Letala C-17, ki lahko prenesejo 77 ton tovora, njihova baza pa je na Madžarskem, bo Slovenija lahko koristila za 60 ur letenja na leto. Foto: MMC RTV SLO
Letala C-17, ki lahko prenesejo 77 ton tovora, njihova baza pa je na Madžarskem, bo Slovenija lahko koristila za 60 ur letenja na leto. Foto: MMC RTV SLO

Obrambni minister Karl Erjavec je še dodal, da se bo znesek prihodnje leto povišal še za 3 milijonov evrov. Slovenija ima tako zagotovljenih še 60 ur letenja na leto, ki pa jih mora še posebej plačati, okoli 36.000 evrov na uro. Slovenija bo tako postala 1,7-odstotna lastnica letal, ki glede na podatke ameriškega obrambnega ministrstva stanejo okoli 200 milijonov dolarjev.

V pobudi sodeluje 15 držav, ki skupaj kupuje 3 vojaška transportna letala C-17, ki so sposobna prenesti 77 ton tovora. Erjavec kot zelo ugodno okoliščino poudarja, da bo baza na Madžarskem, kar bo zelo olajšalo logistiko in transport, s čimer bodo tudi stroški nižji. V pobudi poleg 13 članic Nata sodelujeta tudi Finska in Švedska.

Pred časom so na ministrstvu razmišljali tudi o nakupu manjšega transportnega letala (C259 ali C27), vendar so se pozneje znotraj Nata na britansko pobudo zmenili za solasništvo znatno večjega letala.

Predstavili Cobre
Na vojaškem vadišču v Apačah pri Ptuju pa so prvič predstavili turško lahko oklepno izvidniško vozilo Cobra, katerih dobava naj bi bila zaključena oktobra. Na obrambnem ministrstvu so najprej nameravali kupiti 12 vozil za 19 milijonov evrov, na koncu pa so naročili 10 za malo manj kot 23 milijonov evrov.

Do razlike v ceni naj bi prišlo zaradi davka in boljše opreme. Vozila so namreč opremljena z instrumenti za ugotavljanje stopnje radioaktivnosti in prisotnosti kemičnih in bioloških ter bioloških bojnih strupov.