Projekcija novega Prometnega centra Ljubljana. Foto: ZAPS
Projekcija novega Prometnega centra Ljubljana. Foto: ZAPS

Ljubljana si kot moderna, turistično zanimiva in trajnostno usmerjena evropska prestolnica zasluži in nujno potrebuje nov potniški center, je na današnji novinarski konferenci poudarila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in dodala, da bo z modernim potniškim centrom veliko pridobila tudi država.

Ministrstvo je pristojno za nadgradnjo železniške postaje, ki je po ministričinih besedah že stekla, ko je bil junija v delo uveden izvajalec nadomestnega železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto. "Naš cilj je hudo ambiciozen, to je, da večino gradbenih del končamo do konca leta 2025," je dodala.

Sorodna novica Novi potniški center prinaša slabše razmere za pešce in pozablja na prestopanje

Da bodo investitorji s projektom maksimalno izkoristili prostor, je poudaril generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes. Kot je spomnil, so projekt na zasebni in javni del ločili leta 2017, v projektu, kot je bil tedaj zasnovan pod investitorjem Trigranit, pa je bil po Mesovih besedah javni del močno nedohranjen. Na tem segmentu so od tedaj naredili velik napredek, celotna prometna ureditev se bo namreč v celoti prilagodila javnemu potniškemu prometu.

Tako avtobusna kot železniška postaja se po njegovih besedah v celoti podrejata potnikom, so pa po njegovih besedah tudi komercialne vsebine zastavljene tako, da bodo potniku med čakanjem na voljo določene storitve.

Parkirišča za avtobuse

Da bo prostor čim bolje pretočen, bodo SŽ, ki so pristojne za gradnjo nove avtobusne postaje, po Mesovih besedah med drugim dodatno zagotovila parkirišča za avtobuse na obrobju Ljubljane. Na postaji bo poleg avtobusnih terminalov zagotovljenih več kot 2000 mest za kolesa, prav tako bodo na voljo parkirišča za souporabo vozil.

Območje PCL po besedah projektanta podjetja Elea IC Roka Avsca v praksi predstavlja veliko križišče in bo tudi v prihodnosti osrednja prestopna točka potnikov javnega potniškega prometa v državi. "Glavni cilji tega projekta so izboljšati razmere za javni potniški promet in zagotoviti najvišjo možno raven tako za kolesarja kot pešca," je poudaril.

V okviru projekta bodo v celoti prenovili železniško infrastrukturo, zgradili nov nadhod, obstoječi podhod pod železniško progo pa prenovili in razširili.

Nova avtobusna postaja bo zrasla ob Vilharjevi

Na Dunajski cesti bodo zamenjali železniški nadvoz, enako bodo naredili na Šmartinski cesti pri Ortobaru, nova avtobusna postaja bo zrasla ob Vilharjevi cesti, ob Masarykovi pa bodo vzpostavili dodatni avtobusni terminal, je med drugim nanizal načrte.

Med ključnimi spremembami na cestnem omrežju je navedel enosmerni prometni režim na Vilharjevi cesti od uvoza za PCL do križišča za Železno cesto. Ob tem odseku ceste bo namreč stala avtobusna postaja, na Šmartinski cesti bo razširjen podvoz pod železniško progo, Masayrkovo cesto in Trg OF pa bodo spremenili v bulvar.

Raziskovalec na Prometnotehničnem inštitutu Fakultete za gradbeništvo in geodezijo Simon Detellbach je poudaril, da novo predvideno stanje bistveno izboljšuje javni potniški promet z rumenimi pasovi na praktično vseh obodnih cestah PCL. Na vpadnicah v mestu se bodo skrajšali potovalni časi, izboljšana bo povezanost med vsemi oblikami javnega potniškega prometa, prav tako bodo krajše in hitrejše prestopne poti pešcev in kolesarjev, je dejal.

"Predlagali smo enosmerno ureditev Vilharjeve ceste na odseku mimo avtobusne postaje, kar pa bi imelo za posledico bistveno zmanjšanje tranzita osebnih vozil. Kljub temu se zagotavlja primerna dostopnost do vseh objektov in parkirnih garaž pod temi objekti za celotno območje PCL, kar bo omogočilo boljšo povezavo centra s severovzhodnim delom Ljubljane, torej s Šmartinsko cesto, Žalami, BTC-jem in severno obvoznico," je dejal.

Ali bo Potniški center Ljubljana zgrajen do konca leta 2025?

Rekonstrukcija Linhartove ceste

Projektant Boštjan Račič je med drugim opozoril na rekonstrukcijo Linhartove ceste, ki je predvidena kot štiripasovna cesta z obojestranskimi rumenimi pasovi, z novim drevoredom in z boljšimi razmerami za pešce in kolesarje, je dejal. Obnova te prometnice bo na odseku od križišča z Dunajsko cesto do stika z Matjaževo ulico predvidoma stekla prihodnji teden.

Zaradi zahtevnosti projekta in potrebnih del je predstavnik podjetja LUZ Marko Fatur Ljubljančane in vse, ki Ljubljano obiskujejo, prosil za razumevanje.

Direktor Javnega podjetja Ljubljanski potniški promet Peter Horvat je prepričan, da bo v prestolnici zrasel kakovosten nov potniški center, po katerem Ljubljana praktično hrepeni že desetletja. "To, kar imamo danes, je milo rečeno katastrofa, in nov center bo gotovo spodbuda za javni prevoz," je dejal.

Da ima Ljubljana najgršo postajo v Evropi, se je strinjal tudi ljubljanski župan Zoran Janković, ki pa je obenem prepričan, da bo imela v prihodnje najlepšo.

Stekli so tudi že postopki za podelitev gradbenega dovoljenja za komercialni del urejanja območja železniške postaje v Ljubljani. Družba Mendota Invest v lasti madžarske bančne skupine OTP je zahtevo vložila maja lani.