Šentjernejsko kulturno etnološko društvo Gallus Bartholomaeus je na mostu postavilo skulpturo z dvojnikom izvirnega ladijskega vijaka izumitelja Josefa Ressla, ki je ob predhodniku današnjega mostu v času svojega službovanja v bližnjem samostanu Pleterje opravljal svoje prve poskuse. Foto: MMC RTV SLO
Šentjernejsko kulturno etnološko društvo Gallus Bartholomaeus je na mostu postavilo skulpturo z dvojnikom izvirnega ladijskega vijaka izumitelja Josefa Ressla, ki je ob predhodniku današnjega mostu v času svojega službovanja v bližnjem samostanu Pleterje opravljal svoje prve poskuse. Foto: MMC RTV SLO

.

Most, na katerem je pred 200 leti izumitelj Josef Ressel delal poskuse z ladijskim vijakom, je po hujših vremenskih nevšečnostih vse bolj uničen in inšpektor je občini Šentjernej izdal odločbo, da ga je treba zapreti.

Na občini so se odločili, da bodo po smernicah ministrstva za kulturo na njegovem mestu do prihodnje pomladi zgradili novega. Naložbo ocenjujejo na 600.000 evrov, je povedal šentjernejski župan Franc Hudoklin. Del denarja za gradnjo bodo poskusili dobiti iz nepovratnih državnih sredstev, razliko pa bo morala občina pokriti iz svojega proračuna.

Kakšen bo novi most, popolnoma lesen, betonski ali kombinacija obeh materialov, se bodo še odločili, občina pa bo pri tem upoštevala tako strokovne napotke kot mnenje domačinov. Ob napovedi rušenja starega in gradnje novega mosta se je oblikovala lokalna civilna iniciativa, ki se zavzema za repliko starega.

Zato so ustanovili gradbeni odbor, na občini pa razmišljajo o betonskem mostu z dodatkom lesenih elementov z dvema voznima pasovoma in pločnikom, hkrati pa bi uredili tudi infrastrukturo v njegovi okolici, je dejal župan.

Vaščani 15 kilometrov dlje od središča
Na upravo za zaščito in reševanje ter obrambno ministrstvo bodo naslovili prošnjo, da bi zaradi številnih poplav, ki so prizadele most in njegovo okolico, v Mršeči vasi med gradbenimi deli postavili pontonski most. Domačini se bodo sicer morali zaradi zaprtja ceste, ki Mršečo vas povezuje s sedežem občine, do svojih zemljišč na drugem bregu Krke voziti po približno 15-kilometrskem obvozu.