S tem, ko država vse več svojih storitev seli na splet, je obvladovanje e-veščin toliko pomembnejše. Foto: BoBo
S tem, ko država vse več svojih storitev seli na splet, je obvladovanje e-veščin toliko pomembnejše. Foto: BoBo

Kot je bilo v dveh dneh festivala že večkrat poudarjeno, bo družba prihodnosti digitalna družba in drugačna od družbe, v kateri je živela starejša generacija. Digitalna nepismenost pa ni le težava starejših, ampak tudi še aktivne srednje generacije, in predstavlja tudi razvojni problem in vzrok generacijskega izključevanja, je bilo tudi slišati v razpravi.

Kot so poudarili na današnji okrogli mizi o digitalni družbi na festivalu za tretje življenjsko obdobje, mora biti digitalna družba družba za vsa življenjska obdobja.

Razprava je opozorila tudi na odgovornost javnega sektorja, da pri razvoju e-storitev kar najbolj upošteva potrebe deprivilegiranih družbenih skupin, med katerimi so tudi starejši.

Javni sektor mora z do uporabnikov prijaznimi e-storitvami postati zgled gospodarstvu, bančništvu in drugim ponudnikom, so poudarili uvodničarji. Pred takšnim izzivom je tudi prenovljena e-uprava, ki bo zaživela že letošnjo jesen. Na ministrstvu za javno upravo želijo k uporabi le-te še posebej pritegniti starejše.

Nova e-uprava bo prijaznejša za uporabo
Druga generacija e-uprave prinaša precej novosti in prednosti za uporabnike, je poudarila predstavnica ministrstva Polonca Blaznik. Cilj projekta je po njenih besedah ustvariti portal, ki bo jasen in razumljiv, intuitiven in enostaven za uporabo ter zaupanja vreden, ne nazadnje pa tudi všečen na pogled.

Ena izmed odlik portala naj bi bila prav prilagojenost uporabniškim potrebam starejših, manj izobraženih in invalidov. Cilj prenove je namreč tudi čim večja samostojnost deprivilegiranih skupin pri uporabi e-storitev. S tem ko država vse več svojih storitev seli na splet, je obvladovanje e-veščin toliko pomembnejše, je opozorila Blaznikova.