Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat
Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat

V civilni iniciativi imajo po četrt stoletja dovolj čakanja na obljubljeno obvoznico, ki bi speljala promet mimo naselij.

Tik pred Ptujem se namreč združita dva kraka ceste – iz Zavrča in iz Ormoža, nato skozi primestno naselje Spuhlja tik ob hišah po uničeni regionalki dnevno pelje od 15.000 do 17.000 vozil, od tega desetina tovornih, pravi Sergeja Puppis Frebairn iz civilne iniciative za ptujsko obvoznico. "Vsak dan, vsak teden, vsak mesec je za ljudi, ki tu živijo, pravi pekel. Ob 22.00 se zgodi, da se zaporedoma pelje tudi po 100 težkih kamionov. Ljudje bi pa radi šli spat, pa ne morejo," opiše.

Ob najnovejši informaciji iz Hrvaške pa se jim je prižgal rdeč alarm. "Dosegla nas je alarmantna vest, da Hrvaška gradi novo hitro cesto od srbske meje do Ormoža, Namen te ceste je, da se umakne tovorni tranzit z avtoceste Beograd–Zagreb na to cesto. To pomeni, da bomo mi tu imeli trikrat višje številke vozil," je dodala.

Da je res tako, potrdi župan Ormoža Danijel Vrbnjak: "V zadnjem času smo imeli več klicev iz Hrvaške kot Slovenije, kar se tiče točke vključitve v državo."

Civilna iniciativa za ptujsko obvoznico je zdaj na evropske institucije tudi komisijo naslovila protestno pismo. Sergeja Puppis Frebairn pove, da so se nanje obrnili zaradi neodzivnosti ministrstva za infrastrukturo.

Civilno iniciativo pa skrbi še, da v državnem proračunu za prihodnjih pet let za hitro cesto ni planiranih nobenih sredstev. Župan Ormoža Vrbnjak sicer pravi: "Dars je investitor, tako da ni nobenega izgovora, tudi na vseh zadnjih srečanjih je bilo rečeno, da naj ne bi bile Darsove naložbe ogrožene."

Prvi odsek hitre ceste od Ormoža do Markovcev je ocenjen na okoli 50 milijonov evrov.