Slovenija

Poudarki

  • "Odločitev na podlagi ustave"
  • 4. decembra na volitve tudi Hrvati
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,0 od 60 glasov Ocenite to novico!
Danilo Türk
Predsednik republike Danilo Türk. Foto: BoBo
Volilna skrinjica
Predčasne volitve bodo 4. decembra. Foto: BoBo
VIDEO
Predčasne volitve prvo ne...

Dodaj v

 

Kocka je padla - volitve bodo 4. decembra

Tako Pahor kot stranke brez predloga za mandatarja
28. september 2011 ob 14:01,
zadnji poseg: 28. september 2011 ob 15:39
Ljubljana - MMC RTV SLO

Po izteku roka za predlog novega mandatarja se je predsednik republike Danilo Türk odločil za razpis predčasnih volitev 4. decembra. DZ bo razpuščen 21. oktobra.

Predsednik republike Danilo Türk je v izjavi za javnost iz predsedniške palače razglasil svojo odločitev. 21. oktobra bo podpisal ukaz o razpustvi državnega zbora. Tako se je odločil na podlagi ustave. Vse, ki delajo v DZ-ju, je pozval, naj svoje delo opravijo resno in odgovorno, da se bodo državljanke in državljani 4. decembra lahko dobro odločili.

Celoten nagovor Danila Türka


Danes sem vas povabil zato, da bi slovenski javnosti, državljankam in državljanom Republike Slovenije sporočil svojo odločitev glede razpustitve državnega zbora in glede razpisa predčasnih volitev v državni zbor. Na podlagi Ustave Republike Slovenije sem se odločil, da razpustim Državni zbor Republike Slovenije dne 21. oktobra 2011 in da razpišem predčasne parlamentarne volitve za nedeljo, 4. decembra 2011. V zvezi s to odločitvijo bi želel povedati še tole: pred odločitvijo sem se temeljito posvetoval, posvetoval sem se s predsednikom državnega zbora, s predsedniki parlamentarnih strank in vodji poslanskih skupin in z vodilnimi strokovnjaki za ustavno pravo v Sloveniji. Pri odločitvi sem upošteval tudi potrebo, da Državni zbor Republike Slovenije zaključi svoje delo v sedanjem sklicu in da se predčasne volitve izvedejo v primerno zgodnjem terminu. Na koncu bi rad poudaril še to, da pozivam vse, ki delajo v državnem zboru, in vse, ki bodo pripravljali volitve, da svoje delo opravijo resno in odgovorno, tako da se bomo državljanke in državljani 4. decembra lahko dobro odločili.

Pred odločitvijo se je posvetoval s predsednikom DZ-ja in vodjami poslanskih skupin. Pri odločitvi je upošteval tudi potrebo, da državni zbor konča svoje delo in da se predčasne volitve izvedejo v primernem terminu.

Vabljeni k dodatnemu branju:
Odzivi strank: Poslanci niso presenečeni.
Ko mandatarja ni, odloča predsednik države.


Med pravno stroko namreč ni bilo soglasja o pravilni interpretaciji ustavne ureditve. Del ustavnih pravnikov je zagovarjal scenarij, po katerem predsednik republike spoštuje 30-dnevni rok za razpis predčasnih volitev. Drugi del pravne stroke pa je mnenja, da ko ni več možnosti novega predloga kandidata za mandatarja, lahko predsednik nemudoma razpiše volitve.

Kot zanimivost: na isti dan, torej 4. decembra, se bodo na volišča odpravili tudi naši sosedje Hrvati, le da tam volitve ne bodo predčasne, ampak redne.

Aljoša Masten, Barbara Grm
Prijavi napako
Komentarji
WWW@.com
# 28.09.2011 ob 14:07
Aleluja....!!!
bojanpz
# 28.09.2011 ob 14:10
Skrajni čas... treba bi že prej takšne tatove, barabe, lažnjivce in nesposobneže skupaj s tajkuni poslati recimo na goli otok premetavat kamen - pa nikoli več na oblast!
Hope
# 28.09.2011 ob 14:15
Veste, gospod predsednik, mi bi pa tudi novega predsednika volili!
JanezBlond
# 28.09.2011 ob 14:18
A Miklavž nam bo prinesel novo vlado?
.cis
# 28.09.2011 ob 14:06
No, pa smo. Super, nova priložnost se začenja. Upajmo, da bo bolje, kot zadnja 3 leta. Je pa jesno, da se čez noč ne more obrniti. Počasi, pa vztrajno... Vsaj ena dobra poteza, ki jo je turek naredil...
abria
# 28.09.2011 ob 14:04
Takšni nesposobneži, ki so pripeljali državo v krizo, jo ne morejo povleči iz krize.
shadow
# 28.09.2011 ob 14:14
Ja in do takrat bodo imela skorumpirana sodišča čas obsodit Janšo in vso motečo opozicijo. Simpatizerja opozicije Gregorja Viranta so že obsodli. Če bi se šlo Turku za dobro Slovenije bi takoj razpisal predčasne volitve.
Upam, da je Turk zadnjič predsednik Slovenije.
jo-jo
# 28.09.2011 ob 14:11
Super! To bo še zanimivo! Predvolilna kampanija je že v polnem teku. SDS bo kot taže ukinila kazni za manjše prometne prekrške, ko bo ta predlog slišala slovenska levica, bo pa verjetno obljubila ukinitev tudi za težje prekrške,...narod bo ploskal, sirene bodo tulile in cirkus bo šel naprej,....
svabo
# 28.09.2011 ob 14:29
Arso,

zdaj ga pa nehaj srat. Če imamo že tako in tako probleme s pravno državo potem je nujno potrebno da se predsednik drži ustave. Temu je zavezan. Glede na to, da v pravni praksi nismo še imeli te situacije je logično da se je posvetoval z ustavnimi strokovnjaki. In zdaj je on kriv da so fantje različnih mnenj. Postopal je edino pravilno. Zagotovil je legitimnost odločitve in nihče mu ne bo mogel oporekat z ustavno pritožbo. Pravo ni stvar osebnih hotenj posameznikov temveč je temelj družbe. In prav je da ga vsaj predsednik upošteva.
po2po4
# 28.09.2011 ob 14:04
Pametna odločitev !!
AlFe
# 28.09.2011 ob 14:35
zekinho 28. september 2011 ob 14:17: "Veste, gospod predsednik, mi bi pa tudi novega predsednika volili!

Kdo je to "mi"? SDS-ovci?"


Vsi, ki mislimo, da predsednik ne sme morije 100.000 do 200.000 ljudi označiti kot nepomembno dejanje.
gosposvetski
# 28.09.2011 ob 14:22
Grem v klet po od moljev požrto zastavo in po metaluzasto poročno obleko,
še nagelj za v gumbnico najdem,pa klobuk in pohitim.
Jan1983
# 28.09.2011 ob 14:24
Volitve bi morale biti razpisane za 13. november.
novdarko
# 28.09.2011 ob 14:16
HOČEMO VOLITVE ČIMPREJ!

Še en mesec več opravilno nesposobne vlade? Halo predsednik?
MikM
# 28.09.2011 ob 16:21
@Janez Lubas
"Pred 70 leti so desničarji hoteli šenkat državo."
70 let pozneje pa so levičarji šenkali državo z zadolžitvijo za rekordnih 8 milijard.
abvgd
# 28.09.2011 ob 15:31
@Jurček

Zakaj so komunisti popušili? A ti sploh veš, kaj je BISTVO komunizma? Jaz imam (recimo, čeprav nista dejansko moji) dve jabolki, ti pa nobene. Za najino blaginjo je dobro, da ti dam eno in imava oba enako. Med nama ni razlike. Kaj je v tem slabega? Nič. Slabo pa je nekaj v človeški naravi, ker - zakaj bi nekdo nekomu, ki ima manj, prostovoljno dal nekaj, da bosta imela oba enako? Zato je propadel. Komunistična ureditev sama po sebi (teoretično) ni nič slabega. Samo večina vas pod tem izrazom pozna samo "bav-bav" floskule, ki jih lepijo "nekdanji" komunisti.
Jurček
# 28.09.2011 ob 15:08
@MIRNIČAN
Janša & co. +60
itak!

PM: Janša
zunanji: Rupel
notranji: Mate
za propagando: Grims
gospodarstvo: Vizjak
za Slovence po svetu: Jožef Jerovšek
kultura: Irgl
minister za medije: A. Kolednik
vojaški: Krkovič
šolstvo: Marinič
lokalni razvoj: Rupar
za vero: Dolinar Kuclar


Jaz pa objavlam vlado v senci:

PM: Kučan
zunanji: Vajgl
notranji: Tomaž Ertl
za propagando: Blaž Zgaga
gospodarstvo: Jožef Školč
za Slovence po svetu: Juri (ni važen kateri)
kultura: Širca
minister za medije: Dejan Karba
vojaški: Janez Stanovnik
šolstvo: Andrlič
lokalni razvoj: Janković
za vero: Gulič
maaajcikaaa
# 28.09.2011 ob 18:21
Zdaj pa vsi na volitve, BREZ IZJEME!

Da ne boste potem spet jamrali.
kučman
# 28.09.2011 ob 17:41
Polnoletnost in državljanstvo kot pogoj za volilno pravico bi mogli ukinit. Volilno pravico bi si mogli ljudje zaslužit!!!
MikM
# 28.09.2011 ob 16:01
@Janez Lubas
"Pred 70 leti so desničarji hoteli šenkat državo."
70 let pozneje pa so levičarji šenkali državo z zadolžitvijo za rekordnih 8 milijard.
gospodt
# 28.09.2011 ob 14:36
Švabo,

zdaj ga pa nehaj srat. To, da je predsednik samo 1/5 prebivalstva, je tudi legitimno. Da javno poziva proti izvolitvi opozicijske stranke, pa verjetno tudi ustavno. V takem stanju je treba delovati razumsko, ne pa preračunljivo. Še vedno upa na konsolidacijo levice!
tt1
# 28.09.2011 ob 14:14
Še so si podaljšali plače za 1 mesec..BANDA!! Volitve bi morale biti čimprej, ne pa da bodo še 1 mesec neoperativni..jao, jao
jolika
# 28.09.2011 ob 19:02
Zekinho tisti mi bi volili novega predsednika, ki se poleg tega počutimo drugorazredni del slovencev. on namreč zelo očitno kaže, da je predsednik samo dela prebivalcev. vsi tudi ti veš na kateri. pa lp
MikM
# 28.09.2011 ob 18:12
@Zlato9
Zoki dobro ve, da na državnozborskih volitvah nima nobenih šans.
Zato noče in ne bo kandidiral.
V_n_u_k
# 28.09.2011 ob 16:40
Ustva RS je izigrana , ker nimamo ne mandatarja , tudi dosedanji se je odpovedal ponovnemu glasovanju , zato bi predsednik države lahko parlament razpustil že jutri , ter razpisal predčasne volitve . Tega ni storil , zaradi svojih interesov , da se "njegovi" temeljito pripravijo na volitve , čeprav so nam zapravili državo !
Spet jim je dal drugo priložnost , tako kot Pahor Golubiču , ki ga je potem brcnil v ta zadnjo , saj sta vladala v resnici Kresalova , Golubič s starimi partijci v ozadju . Zdaj pa kar delite minuse , če to ni res !
MikM
# 28.09.2011 ob 16:17
@Jethros
Ne vem, če bo Slovenija prenesla še en mandat novih obrazov. Zadnja 3 leta so ti novi obrazi Slovenijo zadolžili iz 22% BDP-ja na 45%. Če bodo sedaj v tem naslednjem mandatu spet prišli na oblast neki "novi obrazi" bomo ob koncu mandata tam, kjer so danes Grki.
Hvala lepa za "nove obraze". Jih ne rabimo.
Kot da bi na mesto generalnega direktorja in vodstva neke pomembnega podjetja postavili neke nove popolnoma neznane ljudi brez kakršnih koli izkušenja.
To lahko delajo samo norci !!!
pepar
# 28.09.2011 ob 14:11
Če nam naša politična, predvsem pa intelektualna realnost v državi ne more ponudit alternative temu,kar smo imeli do sedaj(mislim na vse poslance parlamenta), je bolj pomembno kakšna bo drugo leto bera krompirja na njivah,kot to kdo od znanih fac nam bo "vladal" !!!!
jason1
# 28.09.2011 ob 14:08
Tipicno za SLO, zakaj cakati se 30 dni, ki so predvideni za izbiro nove vlade, ce sedaj tako ali tako ni vec nobene moznosti zanjo? Z vsakim dnem brez operativne vlade, katerekoli, smo na slabsem. Minus tocke Turk, volitve bi bile lahko brez tezav novembra, vsi trije glavni slovenski pravniki so to zagovarjali, a si raje poslusal tistega enega obrobnega (R. Pirnat), ki je navijal za december.
MikM
# 28.09.2011 ob 19:55
@skuggi
"katera vlada je na oblasti je samo slučaj"
"na lestvici konkurenčnosti se bomo zopet povzpeli, ko bodo razmere dopuščale"
Tako slaboumnih izjav že dolgo nisem slišal. Torej so za vse težave krivi drugi. Ha, ha, ha,... Kakšne nebuloze. Pa saj je vsakemu osnovnošolčku že jasno, da je naša država zaradi nesposobnega 3 prepirljivega vladanja nesposobne levice Slovenija v globokem dreku.
V Nemčiji se brezposelnost zmanjšuje že 18 mesec zapored. Pri nas pa je še globoko nad 100.000.
Zadolženost se je iz 22%BDP-ja zvišala na 45%.
Če kdo ob vsem tem trdi, da je vse to zaradi drugih, ta nima vseh čistih.
tomcat
# 28.09.2011 ob 19:42
Rešitev je večinski volilni sistem.
MikM
# 28.09.2011 ob 18:46
@Arso
Do leta 2008 je bila Slovenija ena najuspešnejših novih držav EU.
Po bonitetnih ocenah zelo visoko, z rekordno nizko brezposelnostjo, zadolženostjo le 22% BDP, imela je stabilno vlado od začetka do konca mandata,itd, itd.
Leta 2008 z lažnimi obtožbami v oddaji O Patriji J=JJ zmagala leva politična opcija.
Od tedaj dalje je Slovenija doživela katastrolalna 3 leta neumnega vladanja.
Rezultat tega danes že krepko čutimo, Slovenija pa je v primerjavi z ostalimi državami krepko padla na vseh možnih lestvicah.
Kdor bo 4.12. po vsem tem še volil levico, ta nima vseh čistih.
Zlato9
# 28.09.2011 ob 18:21
@MikM

V politiki je vse možno, tut lasten d*** pogoltnoti!
Henrik
# 28.09.2011 ob 18:04
uf, dva meseca časa za levo katastrofo, da pripelje "nove obraze" in sproducira afero Patria, part II ...
Zakaj zavlačujemo?
MikM
# 28.09.2011 ob 17:58
@skuggi
Močno pa upam, da bo naslednja vlada spravila Slovenijo na mesto na katerem je Slovenija že enkrat bila. Gre za primerjanje med državami, katera je boljša in katera slabša.
Svetovna gospodarska kriza nima pri tem prav nobene zveze.
A smo zaradi svetovne gospodarske krize samo letos padli na lestvici konkurenčnosti za 15 mest. Neumnost !!! Padli smo zaradi nesposobne leve vlade.
MikM
# 28.09.2011 ob 17:22
@bosis
Volitve rabimo zato, da se zamenjajo levi nesposobni politiki s konkurenčnimi desnimi politiki.
Celotni razviti del sveta tako funkcionira za stoletja.
Ne vem pa zakaj nekateri tega nikakor ne morete razumeti in se pustite nategovati z t.i. "novimi obrazi" ala Kresal in Golobič.
mietke10
# 28.09.2011 ob 17:03
@Jure_mb
Na kakšen način je bil strmoglavljen prejšnji premier?
MikM
# 28.09.2011 ob 17:01
@TOJO21
Največje sprenevedanje pa je izgovarjanje na krizo.
Saj ima svetovna kriza enak vpliv tudi na vse ostale države v EU.
Zakaj je pa Poljska bolje prenesla zadnje 3 leta, pa Slovaška in Madžarska.
Da smo v zadnjih 3 letih močno padli na vseh mogočih lestvicah ni kriva kriza.
To lahko verjamejo samo tisti, ki nimajo pojma.
MikM
# 28.09.2011 ob 16:47
@TOJO21
Pa mi povej, kateri skandinavski politik je pa sedaj nov?
Na Danskem, Švedskem, Finskem in Norveškem so sami stari preizkušeni politiki. Če želiš ti jih lahko naštejem.
Zato ne piši neumnosti !!!
torpedo
# 28.09.2011 ob 16:20
No, kdo si upa že zdaj vizionarsko napovedovati rezultat volitev? Gremo postavljat stave.

Jaz pravim, da bo zmagal SDS z Janšo, sledila bo SD, vendar pa nobeden ne bo mogel sestaviti vlade. Kaj bomo potem šli še enkrat na volitve? Mogoče se bo pa potem vmes sformirala kaka stranka, ki bo kompatibilna tako z levimi kot z desnimi. Leva opcija SD z Zaresom in LDSom ne bo sestavila vlade, ker Zares in LDS je vprašanje, če bosta sploh prestopla prag za parlament. Isto se bo zgodilo na desni strani z SDSom, kajti Ljudska stranka (ta bo verjetno prišla v parlament) in Nova Slovenija (ki pa verjetno tudi ne bo prišla v parlament) ne bodo dobili večine v Parlamentu. Nekdo je zadnjič napisal, da volimo "resne stranke" (SDS, SD, LDS, Zares; Ljudsko stranko). Po eni strani bi bilo res to bolj prav, sicer ne bo možno novemu mandatarju narediti kompatibilno koalicijo, da bi lahko vladal. Moj predlog bi bil pa, da se SD in SDS otreseta vsak svojih skrajnežev, ter naredita veliko koalicijo.
Arso
# 28.09.2011 ob 15:53
svabo in Jethros

Imata svoje mnenje in prav je tako. Zato ne bom odgovarjal vsakemu posebej. Da je bonitetna ocena slaba je razlog tudi v preveliki JU, previsokem zunanjem dolgu, slabemu finančnemu in gospodarskemu stanju Slovenije. To je posledica Pahorjeve vlade. Da tako naprej ne gre več
je jasno. Da se vsak dan zadolžujemo je tudi znano. Da pa moramo takoj začeti delati z vlado,
ki ima čim višjo podporo Slovenk in Slovencev, ki deluje v dobro ljudstva in razvoja Slovenije pa tudi že čivkajo vrabci na strehi.
Pravi-Slovenec
# 28.09.2011 ob 15:46
Sedaj pa samo opazujmo, kako se bodo začele afere in razne neresnice v povezavi z G. Janšo.
lookaaa
# 28.09.2011 ob 15:16
daresi
28. september 2011 ob 14:57

Dobro, volitev se bom zanesljivo udeležil. Zvečer tega dne bo čas streznitve.

______

pijan ne smes na volitve! napi se ga raje po volitvah!
daresi
# 28.09.2011 ob 14:57
Dobro, volitev se bom zanesljivo udeležil. Zvečer tega dne bo čas streznitve.
K_ris
# 28.09.2011 ob 14:47
@MIRNIČAN

Ekipa ni slaba, le Kuclerjevo bi jaz zamenjal s Cukjatijem.
svabo
# 28.09.2011 ob 14:23
Glede na to, da po volitvah ne bo velikega poka v smislu kakršnihkoli sprememb na bolje je popolnoma vseeno kdaj se bodo izvedle. Ali bodo pač stranke vklopile v svoje programe strukturne reforme, pobiranje davkov, uvedbo šolnin, pokojninsko reformo. Haha mokre sanje. Niti ena tega ne bo imela v programu. Spremembe bomo kot družba izvedli šele takrat ko ne bo več kaj deliti. Do takrat je pa polnoma vseeno kdo vodi to nasedlo barko.
MIRNIČAN
# 28.09.2011 ob 14:21
Janša & co. +60
itak!

PM: Janša
zunanji: Rupel
notranji: Mate
za propagando: Grims
gospodarstvo: Vizjak
za Slovence po svetu: Jožef Jerovšek
kultura: Irgl
minister za medije: A. Kolednik
vojaški: Krkovič
šolstvo: Marinič
lokalni razvoj: Rupar
za vero: Dolinar Kuclar
ponudnik
# 28.09.2011 ob 14:16
Če bi se šlo Turku za dobro Slovenije bi takoj razpisal predčasne volitve.

Ja in pa predvsem če ni bi spoštoval obstoječe ustave.

Tudi TEORETIČNO volitve ne bi mogle biti prej kot 27. novembra, razlike je torej točno 7 dni in tako levi kot desni so se strinjali da je 4. december bolj primeren datum.
ivod
# 28.09.2011 ob 14:13
... ni turek ampak je Türk ...
... in tudi jaz upam, da bo bolje ...
... strinjam pa se tudi, da
nesposobneži, ki so pripeljali državo v krizo, jo ne morejo povleči iz nje ...
... samo težko bo najt koga tretjega in sposobnega ...
... oni, v Ameriki ... ki so s tem začeli ... itak nam ne morejo kaj dost pomagat ...
... pa ti, ki so poskušali vladat zadnje tri leta ... in tisti, ki so nasprotovali tudi nujnim predlogom ... tudi ne ...
... kaj torej ?
MikM
# 28.09.2011 ob 21:29
4.12. bo končno prišel dan D.
Levici bo izstavljen račun za 3 letno uničevanje Slovenije.
Arso
# 28.09.2011 ob 18:59
MikM

Se absolutno strinjam. To sem nekomu prej že hotel dopovedati, pa verjetno nisem dovolj jasno napisal komu in kaj odgovarjam.

Vse je popolnoma jasno, če razmišljaš s svojo glavo. Danes je zadolženost najmanj 45% BDP in še narašča. Vaše trditve popolnoma držijo. Levica pa ima še vedno ljudi, ki imajo koristi od nje. Žal.
Kazalo