Lokalne novice

Poudarki

  • Mariborska občina: Namen radarjev je zmanjšanje števila prometnih nesreč.
Posledice nočnega zažiga radarja
Mariborčani nad nadzorom prometa z radarji niso pretirano navdušeni. Foto: Nina Cverlin

Dodaj v

V Mariboru gorela še dva radarja, občina se brani očitkov

O radarjih bo svet razpravljal še na izredni seji
30. oktober 2012 ob 08:46,
zadnji poseg: 30. oktober 2012 ob 15:42
Maribor - MMC RTV SLO, STA

V Mariboru so gasilci spet reševali radarje. Ponoči sta namreč zagorel še dva radarja, eden na Tržaški cesti, drugi pa na Koroški.

Skupno so neznanci tako zažgali že šest stacionarnih radarjev v Mariboru. Kot je znano, je postavitev radarjev v Mariboru sprožila številna nasprotovanja. Naprave so sicer že v prvem tednu ujele kar 16 tisoč prehitrih voznikov. Na občini sicer odgovarjajo, da posledice škode, skladno s pogodbo, bremenijo podjetje Iskra sistemi, ki je zasebni partner.

Na mariborski občini so za MMC potrdili, da je za vzdrževanje naprav - in posledično tudi za financiranje popravil požganih radarjev - v celoti odgovorno zasebno podjetje Iskra Sistemi.

Prvi med njimi bodo plačilne naloge prejeli kmalu, o zadevi pa bodo razpravljali tudi v mestnem svetu, saj so opozicijski svetniki za petek sklicali izredno sejo. Na seji naj bi razpravljali predvsem o načinu izbire koncesionarja.

Opozicijske svetnike zanima ozadje projekta
Svetnike je zmotilo predvsem to, da se je začetni projekt nadgradnje in avtomatizacije cestnega prometa v Mariboru po izbiri družbe Iskra Sistemi za koncesionarja podražil za skoraj 25 milijonov evrov.

Projekt se je podražil, ker je zasebni partner poleg začetne osnovne nadgradnje ponudil še izgradnjo optičnega omrežja in implementacijo dveh prekrškovnih sistemov. V projektu pa je predviden tudi model financiranja, s katerim zasebni partner povračilo naložbe pričakuje v dogovorjenem deležu iz prihodkov izterjanih glob zaznanih prekrškov in souporabe novozgrajenega optičnega omrežja.

Na občini zagotavljajo, da je bil postopek zakonit
Na mariborski občini očitke o nepravilnostih pri izbiri zasebnega partnerja zavračajo. Po navedbah občine sta se na razpis prijavili dve družbi, poleg družbe Iskra Sistemi še družba Javna razsvetljava, vendar je zadnja po navedbah občine vložila nepopolno prijavo. Obenem v občini navajajo, da mariborski župan Franc Kangler ni bil neposredno vključen v postopek izbire zasebnega partnerja.

Glede očitkov o podražitvi projekta na občini navajajo, da je šlo za predlog zasebnega partnerja, s katerim so nadgradili prvotno zastavljeni projekt v popolnoma nov in vrhunski sistem avtomatizacije in nadzora prometa. Obenem na občini dodajajo, da pri tovrstnem poslu večino tveganja, glede na financiranje, ki prihaja od glob, prevzema zasebni partner.

Občina: Namen je varnost
Obenem na občini zavračajo tudi očitke o "inkasantstvu," trdijo namreč, da je njihov glavni namen sistematičen pristop k varnosti v prometu, saj je prevelika hitrost najpogostejši vzrok prometnih nesreč. Ob tem navajajo, da je v letu 2011 na slovenskih cestah umrlo 24 % več ljudi kot leto poprej.

V tem kontekstu na občini dodajajo, da izkušnje držav, ki imajo največ stacionarnih radarjev, potrjujejo pozitivne učinke na zmanjšanje prometnih nesreč. Obenem dodajajo, da akcijski program EU-ja navaja, da bi zmanjšanje povprečne hitrosti za 3 kilometre na uro na evropskih cestah prihranilo od 5 do 6 tisoč življenj.

L. L., Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
blackened
# 30.10.2012 ob 08:59
Ti radarji ne spremljajo vožnjo skozi rdečo luč ampak hitrost skozi križišče.
Ljudje vozijo 'zategnjeno' in popolnoma nesproščeno skozi...ko prevozim križišče sam sebe pohvalim, da sem opravil test t.i. vzornega državljana (medtem, ko se z drugo roko držim za denarnico)

(zdrava pamet press)

PS: goreči radarji...kar seješ to žanješ ;-)
vipmit
# 30.10.2012 ob 09:16
Kaj pa če bi zgradili krožišča namesto, da so postavili radarje v križišča?
bor123
# 30.10.2012 ob 09:08
Kjer je dim, je tudi radar.
lao wai
# 30.10.2012 ob 09:16
. . .najbolj - ne najdem prave besede - pri teh radarjih je to, da so bile kazni kot samoumevne vkalkulirane v odplačilo in seveda masten zaslužek ? , , naredili bomo vse, da bo čimveč kaznovanih - to je torej smisel teh pošasti ( radarjev in tistih, ki so jih postavili) in ne prometna varnost ?
Oxy
# 30.10.2012 ob 09:08
Ti radarji ne vplivajo na nobeno varnost v prometu, ampak so samo naprave za odiranje ljudi po denarnicah. Ne podpiram vandalizma, ampak tole mi res ni všeč.

Naj Zoki postav v LJ 40 takšnih radarjev, bomo videli odziv kaj bo v LJ?
kunta kinte
# 30.10.2012 ob 09:23
kaj pa če bi te radarje podrli in jih postavili tam,kjer šteje? pred šole,vrtce,...
gregaaa3
# 30.10.2012 ob 09:22
Bravo Maribor !! Pokažite Kanglerju in ostalim da je dovolj KRAJE ljudstvu
master
# 30.10.2012 ob 09:10
Bedasto se mi zdi, da dobiš položnico na dom, če se nekje malo spozabiš in namesto 50km/h, se pelješ 60km/h (tam kjer ni nikakršne nevarnosti za nesrečo). In zdej bodo vsi gledali na tiste števce in bo še več prometnih. Obenem pa tisti, ki ne bodo gledali, se bodo pa raje 5km/h na uro manj peljali kot pa več. In padla bo pretočnost prometa.
mortir
# 30.10.2012 ob 09:38
Svetnike je zmotilo predvsem to, da se je začetni projekt nadgradnje in avtomatizacije cestnega prometa v Mariboru po izbiri družbe Iskra Sistemi za koncesionarja podražil za skoraj 25 milijonov evrov.


Ok to je tud mene zmotilo. Ampak kako je lahko svetnike to zmotilo, če so pa ravno oni zraven pri odločanju o takih projektih? A nas majo za neumne?
glasnost
# 30.10.2012 ob 10:16
V nedeljo ob 13. uri sem se po treh urah vožnje pripeljal v Maribor. Od izvoza Mb-zahod do doma je 5 km, na teh 5 kilometrih trije kangleromati in še en policijski radar v Nasipni ulici. Kot da sem prišel v neko policijsko državo.
Coen
# 30.10.2012 ob 09:36
@ kunta kinte
kaj pa če bi te radarje podrli in jih postavili tam,kjer šteje? pred šole,vrtce,...

Tam večina voznikov že tako ali tako vozi po predpisih, torej jih nima smisla postaviti (beri: ni potenciala za profit).

Že zaradi tega, ker bo del kazni šel v roke zasebnika, bi morali vsi biti proti postavitvi teh radarjev. Namen teh mašin ni večja varnost, temveč zaslužek zasebnika in bog si ga vedi, koliko je šlo Kanglerju osebno v žep, da je speljal ta posel.

Sem proti vandalizmu, ko le-ta ni na mestu, ampak v tem primeru je preklemano upravičljiv. In če so že vsi ostali v državi totalni *da ne bom rekel kaj*, imajo vsaj mariborčani še toliko jajc, da se postavijo zoper takim glupostim in vztrajajo pri svojem.
wisan
# 30.10.2012 ob 10:28
Pred časom sem napisal, da je vrednost investicije vsaj za 50% precenjena, pa zdaj vidim, da sem vse skupaj še podcenjeval. Kako je že nekajkratni dvig cene pokomentiral predstavnik občine: da je Iskra ponudila boljšo opremo od načrtovane in seveda za nekajkrat dražjo. Pa saj plačali bodo vse skupaj tako občani, ki ne spoštujejo predpisov. In niso se zmotili, že po le dveh tednih bojo izdali položnice za ca. 3 mio. € ! Wau, biznis cveti ! Pa naj še kdo reče, da imamo krizo.
ZAKON OMEJUJE, DA LOPOVE OBOGATUJE !
B in .
# 30.10.2012 ob 09:38
Bravo Maribor!
Te radarje privatnikov, dobičkarjev, bi morali iztrgat, ne samo zažgat.
Verjetno so tudi zunanji financerji te privatne firme kakšne večje ribice.
Da pa ne omenimo kakšni procenti so bili razdeljeni pri tako preplačanih radarjih, kot je to razvidno iz mariborskega primera. Zgleda, da se je tudi Kangler odločil enkrat "pošteno" zaslužit.
generacija56
# 30.10.2012 ob 09:03
Lepo.
Če se ne da pogovarjat, pa kurit. Tukaj vsaj to lahko.
Ko bi bilo povsod tako lahko...
delnand
# 30.10.2012 ob 10:30
Tokrat pa popolnoma podpiram požigalce...vse naj zažgejo!
borkov
# 30.10.2012 ob 09:49
Študija je pokazala da bo učinek radarjev enak nič....torej zakaj taka naložba
Javni razpis je bil prirejen - lepo pojasnjeno v člankui ponedeljekovega večera kjer se je preferiralo točno določeno podjetje.
Javni razpis je predvideval investicijo 4 mio EUR ne 30!
ZAdevo si naj pogleda pkk in računsko sodipšče, razveljavi razpis sin vse vpletene zapre.
KAngler, ti pa spokaj iz mojega mesta TAKOJ!
U-N
# 30.10.2012 ob 10:16
@Ćićo: Koliko pa stane en tak radar?

Preračunano okrog 750.000 evrov za postavitev radarja. Ko ga zažgejo je njegova menjava vredna le še kakšnega tisočaka. Znova se je nekdo fajn nakradel:))))))
B in .
# 30.10.2012 ob 09:42
V času krize, ko se nič več ne prodaja, bi eni služili v imenu varnosti, preko zakona. Najbolje da odpremo še s.p. policiste, ki bodo samostojno odirali, pardon, delali svojo dejavnost.
zx
# 30.10.2012 ob 09:40
>>> projekt se je podrazil za 25mio !?!?!? >>> koncesionar bo pobiral kazni!?!?!? >>> kaj nam delajo !?!?!? >>> na ulice!!!
mzah
# 30.10.2012 ob 10:22
Dol z radarji! Dol z represijo!
Banana republika
Abndbn
# 30.10.2012 ob 13:13
Ne morem verjeti, koliko Kanglerjevih plačancev je na forumih :)). Ko se pogovarjaš z normalnimi ljudmi v mestu, pa ne najdeš niti enega, ki bi te radarje podpiral. Zgleda Franca plačuje samo za pisanje po forumih... No, ali pa si v živo ne upajo.
Drugače pa: hvala vsem, ki požigate te Mordorske stolpe, junaki ste in plačam vam pijačo kadarkoli!
a-bra-ka-da-bra
# 30.10.2012 ob 10:21
kakšna je pa to izbira? Ker se peljem počasneje bom šel kar preko rdeče.

Po logiki postavljalcev radarjev je to manj nevarno, ja. Zato so najprej začeli služiti z merjenjem hitrosti. Skozi rdečo jih pelje premalo.

Aja, manj donosno, ne manj nevarmo. Mea culpa...
PONOS
# 30.10.2012 ob 10:02
Veliki brat radarji so le korak v totalitarizem...nadzor na vsakem koraku...Te radarje lahko nadgradimo v marsikaj še optično so povezani v bistvu ni omejitev.
Te radarji so izrecno postavljeni zaradi zaslužka in kasneje za popolni nadzor ljudi..živimo v navidezni svobodi..
Albatross
# 30.10.2012 ob 13:04
Ta cesta je del sistema, ki ga nadzirajo radarji.

Tista nesreča,ki jo prikazuješ na sliki se ni zgodila zaradi neprilagojene hitrosti,ampak zelo nesrečnega spleta okoliščin. In zato je bil krvni davek tako visok.
In takšna nesreča se ne bo zgodila na tej cesti naslednjih 100 let.
Albatross
# 30.10.2012 ob 12:58
Kanglerja zvezat za radar,pa naj ročno meri hitrost !!!
Tomi76
# 30.10.2012 ob 12:16
Koliko krat je treba ponovit:
1. Nismo v MAriboru apriori proti radarjem, naj bodo tam kjer je to potrebno za varnost
2. Pridite se peljat v Maribor pa boste videli kje ti radarji stojijo in kje jih ni
3. Sporno je način in ozadje projekta, njegova cena, način implementacije ..itd...
4. Želimo videt študijo, ki ta projekt strokovno utemeljuje in pogodbo ter vse ostale "malenkosti", ki so zakamulfirane in nejasne
5. Ko sem zvedel, da je na projekt podpisan še UJČIČ mi je slabo postalo, nič kar naredi Kangler ni čisto, kjer pa odzadi stojita Kangler in Ujčič pa definitivno smrdi. Tale Ujčič se celo življenje fura na proračun in subvencije ter sumljive posle. Že delovanje RTS je pokazalo marsikaj....itak pa da je trenutno celo sekretar v Janševi vladi....

Ne izgovarjajte se na varnost in podobne fore ker to nima nobene veze s tem...to je samo hrana za vas, primerjati promettni zakon s tem je pa totalni nonsens
Belfast boy
# 30.10.2012 ob 09:18
Še mau pa bo tut kj druzga gorel..
ResIpsaLoquitur
# 30.10.2012 ob 09:10
Danes radarji, jutri čarovnice...
Oxy
# 30.10.2012 ob 09:09
@sheyk

Ti verjetno nimaš vozniškega dovoljenja, ali pa si zaposlen v javni upravi da pišeš takšne gluposti.
Albatross
# 30.10.2012 ob 13:38
Kanglerjeva miselnost je takšna : V Mariboru je treba posodobiti sistem semaforjev. Ker občina nima denarja je treba nekaj ukrenit. Postavimo radarje,ker pa tudi za to nimamo denarja gremo v javno zasebno partnerstvo in nam jih "zastonj" postavijo drugi. Dobiček od kazni nakazujemo zasebnemu partnerju za poplačilo postavitve radarjev in še v občinsko blagajno bo nekaj padlo. Po določenem času nam bo ta zasebni partner posodobil še semaforje in kaj še pač spada zraven,plačali pa jih bomo s kaznimi od radarjev.
TAKO SI BODO ALI BOMO MARIBORČANI POSODOBITEV SEMAFORNEGA SISTEMA PRAKTIČNO PLAČALI SAMI S DALEČ PREHITRO VOŽNJO (60 km/h) SKOZI KRIŽIŠČA,KJER JE OBEJITEV 50 km/h.
Če povzamem. Najprej rabiš radarje v vsakem križišču,če želiš imeti najmodernejši sistem semaforjev.
Narobe svet,ampak kaj čemo mi pač imamo šerifa iz Dupleka,ki ve kaj je za nas najbolje.

Zato pa Mariborčani : Vozimo po omejitvah in radarji bodo padli sami od sebe,pa še šerif z njimi vred...
Adijo-Svet
# 30.10.2012 ob 12:48
Dajte tisti, ki niste iz Maribora in nekateri zatrapani Mariborčani se malo umiriti. Ko jih boste dobili v soseščino, bo veselica in takrat boste drugače razmišljali. Ne modrujte preveč po forumih ampak se pripeljite v Maribor na izlet. Lahko najprej kupite vinjeto, če še jo nimate, potem pa še z nekajdnevnim zamikom bonus v obliki UPN-a !
wisan
# 30.10.2012 ob 10:35
OLJKA: "Za divjake je radar,za vandale pa je pendrek"

Za oljke pa je stiskalnica !
a-bra-ka-da-bra
# 30.10.2012 ob 09:58
seveda zaznajo vožnjo skozi rdečo luč, vendar zaenkrat to še na kaznujejo

Hočeš reči da je vožnja s 60km/h skozi zeleno luč bolj nevarna kot vožnja s 40km/h skozi rdečo?
LaMar
# 30.10.2012 ob 09:29
Ko bom šel v MB na obisk (sicer me zaradi teh radarjev ne vleče preveč) bom pri tabli MARIBOR lepo vklopil tempomat na 50km/h...pa ko te je*e Franca!!!!
Tjunin
# 30.10.2012 ob 17:04
Bravo mariborčani,
Edini v Sloveniji, ki še imate jajca!!!
ales24
# 30.10.2012 ob 14:49
Kdaj bodo pa Reichstag zakuril?
pp74pp02
# 30.10.2012 ob 14:04
arogantnež
Radarji takih nesreč ne bodo rešili, odsek ceste kjer je ta nesreča bila je omejitev 70km/h. Voznica je na delu kjer ni ograje zaradi neprevidnosti zapeljala čez robnik in jo je dvignilo preko na drugo stran kjer je čelno trčila v nasproti vozeče vozilo. Hitrost trka če oba vozita po omejitvi je 140km/h in v taki nesreči z takim avtom preživeti je težko. To nesrečo bi preprečila ograja med voziščema.
Za mene osebno pomeni postavitev radarjev samo preložitev finančnega bremena novih investicij direktno na občane, na ljudstvo. Sam sem zelo umirjen voznik, ki redko ali nikdar ne kršim pravil, vendar ko pogledamo kako so radarji postavljeni je jasno da tukaj odzadaj ni študije, ampak nabirka denarja. 30mio€ vredna investicija? Pa ne me hecat, vsaj pol bo šlo v privat žepe.
Poglejte samo to kako je to skregano z zakonom in kako se vidi kako enostavno bo kršiti pravila. Brez nekega pretiranega vznemirjanja je župan lastoročno odpisal več tisoč kazni.
Pa poglejmo nazadnje zadnji vidik, mi imamo javne funkcionarje da bi mi živeli bolje oni so tam za nas, nismo mi tukaj zaradi njih. Ali mi sedaj živimo bolje, ko so nam na vsakem oviku postavili radar? Jaz osebno moram reči da ne, niti približno ne živim bolje. Že prej se nisem počutil v nevarnosti, ko sem se vozil po cestah, sedaj pa se počutim ogrožen ker nikoli ne vem kdaj bom dobil položnico.
Zato ne podpiram teh radarjev, sploh pa ne na tak način in na takih mestih.
Brezkosti.si
# 30.10.2012 ob 13:31
Vsem, ki zagovarjajo represijo nad sodržavljani z izgovorom varnosti, predlagam, da se dajo zapreti. Lahko tudi z večkratnim kršenjem prometnih predpisov in zavrnitvijo plačila globe.

Za tiste, ki jih zunanji svet tako straši, da v vsakem trenutku potrebujejo nekoga, ki jih bo varoval (beri: nadziral), in ki so tako neprilagojeni za življenje na prostosti, da so pripravljeni v vsakem trenutku za svoje boljše počutje sebično žrtvovati ne samo svoje, ampak tudi svobodo svojih sodržavljanov, se bodo za rešetkami prav gotovo počutili nadvse varno. In svet bo naenkrat prijaznejši za vse nas.
PONOS
# 30.10.2012 ob 12:34
Niti eden.!
PONOS
# 30.10.2012 ob 12:31
Občina: Namen je varnost
Ob tem navajajo, da je v letu 2011 na slovenskih cestah umrlo 24 % več ljudi kot leto poprej.
Men pa zanima koliko ljudi je umrlo 2011 na mariborskih cestah kjer so postavljeni radarji?
a-bra-ka-da-bra
# 30.10.2012 ob 12:18
Če se že tako radi, vsaj verbalno, zgledujemo po naših severnih sosedih pa še poizkusimo z neko varianto njihove kombinacije policije in žandarmerije. Ampak, ups, potem bo red.

Naši severni sosedje nimajo prav nikjer postavljenih radarjev tako na gosto kot v Mariboru. Pa tudi značajsko niso prav nič manjši balkanci od nas. To da tam vlada večji red je zasluga celovitega strokovnega pristopa k urejanju prometa, namesto našega ad-hoc "radarji na vsakih 250 m" amaterizma.

To kar so storili v Mariboru je korak nazaj in povečuje namesto zmanjšuje nevarnost v prometu. To trdim že od začetka. Vse znane študije dokazujejo da pretirana represija doseže prav nasprotno od deklariranih ciljev. Ampak ne, mi smo najbolj pametni na svetu in nas te študije prav nič ne zanomajo.

V Mariboru je bilo edino vodilo pri postavitvi radarjev zaslužek zasebnega dela partnerstva. In na to pri vsem tem poveličevanju javno-zasebnih partnerstev ves čas opozarjam. Cilji zasebnega dela teh partnerstev je zaslužek in ne javno dobro. Dokler se snovalci takšnih partnerstev ne bodo soočili s tem dejstvom bodo vsi projekti, z vidika javnega dobra, obsojeni na neuspeh.
frutek01
# 30.10.2012 ob 11:59
@rookie
NI mi jasno, da bo s prekrški v Mariboru mastno služilo zasebno podjetje. 92% pobranih glob bo šlo v žep zasebniku. In zakaj? Korupcija, klientelizem, mogoče še kaj? Boš ti imel kdaj priložnost obirat 200000 državljanov zaradi svojih poznastev in prijateljev. Se ti to ne zdi sporno?
blaugrana46
# 30.10.2012 ob 11:07
mi smo res en čuden narod...obirajo in nat* nas na vsakem koraku , vsak večer gledamo poročila o korupciji, ponarejene diplome naših nagnitih politikov, in za po vrhu objabljajo razne vox populi ankete o javno mnenjskih raziskavah o podpori politikom in strankam..a ni to že mal smešno ljudje, vsi pa se potem zadovoljimo z nekim natolcevanjem na forumih kaj bi in kaj nebi itd...pejmo že enkrat na ceste in ustavimo propad slovenije, zahtevajmo odstop vlade...DOST VAS MAM
kazam123
# 30.10.2012 ob 10:45
Saj imajo vse zavarovano, samo tak pritisk je očitno edini način, da se angažira novinarje, da začnejo malo bolj brskati po temu poslu z Iskro.
Če ne bi zažigali radarjev, bi bili svetniki še danes lepo tiho.
Janez Lubas
# 30.10.2012 ob 09:32
hahahaha......se vidi, da je kurjava draga.....počasi bodo vsi kurli z radarji!!! :D
janezKr
# 30.10.2012 ob 09:27
f*ck the system
jaskelainen
# 30.10.2012 ob 08:52
jah kaj čmo ane... sj majo zavarovan...
Gringos
# 01.11.2012 ob 08:53
zahej - čudna je ta tvoja "logika",kot tudi precej tebi enakomislečih ?
Radarji so postavljeni zato, da se služi na račun ubogih ljudi in da Kangler dobiva provizijo. Kaj pa če bi ti in tvoji somišljeniki razmislili o tem,"da bi ubogi ljudje" vozili po prometnih predpisih."Zahebite" Kanglerja,vozite po predpisih in Kangler bo ostal brez provizije.Poiskusite,se splača - marsikomu bo "koža" ostala cela.
Eska
# 31.10.2012 ob 21:02
Čudno, da ne protestirajo proti CPP?
Anar Hija
# 30.10.2012 ob 16:44
Lepi radarji lepo gorijo! :)
Kazalo