Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 27 glasov Ocenite to novico!
Železnice Nova Gorica
Železniška postaja v Novi Gorici. Foto: MMC RTV SLO/Mojca Dumančič
Železnica
Izročitev dopisa evropski komisarki Violeti Bulc v Borovnici. Foto: Slavko Zobec
Železnice Nova Gorica
Vlaki so, a povezav ni. Foto: MMC RTV SLO/Mojca Dumančič

Tiri so, potniških vlakov ni

Med Slovenijo in Italijo trije (samevajoči) železniški prehodi
2. avgust 2017 ob 21:20
Nova Gorica - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija

Mejo med Slovenijo in Italijo, med Novo Gorico in Sežano, na zgolj 40 kilometrih prečkajo kar tri železniške proge, a potniški vlaki po njih ne vozijo. Sosednji evropski državi nimata neposredne železniške povezave – in to je sramota, opozarjajo v obeh sosednjih Goricah.

Zato so člani Operativne iniciative za Bohinjsko progo in čezmejnega Združenja za teritorialno sodelovanje poslali protestno pismo evropski komisarki za mobilnost in promet Violeti Bulc. Večletni pozivi za železniško povezavo so bili namreč v Rimu in Ljubljani neuslišani.

Hoditi po progi je – varno! Vsaj na čezmejnih tirih, kjer potniških vlakov ni. Na treh mestih železnica prečka mejo: med Novo Gorico in Gorico, prek Krepelj in Repentabora do Opčin in med Sežano ter Opčinami. V protestnem pismu evropski komisarki so opozorili: "Priča smo absurdni situaciji, da Slovenija in Italija – kljub obstoječim in aktivnim tirnim povezavam – nimata vpeljanih potniških vlakov med pomembnimi mesti, kar je za obe državi in Evropsko unijo nedopustno in nerazumljivo. Paradoksalno se to dogaja v 'združeni Evropi', med ko je v času Jugoslavije proti Trstu in tudi Benetkam potekal intenziven meddržavni in mednarodni potniški promet, s šestimi do osmimi vlaki na dan. Celo med Gorico in Novo Gorico je bila med letoma 1960 in 1998 zagotovljena potniška povezava s potniškim vagonom, priključenem tovornemu vlaku."

Ne gre za tehnične, temveč za birokratske ovire
Matjaž Marušič iz Operativne iniciative za Bohinjsko progo opozarja: "Tehničnih ovir za čezmejne potniške vlake ni. Trenutno gre večinoma za organizacijske in birokratske ovire." In kakšne so trenutne razmere na čezmejnih tirih? "Zdaj potniški vlaki vozijo le v maloobmejnem prometu med Sežano in Opčinami, vendar so brez ustrezne navezave na druge potniške vlakovne povezave proti Italiji. Gre za nekakšno slepo črevo. Zagotovljen ni niti mestni avtobusni prevoz z železniške postaje na Opčinah proti Trstu. Med železniškima postajama sosednjih Goric, Nove Gorice in Gorice v Italiji, je sicer vzpostavljen mestni avtobusni prevoz, a je premalo usklajen z odhodi in prihodi vlakov," razloži Marušič. Da so železniške povezave med državama neustrezne, so evropsko komisarko Bulčevo že opozorili na čezmejnem srečanju na Trgu Evrope med sosednjima Goricama pred dobrim mesecem dni, ponovno pa še na nedavni slovesnosti ob 160-letnici Južne železnice v Borovnici.

Ni politične volje
V protestnem pismu člani Operativne iniciative za Bohinjsko progo in Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje zahtevajo takojšnje ukrepanje: "Evropska komisarka naj pozove vladi Slovenije in Italije ter njuna pristojna ministrstva, da vsi takoj pristopijo k intenzivnemu reševanju te problematike. Namreč – v tem primeru je problematično le pomanjkanje resne politične volje, kajti problem se lahko reši na zelo enostaven in hiter način ter z nizkimi finančnimi vložki." Za vzpostavitev železniških povezav med država obstaja več študij in projektov, ki pa so obležale v predalih. Če se Rim in Ljubljana doslej nista mogla dogovoriti, naj naju pritisne Bruselj, še dodajajo člani obeh združenj. Sandra Sodini, direktorica Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje, ob tem poudarja: "Ne gre le za povezavo med sosednjimi čezmejnimi mesti, kot sta Nova Gorica in Gorica. Resnici na ljubo, se med tema dvema mestoma lahko zapeljete kar s kolesom. Gre predvsem zato, da so čezmejne železniške povezave potrebne predvsem za boljšo pretočnost v notranjost obeh držav, za povezavo s severa na jug med Slovenijo prek Transalpine do Benetk, Trsta in Vidma - mest, ki bi jih lahko povezali prek drugega železniškega prehoda, prek Opčin. V to moramo prepričat Ljubljano in Rim."

Železničarji dogovorjeni, na potezi država
Opozarjanja in pritiski obeh lokalnih skupnosti ob meji so se obrestovali vsaj pri operaterjih. Miloš Rovšnik, pomočnik direktorja na Potniškem prometu pri Slovenskih železnicah, je tako zatrdil: "Najdlje smo pri dogovarjanju za čezmejno železniško linijo Ljubljana – Trst – Benetke. Slovenske železnice in italijanski prevoznik Trenitalia smo se že dogovorili za vzpostavitev dnevne povezave z vlakom na relaciji Ljubljana—Opčine—Trst—Benetke. To pomeni, da smo se dogovorili za vozni red in komercialne pogoje ter tudi testiramo garnituro za vožnjo. Za realizacijo projekta je zdaj bistvena še konkretna politična podpora s strani pristojnih oblasti v Italiji, predvsem pokrajine Furlanije – Julijske krajine oziroma je potreben podpis pogodbe med pokrajinskimi oblastmi v sosednji državi in Trenitalio. Na strani Slovenije je to že urejeno." Tudi za povezavo med Novo Gorico in Gorico se trudijo, zatrjuje Rovšnik: "Slovenske železnice smo seveda zelo zainteresirane za povezavo med Novo Gorico in Gorico na italijanski strani in te pobude smo tudi že posredovali prevozniku Trenitalia. Naš predlog je podaljšanje določenih linij med Jesenicami in Novo Gorico dalje do Gorice. Pogoj za to pa je najprej pridobitev potrebnega dovoljenja za vožnjo naših garnitur po železnici v Italiji."

Če bi se želeli z vlakom odpeljati iz Ljubljane v Benetke, je to v teoriji sicer mogoče, v praksi pa povsem nekaj drugega. Poglejmo tri možnosti:
1.) Slovenske železnice ponujajo avtobusni prevoz iz Ljubljane do Trsta, tam pa potniki presedejo na vlak do Benetk. Pot traja štiri ure.
2.) Obstaja še možnost, da v Ljubljani sedete na vlak, se peljete do Sežane, tu presedete na vlak za Novo Gorico, potem se mora potnik sam znajti in nekako priti do Gorice v Italiji, tam se usede na vlak za Tržič, v Tržiču pa še na vlak za Benetke. Pot traja neverjetnih sedem ur.
3.) Tretja možnost z vlakom predvideva celo ovinek do Beljaka.
Z avtomobilom za 241 kilometrov potrebujete 2 uri in 40 minut.

VIDEO
Tiri so, vlakov ni
Mojca Dumančič, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
Marop
# 02.08.2017 ob 22:53
To je vlak za katerim so v Gorici vsi Japonci letel na postajo slikat,ker so mislili,da je muzejski haha. Vodnik jim je pa hotel pokazat staro parno lokomotivo,ki je stala blizu postaje .
RibičIČ
# 03.08.2017 ob 00:09
Kakšne kripe vozijo po naših tirih, da jih ni sram!!! Vlak iz Kopra v Ljubljano vozi dve uri in pol, s tem da ima pol linij nadomestni prevoz!! IC ima kompozicije kot v tretjem svetu. SŽ so sramota te države!!!
mroz12
# 02.08.2017 ob 23:50
Še več takih novic, ki razkrivajo gnilobo, ki se skriva pod že zdavnaj zastarelim površjem Slovenskih železnic! Veliko je kritik proti zdravstvu, policiji in še katerim - tega mafijskega kartela, ki je luknja za žepe državljanov, pa nihče niti ne omeni!
Mefisto
# 03.08.2017 ob 08:56
Sž so sramota drzave. Avtobusarji vsaj redno kupujejo nove avtobuse. Najnovejsi potniski vlaki na Sž so iz leta 2001!!!! Teh dizel krip, kot je na sliki pa raje sploh ne omenjam
Nejc2k9
# 03.08.2017 ob 12:24
gobezdalo

Tale podatek 185€ za mesečno si pa iz riti potegnu ane?

Dijaki in študentje imajo še kar poceni te vozovnice.
Za tvojo relacijo je cena za dijaka 35€ in ne 185€.
Amethist
# 03.08.2017 ob 10:49
Se vozovnice ne mors online kupit, pa sanjajo o mednarodnih povezacah lol. A bos pol dneva na vlaku al kaj, ce pa si z avtom trikrat prej.
frozen pingvin 2
# 03.08.2017 ob 04:04
Ravno potujem po trwtjem svetu.

Spalniki boljši kot katerikoli spalnik v Sloveniji. Vse karte od vlaka do avtobusa so online. Imajo različne razrede vlakov, ki ti povedo, kolikokrat se ustavi. Najvišji razredi le v najbolj pomembnih mestih. Itd.
penzl
# 02.08.2017 ob 22:57
Butale pač.
GORILA
# 03.08.2017 ob 12:40
@gobezdalo
Ne se čudit, da ni potnikov, saj mesečna vozovnica za dijaka stane 185€, na relaciji Ptuj-Celje. Da pa se o kakšnih dodatnih storitvah, kot na pr. boksih oz. omaricah na postajah za shranjevanje koles sploh ne pogovarjamo. Jih ni. Pa vprašanje kdaj bodo, če sploh?

...kdo ti je pa kriv, da imaš tako pametne ''dijake'', da še pri 27tih hodijo v srednjo šolo in morajo kupit navadno delavsko mesečno vozovnico!
Haloo
# 03.08.2017 ob 06:19
Koliko potnikov dnevno bi se sploh vozakalo po tej progi?
Ljudje so v avtomobilih, vsak zase.
Avtobusi se vozijo prazni ali z le nakaj potniki...
politik kritik
# 02.08.2017 ob 22:44
Avtobusarji na račun zmrdovanja železnic lepo služijo...
uiophjk
# 02.08.2017 ob 22:03
@bilzerian

ja, pred nekaj desetletji. Natančno se ne spomnim.
Franc 1952
# 03.08.2017 ob 13:23
@GORILA...ko so vladali komunisti je bila povezava z Istanbulom, Benetkami, Parizom,...
Ja, ja, se pa spominjam se, da sem v Parizu na Gare de Lyon prej zavohal JŽ vagone, kot pa jih zagledal, ampak potovati se je pa le dalo za dokaj majhen denar, sedaj pa še do Trsta ne prideš!:(
whiteswan
# 03.08.2017 ob 10:46
Zeleznice bi bilo treba prenovit in doterat se pred letom 2000. Ne pa zdaj ko razni flixbusi vozijo razdalje 300km za 10 eur. Ampak vazno da so predvidene strategije!
uiophjk
# 02.08.2017 ob 22:01
Dvomim, da bodo s Trenitalia uspešni. Edino upanje bi bile FUC, ki imajo vlake z licenco za vožnjo po Sloveniji. Začuda pa ravno oni v članku niso omenjeni.

Sicer pa bi bila tudi vožnja Ljubljana-Trst-Benetke fail, ker Trst predstavlja ogromen ovinek. Še najboljša povezava je bila s Pendolinom (Casanova), pa še ta je za prečkanje meje (Sežana in Opčine) skupaj rabil približno toliko časa, kot rabi vlak iz Nemčije na Dansko (s tem da ga tam v tem času prepeljejo s trajektom).
primozabc
# 03.08.2017 ob 09:13
Sej nima smisla nardit take povezave, ker bi itak delala minus. Kdo se pa odlo;i, da bo sel v benetke z vlakom, ko samo iz Ljubljane do meje traja več kot celotna pot do benetk z avtom. Torej z vlakom v benetke bi trajalo okoli 5 ur če bi bila povezava, avto pa dobre dve uri.

Najprej bi morali v sloveniji urediti nove železniške povezave po katerih bi lahko vlaki peljali tudi 200 kmph.
tore
# 03.08.2017 ob 07:24
Ja zakaj so pa ukinili do Trsta. Najbrž zaradi premalo potnikov, so delali izgubo. Vlak je sredstvo za prevoz velikega števila potnikov naenkrat, bi lahko rekli kot več avtobusov naenkrat. In če ni toliko potnikov, je normalno da vozijo avtobusi, en po en. Če ni potnikov za avtobus, pa minibusi.
Bistveno pri povezavi mest je, da je pogosta. Kaj ti pomaga če bi moral čakat na vlak iz TS proti LJ več ur. Neuporabno.
svatne39
# 03.08.2017 ob 19:03
Leta 1918 so se namesto nas odločili... (Bilanca: desettisoči mrtvih, stotisoči razseljeni po svetu, tukaj pa muzej vsega - ne le vlakov!)
hehet
# 03.08.2017 ob 12:05
Levičarjem hitre prometne povezave z drugimi državami niso v interesu, ker se pripravljajo na totalitarno fazo svoje vladavine, v kateri bodo disidenti hitro privedeni pred "sodišča", brez možnosti pobega.
gobezdalo
# 03.08.2017 ob 08:19
Ne se čudit, da ni potnikov, saj mesečna vozovnica za dijaka stane 185€, na relaciji Ptuj-Celje. Da pa se o kakšnih dodatnih storitvah, kot na pr. boksih oz. omaricah na postajah za shranjevanje koles sploh ne pogovarjamo. Jih ni. Pa vprašanje kdaj bodo, če sploh?
bilzerian
# 03.08.2017 ob 07:56
sicer pa se z vlakom splača peljati samo če potuješ sam.
če se peljeta dva, je avto že cenejša varianta. da sploh ne računamo, kako je vlak drag, če se pelje cela družina.

da sploh ne omenjam kako je smrdelo v vlaku, ki je peljal od benetk do carigrada in kako je bil vlak zasmeten, še preden je krenil s prve postaje.
čik
# 03.08.2017 ob 11:56
potovanje z vlako se nikakor ne more primerjati z avtomobilo je pač velikokrat boljše.si pač moreš vzeti več časa.
tuintam
# 03.08.2017 ob 08:32
Sploh pa nimamo voznega parka, ki bi smel in ki bi lahko vozil pod zemljo in po tistem 'drugem' tiru. Samo tunel ni še nič...
Banban
# 03.08.2017 ob 14:16
Tore, mefisto, ci bi pogledala sliko bi opazila, da so te dizel kripe edine zadeve ki se lahko tam vozijo. (Mislim da je postaja v NG) Tisti del, severna primorska, ni elektrificiran.

Hehet, sej je lepo da si zvest do konca, Zato vprasaj nadrejene, predno kaj objavis. Zeleznico vodi sds. Zeleznicarske sindikate vodi sds. Po drugi strani pa vemo, da so italijani dobesedno sabotirali slovenske potniske vlake, da na tej strani meje nikoli ni bilo nobenih zadrzkov. Taljani so pac prekinli sodelovanje, oziroma postavili nenormalne cene, in konc debate. Ni vec Simplon Expressa.
Franc 1952
# 03.08.2017 ob 06:37
Obnoviti bi bilo treba smer Beograd - Ponte Rosso (Trst) Enkrat na teden bi bil sigurno poln, pa še mi bi piskrček pritaknili!:)
GORILA
# 03.08.2017 ob 12:41
@hehet
Levičarjem hitre prometne povezave z drugimi državami niso v interesu, ker se pripravljajo na totalitarno fazo svoje vladavine, v kateri bodo disidenti hitro privedeni pred "sodišča", brez možnosti pobega.

...ko so vladali komunisti je bila povezava z Istanbulom, Benetkami, Parizom,...
bilzerian
# 02.08.2017 ob 21:58
a potem so ukinili vlak, ki je peljal iz benetk, prek ljubljane, proti carigradu?
tureavanture
# 03.08.2017 ob 00:00
to je sam finta za ljubljančane, kaj pa silite v benetke saj imate svoje barje

mi primorci se lahk vsak dan peljemo z avtom do benetk če se nam zazdi, ali z vlakom iz sosednje gorice ali trsta
Kazalo