Okolje

Poudarki

  • Z alternativnimi viri bi zmanjšali odvisnost države od uvoza
  • Razvoj je nujen, če želimo doseči zastavljene cilje
  • Ministrstvo objavilo dva nova razpisa
  • Plini pri izgorevanju lesne biomase so del naravnega kroženja ogljika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,4 od 13 glasov Ocenite to novico!
Lesna biomasa
Ob ustrezni tehnologiji, prilagojeni gorivu, je tudi prašnost pri zgorevanju biomase, ki se omenja kot slabost, obvladljiva. Foto: www.zemlja.si
Lesna biomasa
V kočevski občini so nam predložili tudi stroške njihove investicije: "Celotna investicija je stala 2,26 mio. evrov. Projekt je financiran iz mednarodnih sredstev projekta GEF in sredstev ministrstva za okolje, ki sta prispevala vsak po 520.000 evrov, sredstev Občine Kočevje v višini 800.000 evrov in sredstev Komunale Kočevje, ki je upravljavec sistema, v višini 420.000 evrov." Foto: www.komunala-kocevje.si
Les
Poleg zmanjševanja emisij se s povečano rabo lesne biomase zmanjšujejo stroški odlaganja odpadkov, vpliva se na rabo lesnih ostankov in prispeva h gospodarjenju z gozdovi. Lesna biomasa je tudi pomemben element pri razvoju regije in ustvarjanju novih delovnih mest. Foto: EPA
Najvažnejše koristi izkoriščanja obnovljivih virov energije:
 • zmanjšanje emisij CO2,
• zmanjšanje emisij SO2 ,
• varčevanje fosilnih virov energije,
• zmanjševanje uvozne odvisnosti,
• zmanjševanje odpadkov (radioaktivni itd.),
• lokalna razpoložljivost,
• dodatni vir za razvoj lokalnega gospodarstva,
• regionalni in nacionalni gospodarski impulzi,
• decentralizacija oskrbovalnih sistemov.
Ministrstvo za okolje in prostor za MMC.
       Decentralizacija energetske oskrbe na osnovi domačih, lokalno razpoložljivih obnovljivih energetskih virov neposredno zmanjšuje uvozno odvisnost Slovenije in s tem prispeva k izboljšanju trgovinske bilance in izboljšanju narodnega gospodarstva.       
 Ministrstvo za okolje in prostor
Ministrstvo za okolje
Ne ministrstvu poudarjajo, da povečanje rabe obnovljivih virov energije prinaša državi veliko prednosti. Domači vir energije lahko veliko pripomore k zmanjšanju odvisnosti od uvoza fosilnih goriv. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Lesna biomasa - prihodnost ogrevanja naših domov?

Les nas lahko reši odvisnosti od uvoza fosilnih goriv
24. maj 2009 ob 10:48
Ljubljana - MMC RTV SLO

Povečevanje uporabe obnovljivih virov energije je ena od prednostnih nalog slovenske okolijske politike. Pri doseganju tega cilja lahko veliko vlogo odigrajo tudi občine.

Veliko slovenskih občin ima namreč potencial za izrabo obnovljivih virov energije pri zagotavljanju ogrevanja za občane in institucije. To je po dogodkih letošnje zime, ko je spor med Rusijo in Ukrajino zanetil skorajšnjo "plinsko krizo" tudi v naši državi, še kako pomembo.

Ker je Slovenija zelo gozdnata država, predstavlja energetska izraba lesa enega najpomembnejših obnovljivih virov energije v državi. "Poleg pozitivnega učinka na okolje z vidika zmanjšanja emisij je treba poudariti tudi pozitiven vpliv iz makroekonomskega vidika. Koristi od izkoriščanja obnovljivih virov so namreč večstranske in prinašajo tudi celo vrsto lokalnih in regionalnih prednosti," so za MMC povedali na ministrstvu za okolje in prostor.

Vključili so lokalne dobavitelje
To so že spoznale nekatere občine, ki so med svoje prednostne investicije postavile izgradnjo daljinskega ogrevanja na lesno biomaso. Med njimi sta tudi občini Vransko in Kočevje, kjer je večji del gospodinjstev priključen na ogrevanje s tem obnovljivim virom energije.

Na občini Vransko so za MMC dejali, da so bili ena izmed prvih občin, ki je izdelala energetsko zasnovo in se usmerila v trajnostni razvoj energetike. "Poleg cilja zmanjšanja onesnaževanja kraja Vransko in tudi okoliških manjših naselij v občini ter znižanja stroškov za energijo je bil cilj občine pri izgradnji sistema daljinskega ogrevanja na lesno biomaso tudi pridobitev novih delovnih mest, izraba biomase iz okoliških gozdov in s tem možnost dodatnega zaslužka krajanov in zmanjšanje odvisnosti od zunanjih virov energije," je pojasnil Marko Krajnc.

Lesno biomaso jim namreč dobavljajo okoliški kmetje, sklenjeno pa imajo tudi pogodbo z večjim dobaviteljem, ki jim dobavlja lesne sekance iz odpadnega lesa (zabojniki, obrezline iz žag).

Kurilno olje je postajalo predrago
Dejstvo, da njihova občina leži sredi ohranjene narave, gozd pa je dominantni element prostora, je spodbudilo tudi občino Kočevje, da nadomesti kurilno olje z do okolja prijaznejšim alternativnim virom energije. Pomemben vzrok je bila tudi finančna plat investicije, saj se je cena kurilnega olja nezadržno višala. Posledično bi moralo temu slediti tudi naraščanje cen ogrevanja za občane, je njihovo odločitev za MMC pojasnila Nina Sambolec.

Tudi v Kočevju les pridobivajo iz okolice, saj so na mednarodnem razpisu izbrali podjetje, ki surovino zagotavlja iz širšega območja kočevskih gozdov in lesnopredelovalnih podjetij tega območja.

Čeprav se pri zgorevanju lesne biomase izloča ogljikov dioksid, ki ima največ zaslug za spremembe podnebja, pa se to gorivo v nasprotju z nafto, premogom in zemeljskim plinom obravnava kot nevtralno do segrevanja ozračja. Če lesna biomasa ne bi zgorela, bi pač segnila, pri čemer bi prav tako nastali toplogredni plini. Toplogredni plini, ki nastajajo s sežigom ali gnitjem lesne biomase, so tako del naravnega kroženja ogljika v atmosferi in so v ravovesju s sposobnostmi gozda, da prek fotosinteze ogljikov dioksid razgradi v kisik in ogljik.

Prebivalci obeh občin so pobudo sprejeli z odobravanjem, saj gre za do okolja prijaznejši in cenovno ugodnejši način ogrevanja, prav tako pa na svojih domovih pridobijo nekaj prostora, saj je toplotna podpostaja veliko manjša od prejšnjih kotlov ali rezervoarjev za olje.

Do sredstev tudi s pomočjo razpisov
Vendar pa je takšna začetna investicija kar velik zalogaj za krajevno skupnost, zato sta občini del sredstev pridobili iz mednarodnega projekta GEF (Sklad za svetovno okolje – Global Environment Facility), nepovratna sredstva pa je prispevalo tudi ministrstvo za okolje.

Med letoma 2004 in 2006 je bilo sicer prek projekta GEF pri nas sofinanciranih osem investicij v daljinsko ogrevanje na lesno biomaso in vse te krajevne skupnosti so dobile še sredstva ministrstva. Pred dnevi je ministrstvo za okolje objavilo še dva nova razpisa za energetsko izrabo lesne biomase, ki sta namenjena pravnim osebam.

Prepričani so, da se bo ob koncu izvajanja projekta GEF število tovrstnih sistemov več kot podvojilo, saj so pripravljene študije izvedljivosti za 33 novih sistemov, interes pa še vedno narašča.

Več zanimanja v manjših občinah
V Sloveniji za zdaj daljinski sistem ogrevanja z lesno biomaso uporabljajo naslednje občine oziroma kraji: Cankova, Črnomelj, Gornji Grad, Kočevje, Ljubljana, Loče, Luče, Mozirje, Nazarje, Preddvor, Solčava, Vransko, Zagorje in Železniki. Med večjimi občinami najdemo torej le Ljubljano, a MOL biomaso uporablja le kot dodatni vir v sistemu ogrevanja.

Glede na to, da tako v Kočevju kot Vranskem poudarjajo, da je ogrevanje z lesno biomaso zanesljiv sistem dobave toplote, ki bistveno zmanjša vplive na okolje, uporabljajo alternativni vir energije, ki je hkrati cenejši, kot bi bili sistemi na KOEL oziroma utekočinjen naftni plin, gradnja in obratovanje naprav pa ustvarjata nova delovna mesta in povečujeta lokalno ustvarjalnost, lahko morda v prihodnosti pričakujemo, da se jim pridruži še več krajevnih skupnosti po vsej državi.

Ana Svenšek
ana.svensek@rtvslo.si

Prijavi napako
Komentarji
LOBANJA
# 05.12.2009 ob 18:46
imam peč na sekance
enkratna zadeva
obelix complicus
# 26.05.2009 ob 15:10
Kurjenje lesa seveda.

Ampak, a se zavedate, kakšna svinjarija je proizvodnja lesnih pelet? Koliko prahu ter ropota in to sredi naselij?
Vprašajte malce prebivalce Pivke in še ene vasice tam pri Cerknici, kako izgleda proizvodnja pelet v Sloveniji. Sredi naselij.
Krasna ekologija res.
b0149
# 26.05.2009 ob 11:55
Gozdovi v Sloveniji so zelo slabo izkoriščeni. Veliko biomase propade v gozdovih. Sam vem za takšne gozdove, ki so v lasti države, vendar se ne gospodari z njimi in vnjih propadajo velika drevesa. Ko govorimo o uporabi lesa, nikakor ne mislimo, da bomo delali goloseke, kot je nekdo napisal za brazilski goz in rusko tajgo. V kolikor pa nekdo naredi golosek in je to predtem prijavil na gozdno gospodarstvo, dobi pa zastonj nove sadike.
Kar se pa tiče sajenja topolov, vrb in drevja, ki hitro raste, pa ni ravno preveč smiselno, ker ima ta les 2-3 krat manjšo kurilno vrednost, kot recimo bukev ki pa raste počasneje.
Na tem področju bi lahko veliko naredili manjši kraji, velikosti Konjic, Žalca, katere bi lahko zalagali z biomaso s "sosednjih hribov".
a-bra-ka-da-bra
# 25.05.2009 ob 20:28
Kot piše v okvirčku, je lesna biomasa v primerjavi z derivati nafte in s premogom nevtralna glede izpustov CO2. Ves CO2, ki nastane pri izgorevanju lesa je drevo skladiščilo iz zraka v letih rasti (recimo, zadnjih dvajset let), in ne pred nekaj milijoni let. S vidika proizvodnje CO2 je zato biomasa okolju nevtralna.

Prašnih delcev je več kot pri kurjenju kurilnega olja, ni pa dušikovih oksidov.

V sekance in pelete se običajno predelujejo ostanki lesa oziroma tisti deli drevesa ter grmovje, ki običajno ostane in strohni v gozdu. Kvaliteten les je predrag za takšno predelavo. Morda odstranjevanje manj kvalitetnega lesa iz gozda res osiromaši zemljo in zoži habitat za določene skupine živali, vendar mi ni znano, da je kdo to sistematično raziskoval.

Malce je ironično da vsaj pri individualni rabi peletov te tipično uvažamo iz Avstrije, predvsem zato, ker nihče od domačih proizvajalcev ne investira v cisterno za razvoz peletov, ampak prodajajo samo vreče, pa še to brez prevoza. Obet dvakratnega ročnega prestavljanja petih ton kurjave v primerjavi z deset minutnim sipanjem iz cisterne pa zbriše tudi tistih par evrov razlike v ceni tone.
Exocet
# 25.05.2009 ob 14:11
Še ena pozitivna zadeva bi znala prit it kurjenja lesa, več prašnih delcev ki blokirajo sončno svetlobo, tako bi imeli hladnejše zime. Kot zanimivost naj navedem še eno zadevo, zakaj mislite da so bile pred nekaj deset leti zime hladnejše, ni samo CO2 tukaj, zaradi kurjenja premoga smo v zrak spuščali ogromne količine SO2 kateri je v atmosferi zreagiral v žvepleno kislino, kapljice žveplene kisline se pa zelo bleščijo in odbijajo sončno sevanje nazaj v vesolje. Zato tudi hladnejše zime, tudi ob vulkanskih izbruhih se je to poznalno na naslednji zimi katere so ponavadi hladnejše od povprečja. Seveda pa kisel dež ni zaželjena zadeva :) Tako da, mogoče celo, bolj čisti kot bomo, bolj vroče bo zunaj XD Ironija na kubik...Ko se malo posvetite tej zadevi lahko sami pridete do precej zanimivih zaključkov :)
felnix
# 25.05.2009 ob 13:33
izo hvala, ne oporekam co2 statistikam, pa vendar nekaterih fizikalnih dejstev co2 antimoda ne more spremeniti.
nekaj drugih dvomov za razmislek:
- topla greda ne obstaja (vrtna), je samo dobro zatesnjen plastenjak, opoldne boste v njem zaman iskali co2. če od tod pojav tople grede,hm.
- ogrevanje ozračja bo po mnenju klimatologov povzročilo suše. toda topel zrak vsrka veliko več vode. morda bo pa več dežja?
- ogrevanje planeta bo povzročilo taljenje in dvig morske gladine. toda večina ledu je plavajočega. kozarec sem napolnil z ledom, nalil vode, napravil črtico. ko se je led stalil je gladina padla?
- nikjer nič o toplotnem onesnaževanju, ki bi kvečjemu bilo razlog dviga temperatur. npr: vozilo s 70 kw je v resnici 70 kilovatna peč, ki bi lahko ogrevala cel stanovanjski blok. vso to toploto puščamo za sabo po cesti. da o močnejših toplotnih strojih ne govorimo.
- še bi se našlo
en_pameten
# 25.05.2009 ob 13:29
Uporaba fosilnih goriv je posledica fosilnega načina mišljenja. Ne vem, zakaj naj bi bila uporaba biomase nekaj preživetega in pumpanje umazane, črne brozge iz tal nekaj super tehnološkega. Trajnostni razvoj, uporaba bližnjih virov, diverzifikacija virov energije - to je ključnega pomena tako za varnost oskrbe, varnost in stabilnost sveta (kaj vse EU dopušča Rusiji, samo da imamo plin, veliko držav z nafto je nestabilnih, ker se v državno politiko vmešavajo razni interesenti), večjo participacijo domačega gospodarstva v energetiki - delovna mesta, razvoj energetike na dolgi rok in ne samo dokler ne zmanjka nafte, zem. plina in premoga.

Pogonska goriva iz nafte imajo negativno energetsko bilanco - več energije se vloži v črpanje nafte, transport, destilacijo v rafinerijah, kolikor pa je energetska vsebnost samega končnega proizvoda. Biogoriva (bioetanol, biometan, biodizel) imajo vsa pozitivno energetsko bilanco.
Exocet
# 25.05.2009 ob 10:51
VanMico, tako je, racionalna poraba je ključnega pomena, bojim se da bi nekateri vplivneži v iskanju hitrega dobička posekali veliko preveč gozda in uničili infrastrukturo za neko trajno energetsko neodvisnost.

Če bi na Okoljskem ministrstvu imeli pametnega človeka, strokovnjaka, bi se to zadevo dalo zelo dobro urediti. DEJMO KAHL, ZMIGEJ SE!

Prioriteta MOP-a bi morala biti energetska neodvisnost (Iz obnovljivih virov, sicer ne vem če to spada pod gospodarsko ministrstvo) in vodna zajetja za sušne čase kot so bli zadnji dnevi. torej skopat masivne luknje in lovit deževnico oz meteorne vode.
turkizna
# 25.05.2009 ob 10:50
Naredila sem čisto enostaven izračun: v Sloveniji imamo 57% gozdov, torej je to 11.400km2, torej je to 1.140.00ha. In če to pomnožimo z letnim prirastkom 2 kubična metra na hektar, je to 2.280.000 kubikov prirastka lesa na leto. V Sloveniji pa je 685.000 gospodinjstev. Kar nanese točno 3.3 kubike lesa na gospodinjstvo na leto. To so številke, mnenje ustvarite sami.
VanMico
# 25.05.2009 ob 10:24
Vse lepo in prav, ampak upam, da ne bojo šli predaleč. Danes je mislim da 1 mio m3 lesa neizkoriščenega v Sloveniji na leto, ampak z zelo množično kurjavo lahko to hitro postane 1 mio m3 manjka, kar pa bi bilo katastrofalno. Pri tem je potrebno biti zelo previden.

Rad bi spoznal tistega idiota ali idiote, ki so pred 15-imi leti prišli z idejo, da so peči na kurilno olje veliko bolj okolju prijazne. Kajti takrat je narod množično začel kupovat peči na kurilno olje in opuščat kurjenje na les. Nekdo mora za to odgovarjat. To je bil zagotovo nateg desetletja!! Nekdo pa je mastno zaslužil.
lev14
# 25.05.2009 ob 09:29
Gretje na polena je veliko ceneje in enostavneje!!!
Exocet
# 25.05.2009 ob 07:34
Ducky, 1Ha goza ima na leto cca 2-3 kubike prirastka, če vsako leto na hektar posekaš samo toliko, ti gozda ne bo nikoli zmanjkalo. Samo potrebno je pazit da res samo toliko posekaš. S pravilno izbiro dreves lahko ta "output" še povečaš, torej da bi gojil nekaj kar relativno hitro raste, kaj pa vem, Topole, Vrbe, Paulovnije (Paulownia tomentosa), če bi to gojili kot drevesa za tehnično uporabo nebi bilo problemov z biomaso. Seveda vse v mejah normale. Najbolj idealna bi bila še vedno mešanica različnih obnovljivih virov. Veter, Sonce, Biomasa, Hidroenergija. Samo en vir pač ne bo dovolj, tega se je potrebno zavedat.
Ducky
# 25.05.2009 ob 07:04
Naj zgradijo raje čim prej še kak reaktor kot pa da sekajo gozdove in in spuščajo emisije, ki nastajajo ob zgorevanju biomase!!
Ducky
# 25.05.2009 ob 07:03
Pa to so neumnosti s to biomaso!!! Absolutno proti!!
izo
# 24.05.2009 ob 23:20
mogoče en link za felnixa:
http://ec.europa.eu/environment/climat/c
ampaign/pdf/gases_sl.pdf
sej najbrž bi se nasšlo kaj bolj strokovnega, pa vseeno..
sekioli
# 24.05.2009 ob 22:49
prihodnost in nuja za Zemljo.
felnix
# 24.05.2009 ob 22:38
exocet, navajate tehtne. dodajam še tole o CO2. ta je težji od zraka in ostaja pri tleh. kako ga lahko razglašajo za toplogrednega. je tudi edini vir kisika, po fotosintezi seveda.
izo
# 24.05.2009 ob 22:23
megainstal, a drugi energenti nimajo (dosti bolj strupenih)izpustov, al kaj? tudi elektriko recimo je treba nekako proizvest in tudi za elektriko rabiš izpust, v takšni ali drugačni obliki. recimo koliko energije gre za proizvodnjo gradbenega materiala za eno hidroelektrarno, ja tudi, tako treba gledat na zadeve, da ne govorim o izpustih v kakšnih toplarnah itd.
les je v sloveniji, pa najbrž še kje, najcenejši glede na izdano enoto energije, to upam, da je vsem jasno. gozd v sloveniji se zarašča in ne krči ipd, tudi pogozovanje ni tak problem, če se ga redno izvaja.
vendar je pač treba delat, samo to je edini in pravi razlog, kot sem omenil (pa ne mislim samo sečnje ipd), je pač težko v peč vsake 2,3 urce (da ne omenjem moderne peči, ki imajo do bolje naštimano) vržt tisto poleno. govorim za klasiko, moderni peči na pelete itd so seveda avtomatizirane, ampak spet za vsako avtomatiko je potrebna dodatna anergija ipd, pa smo hitro spet na začetku.
v galvnem, treba eno pravo mero najt, ni treb v neke ekstreme, jepa dobro bit malo ozaveščen v teh časih..
jonny77a
# 24.05.2009 ob 21:05
Naj nekdo prosim razloži, zakaj potem pomanjkanje kurilnega materiala v bivšem Šentjurskem obratu Bohor?

V bistvu bodo takšne velike kotlovnice zelo dvignile prodajno ceno slabega lesa. V bistvu za kmete to ni slabo, bo pa za porabnike to boleče.

Pa še nekaj, takšni sistemi so za malo porabo čisti nateg, ker so nerentabilni sistemi.
Peč na polena in na podpihovanje, ter zalogovnik so zmaga za gospodinjstvo.

Lp

Lp
meagainstalcohol
# 24.05.2009 ob 19:48
biomasa je najslabši del obnaljivih virov, saj kot ste že ugotovili ima ispuste Co2 in hkrati se krči gozdi ki prispeva kisik v zrak. tako da je biomasa nesmiselna. bolj smiselno je postavljati več veternih energij in sončne celice.
Exocet
# 24.05.2009 ob 19:27
No sej maš prav, CO2 je tudi krivec za segrevanje. Samo je treba vso zadevo gledati še malo širše. In ljudje kot je Al Gore samo še podpihujejo gonjo samo proti CO2, na svetu je pa še toliko drugih problemov ki so nas sposobni iztrebiti.
izo
# 24.05.2009 ob 18:57
ma sej nisem, samo zdej se sprenevedat, da ni za segrevanje podnebja kriva topla greda je tudi malo naivno, če se mene vpraša.
je pa problem ker, je pandorina skrinjica odprta in so prišli vsi problemi, ki jih naštevaš, na plano.
dejstvo je, da če ne bomo zmanjševali emisiji vsega živega ali še huje vežali obremenitve, se bo eksponentno vse skupaj seštelo, tudi titsti prdci krav in drugi plini, ki bodo prišli ven iz ledu in zemlje.
sicer pa nas je itak preveč, bomo morali malo pocrkat, da se spet vspostavi naravno ravnotežje, hehe. samo kaj, ko tudi živali in vse drugo nasrka.
no, sej prah smo bili in v prah se povrnemo, kakor pravijo. na začetku je bil vse samo plin in prah, tako da..
Exocet
# 24.05.2009 ob 18:39
Izo, povečana sončna aktivnost je tudi lahko vzrok....nehaj bit tko ozkogled.
izo
# 24.05.2009 ob 18:03
in kaj je vzrok, da se permafrost tali? mislim..
fuksel
# 24.05.2009 ob 17:56
Lesna biomasa - prihodnost ogrevanja naših domov?

sej vem, da se hecate....da ste bli plačani za tole objavo...
Exocet
# 24.05.2009 ob 17:53
Če bodo okoljevarstveniki kar naprej fural samo CO2 bomo vsi prej pocrkal od drugih stvari! Na ta globalen problem nekateri gledate preveč ozko. Vse kar vidite je samo CO2 CO2 CO2. In Izo, če bi bil malo bolj razgledan bi mogoče videl da je metan veliko bolj pereč problem, permafrost v severnih krajih se taja, in tako povzroča gnitje organskih snovi, kar pa povzroča izpuste ENORMNIH količin metana v ozračja, in metan kot sam je 25KRAT bolj uničujoč za naš ozražje kot pa bogi CO2.
izo
# 24.05.2009 ob 17:23
a toplo greda pa kr sama os sebe nastaja, al kako? seveda ni co2 edini razlog, je pa definitvno eden od ta glavnih pri zmanjševanju emisij.
Exocet
# 24.05.2009 ob 17:14
BioMasa in BioPlin, torej, les in posušeni organski odpadki ter Metan pridobljen iz anaerobnega gnitja odpadkov sta prihodnost našega sveta. Pozabite brez ogljični svet, CO2 niti ni tako slab. Trenutno smo na cca 350ppm CO2 v ozračju, rastline bi še hitreje rasle če bi imeli cca 700ppm CO2 v ozračju. Nekje to že izkoriščajo v zaprtih rastlinjakih kjer rastlinam dovajajo CO2, tako v krajšem času več zrastejo kot če bi bile v navadni atmosferi. Hočeš nočeš CO2 je precej koristen. IN BITI EKO NI SAMO ZMANJŠANJE IZPUSTOV CO2.
Še miljon drugih težav imamo na svetu, npr:
-Masovna prozivodnja živine ki vodi v bolezni in manj kvalitetno meso,
-Izumiranje čebel brez katerih ni sadja/zelenjave
-Onesnaženje in pomanjkanje VODE
-Negospodarno izsekavanje gozdov (Še posebej tropskih) česar se nekateri tukaj čisto upravičeno bojijo, 1Ha slovenskega gozda ima na leto cca 2-3 kubične metre prirastka, in če bi na hektar samo toliko posekali je to zelo dober način za pridobivanje energije.

Dejte odpret oči in uvidet da CO2 ni glavni problem!
Potrebno je začeti izkoriščate vse vrste odpadkov, bioodpadke se da uporabit na 1001 način za pridobivanje energije, na vodnih čistilnih napravah se jih zmelje in spremeni v pelete ki imajo enako energijsko vrednost kot rjavi premog, fekalije se pusti anaerobno gniti in se izkorišča metan...narava nam daje toliko alternativ mi pa ne znamo tega izkoristiti. Začnite hranit deževnico za splakovanje WCja saj trenutno uporabljamo PITNO VODO kar je totalna bedarija. Dejte odpret oči, CO2 ni glavni problem kot nekateri pravijo.
mdural
# 24.05.2009 ob 16:33
Ja, če je stvar zgrajena za mesto ali vas, obstaja podjetje za to, da jim dobavlja surovino, običajno kakšen sp ali GG. Če pa misliš sam kurit se vseeno bolje splača drva in potem navadno peč, pa po možnosti še centralno. Je pa treba nalagat, a mislim, da je romantično opazovat kako stvar gori. Je pa res, da eni nimajo časa.
izo
# 24.05.2009 ob 15:43
sej ne rabi imet vsak gozd, ravno v tem je point.
lev14
# 24.05.2009 ob 14:47
Pa še to zmeraj manj mladih je sploh zmožnih ,fizićno delati v gozdu!!
lev14
# 24.05.2009 ob 14:45
Pa kaj mislite da je delo v gozdu zastonj,(delavci ,nafta ,amortizacija trktorjev ,zaščitna sretstva,motorne žage,olje bencin......verjemite imam gozd pa se mi ne izide račun!!
izo
# 24.05.2009 ob 13:56
aja, pa ni treba imet v stanoavnju 26 stopinj čez zimo, bi zmernih 21 čist ok. in vsak stopinja v plus se ogromno pozna, je potrebno veliko več energije, ni zvezna zadeva. v najbolj mrzlih dneh pa sploh.
čist možno je (na pamet govorim), da recimo za ta luksuz, da skačen pa pol nag po bajti, probaiš tudi polovico več, kot če imaš neko normalno temešpraturo pa maogoče kakšno majico več. tudi tako treba razmišljat, ker me včasih kr šokira, kako folk gospodari s resursi (in to začuda pri tkašne folku, ki je ponavadi najbolj glasen, kako je vse drago ipd).
izo
# 24.05.2009 ob 13:51
ja, treba tudi kaj posadit, ne samo sekat, pa bo. za slovenijo je les najboljša izbira za ogrevanje, tako po ceni, kot ekologiji (globalno gledano, ne zdej samo lokalni izpust) in ne vem še čem.
samo leni smo pač, to je dini in pravi razlog, nič drugega. najlažje je gumb pritisnit.
ja, toplotne črpalka, ja, kaj pa energije, potrebna za izdelavo le teh, dadatne električne črpalke v sistemu it itd. vse to pušča ogljikov odtis ali kako se že temo trendovsko reče, če v glabalu pogledaš. in le tako je treba gledat an stavri, če imamo res v glavi zmanjšanje emisij..
vidim
# 24.05.2009 ob 13:17
Biomasa je odlična stvar, sploh če se take kotlovnice gradi v gosto poseljenih vaseh, za vsaj 5 hiš. Vir ogrevanja je blizu in naložba zaradi delitve stroškov zelo ugodna.
Na vsak način pa moramo imeti v mislih tudi nadzor nad divjo sečnjo, ki se zelo pogosto dogaja. Gozd se v resnici veliko hitrje redči, kot to pokažejo statistike strokovnjakov.
am shagar
# 24.05.2009 ob 12:54
kar se pa tiče jedrske fuzije. dejstvo je, da je experimentalni fuzijski reaktor v projektu ITER še v začetni fazi. Ta proces poteka na soncu pri 10 milijonih stopinj celzija. Na zemlji pa potrebuješ 100 milijonov zaradi nižjega tlaka. Mislim, da materialov, ki bi zdržal to še ni. Podobna stvar kot pospeševalnik v Švici, kjer imajo veliko težav. V bistvu iskanje čim cenejše energije oz energije, ki se nebi pretvarjala(energija sene porablja ampak samo pretvarja po energijskem zakonu). Po mojem mnenju so bližje odkritju superprevodnikov, ki bodo delovali pri sobni temperaturi kot pa odkritju načina izkoriščanja jedrske fuzije. Pri elktrični energiji namreč elektroni trkajo v kristalno mrežo kovinske žice in pri tem gre del eletrične energije v toplotno, kar je v bistvu "poraba" elektrike, ki nam jo zaračunajo. Pri superprevodnikih pa energija samo kroži in je kot nekašen perpetumobile. Samo problem je v tem,da so do zdaj odkriti materiali superprevodni le pri temperaturah krepko pod 0 stopinj C in jih zato ne moremo uporabljati, ker je treba te stvari hladiti z dušikom ali helijem in podobnim.
am shagar
# 24.05.2009 ob 12:25
gardin

dej ne bluzi. koliko ljudi kuri na drva pa je gozd še dosti. Za lesno biomaso se porabjo tudi lesni odpadki pri izdelavi izdelkov iz lesa. Porabi se vse žaganje pa tudi kurji iztrebki itd. Porabi se vse odpadke in izkoristek je bistveno večji kot pri nafti in kurjenju z drvmi. Pelete daš v zalogovnik in potem jih peč sama fila v kurišče. Peč se pa čisti enkrat na teden. zimo pa pri nas preživimo z dvema tonama peletov pa je star bajta in ni nevem kako izolirana. Boljši izkoristek manj porabljenega denarja in tudi žaganja in ostalih še uporanbih stvari se ne meče stran.
viper81
# 24.05.2009 ob 11:59
@Alchemist a ti bi v svoji kleti mel fuzijski reaktor? govora je namreč o ogrevanju domov.

Drugače pa je biomasa vredu stvar, sploh zaradi neodvisnosti od tujine (in vsakoletnega izsiljevanja Ukrajine), ampak še boljše so pa toplotne črpalke.
brincl
# 24.05.2009 ob 11:51
gardin - očitno ti ni poznana dinamika gozdov v Sloveniji oz. v evropi. lesna zaloga slovenskih gozdov se je v relativno kratkem obdobju podvojila!! ogromno je neizkoriščene mase, sečnih ostankov, grmovnic, ki razpadajo v gozdu, na ta način pa to lahko koristno izrabimo. gozdov zaradi tega ne bo nič manj!
S pragozdovi je problem zato ker jih posekajo "na golo" ker pa je tam ogromno padavin voda izpere vsa hranila, tako da se gozd ne more obnoviti. - tega problema pa v tem delu sveta in z našim načinom gospodarjenja ne poznamo!!
alavi
# 24.05.2009 ob 11:46
no ni ravno tako, ker v sloveniji postaja prevelika gozdnatost že problem :-). sam ne se ne bat, golosek je prepovedan, sploh pa je v sloveniji gozdarstvo zelo regulirano in gozdovi dobro vzdrževani. sam podpiram projekt, ker se s tem čisti gozdove in porablja lesene odpadke od industrije. sploh pa gre za projekt na tako majhni ravni, da ekosistem nikakor ni ogrožen.

glede sekvestracije co2 ki je že v zraku, pa vedi, bo tam ostal. na zemlji ne bo nikoli dovolj rastlin, da bi ga načrpale nazaj vase. kar smo zasmradili bomo mogli drugače pospravit
gardin
# 24.05.2009 ob 11:17
Kakšna lesna biomasa neki?! To naj bi bila rešitev?!!! NORCI!! Se kdo zaveda koliko Ruske tajge in Amazonskega pragozda posekajo vsak dan?!! Slovenija je čudovita prav zaradi svojih gozdov, sedaj se je pa nek idiot spomnil, da je gozdov preveč in da jih je potrebno sekati. Gozdov NI NIKOLI preveč!!! Kaj ti pomaga manjši izpust CO2, če ni fotosinteze, ki bi ga predelovala nazaj v kisik. Folk je poln demagogije in populizma. Naredite tisti prekleti drugi blok, da premestimo obdobje do fuzijske energije!!!!
liberias
# 24.05.2009 ob 11:15
jaz pa si ne želim da bi ljudem na trenutni stopnji razvoja dali v roke neomejen vir energije
Alchemist
# 24.05.2009 ob 11:00
izpusti ogljikovega dioksida? Biomasa je zagotovo boljša kot fosilna goriva ampak še zmeraj ime izpuste, saj je to še zmeraj na podlagi ogljika. Dolgoročno še zmeraj si želim da bodo čim prej razvili fuzijski reaktor.
Kazalo