20 let Slovenije

Poudarki

  • Do sprejema v ZN Sloveniji 92 priznanj
  • Mock: Razvoj Slovenije zgodba o uspehu
  • De Michelisovi spomini: Burna razprava pred valom priznanj
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 35 glasov Ocenite to novico!
Slovesna razglasitev samostojinosti na Trgu republike 26. junija 1991
Slovenijo je Evropska skupnost priznala slabih sedem mesecev po osamosvojitvi. Foto: BoBo
       Za slovensko priznanje so bili odločilni evropski konservativni in liberalni državniki od papeža Janeza Pavla II. in Helmuta Kohla do Aloisa Mocka in Hansa Dietricha Genscherja. V prizadevanja za mednarodno priznanje so bili močno vključeni tudi Slovenci v zamejstvu in po svetu.       
 Slavko Kmetič, Združenje za vrednote slovenske osamosvojitve
Mejni prehod med osamosvojitvijo
Pred 15. januarjem je Slovenijo priznalo 12 držav. Foto: MMC RTV SLO
Slovenska razglasitev samostojnosti pred parlamentom - Milan Kučan, France Bučar, Lojze Peterle, Dimitrij Rupel, Ivan Oman
Demosova vlada je v relativno kratkem času dosegla tudi zunanje oz. diplomatsko priznanje. Foto: BoBo
VIDEO
20. obletnica priznanja S...

Dodaj v

Pred 20 leti so začela deževati priznanja mlade Slovenije

Prva je državo priznala Hrvaška, sledila je Litva
15. januar 2012 ob 07:19,
zadnji poseg: 15. januar 2012 ob 10:35
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Mineva 20 let, odkar je takratna Evropska skupnost priznala Slovenijo, kar je predstavljalo prelomnico pri vključevanju države v mednarodno skupnost.

Prva je Slovenijo sicer že dan po osamosvojitvi, 26. junija 1991, priznala sosednja Hrvaška, s katero sta se na isti dan odcepili od takratnega SFRJ-ja, do konca leta 1991 pa so samostojno Slovenijo priznale še nekatere države naslednice nekdanje Sovjetske zveze (Estonija, Latvija, Litva, Gruzija, Ukrajina in Belorusija) in Islandija.

Švedska in Zvezna republika Nemčija sta svoji priznanji mlade države napovedali 19. decembra in ga "uresničili" na današnji dan pred 20 leti (15. januarja 1992), skupaj s takratno Evropsko skupnostjo, predhodnico današnje Evropske unije, ter Avstrijo, Madžarsko in Kanado. Dan pozneje Slovenijo prizna tudi Avstralija.

Do sprejema v ZN Sloveniji 92 priznanj
Pomembno v vrsti priznanj je bilo tudi tisto, ki ga je Slovenija dobila dva dni prej, 13. januarja od Svetega sedeža, saj je bil to močan znak podpore in namig pretežno katoliškim državam, naj storijo enako. Sledili sta še priznanji Rusije (14. februar) in ZDA (7. april). Poplava priznanj je svoj vrh dosegla do 22. maja istega leta, ko je bila Slovenija kot 176. članica sprejeta v družino Združenih narodov. Do takrat je namreč Slovenijo priznalo 92 držav, danes pa ima diplomatske stike z več kot 180.

SLOVENIJA V MEDNARODNI SKUPNOSTI:

25. junij 1991: Slovenija razglasi samostojnost in neodvisnost
26. junij 1991: Hrvaška prizna Slovenijo
30. julij 1991: Litva prizna Slovenijo
14. avgust 1991: Gruzija prizna Slovenijo
29. avgust 1991: Latvija prizna Slovenijo
25. september 1991: Estonija prizna Slovenijo
19. december 1991: Islandija, Švedska in Zvezna republika Nemčija priznajo Slovenijo (priznanje zadnjih dveh začne veljati 15. januarja 1992)
13. januar 1992: Vatikan prizna Slovenijo
14. januar 1992: San Marino prizna Slovenijo
15. januar 1992: Države Evropske skupnosti, Avstrija, Madžarska in Kanada priznajo Slovenijo
16. januar 1992: Avstralija prizna Slovenijo
14. februar 1992: Rusija prizna Slovenijo
7. april 1992: ZDA priznajo Slovenijo
22. maj 1992: Slovenija postane 176. članica Organizacije Združenih narodov
13. januar 1993: Slovenija postane članica Mednarodnega denarnega sklada (IMF)
25. februar 1993: Slovenija postane članica Svetovne banke
14. maj 1993: Slovenija postane članica Sveta Evrope
18. november 1994: Slovenija postane 105. članica Svetovne trgovinske organizacije (WTO)
29. marec 2004:
Slovenija postane članica Severnoatlantskega zavezništva (Nato)
1. maj 2004: Slovenija postane članica Evropske unije
1. januar 2005: Slovenija za leto dni predseduje OVSE
1. januar 2007: Slovenija postane 13. članica evroobmočja
1. januar 2008: Slovenija za pol leta predseduje EU-ju
12. maj 2009: Slovenija prevzame predsedovanje Odboru ministrov Sveta Evrope
21. julij 2010: Slovenija postane članica Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD)

Priznanje Evropske skupnosti je sledilo brionski deklaraciji, ki je bila sprejeta 7. julija 1991, z njo pa se je končala desetdnevna vojna v Sloveniji. Gre za prvi mednarodni sporazum med Slovenijo in takratno Evropsko skupnostjo. S sprejetjem brionske deklaracije v slovenski skupščini 10. julija 1991 je namreč Slovenija prvič nastopila kot mednarodni subjekt.

Diplomatski odnosi z več kot 180 državami
Zunanje ministrstvo je ob 20. obletnici mednarodnega priznanja Slovenije poudarilo, da si Slovenija, ki ima danes vzpostavljene diplomatske odnose z več kot 180 državami, želi ostati dejavna članica mednarodne skupnosti ter glasna zagovornica svojih zgodovinskih, geografskih, gospodarskih, političnih in nacionalnih interesov.

Mock: Razvoj Slovenije zgodba o uspehu
Nekdanji avstrijski zunanji minister Alois Mock meni, da je bila odločitev tedanje Evropske skupnosti o priznanju Slovenije iz današnjega zornega kota absolutno pravilna. Mednarodno priznanje je za Slovenijo pomenilo, da lahko ubere samostojno evropsko pot, razvoj Slovenije po razglasitvi samostojnosti pa "je resnična zgodba o uspehu", je pred kratkim za STA dejal Mock.

De Michelisovi spomini: Burna razprava pred valom priznanj
Podobnega mnenja je tudi nekdanji italijanski zunanji minister Gianni De Michelis, ki je dejal, da je bila odločitev mednarodne skupnosti in italijanske vlade o priznanju neodvisnosti Slovenije pravilna. Kot je dodal, je takrat o vprašanju priznanja na Svetu ministrov takratne Evropske skupnosti potekala zelo dolga razprava - "s stališči Italije na eni in Nemčije na drugi strani ter Francozov vmes". Na koncu so dosegli kompromis, da bo Evropska skupnost državi priznala 15. januarja, torej mesec pozneje, kot so predlagali Nemci, "da bi pred priznanjem omogočili vsaj to možnost, da se reši kriza na Hrvaškem, kjer je potekal vojaški spopad", se spominja De Michelis.

Dimitrij Rupel, ki je v času osamosvajanja vodil slovensko zunanje ministrstvo, meni, da je k razmeroma hitremu priznanju prispevalo več domačih dejavnikov, pa tudi tedanje mednarodne okoliščine - npr. zlom socializma, podpora avstrijskih in nemških konservativcev oziroma avstrijskega zunanjega ministra Mocka in nemškega kanclerja Helmuta Kohla ter razumevanje Vatikana.

"Vrednote slovenske osamosvojitve nas zavezujejo, da napredujemo, kar pomeni, da moramo biti čim bolj dejavni v Evropi in v svetu. Izmikanje vrednotam slovenske osamosvojitve bi pomenilo izmikanje ustvarjalnemu dialogu s svetom in odmikanje od njega, kar bi vodilo k novim zamudam in v civilizacijsko zaostajanje," pa je izpostavil Slavko Kmetič, predsednik Združenja za vrednote slovenske osamosvojitve.

T. K. B., A. S.
Prijavi napako
Komentarji
Freestailo
# 15.01.2012 ob 07:56
Leta 91 smo jo še predobro odnesli (glede vojne), zato pa noben hudič ne zna cenit tega kar imamo danes, ne politiki, ne ljudje. Pa rečte kar hočte.
Ribanjok
# 15.01.2012 ob 08:21
Za Slovence je dolgoročno najbolj pomenbno, da kot narod obstanemo. Če ne bomo nekaj naredili na tem področju nas bodo drugi "pojedli" na lastni zemlji. Potem nam ne pomaga več država z imenom "Slovenija".
Slovenci, "stati inu obstati"!
wayout12
# 15.01.2012 ob 08:24
Če bi takrat opravili lustracijo in za vsaj 15 let v Sloveniji prepovedali politično delo na vseh ključnih državnih in občinskih funkcijah vsem občinskim in državnim funkcionarjem iz bivše skupne juge, bi se danes brez težav kosali z Avstrijo. Tudi Avstrija ima na Koroškem svoje razgrajače-narodnjake, v resnici pa so to navadni fašisti, pa je vseeno razvita zahodna država in o njihovih plačah in pokojninah lahko mi samo sanjamo. Tako bi tudi pri nas imeli lahko eno stranko, v kateri bi bili združeni vsi razgrajači in revolucionarni komedianti združenega listja, a če bi bili v manjšini, tako kot je to v Avstriji, bi se Slovenija lahko nemoteno razvijala in prosperirala, revolucionarni komedianti bi pa malo zborovali in se šemili v svoje uniforme, ter uprizarjali "folklorne" gromovniškr govore za svoje pristaše. Poleg vseh napačnih odločitev in permanentnega terorja lenih parazitov nad celotnim prebivalstvom, pa imamo v Sloveniji še novinarje, ki se jih nebi branil niti nemški SS propagandni stroj v drugi svetovni vojni.
pozitiva
# 15.01.2012 ob 08:17
Kako so to bili lepi trenutki ... Ena za drugo so nas priznavale države in počasi smo odhajali vse dlje od Jugoslavije. Noro in nepozabno. Vredno žrtve! Hvala vsem!

Sedaj pa je po 20ih letih čas, da se potegne črta in se reče, kdo želi biti v Sloveniji in kdo želi biti v Jugoslaviji. Obstajata obe možnosti. Tukaj je Slovenija, če komu ni všeč živeti tukaj, gre kamot drugam. Je prelepa, da bi jo politika uničevala in se sistematično spreminjala nazaj v tisto, kar je bila v prejsnjem tisocletju!
BACK
# 15.01.2012 ob 08:05
Neprmerno vedenje na planetu zadnjih 5 let: POHLEP. Ta nas bo požru, če ljudje tega ne spregledajo, res.
Bik
# 15.01.2012 ob 09:02
To so bili res lepi trenutki za tiste, ki smo po 40 in več let živeli v ječi narodov. Hoteli so ustvarit nov Jugoslovanski narod, celo "skupna šolska jedra" so pripravljal. Tedaj je bilo v določenih krogih, najmanj greh reči, da si Slovenec in ravno to se danes ponavlja, res sramota.

Doživel sem:
- Osamosvojitev je bil dogodek mojega življenja.
- Slovenske carinike na meji.
- Priznanje svobodne Slovenije
- Sprejem Slovenije v EU
- Padec meja z zahodom
- Priti v EURo območje
- Priti schengenske meje
in do leta 2008 približevanje standardu Evrope.
Leto 2008 osem je prelomno leto v marsičem, tako so tedaj zopet z prevaro o aferi patrija prišli na oblast kvazi dinastični nasledniki komunistov.
Z svojo aroganco vladanja so uničili vse pridobitve, do tistega časa.
Danes smo na slabšem kot smo bili leta 91. Slovenski narod ne vidi več prihodnosti, preplavili so nas slovenski državljani s povzpetniškimi kvazi levičarskimi oblastniki pod odkritim vodstvom starih kadrov, katerim gre samo za oblast, ki bi zato tudi zatajili Slovenski Narod.
korotan55
# 15.01.2012 ob 09:01
Teza o lustraciji, ki jo je poudaril eden izmed komentatorjev je kar pravilna in tudi jaz sem mnenja, da ljudje ki so bili v prejšnjem režimu na vidnih partijskih položajih in so delovali ter ovajali za SDV, v državnih službah nimajo kaj za iskat !
Vendar je bil ta trenutek zamujen, po 20 letih je oblast in kapital v rokah ljudi ki izhajajo iz prejšnjega režima, firme so se razdelile glede na pripadnost, ubogi delavec pa spet nima nič !
Res je škoda da ljudje nismo bolj podprli gospoda Pučnika, ki je bil dejansko eden izmed glavnih krivcev in nosilcev osamosvojitve !
Zdaj ne vem ali se meni samo zdi, da se še kar vidi in čuje o raznih Zemljaričih, Isajlovičih, ki ga je cela Slovenija videla pri ameriškem ambasadorju poTV, nekih Hrastarjih, Kučanih....
Ljubi bog pa saj to so ljudje ki so svoje opravili že v prejšnjem nedemokratičnem sistemu, potem pa navadnemu človeku res ni treba dosti raziskovalne žilice da vidiš da pri nas le ni vse tako kot bi moralo biti.
KavonB
# 15.01.2012 ob 08:57
Švedska in Zvezna republika Nemčija sta svoji priznanji mlade države napovedali 19. decembra in ga "uresničili" na današnji dan pred 20 leti (5. januarja 1992), skupaj s takratno Evropsko skupnostjo, predhodnico današnje Evropske unije, ter Avstrijo, Madžarsko in Kanado. Dan pozneje Slovenijo prizna tudi Avstralija.

Popraviti je potrebno na 15. prosinec in ne 5. prosinec 1992.
Novinarji T.K.B. lepo prosim.

Tu se pa resnično zahvaljujem podpori Vatikanu (sam drugače zelo ločujem cerkev in vero, sem vernik), saj je dobro delovala rimokatoliška naveza evropskih držav. Zahvalil bi se še pokojnemu msgr. dr. Alojziju Šuštarju, saj je msgr. dr. Šuštar aktivno udeležil prizadevanju za osamosvojitev Slovenije, tako je preko znancev in škofov v tujini pozval k priznanju Slovenije kot tudi preko Slovenske škofovske konference 25. junija 1991 ko jim je poslal posebno pismo, zahvala tudi pomožnemu škofu msgr. dr. Antonu Jamniku, ki je bil takratni tajnik msgr. dr. Alojziju Šuštarju.
Zahvaljujem se tudi političnemu vrhu pa naj bodo to pomladni, letni, jesenski ali zimski, barva ni važna, čeprav si misli "Kekec", da je edini on prvi in edini, bili smo skoraj vsi in imeli vseeno preklemano srečo.
LP naši državi in slogan, ki ga ne smemo pozabiti, še posebno zato ker je v slovenskem jeziku: SLOVENIJA MOJA DEŽELA.
Lupo
# 15.01.2012 ob 09:28
uvesti bi morali tak pravni sistem kot ga imajo v avstriji.
pri njih je kdor je korumpiran, se ukvarja s sumljivimi posli ali pere denar aretiran.
v sloveniji pa za to ni se nihce odgovarjal.
Konec despotizmu
# 15.01.2012 ob 11:54
Bik
# 15.01.2012 ob 11:46
Nič nimam proti novim državljanom.Samo naj me ne silijo, da bom prevzel njihove moralno etične vrednote in naj me ne silijo, da se bom moral jaz prilagajat njim.
skretpapir
# 15.01.2012 ob 08:21
Danes vsi gledajo na svojo osebno korist, ne morejo skupiti skupaj in nekaj ustvariti iz te slovenije..hinavščina, manipulacije, nategbe itd so danes vrline predstavnikov oblasti..
tom35
# 15.01.2012 ob 17:10
Ob vseh komentatorjih, ki vztrajno pisete kdo ali kaj je odgovoren za samostojno Slovenijo si poglejte rajsi rezultat plebiscita.
Na plebiscitu 23. 12. 1990 se je 88,5 odstotkov vseh volivcev in 95 odstotkov udeleženih na plebiscitu odločilo za samostojno in neodvisno Slovenijo.
Takratni politiki so lahko v letu 1991 samo se potrdili voljo ljudstva, potem pa kar se uspesno lobirat pri europskih in svetovnih vladah, da so nas prve drzave na danasnji dan pred 20 leti prevzele.

Jaz mislim, saj prav, da si doloceni stejejo zasluge, zakaj ne, samo zakaj se ne bi tudi reklo, da smo svojo samostojnost dosegli tudi zaradi svoje enotnosti in volje, da zelimo ziveti na svojem.

Zelim Republiki Sloveniji tudi danes v letu 2012 da bi zopet zmogla toliko enotnosti in predvsem politicne modrosti, da se bo oblikovala taka vlada, ki nas ne bo razdvojevala, ki ne bo ze vnaprej temeljila na sumu korupcije ali suma sodnih postopkov in neresenih primerov, amapak nas bo resnicno vodila iz tega ekonomsko tezkega casa v svetlejso prihodnost.

Na mnoga leta Republika Slovenija.
roxdegabba
# 15.01.2012 ob 13:00

fafner je napisal(-a)

Me zanima čez koliko desetletij bo Slovencem kapnilo, da bi jim bilo bolje v reformirani Jugoslaviji?

Možnosti za reformirano Jugoslavijo so leta 1985 uničili Srbi pod vodstvom Miloševića. Osamosvojitev Slovenije je bila samo logična reakcija Slovenskega naroda na politiko Srbov, ki so hoteli Jugoslavijo spremeniti v veliko Srbijo po vzoru kraljevine Jugoslavije pod dinastijo Karađorđevićev.

V osemdesetih so Srbski politiki delali na tem, da bi federativno ureditev Jugoslavije, v kateri so bile republike med seboj enakopravne, centralizirala, zmanjšala pomen republik in avtonomnih pokrajin in povečala moč Srbov, ki so bili v Jugoslaviji največja etnična skupina. Zato je Jugoslavija razpadla.
if
# 15.01.2012 ob 10:56
Hkrati s priznanji Slovenije bi morala potekati tudi lustracija. Bila bi korekten in potreben poseg v politično življenje Slovenije.

Danes odvetniki zahtevajo umik "kontaminiranih" tožilcev, sodnikov, ... iz sodnih postopkov, mi takrat tega nismo storili. Lustracija bi morala politično onemogočiti vse vodilne politike iz prejšnjega sistema, ki ustrezajo politikom tipa Kučan, Potrč, ...
Poudarjam vodilne! Navedel sem le ta dva, ker ju pozna tudi mladina.

Nemogoče je postaviti zdravo demokracijo, če ljudem vzdrževalcem sistema zatiranja človekovih pravic in svobode nasploh dovoliš, da kot vodilni nedemokratični politiki vstopijo kot vodilni v svet demokratične družbe.

S to potezo je Slovenija v svoj politični sistem vgradila načelo "kadija te tuži, kadija te sudi", oziroma, tako je svojemu političnemu sistemu onemogočila pravilno ukrepanje na vseh področij, ki so pomembna za zdravo delovanje države.

Ali bi bila lustracija mogoča danes?
Načeloma na volitvah.
Tega slovensko volilno telo ni zmožno, ker je življenjsko odvisno od nazora bivših zatiralcev svobode tako kot je žrtev odvisna od svojega ugrabitelja, narkoman od substance, ....
To načelo je dokazano:
vsako leto v Dražgošah, kjer omenjeni zatiralci človekovih pravic neposredno ali posredno še naprej gojijo kulturo laži, omotični prisotni jim ploskajo ne glede na količino in vrsto neumnosti, ki izvira iz govorniškega odra;
na vsakih volitvah, ko levica oči volivcev zastira z meglico "novi-stari obrazi v novih strankah".

Je upanje?
Stanje vrednot, ki so rezultat več desetletnega monopolnega vodenja levice v predosamovojitveni Sloveniji in kvazidemokratičenga vodenja v več kot treh četrtinah poosamosvojitvene Slovenije, lahko pozdravi le kriza družbe.

Namreč, kdor ne reagira ustrezno v danem času, vstopi v krizo, da bi spoznal svojo zmoto.
Če mu tudi v tem stanju to ne uspe, propade kot pijanec, ki se ne odzove na krizo rekoč, da ni pijanec.
KavonB
# 15.01.2012 ob 10:12
Moški od Krave

In kje si bil ti 40 let v ječi, a si bil morda v SSSR, ČSSR, NDR, RO, BG, PL, AL,......
Moji starši in jaz smo lahko v 60.-tih, 70.-tih in 80.-tih lahko potovali ali obiskovali vse države Evrope in Sveta.
Razsvetli mi, kaj te je zadrževalo.
Oba moja starša sta bila iz kmečkih družin, nato delavca, ki sta naredila veliko v življenju (ja eni so se pa stacionirali v blokih), imeli smo vsi vse ali pa malo,....
Ko smo se selili v 70.-tih v hišo so nam nekateri iz balkona kričali, da smo kapitalisti!!!, le zakaj, ker sta bila starša pridne delavna, dobila kredite in hiška je lepo rastla. Tudi takrat je bila fovšija, ne taka kot je sedaj. Ja, prav taki pa sta bili za rešetkami, da bi drugi delali za vas.
Lahko ti še povem, da sta bila cerkveno poročena pa nista imela nobenih problemov nikjer, živeli smo v večjem mestu, (bratje smo se sedaj razselili po SLO), hodil sem do konca osemletke v cerkev in veronauku, dobro sem se lahko izšolal v 80.-tih,...
Pomembno je bilo dobro se učiti, delati in ne iskati napak pri drugih katere imaš sam.
Očitno si zelo zafrustrirana oseba brez prijateljev in še kaj.
Ja, bilo je lepo in nikoli več ne bo tako, jutri je nov dan in tebe bo gargamel rešil, malo morgen in zbudi se!

P.S.
Nismi imeli ploščatih TV, računalnikov, plastičnih oken in vrat, tako lepo oblikovanih avtomobilov kot so sedaj, tako velikih nakupovalnih centrov, mobilne telefonije, digitalno tehnologijo, fotovoltaiko, 15cm izolacije na hiši, tako modno izbiro,....
Ali so imeli vse to v tujini v takratnem času kot smo bili mi, (60,70,80.-ta leta).

Odgovor je: NE, bili so morda ena dva tri korake pred nami in nič več pa če ti je jasno ali pa ne. Spusti se na tla in ne pljuvaj na pamet, argumentiraj, če nisi ta leta doživel in piše na narek si res ubogi ali pa v S(d)S stranki kar je eno te isto.
LP moški Krava.
PatrickBateman
# 15.01.2012 ob 09:57
podgas
pojdi k Stanovniku obujat komunizem in SFRJ...
sramuj se
Dagmar
# 15.01.2012 ob 09:51
Vodijo nas pa že ves čas isti ki so že jugoslavijo zafurali.
CapoDiBanda
# 15.01.2012 ob 16:12
Zivela Slovenija! Po tisoc letih smo dobili samostojnost in verjemite mi, da je ne bomo zapravili. Ne za kapitaliste in ne za kriminalce, kateri zelijo zasesti oblast.

Juga je propadla in sla na smetisce zgodovine! Prav je tako!
zemljemerec
# 15.01.2012 ob 15:26
Začela se je tekma, kdo bo bolj lagal, kradel in se sprenevedal. Ukinili so SDK in ustanovili državo v državi.
Dobri
# 15.01.2012 ob 14:57
Hvaležni vam bomo za vse čase, da ste nas rešili balkanskega soda neumnosti, lenuhov, prascev, lopovov, morilcev in smodnika. Za las smo ušli...

Nikoli več Jugoslavije!
lolz
# 15.01.2012 ob 13:03

roxdegabba je napisal(-a)

Pred 20. leti smo se znebili partijskega totalitarizma. Tisti, ki se še spomnimo svinčenih let komunistične vladavine, nočemo novega totalitarizma, ki nam ga poskuša vsiliti Milan Kučan.

Bravo. Se strinjam!
help
# 15.01.2012 ob 11:22
Razbiti neko državo je dosti lažje kot pa zgraditi in vzdrževati novo. V nekem smislu sama Jugoslavija ni bila dograjena država. Kako uspešne ali neuspešne bodo pa države nastale na njenem pogorišču pa bo pokazala prihodnost. Obodbje naivne navdušenosti, ki se pojavi ob nastanku vsake nove državne tvorbe je že zdavnaj mimo.
xavi
# 15.01.2012 ob 10:53
Če bo Türk še enkrat predlagal Jankovića za mandatarja potem to pomeni, da je predsednik države v kateri je laž podkupovanje in korupcija družbena vrednota in splošno sprejemljivo dejanje. Če bo Türk podprl jankovića pomeni, da tovrstno početje podpira tudi on. Tak človek nima kaj za izkati v vrhu naše države in ni čudno, da postaja za širšo mednarodno skupnost nesprejemljiv.
jaz2
# 15.01.2012 ob 10:36
Da nekaj pojasnimo Jankovićevim. Z neprevzemom glasovnic so desne stranke le odgovorile na umazano manipulacijo Jankovićeve stranke z glasovi desnih strank. Če bi kdorkoli želel glasovati, bi seveda lahko, noben mu ne bi mogel s silo prepovedati. Zakaj pa nihče ne obsoja manipulacije Jankovićeve stranke? Sicer pa Jankovićevi na vsak način mislijo, da bi moral Zoran Janković kot relativni zmagovalec biti avtomatsko predsednik vlade. Ne. To nikjer ne piše. Sicer je pri nas navada, da prvo priložnost dobi relativni zmagovalec, če mu ne uspe nabrati dovolj glasov poslancev, pa dobi drugo priložnost drugi. Janković je že dobil svojo priložnost. Sedaj je na vrsti Janez Janša. Žalosti nas tudi, da nas Jankovićevi obravnavajo kot drugorazredne državljane. Nismo bili vsi za Jankovića. Od predsednika države bi bilo povsem neodgovorno, če bi še enkrat predlagal Jankovića in na tak način izsilil predčasne volitve. Slovenija pa čedalje bolj tone in tone. Podprimo Janšo, ki je bil drugi na volitvah in bi moral dobiti drugo priložnost.

Matevž Krivic, nekdanji ustavni sodnik, se je odzval na napovedi o prestopnikih, ki naj bi glasovali za Jankovića: ''Kot levičarja me je hudo sram, da ste 'naši' na koncu poskusili priti na oblast ne z volilnim izidom, ampak s pomočjo skritih glasov prestopnikov, ki niso imeli niti toliko morale, da bi si svoj prestop upali javno utemeljiti. Sreča v nesreči je, da je ta nečastni poskus spodletel, preden je nastala še mnogo večja škoda. Upam, da ste to sposobni razumeti in svoje ambicije prilagoditi dejanskemu volilnemu rezultatu. Sedaj vas potrebujemo kot močno in verodostojno opozicijo kot šibko in neverodostojno oblast nikoli.''
Breathe
# 15.01.2012 ob 09:43
Aha, danes ima pa Morpheus prosto nedeljo. Nadomešča ga podgas. Se šteje nedeljsko delo dvojno?
korotan55
# 15.01.2012 ob 09:25
@podgas
sicer si najbrž malo namerno pomešal avstrijkega cesarja in komuniste, vendar se trenutno avstrijskega standarda nihče ne bi branil, kljub temu da bi bil le manjšina v lastni državi !
Kot drugo pa pravih komunistov je bilo zelo, zelo malo, eden izmed njih je bil najbrž naš dr. Pučnik, ki pa je moral zaradi "preoblečenih" komunistov pobegniti v tujino ! Lp
asmas
# 15.01.2012 ob 17:29
tom 35
tudi jaz mam lepe spomine na plebiscit in tudi jaz želim Sloveniji uspeha
vendar mi ni vseeno,ko to ubogo deželico uničujejo tisti,ki so takrat govorili "jutri je nov dan..."
naj vendarle pustijo strokovnjakom da slovenijo popeljejo tja kamor smo vsi govorili da spada
ob bok Švici
bojim pa se da je Slovenijo pokončal pohlep in korupcija
in mandatar ki je najbolj "sumljiv" od vseh, govori da v Sloveniji korupcije ni
ja za izbrance jo res ni
za nas ,ki smo se 91 leta borili proti temu pa je in to vidimo na vsakem koraku
vsekakor upam da bo nekoč bolje
if
# 15.01.2012 ob 17:04
fafner, # 15.01.2012 ob 12:32

Vi ne cenite države Slovenije in ne možnosti, ki jih ponuja samostojnost.
jozekuch
# 15.01.2012 ob 16:26
Ali se nam je že kakšen rojak, ki je na vse mogoče načine oviral Pučnika pri osamosvojitvenih zakonih, opravičil.
Kučan?
Stanovnik?
Kdo še?
114 Poslancev. (Ribičič, Potrč, ... Anderlič, Školč, ... )
Kako si je Jankovič prizadeval za rojstvo države Slovenije? In Tirk?

Opravičilo je pogoj za spremembe.
Kdaj bodo začela deževati opravičila? Zardevanje ni dovolj?
espero
# 15.01.2012 ob 16:05
Imam prvi Slovenski potni list (seveda sedaj ni več veljaven) v samostojni Sloveniji datiran 15.1 1991 na dan ko nas je priznala Evropska unija - dan prej pa Vatikan.! Ta datum sem želel imeti v potnem listu , kar so mi ugodili. Na to sem ponosen. Morda danes ob vsej krizi marsikomu to "dol visi " pa vendarle , privoščim ta trenutek zmagoslavja vsakomur , ki je zaveden Slovenec. !
jarovit
# 15.01.2012 ob 16:01
Ljudje, ki so najmanj toliko zaslužni za tole našo ljubo Slovenijo kot drugi v Demosu se na neki točki ne strinjajo z velikim. V tem trenutku jih je potrebno diskriditirati in tiketirati in kar naenkrat postanejo državni sovražnik št.1.
okip48
# 15.01.2012 ob 15:38
Zanimivo! Rusija nas je priznala pred ZDA.
ID
# 15.01.2012 ob 12:42
Zahvala vsem ,ki so se za priznanje zavzemali in vsem, ki pri tem niso zgolj kalkulirali. Je pa še veliko dela pred nami, očitno smo malce predolgo v najstniških letih.

Pa sožalje komsomolcem, politkomisarjem in podobnim ;)
amigo
# 15.01.2012 ob 12:26
In še lepši trenutki prihajajo za demokracijo Orban

Močno se motiš, Madžari imajo dosti višjo nacionalno zavest kot Slovenci. Seveda pa nihče ne piše o madžarskih socialistih, ki so državo pripeljali na rob bankrota.
Breathe
# 15.01.2012 ob 12:01
@ skuggi

Torej Bik (verjetno to nima nobene zveze s tem, da se z njim ne strinjaš) trosi laži in neumnosti, doblica (in verjetno tudi tu ni nobene zveze s tem, da se z njim strinjaš) samo pove svoje mnenje.
Bik
# 15.01.2012 ob 11:49
dobIica
# 15.01.2012 ob 11:45

Ne potvarjaj zgodovinskih dejstev in ne trosi laži po furumu.
partibrejker
# 15.01.2012 ob 11:47
Matevž Krivic, nekdanji ustavni sodnik, se je odzval na napovedi o prestopnikih, ki naj bi glasovali za Jankovića

Gospoda Krivica osebno poznam in je eden izmed najbolj postenih in trezno razmisljajocih ljudi kar sem jih imel cast spoznati. Njegove besede so vedno jasne in usmerjene proti nepravicnosti, pa naj ta prihaja s katere koli strani.
Zato mi je vedno zabavno, ko ga isti ljudje uporabljajo kot referenco, ko govori v njihov prid ter ga potem z istim navdusenjem popljuvajo, ko je njegovo mnenje nasprotno.
levak
# 15.01.2012 ob 11:40
Jaz kot prepričano levo usmerjen človek jemljen levo usmerjenost samo in še enkrat samo v smislu pravic malih ljudi in sicer:
- brezplačno zdravstvo
- brezplačna šola
- dostojna pokojnina in še bi se dalo naštevati
Zato plačujemo prispevke iz plač in pa pri vsakem nakupu DDV.
Ne želim, da se denar od zgoraj navedenega troši neracionalno in celo, da se del denarja dobesedno pokrade.

Sedaj pa nekaj besed o tako imenovani levi politiki (in v njenem mandatu desni politiki). Tako imenovana leva vlada ni imela v načinu vladanja niti L od leve politike. Poglejmo samo, kaj se dopušča kapitalu v odnosu do delavca. Delavec je del raje, ki pa je brez pravic. Izvajala se je le politika Bruslja in ta politika je politika denarja. Ta politika je zelo blizu g.Virantu tako, da je bolje, da gre kamor ga vleče srce ali ni tako g.Pezdir. Ja ta naša politika "leva" in desna je za en velik k...c!!!.
Bojim se, da boste vsi navijači g.JJ, krepko razočarani po kakšnem letu vladanja. V tem letu bodo potrebne reforme, ki ste jih dosedaj "zagovarjali". Zakon o referendumu, če prav vem, ni v rumeni knjigi z naslovom 10+100.
Ako pa nimam prav, bom zelo vesel.

Lep pozdrav vsem državotvorcem,
VAŠ Levak
slosem
# 15.01.2012 ob 11:20
in po 20 letih nam spet vlada po medijih edina možna "balkanska pot" izven EU in predsednik države, ki pred celim svetom ploska nacističnohujskeškim govorom norca. In cel svet se nam smeji zaradi morebitne oblasti 80letnih komunistov in ignorira zaradi jankoviča - po 20 letih samostojnosti in priznanja. daleko smo dogurali, nje
Caetano
# 15.01.2012 ob 11:19
Res Demos je imel zelo težko delo, da ustvari skladno z voljo ljudi demokracijo in samostojno mednarodno priznano državo. Kljub metanju polen pod noge s strani takratne opozicije, ki je ta prizadevanja v veliki meri bojkotirala, ko se je glasovalo o osamosvojitvenih zakonih, ko sta zadnji CK in udba v dogovoru z agresorsko JLA razorožila Slovenijo itd. Delno pa je bila zaradi velikosrbskega programa, ki je bil delo beograjske udbe in volje slov. naroda ubovska elita primorana tudi popuščati. V med. odnosih, je imela Slovenija pa zlasti podporo antikomunističnih disidentov in avstrijskih ter nemških kršč. demokratov, kar je potem prevagalo tudi pri drugih državah Evrope.
genniuuss
# 15.01.2012 ob 11:10
Še po dvajsetih letih na proslavah vidimo
jugoslovanske zastave.
Breathe
# 15.01.2012 ob 10:56
@ nekdodalec

Lahko bi glasoval, vendar bi moral to naglas povedati. ..In potem spet, tako kot vedno pri levih, sklicevanje na zakon (kljub temu, da so vsi pravniki potrdili, da je vse v skladu z zakonom, tudi taki, ki bi jim težko rekli, da so desni)..
Kolikor vem, je bil vsak poslanec izvoljen na podlagi strankarske pripadnosti. Žal, tak sistem imamo. In če je na strankarski listi izvoljen, naj glasuje tako, kot so se dogovorili v stranki. Če ni za to, lahko prestopi v drugo stranko. Žal je tudi to dovoljeno. Vendar pa naj to stori javno, ker so vse drugo mutna posla. Ki pa "levim" neverjetno dobro ležijo.


Levičarska politika mutenja in netransparentnosti je sramota za demokracijo in sramota za Slovenijo!
no72
# 15.01.2012 ob 09:47
podgas
sem slišal, da si pripravljen 20% stroškov za nove volitve financirati iz lastnega žepa, tako ljubiš g. Jnkovića!
mayway
# 16.01.2012 ob 07:04
Pred 20 leti Tuerka ni bilo nikjer, no bil je, ampak se je skrival, danes pa pleteniči o "pravi" politični opciji.
luck1
# 15.01.2012 ob 23:04
A kaj sem hotel povedati s tem posnetkom? To, da bi morda kdo spredvidel, da smo živeli v totalno totalitarni državi, kjer so te lahko ustrelili kot zajca. Samo to.
luck1
# 15.01.2012 ob 22:14
Poglejte posnetek Janša v zaporu. Posnetek je izpred dvajsetih let !
http://www.youtube.com/watch?v=Zh_tFm-zjcE
kurentac
# 15.01.2012 ob 20:33
Tom35
Plebiscit je eno,udejanjenje samostojnosti pa drugo.
semaino
# 15.01.2012 ob 18:30
Se opravičujem, naj admin pobriše dva komentarja. To mu v večini komentarjev, kjer je objavljena boleča resnica za levičarje drugače gre zelo dobro od rok. Ne dvomim, da mu tokrat ne bo.
if
# 15.01.2012 ob 17:28
Pred 20 leti so začela deževati priznanja mlade Slovenije.

Hkrati bi morali vsi vodilni politiki bivšega režima:
priznati vsaj zmoto s katero so Slovenijo zadrževali v zaostanku,
se opravičiti za desetletja zatirane demokracije,
se umakniti iz političnega življenja,
dojeti, da so preživeli prehod v demokracijo kljub visoki škodi, ki so jo s svojim preteklim nedemokratičnim ravnanjem storili Sloveniji.

Nič od tega se ni zgodilo.
Kdo so torej ti ljudje?

Svobodno so vstopili v represivni nedemokratični sistem, od njega uzurpaško prevzeli avreolo družbene avantgardnosti in jo pritlehno izkoriščali do uničenja YU.
Brez sramu so vstopili v svet demokracije in taki ostali do danes.

Zato ti ljudje tudi po obče človeških standardih ne morejo biti veliki ljudje.
Kazalo