Štajerska
Celjska občina namerava zgraditi 505 metrov dolg viseči most po tibetansko, ki bo povezal celjski grad in Miklavški hrib. Foto: BoBo
Z "doživljajsko potjo" si želijo povezati staro mestno jedro s srednjeveškim gradom. Foto: BoBo
       Po drugi strani bi s tem projektom uresničili zgodovinsko legendo, ki govori o tem, da je Stari grad na levem bregu Savinje in nasproti stoječi Miklavški hrib, kjer je Cerkev sv. Miklavža, že v času celjskih knezov povezoval usnjen most. Ljudje na Miklavškem hribu so še v preteklem stoletju kazali na obroč, pritrjen na skalo, ki naj bi držal most. Glede na takratna znanja in veliko razdaljo med Starim gradim in Miklavškim hribom bi danes seveda težko verjeli, da so v časih knezov takšen most res imeli in ga celo uporabljali.       
 Celjski župan Bojan Šrot

Dodaj v

505-metrski most naj bi povezal celjski grad in mestno jedro

Viseči most tibetanskega stila bo med najdaljšimi na svetu
25. februar 2018 ob 14:20
Celje - MMC RTV SLO, STA

Celjska občina načrtuje gradnjo 505 metrov dolgega visečega mostu po tibetanskem vzoru med grajskim hribom in Miklavškim hribom, s čimer bi z "doživljajsko potjo" povezali staro mestno jedro s srednjeveškim gradom.

Od predvidene vrednosti investicije bi za gradnjo mostu namenili okrog 2,3 milijona evrov, za ureditev dostopnih poti pa milijon evrov. Skupaj bi po ocenah projekt tako stal 3,3 milijona evrov. Finančne konstrukcije na celjski občini sicer še niso pripravili. Možnosti financiranja so različne. Projekt bi namreč lahko uresničili v javno-zasebnem partnerstvu, lahko pa bi ga prijavili tudi na evropski razpis za sofinanciranje turistične infrastrukture, so sporočili z občine.

Glede na zahtevnost projekta bi lahko po navedbah celjske občine vsa potrebna soglasja in dovoljenja dobili v predvidoma dveh letih. Težav z odkupi zemljišč ne bodo imeli, ker bodo projekt izvedli na zemljiščih, ki so v lasti občine.

Kot je na torkovi seji celjskega mestnega sveta povedal celjski župan Bojan Šrot, načrtujejo ureditev t. i. doživljajske poti, ki bo turiste vodila mimo zgodovinskih in kulturnih znamenitosti v starem mestnem jedru, po Splavarskem mostu do Mestnega parka in od tam dalje do Heraklejevega svetišča in po visečem mostu na Stari grad.

"Doživljajska pot" za turiste
Turistom bi na tak način ponudili možnost, da si v enem dnevu ogledajo arheološka najdišča, Muzej novejše zgodovine Celje, Pokrajinski muzej Celje in še številne druge znamenitosti, na katere so v Celju zelo ponosni.

"Po drugi strani bi s tem projektom uresničili zgodovinsko legendo, ki govori o tem, da je Stari grad na levem bregu Savinje in nasproti stoječi Miklavški hrib, kjer je Cerkev sv. Miklavža, že v času celjskih knezov povezoval usnjen most. Ljudje na Miklavškem hribu so še v preteklem stoletju kazali na obroč, pritrjen na skalo, ki naj bi držal most. Glede na takratna znanja in veliko razdaljo med Starim gradim in Miklavškim hribom bi danes seveda težko verjeli, da so v časih knezov takšen most res imeli in ga celo uporabljali," je še pristavil Šrot.

Gradnja 60-tonskega mostu bo zahtevna
Idejno zasnovo za viseči most je seji predstavil arhitekt Nande Korpnik. Po njegovih besedah bo gradnja 60 ton težke viseče konstrukcije precej zahtevna. Most bo v celoti jeklen, sestavljen pa bo iz kablov, vrvi, vešalk in pohodne površine, ki bo zasnovana kot jeklena rešetka. Sidran bo v pobočje hriba na obeh straneh.

Viseči most v Celju bi bil s svojimi 505 metri po doslej znanih podatkih med najdaljšimi mostovi tibetanskega stila na svetu.

Podoben most, ki je prav tako tibetanski, so leta 2014 postavili na avstijskem Tirolskem. Dolg je 406 metrov in povezuje ostanke srednjeveške utrdbe Ehrenberg na eni strani brega in trdnjave Claudija na drugi strani. Avstrijci so uvedli mostnino, tako da morajo odrasli za prehod odšteti osem, otroci pa pet evrov.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
jurica
# 25.02.2018 ob 14:43
A.Prvi April, no #fakenews.
B.Letos so volitve.
C.Naš župan/kriza srednjih let.
D.Lepo, a bogi ptiči!
E.Raj za samomorilce!
D. Fino bo scat po vlaku MB-LJ, no LJ-MB

Pravilni odgovor pošljite na MOC Trg Celjskih knezov, izključno na dopisnici! Bogate nagrade, piskri od EMA, paštete od Tuša, Nivedur od Cinkarne, hrenovke Celjskih mesnin...prva nagrada, prerez traku na otvoritvi v spremstvu župana Celja in bodočega predsednika vlade republike Slovenije!
drg
# 25.02.2018 ob 14:27
Hoho .. če bo lepo zgledalo .. podpiram. ;)
kresnik
# 25.02.2018 ob 18:03
Kot je ze bilo rečeno. Celjsko središče propada na celi črti. Prometni kaos, neurejeni ekološki otoki, propadajoči objekti, pomanjkanje zanimive ponudbe,... Edini dan, ko je v starem jedru kaj ljudi je sobota dopoldan, pa še takrat moraš pazit, da te ne zbije kakšen avto. Da ne govorim o pomanjkanju zaposlitev za izobražene, onesnaženosti, pomanjkanju razvojnih projektov, odsotnosti stanovanjske politike ipd. To je zato, ker občino in občinske zavode vodijo neusposobljeni ljudje, ki jih v mestu izven delovnega časa ne moreš srečati. Župan se je v dvajsetih letih obdal z nesposobno ekipo in se tako ujel v lastno past, ko tudi, če bi želel kaj spremeniti, tega ne more. Vsi, ki so sedaj na ali blizu vodilnih položajev, se ob naslednjih volitvah ne bi smeli pojaviti na listah za kandidaturo. Tako, da ta most je prava farsa.
slovenecnadunaju
# 25.02.2018 ob 17:05
Celje pa res danes izgleda (dosti) bolj mrtvo kot pred 10 leti, ko je bil na vsakem vogalu en lokal in mladi ljudje na ulicah, neke art zadeve okrog, vrvež po ulicah, prav prijetno je bilo (medtem ko so tudi kraji pri nas, ki danes izgledajo bolje kot takrat). Se strinjam s tem, da se najprej uredijo osnovne reči, ker človek nima kaj tam početi. Prav turobno se mi zdi. Na postaji pa toliko brezdomcev, kot jih še nikjer drugje pri nas nisem videl. Še bankomat je težko najt pri železniški, en normaln lokal, kaj šele da bo folk 1 km iskal tist most čez te prazne ulice pa tist park. Malo resnosti in samorefleksije pri načrtovanju razvoja mesta ne bi škodilo.
SamoRes
# 25.02.2018 ob 14:34
Tisti stolp v Lendavi se je hitro povrnil vložek
malamalca
# 25.02.2018 ob 15:47
Idiotizem "par excellence." V Celju mrgoli bistveno bolj nujnih stvari, kot je metanje dobrih treh miljonov v še en spomenik šerifa Šrota. Mestno jedro je dobesedno mrtvo, samo na glavnem trgu je vsaj pet ali šest praznih lokalov. Da o stanovanjskih stiskah mladih družin, onesnaženju, javnem prevozu... ne govorim. Šrot bi pa sprehajal turiste po mostu. MOC je popolnoma zgubil kompas.
frozen pingvin 4
# 25.02.2018 ob 18:36
tekmovanje županov za najlepši rondo je že pase... sedaj tekmujejo kdo ma najvišji stolp, najdaljši most, itd...

razumem, če bi most postavili nekje čez kako sotesko, dolino, v gorah...ampak iz starega mestnega jedra na stari grad... to je pa zame neke vrste terorizem.
naš človek
# 25.02.2018 ob 17:08
A ne bi prej skidal snega s kolesarskih stez in podobno?
enbody
# 25.02.2018 ob 15:08
Povdarek v članku bi moral biti na besedah, kot je župan in viseči.
RoKo
# 25.02.2018 ob 19:27
Očitno denarja je, ceste v občini so tudi pošlihtane, revščine ni, zakaj torej ne most?
Saj ni res pa je.
Jazst2
# 25.02.2018 ob 18:20
@matkop

Občinske volitve bodo tudi 2018... Kaj zdaj primorci že imate otok?


Ne, čakamo celjane in in most prej...
matkop
# 25.02.2018 ob 18:07
Občinske volitve bodo tudi 2018... Kaj zdaj primorci že imate otok?
are
# 25.02.2018 ob 15:27
Kdaj bo na vrsti prenova celjskega doma?
Ramus
# 25.02.2018 ob 20:39
Naj najprej uredijo divjanje z skuterji v mestnem parku, ki ogroža otroke
MAN0
# 25.02.2018 ob 19:49
Samo ne Zoranu povedat, bo takoj zgradil most z gradu na Golovec :-)
Homer.
# 25.02.2018 ob 15:18
Super, ampak mislim da Celjska občina nima dovolj denarja niti za izpolnitev nujnih projektov.
Torej se samo po sebi zastavlja vprašanje kateri nujni projekti bodo opuščeni da se realizira ta most?
GoodFella
# 25.02.2018 ob 14:53
Zakaj pa ne, če je to podkrepljeno s kako vzdržno ekonomsko računico...kakor mi je znano, je celo tista žalska pivska fontana rentabilna in npr. oni razgledni stolp pri Lendavi pa je bilo kar nekaj razburjenja glede teh projektov.
malamalca
# 25.02.2018 ob 19:50
@RoKo: pridi enkrat med tednom v mesto, pa ti bo jasno, zakaj ne.

@based god: kaj je tu vključujočega, ne vem. Občina bi v prvi vrsti morala poskrbeti za meščane, ki jih dejansko v mestu med tednom ne vidiš, ker nimajo razloga, da bi prišli v mesto. Samo zato, ker je "drzna, " še ne pomeni, da je genijalna. Malo kritičnega mišljenja ne bi škodilo.
štajerc64
# 25.02.2018 ob 17:23
skrajni cajt je za gondolo na mariborsko piramido.

fištra, zadnja šansa za volitve. hitro, hitro.
handanovic
# 26.02.2018 ob 13:01
Kirinenko
Povezava je med Starim gradom in Miklavškim hribom, torej ne direktno do mestnega jedra, kot ste eni razumeli. Seveda bi našel par stvari, ki bi bile po nujnosti v Celju pred tem mostom, ampak mestno jedro je v primerjavi s 5 let nazaj kar oživelo. Sicer je to bolj do petih popoldne ali sobote zjutraj, ampak ne moreš reči, da je čisto mrtvo. V primerjavi z drugimi mesti smo imeli skoraj cel veseli december poln center in zelo dobro organizirano za otroke in starejše. Tudi obisk turistov je občutno večji vsako leto, zakar ima vsaj nekaj zaslug občina oziroma njena turistična organizacija. Šrotu pa mislim, da je zadnji mandat, čeprav če bi šel na volitve bi bil skoraj zagotovo spet izvoljen. Ni perfekten, je pa boljši od večine slovenskih županov in je za Celje v 20 let delovanja storil veliko, o tem da je šlo kaj tudi njemu je škoda zgubljat besed, ker živimo pač v Sloveniji.

Očitno delaš v P.R. službi župana. Vsi v Celju vemo za propadle projekte na vseh področjih, razen tam, kjer imajo Šroti prste vmes, predvsem komunala. On plus Zidanšek. Naj naštejem samo nekaj Šrotovih katastrof:
Tehnopolis, v njem ima svoj sedež vedeževalka
Še zdaj ni ustanovljena univerza, pripeljali so jo iz Krškega
Stadion, megalomanska, nepotrebna izgradnja, še nikoli ni bil poln. Drugače pa ves čas prazen.
Dosti boljše ni z Zlatorog dvorano.
Nismo še pozabili na kino Dom
Ravnokar je na tapeti direktorica mestne uprave, ki jo je pripeljal na občino, usluga Božičniku.
Bolnišnica, farsa, da je ni
Zdravstveni dom spet farsa, da je ni.
Da ne govorim o ekologiji, ker to je pa kriminal na deseto potenco, zemljišča v vrtcih.
Kadriranje je pa povsod takšno, da raje ne bi komentiral.

Prepričan sem, da že zdavnaj ne bi več kandidiral, pa se boji okostnjakov. Ampak, ti samo čakajo, kdaj na plan.
Ogroženi
# 26.02.2018 ob 11:50
Norost nekega časa. Župani si postavljajo spomenike v želji, da se s čim zapišejo v večnost. Vmes pa jim mesta propadajo kot družbena celota, kot jedra.

Brez namena razžalitve koa ampak, jaz bi takšne župane resnično predlagal za specialistični psihiatrični pregled - resnično mislim resno.
Springbok
# 25.02.2018 ob 20:08
Še en nekoristni projekt, namenjen izključno sesanju proračunskega denarja (aneksi, nepredviena dela, dodatna dela).
handanovic
# 26.02.2018 ob 12:32
Prišla bo minuta resnice. Šrot bo padel. Dvajset let je s svojimi pajdaši, privatiziral mesto. V Celju ga volijo samo še Zagrajčani, ki jim zagotovo spet, kakšen mesec pred volitvami asfaltiral cesto. Misli, da bo njihovo število glasov dovolj, da postane dosmrtni. A tokrat se je uštel. Letos Šrot pade in končno se bo Celje oddahnilo in znova dobilo možnost, da zaživi in zadiha čist zrak.
henodarling
# 25.02.2018 ob 21:13
RoKo
"Očitno denarja je, ceste v občini so tudi pošlihtane, revščine ni, zakaj torej ne most?
Saj ni res pa je."

ja, očitno je Celje res urejeno in bogato mesto, kjer ni ne revnih, ne brezposelnih.
Vsaj tako se vidi z višine! Beri; iz županovega stolčka....
fran
# 26.02.2018 ob 09:19
Dejmo najprej sanirat večne luže na pešpoteh in cestah v Celju, okoli katerih iščem pot že od otroštva pa nisem rosno mlad...
Matkop
# 25.02.2018 ob 19:00
@matkop

Občinske volitve bodo tudi 2018... Kaj zdaj primorci že imate otok?

Ne, čakamo celjane in in most prej...

Na celjane še boste dolgo čakali, na drugi tir pa tudi... nekje v sredini 2026 bi mogoče kaj blo, sej veš, evropskih sredstev ni več....
Rumenko
# 25.02.2018 ob 18:23
http://www.ehrenberg.at/de/highline-179.html
avstrijska mojstrovina, dolga 404 metre
sluka83
# 27.02.2018 ob 07:33
Kot so predhodniki že rekli. Naj raje oživijo mestno jedro. Sam pa bi še raje videl, da se ta denar vloži v dokončanje obnove gradu, ki se vleče že desetletja.
Sam sem bil že po dosti gradovih Avstije, Nemčije, Luksemburga in Francije. Celjski grad bi lahko bil pravi biser na tem delu Evrope.
veza
# 26.02.2018 ob 14:56
Namesto stolpa pa kar most, joj, ti župani, samo da pride do investicije, to jih briga, pri vsaki investiciji kaj pade v žepe...
kingeston
# 26.02.2018 ob 09:01
en župan z bolj idiotskimi idejami kot drugi...

tekmovanje k noriji in k dnu
kingeston
# 26.02.2018 ob 09:00
sami vpisi v knjigo rekordov se vrstijo po slovenskih mestih...

žal samo v NEUMNOSTI !
Kirenenko
# 26.02.2018 ob 07:35
Povezava je med Starim gradom in Miklavškim hribom, torej ne direktno do mestnega jedra, kot ste eni razumeli. Seveda bi našel par stvari, ki bi bile po nujnosti v Celju pred tem mostom, ampak mestno jedro je v primerjavi s 5 let nazaj kar oživelo. Sicer je to bolj do petih popoldne ali sobote zjutraj, ampak ne moreš reči, da je čisto mrtvo. V primerjavi z drugimi mesti smo imeli skoraj cel veseli december poln center in zelo dobro organizirano za otroke in starejše. Tudi obisk turistov je občutno večji vsako leto, zakar ima vsaj nekaj zaslug občina oziroma njena turistična organizacija. Šrotu pa mislim, da je zadnji mandat, čeprav če bi šel na volitve bi bil skoraj zagotovo spet izvoljen. Ni perfekten, je pa boljši od večine slovenskih županov in je za Celje v 20 let delovanja storil veliko, o tem da je šlo kaj tudi njemu je škoda zgubljat besed, ker živimo pač v Sloveniji.
Rossonero75
# 25.02.2018 ob 17:28
Sej ne bo dnara
Aardvark
# 25.02.2018 ob 16:41
Quanto costa???
menitosi
# 25.02.2018 ob 15:06
Tole se mi zdi odlična ideja, dosti lepše in bolj praktično kot predlagani grdi stolp v mestnem jedru Rogaške Slatine.
mersud
# 27.02.2018 ob 23:26
budalaštine par excellence
dc9
# 26.02.2018 ob 15:22
Poceni predvolilna reklama. Ne vem, zakaj bi morala biti hriba povezana. Verjetno samo zato, ker lahko. In to je dovolj. Pač - dajmo neki narest, karkoli - samo da je novo, pa velko, pa bleščeče in da bo v cajtngah dobr zgledal. Nihče se pa ne vpraša, kaj bo potem delal na Miklavškem hribu. Zakaj bi dal 8 €, da pridem nikamor? Lahko gre samo gledat tisto revščino od Heraklejevega templja, kjer par kamnov leži po tleh in če vam ne bi povedali, sploh ne bi vedeli, da je tam bil kak rimski tempelj. Zanima me tudi, kdaj mislijo SŽ odpeljati tiste milijone kubikov starega peska, ki so ga nametali ob stran tračnic pri prenovi trase. Ko se pelješ z vlakom v Celje je kot da bi prišel v Bangladeš. V strugi Savinje sam polivinil visi po drevesih... In kaj je zdaj s tistimi kupi onesnažene zemlje pri bivši cinkarni, ki so jih pokrili s folijo...
avilest
# 26.02.2018 ob 13:57
Lokalna predvolilna propaganda najde mesto tudi na nacionalnem mediju?

Drugače pa bo zelo zanimivo slišati mnenje ZVKD in prebrati njihove pogoje, kako naj se "tibetanski" most vključi v okolje celjskega srednjeveškega gradu.
lastovka
# 25.02.2018 ob 23:40
Ako bodo gradili SLO gradbinci, bo po sedmih letih potrebna sanacija, tako, kot viadukt Peračica na odseku Gorenjske avtoceste. Garant, da bo.
Matkop
# 25.02.2018 ob 21:32
Na njihovem mestu bi prvo pogledal v denarnico oz. šel na bankomat ali banko
zapravico
# 27.02.2018 ob 08:33
Kaj pa če bi prvo naredili tropasovnico do maribora,pa pol most če bo kej ostalo
galoper
# 26.02.2018 ob 15:31
Z uresničitvijo ideje izgine vsa patina zgodovine s tega področja, ki tako postane ponaredek
hehet
# 26.02.2018 ob 11:55
Gre za demoralizacijo ljudstva, umestitev ogromne, ogabne steklene modernistične konstrukcije v srednjeveško okolje, jasno nakazovanje ljudstvu, da so sužnji in da jih v življenju ne čaka nič lepega.
21.12.2012
# 26.02.2018 ob 00:03
Turistične znamenitosti podpiram, čeprav novodobne.
Roky89
# 25.02.2018 ob 21:35
Sem iz Celja in podpiram ta podvig!
Mirko Tipka
# 27.02.2018 ob 15:04
Rui
# 27.02.2018 ob 10:11
Nisem proti, bo pač ena znamenitost več....

Ampak naj se rajši lotijo Šmartinskega jezera, ki je neverjetni potencial. Vseskozi samo nekaj "na pol", namesto da bi se zadeve lotili celostno, ga ščitili, uredili plaže, naredili campe, športi na vodi, igrala za otroke, itd.


Dokler kmetje ne pomrejo ali prodajo zemljo drugim, bo Šmartinsko jezero mlaka, kot je sedaj.
nefarius
# 26.02.2018 ob 21:00
Da boste videli vsaj sliko mostu.
zugec
# 27.02.2018 ob 11:39
Rui, letos naj bi se lotili kar precej novih del na Šmartinskem jezeru. Še ena izmed mnogih letošnjih obljub, ampak sredstva naj bi bila v tem primeru zagotovljena. Nove skakalnice, adrenalinski park ipd. Šmartinsko jezero je izjemen potencial, za sprehajalce, kakšne kajakaše/kanuiste, kopalce nenazadnje, pa kakšne zabave, ravno dovolj je oddaljen, da ne bi motile veliko ljudi, treba pa je vseeno priznati, da je stanje že izrazito boljše, kot je bilo pred nekaj leti.
Rui
# 27.02.2018 ob 10:11
Nisem proti, bo pač ena znamenitost več....

Ampak naj se rajši lotijo Šmartinskega jezera, ki je neverjetni potencial. Vseskozi samo nekaj "na pol", namesto da bi se zadeve lotili celostno, ga ščitili, uredili plaže, naredili campe, športi na vodi, igrala za otroke, itd.

Naj si malo gredo pogledat v sosednjo Avstrijo kako so vsako gramozno jamo spremenili v turistično destinacijo....
kingeston
# 27.02.2018 ob 09:04
no, tale ideja o povezovanju 2 hribov je že veliko bolj smela in pametna.

moti me vseeno da je spodaj infrastruktura, ker je bolj zanimivo da bi bila spodaj kakšna soteska...

atrakcija je svetovna, vendar je lokacija slaba, imho.
Kazalo