Mariborčani nad nadzorom prometa z radarji niso pretirano navdušeni. Foto: Nina Cverlin
Mariborčani nad nadzorom prometa z radarji niso pretirano navdušeni. Foto: Nina Cverlin

Skupno so neznanci tako zažgali že šest stacionarnih radarjev v Mariboru. Kot je znano, je postavitev radarjev v Mariboru sprožila številna nasprotovanja. Naprave so sicer že v prvem tednu ujele kar 16 tisoč prehitrih voznikov. Na občini sicer odgovarjajo, da posledice škode, skladno s pogodbo, bremenijo podjetje Iskra sistemi, ki je zasebni partner.

Na mariborski občini so za MMC potrdili, da je za vzdrževanje naprav - in posledično tudi za financiranje popravil požganih radarjev - v celoti odgovorno zasebno podjetje Iskra Sistemi.

Prvi med njimi bodo plačilne naloge prejeli kmalu, o zadevi pa bodo razpravljali tudi v mestnem svetu, saj so opozicijski svetniki za petek sklicali izredno sejo. Na seji naj bi razpravljali predvsem o načinu izbire koncesionarja.

Opozicijske svetnike zanima ozadje projekta
Svetnike je zmotilo predvsem to, da se je začetni projekt nadgradnje in avtomatizacije cestnega prometa v Mariboru po izbiri družbe Iskra Sistemi za koncesionarja podražil za skoraj 25 milijonov evrov.

Projekt se je podražil, ker je zasebni partner poleg začetne osnovne nadgradnje ponudil še izgradnjo optičnega omrežja in implementacijo dveh prekrškovnih sistemov. V projektu pa je predviden tudi model financiranja, s katerim zasebni partner povračilo naložbe pričakuje v dogovorjenem deležu iz prihodkov izterjanih glob zaznanih prekrškov in souporabe novozgrajenega optičnega omrežja.

Na občini zagotavljajo, da je bil postopek zakonit
Na mariborski občini očitke o nepravilnostih pri izbiri zasebnega partnerja zavračajo. Po navedbah občine sta se na razpis prijavili dve družbi, poleg družbe Iskra Sistemi še družba Javna razsvetljava, vendar je zadnja po navedbah občine vložila nepopolno prijavo. Obenem v občini navajajo, da mariborski župan Franc Kangler ni bil neposredno vključen v postopek izbire zasebnega partnerja.

Glede očitkov o podražitvi projekta na občini navajajo, da je šlo za predlog zasebnega partnerja, s katerim so nadgradili prvotno zastavljeni projekt v popolnoma nov in vrhunski sistem avtomatizacije in nadzora prometa. Obenem na občini dodajajo, da pri tovrstnem poslu večino tveganja, glede na financiranje, ki prihaja od glob, prevzema zasebni partner.

Občina: Namen je varnost
Obenem na občini zavračajo tudi očitke o "inkasantstvu," trdijo namreč, da je njihov glavni namen sistematičen pristop k varnosti v prometu, saj je prevelika hitrost najpogostejši vzrok prometnih nesreč. Ob tem navajajo, da je v letu 2011 na slovenskih cestah umrlo 24 % več ljudi kot leto poprej.

V tem kontekstu na občini dodajajo, da izkušnje držav, ki imajo največ stacionarnih radarjev, potrjujejo pozitivne učinke na zmanjšanje prometnih nesreč. Obenem dodajajo, da akcijski program EU-ja navaja, da bi zmanjšanje povprečne hitrosti za 3 kilometre na uro na evropskih cestah prihranilo od 5 do 6 tisoč življenj.