Slovenija

Poudarki

  • Kakšna bo volilna kampanja? "Negotova" in "estradna"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.8 od 43 glasov Ocenite to novico!
Borut Pahor in Janez Janša
Pogled v prihodnost? Foto: BoBo
Matej Makarovič
Matej Makarovič meni, da bo predvolilna kampanja negotova. Foto: BoBo
       Če politiko vseeno skušamo jemati resno, je jasno, da se političnega poklica ni tako lahko zelo hitro naučiti. Kljub vsej izpraznjenosti medijskega prostora in vsesplošni banalizaciji (z izjemo nekaterih ne prav množično branih medijev) družbenih vprašanj pa lahko rečemo, da verjetno velik del volivcev zna oceniti, koliko je razumevanja problemov in idej za njihovo reševanje za vsako fasado kake nove face.       
 Darko Štrajn
       Potem ko se levica na oblasti po splošno prevladujočem prepričanju res ni izkazala, imajo pomladne stranke vsekakor veliko boljše izhodišče za zmago na volitvah. Ampak vedeti je treba tudi, da je zmagovalec določen na volilni dan, in nič prej.       
 Matej Makarovič
Darko Štrajn
Darko Štrajn je prepričan, da so volivci bolj naklonjeni levi opciji. Foto: BoBo
       Podoba ne prav sposobnega poštenjaka in uboge žrtve lahko vzbudi določene simpatije, a le v omejenem obsegu.       
 Matej Makarovič o Borutu Pahorju
Komu bodo volivci na predčasnih volitvah namenili svoj glas?
Komu bodo volivci na predčasnih volitvah namenili svoj glas? Foto: BoBo
       Vsekakor pa je nekoliko opogumljajoče, da se že nekaj dni po napovedi predčasnih volitev velika zmaga desnice ne zdi več tako samoumevna, kot se je zdela spričo vseh nespretnih in neumnih potez koalicije, ki so navsezadnje pripeljale do izglasovanja nezaupnice.       
 Darko Štrajn
VIDEO
Kaj bo odločalo v politič...

Dodaj v

Bo na oblasti po 4. decembru leva ali desna opcija?

Makarovič in Štrajn za MMC o predvolilni kampanji
2. oktober 2011 ob 06:05
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Pomladne stranke imajo vsekakor veliko boljše izhodišče za zmago na volitvah," meni Makarovič. Štrajn: Mislim, da je večina volivcev in abstracto sicer naklonjena levi opciji.

Od srede je tudi uradno znano - Slovenci gremo 4. decembra predčasno na parlamentarne volitve. Časa za predvolilno kampanjo pa je malo. Kaj lahko pričakujemo?

O tem, kakšna bo predvolilna kampanja, smo se pogovarjali s predsednikom Liberalne akademije Darkom Štrajnom in z Matejem Makarovičem s Fakultete za uporabne družbene študije v Novi Gorici.

"Do volitev sta še dva meseca, kar pomeni, da je časa za predvolilno kampanjo dovolj, če ga bodo stranke seveda znale dovolj dobro izkoristiti," meni Makarovič, ki je prepričan, da bo kampanja negotova. "Tu je vse odprto, saj je pred nami po eni strani priložnost, da stranke končno enkrat resno soočijo svoje vizije razvoja Slovenije, po drugi strani pa še vedno nevarost, da se vse skupaj utopi v ideološko-zgodovinski navlaki in aferah," dodaja.

Makarovič je še povedal, da je kakšen velik uspeh novih obrazov bolj sanjarjenje dela elite kot pa realna možnost. "Seveda taki poskusi, predvsem na tako imenovani levici, prav gotovo bodo, dvomim pa, da lahko bistveno vplivajo na obstoječa razmerja sil."

Medtem pa Štrajn upa, da bodo poleg Slovencev na volitve šli tudi drugi državljani Slovenije, pripadniki drugih etničnih skupin. "Sicer pa, zaradi kratkega časa in zaradi "praznega prostora" oblasti, ki ga je ustvarila Pahorjeva vlada, lahko pričakujemo predvsem veliko tekmo za neopredeljene volivce," dodaja.

Po besedah Darka Štrajna lahko predvsem zaradi regresije v formi poročanja v medijih in zaradi vse bolj očitne avtocenzure v novinarstvu, ne pa zato, ker bi politične stranke to želele, pričakujemo precej estradno volilno kampanjo.

"Greh je, da nisi SDS, da ne dihaš njihovih usmrajenih idej, ne ploskaš njihovim antidemokratičnim izpadom, ne spregleduješ njihovih notoričnih laži, ne pristajaš na njihove udbovske manipulacije," je med drugim v svoji kolumni zapisala Dnevnikova novinarka Tanja Leseničar Pučko. Zdi se, da je fenomen psihoze strahu pred "princem teme", kot se označuje Janeza Janšo, vodilo in rdeča nit levice v zadnjem času?

Štrajn: Po mojem ni problem v strašenju pred princem teme. Opozarjanje na to strašenje je predvsem učinek zarotniške mentalitete v SDS-u. Če primerjate pisanje kake Demokracije in pisanje na spletnih medijih levice, bi kvečjemu rekli nasprotno, da celo veliko premalo strašijo volivce pred SDS-om in njenimi totalitarnimi težnjami. Problem vseh – ne samo političnih nasprotnikov, ampak tudi kritičnih opazovalcev družbenih dogajanj – pa je, kako se ne ujeti v retorično zanko o strašenju pred SDS-om in kultom njenega voditelja. Kajti pred tem pojavom je treba predvsem argumentirano svariti zaradi skrite agende za siceršnjo populistično, paranoično in sovražno retoriko te stranke. V mandatu 2004–2008 so se dovolj jasno izkazale težnje k oblikovanju oligarhične vladavine, med drugim, temelječe na sporazumevanju z neoliberalnimi svetovnimi centri moči in domačimi tajkuni, takrat posebej ustvarjenimi za ta namen. Zdaj je težnja po tem, da bi ukradli demokracijo volivcem, še bolj očitna, se pa seveda prikriva z nacionalistično, antikomunistično in drugo nestrpno retoriko.

Makarovič: To nam predvsem pove veliko o skrb vzbujajočem stanju znatnega dela slovenske levice, ki očitno skuša črpati svojo legitimnost samo še iz nestrpnosti in sovraštva do političnega nasprotnika. Dokler ne ustvarijo kakšne bolj pozitivne programske vizije, bo to zelo slabo tako za perspektive levice kot za perspektivo Slovenije.

V stranki SDS so že pred časom predstavili programske smernice - so dovolj močne, da prepričajo?

Makarovič: Programske smernice SDS-a so bile predstavljene kot izhodišče za odprto javno debato, tako da jih bo mogoče še izpopolniti. Ker sem sam nekaj malega prispeval k njihovem oblikovanju, jih seveda ne morem objektivno oceniti. Je pa problem v tem, da jih v tem trenutku še niti ni mogoče z ničemer primerjati, saj druge stranke kakšnih konkretnih oprijemljivih programov za zdaj še niso predstavile. Vsekakor bi bilo odlično, če bi volilno kampanjo enkrat za sremembo res zaznamovalo soočenje programov ne pa afere, primitivno sovraštvo in v preteklost zazrte ideologije.

Štrajn: Programske smernice so dovolj močne predvsem v tem smislu, da ne puščajo veliko dvoma o dejanskih ciljih te stranke, ki so značeni s ciljem krepitve oligarhije. Ta usmeritev je sicer tudi na splošno značilna za desnico povsod po svetu, je pa res, da so nekatere desne stranke v tem pogledu bolj zmerne. Seveda se to komajda kaj skriva za ideologemi o sprejemljivem spodbujanju podjetništva, nagrajevanju sposobnih, celo trajnostnem razvoju ipd., natančnejše branje pretežno suhoparnega političnega besedila pa kajpak odkrije samo mestoma utemeljeno, nasploh pa neutemeljeno napoved razmaha privatizacije (beri: prevzemanje javne lastnine in ustanov) in zniževanja davkov, ki bi vodilo k povečevanju družbene neenakosti ipd. Podrobnejša analiza tega programa bi bila lahko zanimiva za kakega obskurnega politologa, prav gotovo pa ta program, kot tudi noben drug ne, ne bo postal nikakršen bestseller.

Kaj bi moral storiti SD, da bi ohranil zaupanje, ki ga je bil deležen na zadnjih volitvah? Borut Pahor je po izglasovani nezaupnici deležen tudi pozitivnih komentarjev v smislu, da "ni kriv, saj je edini pošten, je pač le lutka, s katero upravljajo". Je to, da ostaja na vrhu stranke, prava pot?

Štrajn: SD bi moral resno prepričati volivce, da se je iz napak kaj naučil. Druga izbira pa je bolj populistično oblikovanje kalimerovske Pahorjeve podobe, ki naj nekako pokrije dejstvo, da je predsednik vlade veliko prispeval k razočaranju in pasivizaciji levega volilnega telesa s svojo zapoznelo blairovsko tretjo potjo, katere sestavina je bilo, med drugim, tudi zelo slabo sporazumevanje zlasti s sindikati. Pahorjevo ostajanje na čelu stranke je v trenutnem položaju prava pot za preprečenje delovanja sredobežnih silnic, v dolgoročnem pogledu pa se lahko izkaže za manj produktivno, če bo to pomenilo blokado za sodelovanje te stranke v oblikovanju nove formule politične levice, ki se ravnokar začenja drugod po Evropi.

Makarovič: Zaupanja iz leta 2008 SD v teh dveh mesecih seveda ne more povrniti, lahko pa rešuje, kar se rešiti da. Kratkoročno verjetno res nimajo boljše možnosti, kot da stavijo na Pahorja. Podoba ne prav sposobnega poštenjaka in uboge žrtve lahko vzbudi določene simpatije, a le v omejenem obsegu. Vsekakor pa verjamem, da lahko SD, če se ne zgodi kaj zelo dramatičnega, ostane vodilna stranka na levici in se čez štiri leta ponovno poteguje za relativno večino.

Kaj pa v primeru, da kandidira tudi Zoran Janković? Je on tisti, ki lahko na volitvah zmaga?

Makarovič: Janković, kolikor so pokazale meni znane analize, nima realnih možnosti za relativno večino. Njegov nastop bi bil predvsem katastrofa za sedanje leve stranke, od katerih bi pobral največ glasov. SD bi bil v tem primeru močno oslabljen, LDS in Zares pa bi skoraj gotovo izpadla iz državnega zbora in nato verjetno tudi izginili s prizorišča.

Štrajn: Jankovićev nastop na volitvah utegne prispevati k prestrukturiranju celotnega polja volilne tekme. Zelo verjetno je, da se bo z njegovim nastopom v volilni kampanji resnejši del predvolilnih razprav zavrtel okoli vprašanja učinkovitosti politike in njenih možnosti za iskanje izhoda iz krize. Neizogibni spremljevalni negativistični in populistični del kampanje pa bo prinesel val poskusov osebnih diskvalifikacij Jankovića predvsem od SDS, katere načrt 50+ bi bil z njegovim vstopom v volilno tekmo temeljito zamajan. Obstoječe stranke levice pa se bodo skušale znajti glede vprašanja, s kakimi signali naznaniti pripravljenost za sodelovanje z Jankovićem in kako hkrati ohraniti svojo volilno bazo. Potenciala Jankovićeve liste ali celo stranke pa ne kaže podcenjevati in najmanj, kar lahko stori, je preprečenje desničarskih sanj o totalni prevladi nad političnimi nasprotniki. Po naravi stvari, zaradi nagovarjanja levo orientiranih volivcev, pa bo Janković moral rešiti problem Kolumbovega jajca: kako napisati formulo združitve menedžerske učinkovitosti in socialne države, torej neke vrste skandinavsko formulo kombinacije ravnotežij med gospodarstvom, javnim sektorjem in socialo. S kulturno prtljago levice, ki zadeva odnos do marginalnih skupin, do zgodovinske tradicije, do vprašanj verske svobode in, ne nazadnje, do moderne umetnosti pa, kot je dokazal kot ljubljanski župan, tako ali tako nima težav.

Sojenje v zadevi Patria bo oz. je del predvolilne kampanje? Lahko usodno vpliva na izid volitev?

Štrajn: Sojenje v zadevi Patria bi seveda moralo ostati povsem zunaj politične debate, dokler se ne izkaže krivda za storjena kazniva dejanja v zvezi s podkupovanjem in preostalimi zlorabami, ki pa žal niso izmišljene, ampak so se res zgodile! Kot vemo, to ni mogoče. Prav tako ni mogoče napovedati, kateri strani lahko sodni proces koristi. Jasno pa je, da je glede tega skrita agenda SDS-a berlusconizacija sodstva, torej njegova podreditev izvršni in zakonodajni veji oblasti.

Makarovič: Proces glede Patrie ima vsekakor lahko pomembne učinke na volitve. Ne zato, ker bi neposredno škodoval Janši in SDS-u, saj se sum korupcije in sum krivičnega politično motiviranega sodnega procesa med seboj praktično nevtralizirata, ampak bolj zato, ker odvrača pozornost od soočenja programskih vizij za prihodnost.

Pogled v prihodnost - je mogoče napovedati, ali bo 4. decembra volivce prepričala leva ali desna opcija?

Makarovič: Potem ko se levica na oblasti po splošno prevladujočem prepričanju res ni izkazala, imajo pomladne stranke vsekakor veliko boljše izhodišče za zmago na volitvah. Ampak vedeti je treba tudi, da je zmagovalec določen na volilni dan, in nič prej.

Štrajn: Mislim, da je večina volivcev in abstracto sicer naklonjena levi opciji, vprašanje pa je, koliko bodo sedanje stranke levice pokazale, da so kaj storile za izoblikovanje nove formule za levico, ki bo začrtala jasno mejo kompromisu z neoliberalno opcijo, in koliko bodo vsi, ki kanijo zapolniti prazni prostor novih idej in konceptov, sploh slišni in prepričljivi. Vsekakor pa je nekoliko opogumljajoče, da se že nekaj dni po napovedi predčasnih volitev velika zmaga desnice ne zdi več tako samoumevna, kot se je zdela spričo vseh nespretnih in neumnih potez koalicije, ki so navsezadnje pripeljale do izglasovanja nezaupnice.

Katja Pirnat
Prijavi napako
Komentarji
Socialniradikal
# 02.10.2011 ob 07:08
Pismo in še to. Zgleda, da se mi bo še kolcalo po Borutu, ker če levica resno misli, da je ZJ edini odgovor na JJ-ja, pa je to edino možno v Sloveniji. Od kdaj so neoliberalci ali kapitalisti levičarji ? Nikoli bili in nikoli ne bodo. To je res samo možno samo v Sloveniji in to vse zaradi tega, ker pri nas zadostuje, da si za partizane in strogo proti RKC-ju, pa si lahko lider levice.
Veste pravi levičar ne bo nikoli podprl takšne ljudi, kjer v družini zapravijo v 2 dneh slabih 700000€, pa če so legalni ali nelegalni se naj ukvarjajo ta to primerne inštitucije, te sodbe ne želim izreči. A se mogoče zavedate, da povprečna Janeza tega ne zaslužita v vseh svoji 40 letih delovne dobe ? Najbrž niti ne... :-(
Nas pa so res zapustile vse dobre sile, ker v tej državi se mi zdi vse na glavo obrnjeno....
victoriosus
# 02.10.2011 ob 07:38
"Zdaj je težnja po tem, da bi ukradli demokracijo volivcem, še bolj očitna, se pa seveda prikriva z nacionalistično, antikomunistično in drugo nestrpno retoriko" Antikomunistična retorika je NESTRPNA!??! Kot da bi rekli Židom, da so nestrpni, ker jih je Hitler pobijal!

"zniževanja davkov, ki bi vodilo k povečevanju družbene neenakosti". Prosim?!

S tem Štrajnom sem vsakič, ko odpre usta, bolj razočaran. Pa sem že zadnjič mislil, da večjih neumnosti ne more trosit...

Želim si bolj odgovorne komentatorje. Bodi za leve, za desne, AMPAK Z ARGUMENTI, in strah pred Janšo ne more biti njihov cel program!
Gravesen
# 02.10.2011 ob 06:33
V vsakem primeru se nam slabo piše!...
debelinko
# 02.10.2011 ob 07:18
Sojenje v zadevi Patria bi seveda moralo ostati povsem zunaj politične debate dokler se ne izkaže krivda za storjena kazniva dejanja v zvezi s podkupovanjem in ostalimi zlorabami, ki pa žal niso izmišljene, ampak so se res zgodile!

Gospod Štrajn je pa resnično presegel samega sebe - toliko zaslepjenosti in fanatičnefa sovraštva ne najdeš pogosto, tudi če sta zavita v intelektualni celofan, kot to počne g. Štrajn. Mislim, da je neprimerno vabiti g. Štrajna kot komentatorja - njegov čas in niegovi strahovi so minili, njegove politične manipulacije tudi.
Spomnil sem se izjave, sicer bivšega strastnega kadilca, Vaclava Havela, ki gre nekako tako: Nikoli nisem razumel strastnih nekadilcev, oni so od kajenja bolj odvisni kot kadilci.
Socialniradikal
# 02.10.2011 ob 06:29
Joj to pa je težko za brat...Kaj nimamo nikogar drugega, ki bi še podal svoje mnenje ? Prosim vas novinarji, da greste tudi malo na cesto in kaj vprašate levosučnega Janeza in potem še enega desnosučnega. A naj bosta 2 navadna državljana ter ju prosim soočite. Ta dva sta vojaka in meni njuno prepričevanje hudo smrdi...
kblaz50
# 02.10.2011 ob 07:26
lopov je lopov, pa naj bo levi ali desni.
gomro
# 02.10.2011 ob 07:08
piratska stranka !!!
he he
Joe Malkovich
# 02.10.2011 ob 08:07
Janković bo pogorel na celi črti.
caps
# 02.10.2011 ob 07:44
Desna opcija bo zelo težko zmagala. Kajti v Sloveniji reči, da si desničar je kot izreči psovko!
Zakaj?
Levica praktično obvladuje vse: 90% medijev, sodstvo , represivne organe, sindikate, 90% kapitala, izobraževalni sistem in kaj še ostane?
V normalni evropski državi, bi ob takšnem vladnem fijasku, bile strankeizbrisane iz politične scene.. Prinas je seveda drugače, Stroj je zalaful in bo političnega tekmeca diskvaliceral in nato odstranil.. folk pa bo ploskal..
Freestailo
# 02.10.2011 ob 06:41
Evo vam politiki, falus vas gleda!
mietke10
# 02.10.2011 ob 07:52
Iz vsake Štrajnove besede prav vre sovraštvo do Slovenije in slovenstva, ter strašna nostalgija po Jugi in enopartijskem sistemu.....
Ubog je ta človek v duši.....
Kokodak
# 02.10.2011 ob 07:39
A se prisesani klopi bojijo za svoj obstoj? Rešitev: pluvaj po Janši, potem pa spet 4 leta lenarjenja.
filofaks1
# 02.10.2011 ob 07:25
Glasuješ lahko tukaj
Triptico
# 02.10.2011 ob 07:01
Če bo le ena od omenjenih, se nam slabo piše. Slovenija bo brez velike koalicije šla le še navzdol. Eni so bolj ali manj nesposobni, drugi pa tako žleht, da bi še lastno mater izdali, da bi prišli na oblast.
o'fenomeno
# 02.10.2011 ob 06:46
@gravesen

ja, nesposobnim in lenim se slabo piše
novdarko
# 02.10.2011 ob 09:20
Darko Štrajn je tud eden izmed razlogov, da ljudje ne bodo volili levice.

V Sloveniji sploh ni levice, ampak ideološki mafijski lobi totalitarizma, ki se nam poskuša predstaviti kot levica.
franzz
# 02.10.2011 ob 08:00
Nemogoče je, da bi zmagala levica. Tudi podtikanja, laži in sovraštvo do desnice ne bo pomagalo. Vsi dobro vemo, kam so ti kriminalci pripeljali Slovenijo, ki jih večina sodi v zapor, ne pa v parlament.
Bo pa zanimivo, koga bo za mandatarja predlagal sluzasti Turk. Golobiča ne bo mogel, ker ne bo prestopil praga, Kresalova bo komaj kaj čez 3%, nesposobni Pahor okoli 9%, Janković bo dobil glasove samo iz Ljubljane, mojega seveda ne. Dvomim, da bo predlagal Janšo, čeprav bo na volitvah zmagal, ker ga bojo iz strahu pred njim, verjetno poslali v pripor, tako kot ga je tovariš Kučan v devetdesetih, ko smo se osamosvajali. Ampak takrat smo šli na ulice.
klemen62
# 02.10.2011 ob 07:58
Kakšno sovraštvo in negativizem gleda iz Štrajna, pa to je neverjetno, da se je spustil na tako nizek nivo. Plačanec kapitala in velikih sil ki so zdaj vladale sloveniji
luka101
# 02.10.2011 ob 09:25
Takšnega ideološkega zaslepljenca, polnega sovraštva do drugače mislečih, kot je štrajn, zlepa ne srečaš.

Kot pokvarjen gramofon ponavlja tezo, da ima Janša totalitaristične težnje. Sploh se ne zaveda, kako absurdno zveni ta teza iz njegovih ust. On in njegova ideološko zaslepljena falanga namreč sploh še niso jasno obsodili bivšega komunističnega totalitarnega sistema, v katerem so igrali aktivno vlogo. Nekdo, ki je bil sam aktivni člen totalitarnega sistema in ta totalitarni sistem implicitno še vedno glorificira, nima najmanjše moralne pravice, da za kogarkoli reče, da ima totalitaristične težnje. Sicer pa bi ga moral novinar vprašati, kaj naj bi to sploh pomenilo? Morda vojaški udar, odpravo volitev, ponarejanje volilnih lističev, nesprejetje zakona, ki istospolnim daje pravico do posvojitve otroka ... ali morda kaj drugega?
viljam_s
# 02.10.2011 ob 09:18
Še malo pa bodo Mladina, Delo, Dnevnik in mnogi drugi levi mediji govorili, kako dober mandat so imele SD, LDS in ZARES med leti 2004 in 2008. In kako je JJ vse skupaj od leta 2008 do 2011 zasral. Tak je spomin Slovencev in manipulativna sposobnost zgoraj omenjenih super objektivnih revolver cajtngov. Volivcem lahko samo položim na srce - GLEJTE DEJANJA. Janša je postavil avtoceste, zgradil bolnice in klinike za otroke in najtežje bolnike, predsedoval EU, uvedel Evro, znižal davke in dajatve, brezposelnost in dolg države in še in še in še.
Kaj so pa naredili SD, LDS in ZARES - mislim, da ni potrebno ponavljat, da je vse skupaj bil en velik kup sranja.
Kdo je sedaj Princ teme in podobne religiozne nebuloze?
Kar se pa LJubljane in Ljubljančanov tiče - Janša vam je postavil novo Pediatrično kamor hodite zdravit svoje otroke. Dokončal vam je Onkološki inštitut in Nevrologijo. In to je samo na sektorju zdravstva. Me zanima kaj boste rekli, če bo dokončal še NUK2. A boste to vse pripisali Jankoviču???
živko
# 02.10.2011 ob 09:08
SD- na napakah se učimo. Ja , ampak ne na naših hrbtih!
domačinka
# 02.10.2011 ob 07:45
Štramletu in levakom oblast, pa bomo druga kuba. Kam so nas sedaj pripeljal; v propad 90% slovencev. Ostalih 10% pa boli a za slovence in slovenijo.
if
# 02.10.2011 ob 09:17
Ni vseeno kdo je na oblasti.

Levi nazor ...
... je uničil prejšnjo državo,
....ni bil generator samostojne Slovenije,
... je bi prosti samostojni Sloveniji,
... se je "post festum" in po "italijansko" postavil na "pravo stran",
... tri poosamosvojitvene četrtine vodil Slovenijo v sedanje stanje, ki je posledica značilno nerazvojno usmerjene pretekle leve politike.
amigo
# 02.10.2011 ob 08:30
Levičarji:Jankovič, Kresalova, Golobič. Da si levičar moraš imeti vsaj nekaj milijonov premoženja, slikati se s Stanovnikom na partizanskih golažiadah. Prazniti proračun za potrebe naših itd.
Kejkoo
# 02.10.2011 ob 07:48
Folk zapomnite si - vse te budale med politiki niso z Marsa. To so vaši sosedje, sošolci... to ste vi!
gorenc5891
# 02.10.2011 ob 10:36
Štrajn upa, da bodo poleg Slovencev na volitve šli tudi DRUGI DRŽAVLJANI SLOVENIJE, PRIPADNIKI DRUGIH ETNIČNIH SKUPIN. "Sicer pa, zaradi kratkega časa in zaradi "praznega prostora" oblasti, ki ga je ustvarila Pahorjeva vlada, lahko pričakujemo predvsem veliko tekmo za neopredeljene volivce," dodaja.

Zelo očitno je Štrajn dejal, na katere glasove lahko samo še računa levica, odtod očitno kar naenkrat povečanje števila t.i. izbrisanih... In tako se vidi, zakaj je lahko levica najmočnejša v mestih...
Sorcier
# 02.10.2011 ob 09:21
HahahahahahahaHa

Ti v Anti-liberalni akademiji nimajo sposobnosti obdelave empiričnih podatkov. Njihovi komentarji so svetlobna leta daleč od realnosti.
sure_fantek
# 02.10.2011 ob 08:03
Ko bomo pri nas enkrat v prihodnosti imeli levico, bom volil levico. Teh starih prisklednikov in skorumpiranih maškar, ki se izdajajo za levico, pa ne bom volil.
krosnjar
# 02.10.2011 ob 11:46
"Medtem pa Štrajn upa, da bodo poleg Slovencev na volitve šli tudi drugi državljani Slovenije, pripadniki drugih etničnih skupin."
-----------
No comment.
CNN
# 02.10.2011 ob 11:24
Komunisti o totalitarizmu...

Štrajn, tebi se resnično blede.
gesan
# 02.10.2011 ob 09:56
Če bi imel pahor jajca...

Pa nima jajc in zato prebije tolko cajta pred ogledalom, da se rihta v nekaj kar bi naj premamilo gledalca. Kdo temu lahko naseda je itak jasno. In to je odgovor na vsa vprašanja zakaj smo to kjer smo.
mušica
# 02.10.2011 ob 09:10
Bo na oblasti po 4. decembru leva ali desna opcija?

A po takem debaklu levice v tem mandatu je to sploh lahko vprašanje.
Ali gre tu za podcenjevanje Slovencev ali pričakovanje ,da lahko gre Slovenec stokrat na led
Jasno pa ,da Štrajn ni kompetenten ,ki prekaše vse desne fanatike.
MIRNČAN
# 02.10.2011 ob 08:35
spet delitev na leve in desne? Res bi bil vesel če bi imeli kakšno levo pa kakšno desno stranko. Sam je nimamo.
finki
# 02.10.2011 ob 07:58
Ja glih kar so šli iz oblasti pa bi spet radi bli skup levica kako bo sodelovanje,če so se zdj skoz kregal? pa kj so normalni?in kaj bojo naprej sral sj pokradenga je že dovolj a jim je še kj ostalo.
ImmortalScum
# 02.10.2011 ob 15:47
A je ta Štrajn kaj čudnga pojedu? ;)
Lion
# 02.10.2011 ob 13:21
Nekaj stavkov Štrajna, ki me močno motijo:

1. Medtem pa Štrajn upa, da bodo poleg Slovencev na volitve šli tudi drugi državljani Slovenije, pripadniki drugih etničnih skupin.

Na volitve bodo odšli vsi, ki imajo volilno pravico kot državljani in državljanke Slovenije!

2. Opozarjanje na to strašenje je predvsem učinek zarotniške mentalitete v SDS-u. Če primerjate pisanje kake Demokracije in pisanje na spletnih medijih levice, bi kvečjemu rekli nasprotno, da celo veliko premalo strašijo volivce pred SDS-om in njenimi totalitarnimi težnjami.
Premalo se straši volivce meni Štrajn, ta stavek je žaljiv do vsakega inteligentnega volivca. Kdo ste vi Štrajn, da zviška gledate na volivce, vsak državljan/-ka, ki ima samospoštovanje bo glasoval v najboljšem interesu naroda in na podlagi predstavljenega s strani strank. Ljudstvo bo samo odločilo česa je preveč in premalo, strašiti ljudi ni več potrebno, jih je vladajoča koalicija že dovolj prestrašila.

3. Kajti pred tem pojavom je treba predvsem argumentirano svariti zaradi skrite agende za siceršnjo populistično, paranoično in sovražno retoriko te stranke.

Štrajn svjoe argumente bi lahko navedel, vendar jih nisi, kje je sedaj tvoje argumentirano svarilo. Zanima me tudi v čem je retorika SDS populistična po mnenju Štrajna? Populizem poudarja pomen nižjih slojev družbe, predvsem kmečki sloj. Če vse to povežemo se Štrajnu ne zdi prav, da bi "nižji sloji" imeli pravico odločitve.

4. V mandatu 2004–2008 so se dovolj jasno izkazale težnje k oblikovanju oligarhične vladavine, med drugim, temelječe na sporazumevanju z neoliberalnimi svetovnimi centri moči in domačimi tajkuni, takrat posebej ustvarjenimi za ta namen. Zdaj je težnja po tem, da bi ukradli demokracijo volivcem, še bolj očitna, se pa seveda prikriva z nacionalistično, antikomunistično in drugo nestrpno retoriko.

Kot prvo gospod Štrajn, če bi bili zares visoko izobraženi, ne bi uporabljali besede tajkun v negativnem pomenu, tajkun pomeni uspešno poslovno osebo. Štrajn v svojem neznanju ste podali celo kompliment desnici.

Nacionalizem ni nujo slab, tako kot mnogo stvari ima tudi nacionalizem dve strani, ena stran je tista, ki jo večinoma prikazujejo, torej nasilna stran določenih osebkov do vseh drugačnih, čeprav je nacionalizem le izgovor za sovraštvo in nasilje, zato take osebe večinoma nimajo argumentov za svoja dejanja. Obstaja pa druga stran nacionalizma, tista o kateri se ne piše zgodb, tista o kateri nihče ne govori, so nacionalisti, katerim je domovina prva pred vsem, ki bi za narod naredili vse, njihov patriotizem je neizpodbiten in so nepodkupljivi, zaradi njih in mnogih drugih danes Slovenija obstaja. Pravi pomen nacionalizma ni v sovraštvu do drugih, ampak v o ščitenju svojega.

Nestrpnost Štrajn je del življenja, vsak zakon je nestrpnost in je nujen za normalno funkcioniranje družbe. Tudi tu obstaja slaba in dobra nestrpnost, seveda je pogled na to kaj je nestrpno za vsakega drugačen, vendar nestrpnost ni nekaj slabega, nestrpnost je nekaj zelo pomembnega za sožitje večje skupine.
Naša družba je nestrpna do hitrih voznikov, nestrpna je do morilcev, nestrpna je vseh, ki radi mečejo odpadke v naravo, nestrpna je do nacistov, pričakujem od vas gospod Štrajn, da se nemudoma začnete zavzemati za popolno strpnost.

4. Programske smernice so dovolj močne predvsem v tem smislu, da ne puščajo veliko dvoma o dejanskih ciljih te stranke, ki so značeni s ciljem krepitve oligarhije. Ta usmeritev je sicer tudi na splošno značilna za desnico povsod po svetu, je pa res, da so nekatere desne stranke v tem pogledu bolj zmerne.

Štrajn tu omenja, da si želi SDS oligarhijo. Še ena argumentirana izjava ni kaj, Štrajn trenutno živimo v oligarhiji, torej bi v najslabšem primeru SDS nadaljevala to kar je počela koalicija, katere podpornik ste vi Štrajn. Sami po sebi pljuvate pa tega niti ne razumete.

5. SD bi moral resno prepričati volivce, da se je iz napak kaj naučil.
Gospod Kumer se je recimo naučil, da bo sedaj moral začeti z delom takoj ne pa po treh letih, Pahor se še vedno ni naučil, da napovedi in prazno govoričenje v času krize ne pomenita veliko, Žbogar se še ni naučil kako poteka diplomacija, zato so propadli vsi projekti na tem področju.

6. Neizogibni spremljevalni negativistični in populistični del kampanje pa bo prinesel val poskusov osebnih diskvalifikacij Jankovića predvsem od SDS, katere načrt 50+ bi bil z njegovim vstopom v volilno tekmo temeljito zamajan.

Štrajn torej vidi alternativo v oligarhu, zanimivo, kaj ni ravno nekaj stavkov pred tem bil skrajno kritičen do tega.

7. Sojenje v zadevi Patria bi seveda moralo ostati povsem zunaj politične debate, dokler se ne izkaže krivda za storjena kazniva dejanja v zvezi s podkupovanjem in preostalimi zlorabami, ki pa žal niso izmišljene, ampak so se res zgodile!

Štrajn tu očitno ne razume, da se mora dokazati krivda ali pa se obtožene oprosti. Štrajn očitno podpira proces kolikor časa je potrebno, da se krivda izkaže, ne dokaže, izkaže. Seveda bi lahko tako oblikovan članek pripisali neznanju pri uporabil slovenščine, vendar, ker je Štrajn tako visoko izobražen lahko domnevamo, da je načrtno uporabil te besede.

8. Jasno pa je, da je glede tega skrita agenda SDS-a berlusconizacija sodstva, torej njegova podreditev izvršni in zakonodajni veji oblasti.

Oprostite Štrajn, morda sem jaz zamešal dejstva, vendar kolikor vem je imela tri leta in še ima sodstvo in policijo pod kontrolo ena stranka (LDS), ki je celo postavila na najvišjo funkcijo v policiji osebo, ki ni bila izbrana preko javnega razpisa. Ne vem, morda pa bo Janša privatiziral sodstvo od znotraj skozi vlogo obtoženega, briljanten načrt, rušenje sistema od znotraj. Štrajn samo, da vam razjasnim, to je sarkazem, da ne bo pomote.

Kot bralec MMC, državljan Slovenije in plačnik nacionalne televizije zahtevam, da se Štrajn izloči iz nadaljnjih udejstvovanj v politični kampanji. On v Sloveniji ne predstavlja kredibilno oz. strokovno mnenje in s svojimi izjavami neposredno žali več različnih skupin.
angelmanuel
# 02.10.2011 ob 12:38
Leva opcija? Nikoli več. Raje grem na goli otok kot, da živim pod njihovo komando.
waslich
# 02.10.2011 ob 11:59
Štrajn legenda! ... v neumnih političnih "analizah"...
slavkodobrina
# 02.10.2011 ob 11:29
Štrajn pa kaj ti blebetaš nekaj brezveze...vidim da res nimaš pojma!LOL
Bik
# 02.10.2011 ob 11:20
OneRound
2. oktober 2011 ob 10:13


Tipično za Dnevnik - Laži in manipuliraj.
kačon
# 02.10.2011 ob 09:36
Štrajn je zopet navrgel nekaj svoje mentalne kloake. In abtracto. I:=)
Kejkoo
# 02.10.2011 ob 08:15
Jaz sem za kapitaliste. A žal tudi teh v Sloveniji ni - ZJ ipd. so mešetarji in rokohitreci, ne pravi gospodarji.

V bistvu je Slovenija dežela ponaredkov. Imamo lažne komuniste, lažne kapitaliste, lažne strokovnjake.
kačon
# 02.10.2011 ob 16:07
Ne. Štrajn se je tak rodil. I:=)
rambaldi80
# 02.10.2011 ob 11:53
Janez Janša princ teme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
citizen
# 02.10.2011 ob 11:53
Tale Štrajn je pa en nestrpen človek.
Shaka Zulu
# 02.10.2011 ob 11:44
Vprašali so liberalca, ki po običajnih svetovnih merilih to ni. Zagovarja levico, ki to že dolgo, dolgo ni več. Ja, take imamo pri nas.
MIRNČAN
# 02.10.2011 ob 10:44
Moj glas bo dobil tisti ki bo med kampanijo pogled usmeril naprej. Tisti ki bo povedal rešitve. Absolutno pa ne tisti ki se bo šel otročjega medsebojnega obračunavanja ki nikamor ne pelje. ZARES pa LDS izpadeta že v osnovi. Preveč lažnivcev majo.
diax
# 02.10.2011 ob 10:44
[b]1.''Opozarjanje na to strašenje je predvsem učinek zarotniške mentalitete v SDS-u.''
2. ''Problem vseh ... pa je, kako se ne ujeti v retorično zanko o strašenju pred SDS-om in kultom njenega voditelja.''
3. ''V mandatu 2004–2008 so se dovolj jasno izkazale težnje k oblikovanju oligarhične vladavine..''


To, kar smo slišali od spoštovanega gospoda Štrajna, ni zame nikakršna resna politološka analiza, temveč navaden levosučni pisunski poden. Štrajn, še veliko vam manjka do resnega analitika...
HULK008
# 02.10.2011 ob 09:31
A je Štrajn spet "high".
rudes
# 02.10.2011 ob 09:30
Nekdo je omenil piratsko stranko! Mogoče to ne bo (ko bo in s kom (face) bo) slaba izbira. Ker tole kar imamo danes je vse skupaj bolj tak-tak. Tudi s temi tanovimi Trsnimi nimam glih nekih pričakovanj.
Kazalo