MMC priporoča
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 13 glasov Ocenite to novico!
Ogrevanje
Nad načinom delitve in odčitavanja toplote s pomočjo delilnikov je ogorčenih mnogo potrošnikov. Foto: BoBo

Kdo laže v zgodbi o Brunatinih delilnikih toplote?

Stroški za ogrevanje vse bolj burijo duhove
9. december 2014 ob 16:19,
zadnji poseg: 9. december 2014 ob 16:46
Ljubljana - MMC RTV SLO

V času ogrevalne sezone se vedno znova izkažejo napake sistema, ki smo ga morali uvesti na podlagi evropske direktive.

Delilniki za odčitavanje porabe toplote, ki so jih morali namestiti v večini slovenskih gospodinjstev, po mnenju nekaterih strokovnjakov niso prava rešitev. Še več, nekaterim naj bi omogočali, da se ogrevajo na račun sosedov.

Dve leti čakal na poračun
Ljubljančan Anton Jurca se že dobri dve leti neuspešno trudi, da bi dobil poračun za preveč obračunano ogrevanje, saj se je pri popravilu enega od radiatorjev v njegovem stanovanju izkazalo, da je prišlo do napake na lestvici radiatorja. "To pomeni, da je bil obračun stroškov ogrevanja dve kurilni sezoni napačen v celem bloku," trdi Jurca. Napako so v podjetju Brunata, ki je delilnike namestilo na radiatorje, priznali in po besedah direktorja tudi odpravili. "Ne drži, da se napaka vleče dve leti. Napako smo naredili zgolj tisti mesec, potem pa smo jo odpravili," je v oddaji Posebna ponudba zatrdil direktor Brunate Robert Šest. Na vprašanje, ali je Brunata preverila pravilnost lestvic na radiatorjih v drugih stanovanjih v bloku, je bil odgovor enak: "Seveda smo preverili, saj vse normalno deluje." Predsednica in članica nadzornega odbora stavbe, v kateri živi Jurca, trdita nasprotno: "Pri meni ni bilo nikogar." V imenu vseh etažnih lastnikov je Anton Jurca primer predal inšpektoratu za promet, energetiko in prostor.

Nepravičen sistem delitve stroškov
Nad načinom delitve in odčitavanja toplote s pomočjo delilnikov je ogorčenih mnogo potrošnikov. Na po mnenju mnogih nepravičen način delitve stroškov ogrevanja v starejših večstanovanjskih stavbah je opozoril tudi Velenjčan Franc Pucner. "Problem je v vertikalnih dvižnih vodih za ogrevanje, saj cevi oddajajo toploto v tistem trenutku, ko je vsaj en radiator v višjih nadstropjih odprt. Merilnik, ki je na radiatorju, pa te toplote ne upošteva," trdi Pucner. Ker je Velenjčanovo stanovanje v najvišjem nadstropju stavbe in v njem ni cevi, mora prostore bolj ogrevati, za enako kvadraturo pa plačuje tudi do petkrat višji znesek od sosedov. "Z ministrstva za infrastrukturo so mi odgovorili, da bodo pripravili nov pravilnik o delitvi stroškov in spremenili variabilni in fiksni delež. Vendar to ne bo odpravilo krivičnega odčitavanja," je prepričan Pucner.

Sprememba pravilnika je nujna
Veliko težav povzročajo tudi tabele o porabi toplotne energije, saj jih mnogi ne razumejo in ne znajo razbrati, koliko toplote so porabili za ogrevanje. Na vedno večji pritisk potrošnikov, da je sedanji način odčitavanja in obračunavanja porabe toplotne energije nepravičen in nepregleden, se je odzvalo tudi ministrstvo za infrastrukturo, ki bo z javno razpravo poizkušalo spremeniti obstoječi pravilnik.

O nujnih spremembah obstoječega načina odčitavanja in obračunavanja porabe toplote so se pogovarjali v Posebni ponudbi.
.
Oddaja je na sporedu vsak torek ob 17.25 na TVS1.

.
V oddajo se lahko s svojimi vprašanji in zgodbami vključite tudi gledalci, in sicer po telefonu 01 475 20 20 in 01 475 20 21. Lahko tudi pišete na elektronski naslov posebna.ponudba@rtvslo.si, oddajo pa najdete tudi na Facebooku.


Jasna Krljić Vreg, Posebna ponudba

VIDEO
Posebna ponudba o obračunavanju porabe toplote
Prijavi napako
Komentarji
aristarchus
# 09.12.2014 ob 16:23
Tile merlniki naj bi spodbujali varčevanje in zmanjšali stroške, ampak odkar jih imamo, so stroški vedno večji.
ata
# 09.12.2014 ob 17:33
V času ogrevalne sezone se vedno znova izkažejo napake sistema, ki smo ga morali uvesti na podlagi evropske direktive.

Dajmo nekaj razčistiti.
Direktiva nikjer ne zahteva(!) delilnikov toplote. To nam je nakopala kar naša vlada - ker pač želi biti bolj papeška od papeža.
Jožeine
# 09.12.2014 ob 17:44
Edini pravilni števec za porabljeno toplot je t.i. kalorimeter kateri mari pretočeno količino vode in seveda temperaturno razliko med dotočeno in odtočeno vodo. To je edini točni način za določanje porabljene toplotne energije - vse ostalo je nek približek...
uporabnik007
# 09.12.2014 ob 17:39
Se mi zdi, da gre za hudo zavajanje. S tem EU nima nič. To je bil izum samo naše birokracije. Že res, da te sisteme ponekod v EU uporabljajo, vendar Evropa v zvezi s tem nič ne predpisuje.
Puma
# 09.12.2014 ob 17:24
Mi plačujemo 50% več pa nas zebe. Stanovanje je v pritličju in tla so hladna. Nad nami pa imajo lahko zaprte radiatorje. Ne upam si pomisliti kaj bi bilo, če bi radiatorje na polno odprl. Verjetno bi plačal za celo vertikalo.
jokl
# 09.12.2014 ob 16:47
Sicer pa, tale Brunata in kar je še podobnih je res precejšen nateg. Še največji v tisti točki, kjer so frajerji montirali specifično opremo in s tem "priklenili" stanovalce nase. To se ni zdi zrelo za kakšno ustavno presojo ali kaj takega.
Zwook
# 09.12.2014 ob 16:33
Dokler sem živel v vrhnjem stanovanju, so bili stroški vseskozi visoki, stanovanje pa se sploh ni dalo ogreti na željeno temperaturo. Sedaj, ko imam stanovanje povsem v notranjosti je zgodba obratna, radiatorjev praktično ne odpiram, toplo je, stroški ogravanja pa so se razpolovili.

Trenutno se ne pritožujem, ampak cena vrhnjih stanovanj bo zaradi teh merilnikov še dodatno padla.
zozozo
# 09.12.2014 ob 17:34
@merisima - Prej ni bilo nobene hude nepravičnosti. Blok je energetsko gledano celota. Pozimi je ves blok toplejši od okolice in kot celota oddaja energijo (tj. segreva okolico, in se sam hladi). Vsa toplota, ki jo kdo spusti skozi svoje radiatorje, prispeva k segrevanju bloka, in vsa toplota, ki se izgubi skozi tla, streho in fasado, ohlaja ves blok. Zato je plačevanje po kvadraturi bilo povsem pravično.

S temi delilniki smo dobili samo kreganje med sosedi in dodatne stroške za plačevanje ene privat firme, ki nam je v stanovanja namestila radijske oddajnike, ki so povsem izven naše kontrole.
zozozo
# 09.12.2014 ob 17:23
Ja, tisti, ki plačujete manj, se pač ogrevate na račun sosedov. Ker če si doma sredi bloka, potem tvoje stanovanje bolj grejejo tople stene (ki jih ogrevajo sosedovi radiatorji), kot pa tvoji lastni radiatorji.

Pa še nekaj - tisti, ki so kupili vrhnja ali stranska stanovanja, preden je bil uveden ta sistem, so bili s tem sistemom dvakratno nategnjeni - najprej plačujejo, da grejejo sosede, ob tem pa so se jim še znižale vrednosti stanovanj po kriteriju, ki v času nakupa ni obstajal.
Tao3
# 09.12.2014 ob 16:43
Ta Brunata je, oprostite, čisti nateg!

In nekateri znajo to mašinco goljufati ... preprosto odvajnje toplote in hlajenje priključka Brunate izniči meritev.
Bivši uporabnik
# 09.12.2014 ob 17:31
Še večja lopovščina so korekcijski faktorji (lega sobe, pritličje, podstrešje), ki jih Brunatini "strokovnjaki" določajo čez palec odokativno.

Sistem je popolnoma nepravičen. Tisti, ki so na sredini med stanovanji se ob zaprtih radiatorjih brez težav grejejo na račun drugih. Stanovanja ob zunanjih stenah, v pritličju ali pod streho pa morajo kuriti kot nora.

Še en izjemno lep primer kako je ozek ceh v povezavi z svojimi ljudmi na ministrstvih ugrabil državo.
Puma
# 09.12.2014 ob 19:12
Problem ni v tem, da nebi rad plačal več, če več porabim. Problem je v tem, da plačam več kot porabim oziroma, da se drugi grejejo na moj račun. To pa ni pošteno.
Gepard007
# 09.12.2014 ob 17:47
Vsi sedaj zapirajo radiatorje, ker bi radi "prišparali" in posledično plačujejo manj. Kaj pa to pomeni dolgoročno za ljudi in stanovanja? Predvsem plesen, bolezni in propadanje zgradb. Ni treba bit genij, da to razumeš, ampak eni gledajo samo od danes na jutri.
mihaf
# 09.12.2014 ob 17:16
Finta je v tem, da se lahko ogrevaš na račun soseda, ki ima nad teboj odprt radiator. Večina blokov ima cevi skozi stanovanja. Cevi imaš tople, sosed nad teboj pa plačuje. Tu je velik problem.
sLoVaN
# 09.12.2014 ob 16:30
vse skup je pecej na "palec".

Sam plačujem 50% več, ko prej,
a sem najvišje v bloku(ni vertikalnih vodov)
in tudi izolacija(streha, bolj izpostavljene stene) je povsem druga zgodba, ko 2. ali 3. štuk

A sem si sam kriv, ker nisem težil za bolj ugoden faktor takrat.
viraya
# 09.12.2014 ob 18:56
Brunata je primer kako se v naši državi krade revežem, pokvarjene podjetnike, ki pa jih še celo zakon ščiti se pa nič ne more.
Ko zamenjajo delilnik, ki ne dela vam naslednji mesec zaračunajo ponovno vse enote, ki ste jih že plačali. Na ta način plačate delilnik, ki naj bi imel 10 let garancije menjava pa naj bi bila njihov strošek.
Žal jim zakonodaja to dovoljuje. Imajo take delilnike, da jih nihče drug ne more odčitavat.
Tudi nov pravilnik ne bo rešil problema z Brunato.
jebelacesta23
# 09.12.2014 ob 18:55
Pavšal je bolj primeren. Ogreva se cela hiša, tudi skupne cevi so tople (ker vsi kurijo). Je pa potrebno varčevati, po možnosti toliko, da rabijo starejši ali družine z malimi otroki še dodatno ogreti stanovanja. Delilniki so pa nateg, vsi vemo, da se jih da goljufati in to tako močno, da lahko imaš radiator praktično celo zimo odprt na polno, pa ti bo odštelo le nekaj malega enot. Uzakonjena kraja.

Nekateri si ne dajo in ne zmorejo dopovedati, da v večstanovanjski hiši privat lastništvo funkcionira zgolj, če so res vsi enakih nazorov in misli in se med seboj razumejo. To pa veste, da obstaja le v pravljicah. Vse ostalo je na tem, kdo se bolj znajde.
zozozo
# 09.12.2014 ob 17:30
Poznam ljudi, ki so prej cele zime v kratkih rokavih pri 24 stopinjah strašili po stanovanju...zdaj pa normalno oblečeni pri 22.

S tem niso greli samo svojega stanovanja, ampak ves blok. Zato si lahko ti bolj zaprl radiatorje, pa imel še vedno toplo. Zdaj, ko ljudje zapirajo radiatorje zato, da bi plačali manj, in ne samo zato, ker jim je prevroče, so pa tisti na obrobju bloka prisiljeni odpreti svoje radiatorje še bolj, saj s svojimi radiatorji ne grejejo samo hladne okolice bloka, ampak tudi hladno notranjost bloka.
krucyfix
# 09.12.2014 ob 17:17
Tile delilniki so zelo "odpalčna" metoda. Mogoče boljša kot nič, ampak problem je v tem da pri individualnih toplarna česa takega ne sme uporabljat, prav tako kot ne prodajalec sadja ne ribiške tehtnice na vzmet, tu pa nas država sili v to, kar je skregano z vsako logiko. Bo padlo na ESČP, ko se bo prvi vztrajnež prebil do tja s svojo pritožbo. Se strinjam da se jih uporablja če to izglasuje zbor lastnikov, pri tem da bi bilo treba še precej dodelat pravilnike in nadzor, saj so goljufije seveda možne.
Pa še en problem je to, da je varčevalni učinek delilnikov izključno pshiogen, ker sami po sebi ničesar ne prišparajo. Pomaga edino kar ti zaradi njega drugače delaš. Poleg tega ustvarjajo namesto toplotnih izgub finančne, ker je treba meritve plačevat. Pa isti denar bi se dalo vložit v bolj oprijemljive ukrepe, npr. izolacijo stavb.
Ppiikkaa
# 10.12.2014 ob 06:49
V večstanovanjskih hišah bi merilnike smeli vgraditi le ob teh pogojih: popolna izolacija stavbe, na novo uravnotežen toplotni sistem in termostatski ventili na radiatorjih. Če tega ni, merilnikov ne bi smelo biti, če pa že, bi morali biti faktorji za stanovanja na kraju, na vrhu in v pritličju verjetno ena proti dva ali celo ena proti tri. Kajti tisti na kraju, na vrhu in v pritličju predstavljajo toplotno izolacijo za notranja stanovanja. Vse ostalo je nepravično, ker tisti znotraj stavbe ne odpirajo radiatorjev, tisti na kraju, na vrhu in v pritličju pa imajo radiatorje odprte do konca.
viraya
# 09.12.2014 ob 18:31
g. Peter Bevk zelo rad laže v korist Brunate, v naši večstanovanjski stavbi vsak mesec zamenjajo vsaj od 5-10 delilnikov v času kurilne sezone. Do zdaj, to je 3 leta nismo dobili nobenega poračuna in ob tem, ko se menjajo delilniki ne more biti obračun porabe realen. Skrajni čas je, da inšpekcija nekaj naredi, ne lažejo stanovalci temveč Brunata. Delilniki imajo 10 letno garancijo menjajo jih pa kot po tekočem traku -zastonj seveda. Naslednji mesec vam zaračunajo še enkrat vse že plačane enote v tekoči kurilni sezoni.Ker po njihovem ni bilo realno obračunavanje saj delilnik ni delal.To je njihov način.
nikoli
# 09.12.2014 ob 17:57
Ko zaj..be naša birokracija in vrli zakonodajalci je vedno kriva EU in "kapitalizem". Bruselj, Beograd, Dunaj,...
Malo samokritičnosti ne bi škodilo.
freeyourmind
# 09.12.2014 ob 18:31
Ron Burgundy, dej ne seri kakšna danost, pa lega...prej je en clo penthouse napisu. V Lublani so sama blokovska naselja in js iz četrtga štuka nimam nbenga druzga razgleda k v sosedn četrt štuk. Eni pišete ko da v višjih nadstropjih živimo neki bogatuni in če je vaš radiator zaprt vas boli k.... ker se grejete s toploto k jo morm js plačat, skrajno parazitsko in kar se mene tiče kraja. Ostali projekti na blokih se stroškovno vedno delijo po kvadraturi, ker ta predstavlja procent lastništva. Edino pravično! Po vaši logiki bi moral jaz tudi popravilo strehe kar sam pokrit...
zemljemerec
# 10.12.2014 ob 09:04
in zakaj ima Brunata monopol tudi v Mariboru ? kot je razvidno iz položnic so te narasle za 120% v dveh letih...na isti površini z istimi radiatorji v stanovanju...le z delilniki in izračunom, ki ga nihče ne razume. Je pa tudi res, da se je na kotlovnico čudežno prilepilo devet izvajalcev del od kar je lastnik Petrol...in še trdijo, da je plin cenejši.
Modrijan6
# 10.12.2014 ob 07:24
Tudi jaz živim v enem od blokov v Ljubljani. Odkar so lani namestili števce in tako imenovane delilnike toplote so grobo skregali cel blok, sosed soseda ne pozna več, veliko je grdih pogledov,da ne naštevam...... Najhuje pa je to, da vsi zapirajo ventile, zato, da bi, kaj prihranili.....Naš blok ni ne toplotno in zvočno izoliran...., ne vem, komu se je v Sloveniji tako mudilo s to namestitvijo števcev, kdo je tu imel svoj interes, namesto, da bi odgovorni v Sloveniji najprej spodbudili upravnike večstanovanjskih objektov, da bloke sanirajo, v mislih imam toplotno in zvočno izloacijo, so očitno prehitevali dogodke in že pred tem namestili števce in delilnike toplote. Čeprav je bila pretekla zima dokaj mila to še ne pomeni, da je bilo v blokih toplo - daleč od tega, v našem bloku smo zmrzovali, pri nas je ogromno starejše populacije, ki je skozi celo zimo zapirala ventile zlasti zato, da bi, kaj prihranila, v stanovanjih so čemeli na hladnem v bundah in plaščih in na koncu vseeno prejeli dokaj visoke račune....., zaradi je bil preteklo zimo ves blok na nogah....., Energetika Ljubljana pa denimo ne zna pojasniti, zakaj se je po novem v Ljubljani tako podražilo ogrevanje, iz specifikacije ni razvidno kako pridejo do končnega zneska na računu. Tile števci in delilniki toplote so čisti nateg......, prav nič dobrega niso prinesli ampak so ljudi skregali......, tudi to je Slovenija, ko ne veš, kdo pije, kdo plača..................................
......................., očitno bomo Ljubljančani na stara leta zmrzovali..............
svitos
# 09.12.2014 ob 19:05
Le kako je moj dedek preživel brez EU direktive? Pa babica? Le kako..
medo357
# 09.12.2014 ob 18:27
Delilniki sami po sebi niso problem, problem je neznanje in ignoranca tiskih, ki določajo korekcijske faktorje in obračunavajo porabljeno toploto - distributerji in njihovi podizvalaci, lastniki stavb, inšpekcija, ministrstvo,...
merisima
# 09.12.2014 ob 17:30
Čakajte, samo malo, tisti, ki ste pametni. Če se sosed pod menoj, greje od tega, da kurim jaz nad njim in sosed pod njim, potem res ne morete pametovat o boljših in slabših stanovanjih in nepravičnosti, ki je obstajala prej.
nomenestomen
# 09.12.2014 ob 16:32
ja včas v socializmu, ko je bilo vse poceni, sedaj smo pa žal TURBO kapitalizem, kjer je edina vrednota VEČ VEČ VEČ VEČ
Modrijan6
# 10.12.2014 ob 13:26
@hepimen

Upam, da bodo te delilnike čimprej ukinili tudi v Sloveniji, tako kot na Češkem kajti sicer se utegne res zgoditi to o čemer je v prejšnjem postu zapisal komentator Gepard007......, plesni, bolezni in propadanja zgradb pa si ne želi noben etažni lastnik
hepimen
# 10.12.2014 ob 12:56
Gepard007
Vsi sedaj zapirajo radiatorje, ker bi radi "prišparali" in posledično plačujejo manj. Kaj pa to pomeni dolgoročno za ljudi in stanovanja? Predvsem plesen, bolezni in propadanje zgradb. Ni treba bit genij, da to razumeš, ampak eni gledajo samo od danes na jutri.


Tako kot si rekel. Na Češkem so delilnike ukinili, še preden smo jih mi uvedli, ker so čez cca. 5 let stroški odstranjevanja posledic vlage in plesni presegli prihranek zapiranja radiatorjev. To kar nas še čaka v roku parih let.
REsnica
# 10.12.2014 ob 09:02
proizvajalci in monterji merilnikov so zaslužili, zdaj jih lahko ukinemo.... in uvedemo kaj bolj pravičnega
svitos
# 09.12.2014 ob 19:06
Aja, nista imela radiatorjev!
Borc984
# 09.12.2014 ob 18:46
Merilniki so brez dvoma nateg. Ampak v primerjavi z izkušnjo mojega prijatelja so božji dar.
Dejstvo je da še vedno obstajajo večstanovanjski objekti, ki še nimajo montiranih merilnikov. Samo to kar je on meni povedal je pa bizarnejše od kateregakoli sistema delitve stroškov ogrevanja. Pazi zdej to!
Delitev stroškov ogrevanja glede na prijavljene osebe v stanovanju....!!! :O
Mlada družina živi v enosobnem stanovanju z enoletnim otrokom in se nekateri celo pritožujejo, zakaj še vedno ni prijavil otroka!!!!! Sem mu rekel da je on budala, če se še ni pritožil oz. se odselil in najel drugo stanovanje.
Mislim dafuq...? Po moji logiki bi moral manj plačat, če nas več stanuje v stanovanju (če se že gremo take bizarne). Kretene, ki so sprejeli takšne ključe za delitev stroškov ogrevanja pa bi jih bilo potrebno spravit na sodišče zaradi goljufije. Brez dvoma jih je precej v bloku s prevelikimi stanovanji in po eno osebo prijavljenih.
merisima
# 09.12.2014 ob 18:04
Pa dobro! Pa za kerga k... si domišljaš, da so vsi tisti, ki zdaj plačujejo več, sredi zime skakali po stanovanju v spodnjicah in imeli radiatorje našponane do konca? Ste nekateri obsedeni, resno.
Modrijan6
# 10.12.2014 ob 13:53
@91ava

Absolutno imate prav, podpišem. S števci in delilniki pa tudi korekcijskimi faktorji so skregali ljudi v celi državi, ne veš kdo pije, kdo plača......, v našem bloku je šlo tako daleč, da so ljudje skregani in eden drugega ne pogledajo...........
visoki
# 09.12.2014 ob 20:27
glavno,da smo morali kupiti delilnike,plačati namestitev in zdaj okvirno najmanj 10% od kurjave plačevati za obračun delilnikov,v zakonu je itak tako,da če ga nočeš potem plačuješ po pavšalu,če imaš enega zlomljenga potem plačuješ paušal samo za njega
ata
# 09.12.2014 ob 20:18
@svitos: nima direktiva s tem popolnoma ničesar. To so zayebali kar naši birokrati.
kaal
# 09.12.2014 ob 18:37
Men je pa ta sistem uredu...90 kvadratov stanovanja,od tega 3 zunanje stene (v,z,s)...strosek ogrevanja s klimo je 10 - 15 evrov (+ fiksni stroški ogrevanja v bloku),pa temperatura ne gre nikoli pod 23 stopinj...ne predstavljam pa si stroška ogrevanja vsega tega z radiatorji...
91ava
# 10.12.2014 ob 13:39
Način delitve stroškov ogrevanja pred evropsko uredbo je bil bolj pravičen. To je po kvadraturi ogrevane površine.
91ava
# 10.12.2014 ob 13:35
Glavna težava je v tem ker v večini primerov ne gre za merilnike ampak delilnike.
Merilniki morajo biti umerjeni in certificirani s strani urada za meroslovje delilniki pa ne. In tu je glavni zafrk.
hepimen
# 10.12.2014 ob 12:53
Daedalus
Finta je pač v tem, da so tudi ogrevalni stroški na list pro&contra, ko kopuješ stanovanje.
Točno tako. To bi moralo biti vsakemu tepcu jasno, pa žal ni...


Finta je v tem, da je večina tepcev stanovanje kopila, ko so se ogrevalni stroški poravnavali pavšalno. Za to stanovanje so odšteli povsem isto cekinov, kot tisti s sredine bloka za isto kvadraturo.

Mogoče bi pa to nekaterim tepcem moralo biti jasno, pa žal ni. Večina stanovanj se je kupila ali vzela v najem pred temi fascinantnimi delilniki, vsa so bila za enak denar na kvadratni meter. Edino, kar bi zdaj ubogim tepcem v podstrešjih in kleteh moralo biti jasno, je to, da so jih nategnili ali takrat s ceno stanovanja ali pa zdaj z ogrevalnimi stroški. Najlažje si je izmisliti nek zakon in pravilnik in pametovati, nekaterim je pa še lažje zgolj pametovati.

Povsem enaka zgodba bi lahko bila potem pri zdravstvenem in pokojninskem zavarovanju. Zakaj nekaterim mlajšim tepcem (med katere se zaenkrat še vedno prištevam) ne dovolijo, da si ta denar dajemo nastran sami in še vedno socialistično enako plačujemo in smo medgeneracijsko solidarni (čeprav zdravstvenih ustanov skorajda ne vidim od znotraj, penzije pa ne bom videl niti od daleč) medtem ko si nekateri ljudje morajo zdaj zaradi ogromnih ogrevalnih stroškov trgati od ust ali pa živeti v mrzlih stanovanjih z vlago in plesnijo v prostoru, drugi pridejo pa skozi skoraj zastonj na račun sosedov?

Slednje ne govorim na osnovi oddaj s Sveta na Kanalu A, kjer novinarka niti ne zna postaviti vprašanja in mimoidoči stric ne zna pametno odgovoriti, ampak na osnovi videnega na terenu in izračunanega v biroju.
merisima
# 10.12.2014 ob 12:27
roy burgundy,
"Nekdo, ki je hotel skakt pozimi po stanovnaju v spodnjih hlačah je lahko kuril ko norc"
Prosim, razloži mi kaj naj drugega razberem iz takega komentarja. Posebno če je debata o tem, da smo nekateri prisiljeni kurit več kot drugi in ne o tem, da je nekdo kuril, ker hotel imet v stanovanju poletje v Sahari.
ekreme
# 09.12.2014 ob 19:19
ah ja, kje so tisti svinčeni časi, ko so vsi imeli delo, najemnine so bile neznatne, kurjava prav tako, sosedje se med seboj niso kregali, ker so bili vsi enaki....zdaj pa ta svoboda, mrzli bloki, stanovalci ne vedo, s čim bodo plačali, sedijo doma brez služb in na neplačani TV gledajo, kako lepi in s treningom vitki so obrazi na ekranih :))))

počakajte, da začne učinkovati skreganost slovenije in eu z rusijo, ko se bodo energenti podražili še vsaj za kakšnih 40, 50 procentov.... ah, res je lepo v kapitalizmu.... :))))
ZeK
# 09.12.2014 ob 18:03
meni se zdi najhujši poseg v človekove pravice, da če imaš toplarno, pa tudi dimnik, ne smeš kuriti na drva.

jaz imam drva, dimnik in "brunato". ampak tudi pri vseh zaprtih radiatorjih moram plačati en del ogrevanja. pa še v prekršku sem, ker groza, kurim na drva.

in ja, dimnikar je opravil svoje delo.

............

pa ne gre samo za denar. toplota iz peči na drva mi je bolj všeč. ampak je prepovedana.
merisima
# 09.12.2014 ob 17:46
zozozo,
sej ne pravim jaz, da je blo prej nepravično.
Daedalus
# 09.12.2014 ob 17:22
Kar se tiče izvedbe in zanesljivosti se pa načeloma strinjam, da bi lahko bila situacija precej boljša. Ampak sem vseeno mnenja, da je bolje kot prej pavšal in trditve, da se porabi za ogrevanje manj so čist pravilne. Poznam ljudi, ki so prej cele zime v kratkih rokavih pri 24 stopinjah strašili po stanovanju...zdaj pa normalno oblečeni pri 22. Hopla.
Anar Hija
# 09.12.2014 ob 16:32
Delilnike se da brez večjih naporov prelisičiti. Lahko vam opišem dva najbolj učinkovita načina, ki preverjeno delujeta: eden je hlajenje, drugi pa komora. Oba načina sta praktično zastonj.

kar hočem povedati je, da spet takratko potegnejo najbolj ranljivi, tisti, ki se v življenju ne znajdejo, ki nimajo izbire.

Rešitev večstanovanjskih hiš je minimano ogrevanje (v najbolj mrzlem stanovanju v hudo mrzlem večeru ob maximalno odprtih radiatorjih, da ne dosežeš več kot 19 stopinj v prostoru) in to zaračunavati na pavšal, ostalo pa naj se stranke same dogrevajo z drugimi pripomočki (klime, kaloriferji, električne peči, plinske....). S tem se poveča ogrevanost celotne stavbe in zmanjša vlaga in možnost nastanka plesni, poraba je smotrnejša ker pri taki toploti nihče ne bo brezglavo zračil, dokaj enako za vse.

Vse ostalo je pa kapitalistični nateg.
REsnica
# 10.12.2014 ob 17:10
Kdo laže v zgodbi o Brunatinih delilnikih toplote?

ja tisti ki ima od tega večji dobiček.
Tao3
# 10.12.2014 ob 12:49
@Modrijan6

Ja saj to zapiranje ventilov gre na račun tistih, ki potem morajo dvojno plačevati gretje, da imajo normalno temperaturo.

In oni so potem v svojih stanovanjih v bundah pri 13 stopnjiah in ne pri -15, ker jih delno grejejo sosedje.

To ni pravično.
Kazalo