Virtualna resničnost sloni na tehnologiji 5G, ki jo ponujajo telekomunikacijska podjetja Foto: Telemach
Virtualna resničnost sloni na tehnologiji 5G, ki jo ponujajo telekomunikacijska podjetja Foto: Telemach

In kako poskrbeti, da bodo mladi po koncu šolanja na trg dela vstopili ustrezno usposobljeni in pripravljeni na izzive, ki jih čakajo? Eden od načinov je povezovanje izobraževalnih institucij z gospodarstvom in podjetji, ki lahko predstavijo znanje v praksi. V telekomunikacijskem podjetju Telemach so letošnjo jesen izvedli pilotni projekt na območju Slovenije, imenovan Job Lab. V njem so se povezali s Šolskim centrom Novo mesto in dijake 4. letnikov Srednje elektro šole in tehniške gimnazije izobraževali o najbolj iskanih poklicih ter veščinah, ki so potrebne za njihovo opravljanje.

»Gre za kombinacijo trdih in mehkih veščin. Mladi se morajo znati predstaviti na trgu dela, obenem pa pokazati tudi praktično usposobljenost. Zato nas veseli, da lahko skupaj s partnerji v projektu Job Lab ponudimo oboje – tako uvid v tehnologijo prihodnosti kot tudi razvoj mehkih veščin,« pravi Greta Šter, vodja korporativnega komuniciranja in odnosov z javnostmi , ki pri Telemachu vodi projekt.

Preizkusili so se v ustvarjanju lastnega virtualnega okolja Foto: Telemach
Preizkusili so se v ustvarjanju lastnega virtualnega okolja Foto: Telemach

Kaj na trgu dela iščejo delodajalci?

Iskanje rešitev zahteva veliko mero analitičnega in kreativnega mišljenja, poleg tega pa tudi zmožnost premagovanja kompleksnih ovir. Prav te veščine primanjkuje mnogim kandidatom za delovna mesta. Na delavnicah Job Lab se tako učijo prepoznavanja ovir in iskanja njihovih rešitev, s čimer bodo mladi konkurenčno stopili na trg dela.

Mladim so podali realno podobo trga dela in poklicev prihodnosti Foto: Telemach
Mladim so podali realno podobo trga dela in poklicev prihodnosti Foto: Telemach

Na drugem mestu med najbolj iskanimi veščinami so tako imenovane veščine samoupravljanja, kamor sodijo strategije učenja, vzdržljivost, soočenje s stresom in fleksibilnost. Te iskane veščine je dijakom 4. letnikov predstavil vodilni regijski razvojni center United Cloud. Seznanil jih je s položaji znotraj podjetij ter potrebnimi veščinami zanje.

»Naučil sem se, da vsak poklic od osebe zahteva določene karakteristike, zato ni vsak poklic primeren za vsako osebo,« je bilo na delavnicah pomembno spoznanje dijaka Kevina. Njegov prijatelj Jure pa je dodal: »Spoznal sem, kako delujejo podjetja. Kako napredovati na določen položaj, kakšno znanje za to potrebuješ, pa tudi kako delujejo ekipe in kakšno je primerno vedenje.«

Dijaki so nadgradili mehke veščine, ki so v panogi IKT še posebej iskane Foto: Telemach
Dijaki so nadgradili mehke veščine, ki so v panogi IKT še posebej iskane Foto: Telemach

Tehnologija je prisotna skoraj na vsakem delovnem mestu

Uporaba tehnologije in njeno upravljanje sta prisotna na mnogih delovnih mestih, ki so bila še pred desetletji analogna. Zato je poznavanje tehnologije postalo osnova za opravljanje mnogih del. Veščina, ki na lestvicah iskanih znanj prihaja vse višje, pa je zmožnost lastnega tehnološkega načrtovanja in programiranja.

Na Telemachu so pretekli teden končali prvo edicijo delavnic Job Lab Foto: Telemach
Na Telemachu so pretekli teden končali prvo edicijo delavnic Job Lab Foto: Telemach

Eden od gonilcev tehnološkega razvoja je kot telekomunikacijski operater tudi Telemach. Zato želijo kot idejni vodje projekta Job Lab dijakom predstaviti uporabo tehnologij v praksi. Tehnologija, ki bo v prihodnosti vse bolj razširjena, obenem pa že danes mladim ni tuja, je virtualna resničnost. Dijaki so se na delavnicah spoznali s teorijo, ki sloni v njenem ozadju, nekaj ur pa so preživeli tudi ob ustvarjanju lastnega virtualnega okolja.

Na Telemachu so zadovoljni ob dejstvu, da so mladi s pomočjo premierno izvedenega projekta Job Lab razvili veščine, ki so in bodo med delodajalci najbolj iskane.