za kmete in za vikende. Tako pa bi v Ljubljani nekateri kmetovali, v vsaki vasi pa gradili poločnike, da se fine dame lahko sprehodijo v sandalih.
Če bi Domžale imele želo napredovati, bi lahko zgradile mestno toplarno, lahko bi zahtevali splošno bolnišnico za osrednjo Slovenijo (KC je terciarna). Že prej sem omenil elektrifikacijo železnice in morda še drugi tir. Veliko je nekih možnosti, da postanejo zares mesto (morda kot Nuernberg in Fuerth) in izstopijo iz sence Ljubljane. Zato bi bilo koristno mesto še širiti in tako bodo vedno bolj privlačni za marsikaj. Kaj vse ima SG ali MS?
esspero
# 11.09.2018 ob 17:48
piarija@ Ne vem zakaj ne. Ali so se ti zamerile. Ne bi šlo toliko ljudi živet tja , če bi bilo slabo. Lahko ti rečem da so Domžale zelo v redu.
dumpster
# 12.09.2018 ob 08:22
Nekaj vsaj približno podobnega mestnemu jedru bi se v Domžalah dalo narediti na tisti ulici med železniško postajo in pošto.
topol
# 11.09.2018 ob 21:42
Če se še zgledujemo po tujini. Charlottenburg je bilo nemško mesto, ki so ga ukinili in pripojili Berlinu. Še kako: Altona, Hamborn, Rheydt. Vse to je bilo nekdaj samostojno in sedaj ukinjeno. Za življenje je vseeno ali je Domžale mesto, ali četrt kot Šiška ali Šentvid (bila sta samostojna kraja in občini). Županu pa naj bi ne bilo vseeno, da bi mu zaradi neambicioznosti morda kdaj grozilo, da njegovo občino ukinejo in priključijo mestu. Pretirane ambicioznosti ni videti niti v Ljubljani. zakaj je pomembna velikost? Če ne drugega, zakaj je multinacionalkam všeč Zagreb, Beograd, Budimpešta, Varšava? Zakaj se Varšava še širi, saj je že velika? Zakaj Domžale ne bi želele biti pomembnejše od SG in MS? Zakaj ni cilj prehiteti Kranj?
Valuk_
# 11.09.2018 ob 14:15
Mesto je res grozno. Nobenega pravega centra, nič duše. Ampak ja razumem, greš živet v Domžale ali kake grozne Grosuplje zaradi bližine LJ, to pa je tudi vse.
bilzerian
# 12.09.2018 ob 00:11
v evropi je po polnoči večina mest praznih, saj ljudje gredo naslednji dan na delo in se morajo naspati.

na balkanu pa je žurka do jutra, tudi med tednom. ker itaq večina ne dela, pa imajo čas popivai do jutra
1-2-3
# 12.09.2018 ob 00:03
@Wasabi Strinjam se, da gotovo večina mest ni nekaj živih. Pa tut to je res, da se je v Domžalah kar nekaj naredilo za ponudbo v mestu, recimo Domžalski kino je meni desetkrat boljši kot Kolosej. Res je, da že nekaj časa nisem bil v Koloseju, ampak ko sem si tam nazadnje ogledal film je bla kakovost slike na ravni izpred 10 let, medtem ko je bila v Domžalah kristalno čista. Tut recimo Kuhna na plac, super za požitiven utripa, sam potem pa pogledaš naokrog te kuhne na plac, na eni strani cesta, na drugi neke stavbe neprivlačne, na tretji strani makadamsko parkirišče z nabitimi avtomobili pa ti kr malo skazi vzdušje - tu rabjo same nek prostor Domžale, ki bi bil privlačen.

In pa moram rečt, da se popolnoma strinjam z @topol, mesta bi morala biti odprta za ljudi in jih privabljati. Veliko bolj ekološki bi bilo, če bi ljudje živeli v mestih, ki bi jih lahko zgradili pametno in “zeleno”, podeželje pa se prepusti obdelovanju površin za hrano. Sploh recimo Domžale, ki imajo že zgrajeno želežniško povezavo, kako bi se lahko s pametnimi rešitvami omogočilo prevoze z vlaki, namesto da se sedaj iz podeželja (in tudi Domžal) v vsakem avtomobilu en človek včele proti Ljubljani. Samo okej, to ni več stvar samo občine Domžale, ampak neke pametne skupne politike na ravni občin, države, podjetij kot so železnice... Od tega smo pa še daleč v Sloveniji...
totijosipborz
# 11.09.2018 ob 23:54
Obratno, kot bi moralo biti. Mesto, ki živi (za) župana.
mjuzl
# 11.09.2018 ob 20:13
hahaha, samo v sloveniji se ljudje bojijo napredka.
prusik
# 11.09.2018 ob 17:14
Tukaj gor nekateri govorite, kot da živite v Ljubljani, Škofji loki, Mariboru, Ptuju in Piranu, kjer se vsak dan za dušo sprehajate po prelepih historičnih centrih ter se sprašujete, kako da sploh kdo hoče živeti v Domžalah. Strinjam se, da mesto ni višek estetike, ampak treba je upoštevati, da se nahaja samo 10 minut stran od LJ, vlak in avtobus vozita proti LJ vsak po 2-3x na uro, v okolici je ogromno sprehajalnih poti in gozd, ceste in šole so dobre. Nekdo, ki hodi v službo in nazaj domov, ne potrebuje drugega, če pa ima kake opravke, lahko praktično vse opravi v Domžalah. Najboljši odraz o tem, kaj si ljudje (ne samo nekaj posameznih komentatorjev tukaj gor) mislijo o mestu, pa so cene stanovanj, ki so praktično enake kot v Ljubljani.
MuDeL
# 11.09.2018 ob 22:14
Če nimajo infrastukture (ki ne zraste v enem letu), potem podpiram. V Logatcu se je zidalo na veliko, zdaj pa nimaš kam otroka v vrtec dat, ena od OŠ bo pa drugo leto že turnus imela...
Simko123
# 11.09.2018 ob 20:04
No občina Domžale niso samo mesto Domžale.. so tudi kaj drugega...

Nevem.. če vsi tako jamrate, da tu ne bi živeli... Zakaj je potem treba omejiti priseljevanje? Verjetno zato, ker nihče noče živeti v Domžalah...

Meni se zdi ta ukrep super in ga zelo podpiram, Verjemite mi, malokje je kakovost življenja tako visoka kot v Domžalah... Pa če mi verjamete ali pa ne...
K_ris
# 11.09.2018 ob 15:37
@Skippy

V Sloveniji se dela vse, da eliti cene rastejo, ker so večinski lastniki.

Lahko tudi drugače gledaš na to. Če se omejuje gradnja po urabnih središčih, nepremičnine na podeželju vsaj nekaj vrednosti obdržijo. In od tega imajo korist tisti, ki zagotovo ne sodijo v elito.
K_ris
# 11.09.2018 ob 15:38
*urbanih
piarija
# 11.09.2018 ob 17:41
v Domžalah dobra kakovost bivanja???...haha, dej še kakšen vic povejte...
piarija
# 11.09.2018 ob 17:28
nebi živel v Domžalah, pa da mi plačajo...
mtejo007
# 11.09.2018 ob 17:01
Pravilno, podpiram v celoti! Ne rabimo prenatrpanega mesta.
protimm.c
# 11.09.2018 ob 17:58
v 90ih sem se vozil skozi domzale domov za vikende. ne znam razlozit kako, ampak prav cutil sem bad karmo, ki jo kraj izzareva. ima kdo podobne izkusnje?
E24
# 11.09.2018 ob 14:08
Pravilna odločitev občine!
RJSlo
# 11.09.2018 ob 18:19
No ja. Lublana, Domžale, Grosuple, sama čudna mesta. Skozi gre glavna cesta in to je to.

Lublana največja slovenska vas, Domžale kraj za vikende lublanske elite, Grosuple izhodna točka za pobeg Lublančanov na Dolensko.

Ne jih primerjati z Mariborom ali Celjem. :)))
Kazalo