Foto: Twitter/Ministrstvo za infrastrukturo
Foto: Twitter/Ministrstvo za infrastrukturo

Predsednik uprave OTP-banke Sándor Csány, župan Ljubljane Zoran Janković, direktor Slovenskih železnic Dušan Mes ter infrastrukturni minister Jernej Vrtovec so predstavili vizualno podobo Potniškega centra Ljubljana, ki obsega novo avtobusno postajo s parkirno hišo, komercialni del in nadgradnjo železniške postaje.

"Pri načrtovanju in izvedbi projekta se držimo načela, da ga izvedemo v najkrajšem mogočem času, stroškovno učinkovito ter pregledno. Vlada je gradnjo Emonike uvrstila med prednostne strateške projekte, kar pomeni, da je naložba deležna hitrega postopka. Potniški center bo igral pomembno vlogo pri doseganju cilja, da bi čim več uporabnikov uporabljalo javni potniški promet. Predvideno je, da bodo vsa potrebna gradbena dovoljenja pridobljena do konca leta 2022, projekt kot celota pa bo končan v letu 2025," je povedal minister Vrtovec.

Ocenjena vrednost projekta nadgradnje železniške postaje in železniške infrastrukture, za katerega gradnjo in financiranje je odgovorna direkcija za infrastrukturo, znaša približno 111 milijonov evrov. Po Vrtovčevih pojasnilih bodo vsi investitorji pri izvajanju naložbe samostojni, sodelovali pa bodo pri izvajanju gradnje in pridobivanju dovoljenj. 29. novembra se po njegovih besedah izteče rok za izdelavo celotne projektne dokumentacije, v sredo bodo, kot je napovedal, oddali vlogo za gradbeno dovoljenje za železniški del potniškega centra.

Prva pripravljalna dela za samo gradnjo bi lahko tako po Vrtovčevih besedah začeli v najkrajšem mogočem času, prva dela so lahko že v nekaj tednih. "V sklopu bodočega centra bomo izvedli tudi multimodalno prestopno točko, ki bo omogočila prestopanje potnikov med sredstvi javnega potniškega prometa," je še poudaril Vrtovec in ocenil, da bo vzpostavitev Emonike zagotovo pripomogla k še večji razbremenitvi same Ljubljane in osrednjeslovenske regije, s čimer se bodo zmanjšali tudi negativni vplivi na okolje.

Potniški center Emonika do leta 2025

Naložbe SŽ-ja v vrednosti 55 milijonov evrov

Nova železniška in avtobusna postaja, kot je poudaril tudi generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes, je poleg nakupa 72 novih vlakov in ogromnih investicij, ki jih trenutno izvaja direkcija v železniško infrastrukturo, ključ do sodobnega potniškega prometa. Obstoječa infrastruktura po Mesovih besedah ni na ravni, kakršne si mesto, potniki in država zaslužijo. SŽ je investitor nove avtobusne postaje, ki bo imela tudi garažo in poslovno stavbo, v kateri nameravajo železnice vzpostaviti sedež.

Maketa načrtovanega potniškega centra. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
Maketa načrtovanega potniškega centra. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.

"Gre za približno 54.000 kvadratnih metrov bruto površin, sama garaža bo imela kapacitete za od 650 do 750 parkirnih mest, računamo na od 2000 do 3000 parkirnih mest za kolesa, točke za car sharing, sama avtobusna postaja bo imela 30 zelo pretočnih peronov, poslovna stavba pa približno 13.000 kvadratnih metrov neto površin, hkrati bo zagotovljenih še približno 3000 neto površin za trgovsko oz. gostinsko dejavnost, ki bo namenjena manjšim trgovcem oz. najemnikom lokalov, da potnikom ponudijo celovito ponudbo," je projekt SŽ-ja opisal Mes.

Njihov del naložbe je ocenjen na 55 milijonov evrov, ciljajo, da bodo še letos vložili vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja in pripravili razpis za izvedbo gradbenih del.

Najzahtevnejši logistični projekt v Ljubljani

Zahtevna dela pri projektu je napovedal tudi ljubljanski župan Zoran Janković. Občino čaka popolna sprememba sistema podzemeljskih vodov. "Naša dela so ocenjena na od 50 do 60 milijonov evrov," je dejal Janković. Emonike se Janković veseli, saj bo, kot je poudaril, popolnoma spremenila podobo vstopa v prestolnico s severne strani.

Ljubljanski podžupan Janez Koželj je dodal, da gre za najzahtevnejši logistični projekt v mestu Ljubljana, tudi v gradbenem smislu. Emoniko je označil za malo logistično mesto, s projektom pa bodo v Ljubljani po podžupanovih besedah oživili še največje degradirano območje mesta Ljubljane.

Predstavitve projekta se je udeležil tudi predsednikom uprave OTP banke Sandor Csanyi. OTP bo prek hčerinske družbe Mendota skrbela za komercialni del projekta. "Investitor si pri vsaki investiciji želi povrnitve sredstev, a tu gre za več – na ta projekt smo lahko ponosni," je poudaril Csanyi. Po njegovih besedah je Ljubljana fantastično mesto, ki pa si zasluži tudi lepo postajo. S projektom investitorji ne bodo ustvarjali le dobička, pač pa tudi dodano vrednost za mesto in ljudi, je poudaril.