Vožnjo z ljubljanskim mestnim avtobusom bo po novem mogoče plačati z bančno plačilno kartico. Foto: MMC RTV Slovenija/Blaž Plut
Vožnjo z ljubljanskim mestnim avtobusom bo po novem mogoče plačati z bančno plačilno kartico. Foto: MMC RTV Slovenija/Blaž Plut

Če so se leta 2009 v LPP-ju odločili za premik od gotovinskega plačevanja do plačevanja s sredstvi, ki so bila naložena na nekem fizičnem nosilcu oz. kartici Urbana, se bodo zdaj ta sredstva premaknila v področje virtualnega, je na okrogli mizi v Ljubljani orisal namestnik direktorja LPP-ja Rok Vihar.

Ob tem je spomnil, da so pred kratkim javnosti kot rezultat prilagoditve tehnološkemu razvoju skupaj s partnerji že predstavili novo aplikacijo Urbana, ki uporabnikom omogoča številne nove funkcionalnosti – med drugim jim olajša nalaganje finančnih sredstev na virtualno kartico Urbana ter izboljšuje dostop do informacij o prihodih avtobusov ter načrtovanju poti.

Po besedah direktorja podjetja Margento R & D Žige Schmidta pa so želeli z novo aplikacijo, ki ima trenutno 38.000 uporabnikov, na prvo mesto postaviti uporabnika storitev, ki je s tem dobil možnost uporabe različnih storitev, med drugim možnost virtualizirane turistične kartice Urbana. Kritike glede aplikacije so zelo pozitivne, kar je dobra napoved za prihodnost, je ocenil in napovedal, da se bodo v prihodnjih letih osredotočili še na integracijo drugih storitev, kot je uporaba električnih polnilnic in e-koles.

Plačilna kartica ni konkurenca Urbani

Kot je še dejal Vihar, pa plačevanje vozovnic neposredno s plačilno kartico tistemu z aplikacijo Urbana ne bo predstavljalo konkurence, temveč gre po njegovem mnenju za komplementarno rešitev. "Sistema bosta zelo dobro živela drug ob drugem. Ljubljana je namreč zelo turistično mesto in prestolnica države. Tukaj imamo zelo veliko fluktuacijo ljudi, ki niso prebivalci Ljubljane. Za te ljudi bo uporaba javnega potniškega prometa bistveno olajšana," je poudaril.

Da bo nova možnost plačevanja vozovnic javnega mestnega prometa ljudem prinesla predvsem enostavnost uporabe, pa je na dogodku poudaril ljubljanski podžupan Rok Žnidaršič. Po njegovih besedah tudi sicer predstavlja pomemben trenutek v popularizaciji javnega prometa v Ljubljani, na račun katerega je mogoče slišati mnogo kritik. "Digitalizacija in sodobne tehnološke rešitve so tudi ključna nadgradnja življenja v mestu," je še dejal.

Pri projektu uvedbe neposrednega plačevanja vozovnice mestnega potniškega prometa v Ljubljani s plačilno kartico je sodelovalo več partnerjev – poleg podjetja Margento R & D tudi Mastercard Slovenija in NLB.

"Ljubljana je ena najbolj inovativnih"

Po mnenju poslovnega direktorja pri Mastercardu Slovenija Luka Gabrovška Slovenija ni prva, ki bo povzela to rešitev, podobne rešitve med drugim že imajo na Nizozemskem, Poljskem, Madžarskem, v Italiji in Veliki Britaniji. Ob tem je nakazal možnost, da bi lahko plačilna rešitev zaživela tudi v drugih mestih po Sloveniji. "Ljubljana je ena najbolj inovativnih, zato je prav, da pride na prvo mesto," je ob tem dodal.

O razlogih, zakaj so se pridružili projektu tudi v NLB-ju, pa je spregovoril pomočnik člana uprave NLB-ja Simon Steinman. "Ultimativni cilj vsakega izmed nas je narediti storitve dostopne, dati ljudem možnost izbire. S sodelovanjem pri tem projektu želimo pokazati, da nismo tukaj, da zadržimo obstoječe stanje, temveč da ponujamo nove storitve," je dejal.