NSi meni, da dijaki premalo vedo o delovanju inštitucij države in njeni zgodovini. Foto: BoBo
NSi meni, da dijaki premalo vedo o delovanju inštitucij države in njeni zgodovini. Foto: BoBo
Slovenija in Evropska unija
Člani odbora so glede nove šolske vsebine imeli deljena mnenja. Foto: BoBo

Ljudmila Novak (NSi) je v uvodu seje povedala, da bi bila uvedba državljanske in domovinske vzgoje ter etike v srednje šole smiselna, ker "vedno znova ugotavljamo, kako mladi premalo poznajo, kako delujejo država in njene institucije, ker se mladi vse manj udeležujejo volitev in ker premalo poznajo zgodovino Slovenije".

Da bi bila uvedba omenjenega predmeta smiselna, se je strinjal tudi Janez Juhant s Teološke fakultete. Opozoril pa je, da bo treba na tem področju več narediti pri izobraževanju učiteljev, saj se ti po raziskavah pogosto čutijo premalo usposobljeni za predavanje o omenjenih vsebinah.

Za ZL predlog problematičen
V razpravi poslancev je Miha Kordiš (ZL) menil, da predlog izdaja ambicijo predlagateljev, da skozi pojme iz državljanske vzgoje v javno izobraževanje spravijo "neke svoje ideološke konstrukte, kot so ideologija slovenstva in krščanske vrednote". "To je zelo problematično," je menil.

"Če govorimo o naši državi, ne gre za ideologijo, razen če menite, da je to ideološka tema zgolj zato, ker jo je predlagal NSi," mu je odgovorila Jelka Godec (SDS). Jernej Vrtovec (NSi) pa je dodal, da je predlog dobronameren in da ni bil podan iz ideoloških vprašanj. Kamal Izidor Shaker (SMC) je razpravo pozdravil in menil, da jo je treba nadaljevati na ravni vseh institucij.
Samo predmet ne bo zalegel
Primož Hainz (DeSUS) pa je menil, da ljubezni do domovine dijakom ne bo dal predmet, ampak to, da se bodo v domovini počutili dobro. Podobno je menil tudi Matjaž Nemec (SD), ki je prepričan, da bomo domoljubje krepili le tako, da bomo imeli še naprej športnike, izobražence in druge, na katere bomo ponosni.

Državna sekretarka na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport Andreja Barle je ocenila, da so omenjene vsebine zelo pomembne, poudarila pa je, da so že vključene v učne načrte.