V AAG-ju trdijo, da Potočnik evropskih parlamentarcev ni obvestil o tem, da je glavni direktorat Evropske komisije za okolje štiri dni pred obravnavo peticije AAG-ja v Evropskem parlamentu peticijo zavrnil. Foto: European Community
V AAG-ju trdijo, da Potočnik evropskih parlamentarcev ni obvestil o tem, da je glavni direktorat Evropske komisije za okolje štiri dni pred obravnavo peticije AAG-ja v Evropskem parlamentu peticijo zavrnil. Foto: European Community
Načrtovan plinski terminal
V AAG-ju se sprašujejo o smiselnosti gradnje plinskega terminala v Tržaškem zalivu, kajti Furlanija - Julijska krajina ima po njihovih navedbah že dovolj energije, saj je deset odstotkov izvaža. Opozorili so tudi, da italijanska vlada omogoča, da čeprav investitor v plinski terminal dela z izgubo, to pokrijejo italijanski prebivalci prek cene plina. Foto: MMC RTV SLO

AAG je Potočnika postavil na črno listo za njegovo vlogo pri upravljanju okoljskega spora v povezavi s projekti plinskih terminalov v Tržaškem zalivu. Očitajo mu, da je zavestno ravnal proti svoji državi in kršil njeno ustavo, je pojasnil predsednik AAG-ja Vojko Bernard.

"Potočnik je predlagan za najbolj črno osebo v zvezi z varovanjem okolja pri nas, ker je lagal v povezavi s pomembnim okoljskim problemom, to je umeščanjem plinskih terminalov v Tržaški zaliv," je na novinarski konferenci poudaril član AAG-ja in okoljevarstvenik Franc Malečkar.

"Potočnik ni omenil, da je peticija blokirana"
V AAG-ju so pojasnili, da je glavni direktorat Evropske komisije za okolje štiri dni pred obravnavo njegove peticije v Evropskem parlamentu peticijo zavrnil. "Evropski komisar za okolje Potočnik pa o tem evropskih parlamentarcev ni obvestil. Isti dan, ko je bila obravnavana omenjena peticija, je sklical novinarsko konferenco," je pojasnil Malečkar in povedal, da Potočnik na tej konferenci ni omenil, da je peticija blokirana.

Komisija je po podatkih AAG-ja Evropskemu parlamentu torej zamolčala novico o blokadi postopka preiskave. Parlament je namreč sprejel peticijo AAG-ja in začel skupno preiskavo kršitev direktive EU-ja o obvladovanju nevarnosti večjih nesreč, ki se lahko zgodijo zaradi nevarnih snovi (Seveso) in nepravilnosti v procesu za pridobitev gradbenega dovoljenja za terminale v Tržaškem zalivu.

Malečkar je pojasnil še, da so dokumenti o varnostnih vplivih gradnje terminalov sprva vsebovali podatke o možnostih vžiga v terminalu in širjenja nesreče zunaj "tovarniškega dvorišča". Ti podatki pa so bili pozneje, ob posredovanju na Evropsko komisijo, izbrisani, pravijo v AAG-ju.

AAG znova vložil peticijo
Povedali so še, da je Evropska komisija kljub številnim dokazom, ki jih je organizacija priložila, zamrznila preiskavo o nepravilnosti postopka pri presoji vplivov na okolje projekta plinskega terminala. Ko se je postopek preiskave začel, pa je komisija zahtevala zamrznitev preiskave, in sicer, kot navajajo v AAG-ju, na podlagi neresničnih izjav italijanskih organov.

Prek svojega predstavništva v Italiji je AAG že vložil ugovor na zahtevo za blokado postopka za kršitev direktive Seveso in vložil novo peticijo na Evropsko komisijo za peticije zaradi pomanjkanja enotne študije dominoučinka v Tržaški pokrajini.

Na novinarsko konferenco so v AAG-ju povabili tudi evropske poslance iz Slovenije, ki pa se je niso udeležili. Obenem pa so tudi izpostavili, da o vplivih plinskih terminalov na okolje ni korektnega obveščanja javnosti v Tržaškem zalivu.